Výměna baterií
Moderátor: Josef
Re: Výměna baterií
Já to pravě chci vyzkoušet na nějaké starém - protože někde jsem na cizím fóru zahlídl že právě ty novější mají problémy..
Re: Výměna baterií
garmont píše:Já to pravě chci vyzkoušet na nějaké starém - protože někde jsem na cizím fóru zahlídl že právě ty novější mají problémy..
To bude jako s mým diagboxem, ten mi taky chodí jen na tom nejstarším a nejhorším notebooku... tak pro OBDlink podobně zkusím oživit nějaký starý telefon ze šuplíku Díky za tip, já jsem spíš čekal vadný modul...
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
JInak pokud se reaguje na předcházející příspěvek. Tak se necituje.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Problém s odpojováním bude určitě souviset s BT rádiem. MiEV neměl BT a netrpěl problémy s odpojováním. V mobilu lze také poladit spojení
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
To zkusím doladit, nebo jiný mobil, neměl jsem na to zatím moc času, včera večer mi OBDlink přišel...
Ale stav baterií, tedy to co mě zajímalo nejvíc, se podařilo zjistit... otázka je, co s tím dále... stejný test si může udělat kterýkoliv zájemce a ty hodnoty nejsou nic moc... zase není žádný článek vyloženě vadný, jak se tady řešilo... ale vyšší dojezd by se hodil (top bych pak nemusel Zero prodávat, kdyby se necu podařilo s baterkama...)
Ale stav baterií, tedy to co mě zajímalo nejvíc, se podařilo zjistit... otázka je, co s tím dále... stejný test si může udělat kterýkoliv zájemce a ty hodnoty nejsou nic moc... zase není žádný článek vyloženě vadný, jak se tady řešilo... ale vyšší dojezd by se hodil (top bych pak nemusel Zero prodávat, kdyby se necu podařilo s baterkama...)
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
někoho požádej o pomoc a vyfoť stav aku když máš 20% a zatiž to aspoň na 100A. Což odpovídá 2/3 eko ukazatele (co čárka, to 50A)
Pak je teprve vidět jak na tom baterky jsou doopravy. klidový stav není moc vypovídající.
Pak je teprve vidět jak na tom baterky jsou doopravy. klidový stav není moc vypovídající.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Dobrý tip, za městem máme takový táhlý kopec, tam není problém to takhle zatížit...
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
Také sledujte vzájemnou vyváženost článků (více v SZ).
Ideální stav:
Když je %SOC nad 10-15% je rozdíl mezi články 0,00-0,02V.
Když je %SOC pod 10%, zejména pod 3-5% je rozdíl mezi články 0,04 - 0,2V.
Ideální stav:
Když je %SOC nad 10-15% je rozdíl mezi články 0,00-0,02V.
Když je %SOC pod 10%, zejména pod 3-5% je rozdíl mezi články 0,04 - 0,2V.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Ještě tady mám obrázek během dobíjení, to se za chvíli rozdíl srovnal na 0,02 V a během nabíjení pak dále držel...
A pak po ranní cestě do práce... taky rozdíl jen 0,02 V ...
Je tam vidět, že na 23km ubylo docela dost baterky, ale cesta do práce je náročnější než zpět, kopečky nahoru a dolů, jeli jsme ve 3 lidech a půl cesty se muselo topit... (ubylo 6 dílků, ten poslední těsně před koncem)
A pak po ranní cestě do práce... taky rozdíl jen 0,02 V ...
Je tam vidět, že na 23km ubylo docela dost baterky, ale cesta do práce je náročnější než zpět, kopečky nahoru a dolů, jeli jsme ve 3 lidech a půl cesty se muselo topit... (ubylo 6 dílků, ten poslední těsně před koncem)
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
Když jsem nabíjel MiEVa, tak při nabíjení nebyl žádný rozdíl. Během asi 1/4 - 1/3 nabíjení to BMS dobalancovalo a srovnalo až na nulu a od 50% to už vždy jelo úplně vyrovnané (nebo třeba o sekundu poposkočily některé články dříve a ostatní hned za nimi). Když jste na 100%, kdy BMS samo ukončí nabíjení, tak by tam žádný ani malý rozdíl 0,02V neměl být. Až jízdou jsou pak rozdíly 0,02V, které narůstají do větších hodnot při malém %.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Mám 4 snímky stavu baterie za jízdy...
Bohužel mi to stále přeskakovalo do jiného zobrazení, kde to není tak dobře vidět graficky, jako by tam bylo dynamické měřítko grafu, ale v nastavení jsem nenašel, kde to změnit...
Bohužel mi to stále přeskakovalo do jiného zobrazení, kde to není tak dobře vidět graficky, jako by tam bylo dynamické měřítko grafu, ale v nastavení jsem nenašel, kde to změnit...
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
Tak nad polovinou baterky to při nabíjení vypadá, jak se popisuje výše...
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
U Kia Soul jsem měl na najetých 65 tis. km taky rozdíl maximálně 0.02V bez zatížení, řekl bych že tato baterie je OK.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výměna baterií
Jasně že je baterie O.K., tedy žádný článek není špatný, pouze baterie jako celek už je v elektromobilním důchodu. Při dobré péči ještě něco najede, jen dojezd bude stále menší a menší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Ale zase je to zábava, s takovým autem se musí plánovat i nákup do okresního města
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výměna baterií
Diky za zhodnoceni. Planoval jsem jeste vyzkouset novou delsi trasu, co se bude dojizdet do prace od noveho roku, jak to dopadne s kapacitou v realu, jestli by to treba preci jen jeste nestacilo, ale z toho se stejne neda odhadnout, jak to bude treba za rok... baterii jsem meril az ted, tak neznam historii, jak rychle se to meni...
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
Lama: A šlo by nějak odhadnout, spočítat, či ze zkušenosti napsat, jak rychle ta kapacita klesá? Jestli je to stále lineárně, nebo to potom začíná klesat rychleji?
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
Podle mě je to individuální - u prvního auta které máme dva roky to šlo z nějakých 36Ah na 34Ah za ty dva roky a nájezdu 30tis, u druhého mi to kleslo z 34 na 32 za rok..(nájezd cca 12tis)
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna baterií
Je to bohužel silně individuální. V neděli jsme kolegyni pomáhali s koupí Iona 03/2017, 18 tis. km nájezd z Německa a v +4°C při dojezdu z Příbrami do Prahy a rychlonabití ukazoval při 15 dílcích baterie z 16 dojezd 106. Byla v něm letní kola na discích, 1 žena a 2 muži, zimní pneu a rychlostí 80-90 km/h po dálnici směr Pardubice jsme dojeli se 4 dílky k Inchanetu v Poříčanech. Čili žralo to slušně na 3leté auto a nízký nájezd. Předpokládám, že v létě to bude ukazovat dojezdy po městě kolem 125 km z papírových 150.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výměna baterií
Pro zajímavost na kolik ji vyšel?