Výměna baterií

Moderátor: Josef

Josef k.
Příspěvky: 26
Registrován: úte 28. srp 2018 13:15:24
Bydliště: Nové Veselí
Kontaktovat uživatele:

Výměna baterií

Příspěvekod Josef k. » stř 29. srp 2018 14:19:25

Dobrý den.
Rád bych se zeptal zda-li někdo nemáte zkušenosti s výměnou baterií popřípadě výměnou jednoho bloku.
Jsem čerstvý majitel iOn -u r.v. 2012 a najeto má 107 tis.. Při plném nabití mi ukazuje dojezd 95 km. Pro mé rodinné účely to bohatě dostačuje, ale do budoucna to budu muset řešit. Zjistil jsem, že tam jsou jakési baterie LEV 50 3,7 V a 50 A. Pořádně jsem doposud nezjistil ani jestli se dají u nás koupit a hlavně za kolik.
Díky za odpovědi.
Peugeot iOn 47 kW, FVE 10 kWp otočná ;)
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » stř 29. srp 2018 15:37:56

Dobrý den,
tak zaprvé mě těší že při 107tis/km máte ještě dojezd 95km.To jsem myslel že bude při těch najetých kilometrech dojezd kratší..
Jinak baterie LEV50 jsem pro jistotu sháněl taky, ale asi Vás zklamu nejsou nové nikde ke koupi.Snad jen vyčkat a hledat po netu tuto baterii z bouraného EV.
Celkem je baterie složená z 88 článků a je možné vadný článek vyměnit a zachovat tak starou baterii...Koukněte na video......
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » stř 29. srp 2018 15:47:28

Screenshot_2018-07-30-17-14-43-183_com.google.android.apps.docs.png

Screenshot_2018-07-30-19-38-48-807_com.android.chrome.png
Josef k.
Příspěvky: 26
Registrován: úte 28. srp 2018 13:15:24
Bydliště: Nové Veselí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef k. » stř 29. srp 2018 17:20:14

Děkuji za odpověď. To video jsem také viděl. Také jsem zjistil že jsou novější typy označené LEV 50 N.
No zvedák a dílnu mám tak se na to budu muset mrknout.
Peugeot iOn 47 kW, FVE 10 kWp otočná ;)
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » čtv 30. srp 2018 8:18:56

Pokud budete manipulovat s trakční baterii tak se vší opatrností !!! Je tam 360V stejnosměrných.V případě zásahu hrozí popálení vzniklým výbojem.Stejnosměrný proud má tu nepříjemnou vlastost, že při zásahu člověk dostane křeč a nepustí vás....Proto doporučuji pracovat v dílně ve dvou, k vůli případné pomoci....
Josef k.
Příspěvky: 26
Registrován: úte 28. srp 2018 13:15:24
Bydliště: Nové Veselí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef k. » čtv 30. srp 2018 9:42:10

Děkuji za info. Budu pracovat v gumových rukavicích.
Nejdřív stejně potřebuji zjistit v jaké jsou kondici. Nejdřív musím sehnat modul pro připojení přes can a přes program canion to projít. V případě, že by prográmek ukazoval markantní rozdíly mezi bat. tak bych řešil nákup nové a potom i výměnu.
Auto mám týden tak se zatím seznamuji, ale je to skvělé vozítko. Spousty lidí mi to haní...malé, lehké, náhon na zadek aj...kraviny (já jezdím "zadarmo"). Každopádně pro mou rodinu je dostačující a ...žena....ta nemůže dospat jen aby už jela do práce :P :P . Jinak dojez po plném nabytí mi ukazuje 95 km. Na zimu to má nezávislé topení Webasto tak se zimy nebojí i přesto že jsem na vysočině. Včera jsem to měl na heveru a překvapilo mě jak je spodek auta i po šesti letech jízdy po brně zachovalý. Začínají se projevovat tu a tam různé rezatinyky. Tak jsem to přešel barvou a do budoucna si spodek zlehka stříknu voskem. Díval jsem se i na ramena a čepy. Bohužel čepy samostatně vyměnit nepůjdou až na ně dojde. Je to klasika u těchto modelů karoserií. Takže nákup celého ramene, no ale uvidíme za jak dlouho to budu řešit. Destičky a kotouče vypadají jako v polovině své životnosti (skoro nejsou opotřebované na ty roky).
Už se mi taky ozval kamarád jestli nechci koupit dobíjecí stojany :lol: :lol:.
S pozdravem a kolečka ať se točí. J.K.
Peugeot iOn 47 kW, FVE 10 kWp otočná ;)
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » čtv 30. srp 2018 10:29:18

Myslím si že nemusíte mít zatím obavu z poškozeného článku baterie.Špatný článek by se projevil dojezdem tak 40km a snížením výkonu.Pak by byla nutná výměna, zatím se těšte a vychutnávejte jízdu v EV... :) :) přeji hodně zdárných kilometrů....
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Výměna baterií

Příspěvekod ozana » čtv 30. srp 2018 19:05:20

Měl jsem v autě vadné 2 články z 98ks (60Ah sériově) a dojezd byl zkrácený na cca 77km (z papírových 120). Po jejich výměně byl dojezd 120km+ (rekord byl 163km).
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Josef k.
Příspěvky: 26
Registrován: úte 28. srp 2018 13:15:24
Bydliště: Nové Veselí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef k. » pát 31. srp 2018 9:20:57

Dobrý den.
Počítám že jste si to doma asi sám nedělal co? :D :D :D
ozana píše:Měl jsem v autě vadné 2 články z 98ks (60Ah sériově) a dojezd byl zkrácený na cca 77km (z papírových 120). Po jejich výměně byl dojezd 120km+ (rekord byl 163km).
Peugeot iOn 47 kW, FVE 10 kWp otočná ;)
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Výměna baterií

Příspěvekod ozana » sob 01. zář 2018 18:12:29

Josef k. píše:Dobrý den.
Počítám že jste si to doma asi sám nedělal co? :D :D :D

Kdyby to byly články umístěné v dostupném místě, tak bych to zvládnul i sám doma (mám tam LiFePo "cihly"), ale byly v boxu pod podlahou.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » pon 10. zář 2018 14:38:04

Zdravím, na německém elektroforu jsem našel prodávajícího s články LEV50N.
Naposledy upravil(a) C-zero dne čtv 08. lis 2018 15:09:50, celkem upraveno 2 x.
Josef k.
Příspěvky: 26
Registrován: úte 28. srp 2018 13:15:24
Bydliště: Nové Veselí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef k. » pon 10. zář 2018 17:22:44

Diky za informace.
Peugeot iOn 47 kW, FVE 10 kWp otočná ;)
Petr500e
Příspěvky: 6
Registrován: úte 09. říj 2018 23:14:14

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Petr500e » úte 09. říj 2018 23:15:34

Ahoj, řešil už prosím někdo výměnu jednoho článku v servisu? Nebo jak jste je vyměnili? Díky.
Fiat 500e / ostrovní solar
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » čtv 08. lis 2018 15:04:50

Zdravím o výměně jednoho článku baterie zvažuji tuto zimu. I když výměna není zatím nutná, při SOC 3% je rozdíl nejslabšího článku 0,06V.Budu o tom zvažovat, sám jsem zvědav na obtížnost výměny, dám potom vědět..
Jinak sehnal jsem články LEV50N a nyní je zkouším a měřím kapacitu.Zatím kapacita je okolo 36Ah (jsou z auta roku 2013 a najeto 24tkm) Dojezd mého auta při plném nabití je 105km, baterie mého auta již nemá 16kW, ale jen okolo 10kW.Zde jde vidět jak baterie degraduje, né jenom nabíjením ale i stářím.Zhruba 1kW za rok!!!
IMG-20181026-WA0001.jpeg
Baterie LEV50N
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » čtv 08. lis 2018 15:28:39

Pokud je máš doma, tak prosím, ale podle mě zbytečnost Já mám při takovém SOC rozdíl víc jak 0,2V a nijak to nehrotím :D 0,06V je prd a nejsem si jistý, že si nějak moc pomůžeš. Dojezd mi to po nabití ukazuje okolo stovky, ale bezpečně najedu asi 80km. Na to moje drandění mi to zatím stačí.
Ještě počítám, že tak vydržím aspoň 4 roky (dojezd potřebuju 50km) a pak podle stavu na trhu a taky karoserie auta začnu uvažovat buď o koupi dalšího ojetého EV, nebo o výměně baterek. Ale takovým způsobem že si koupím 2112ks 18650 a poskládám je do tvaru LEV50-4 po 4S24P.
Zmenší se hmotnost baterky a kapacita naroste na cca 70Ah.

A jestli do toho půjdeš, tak by mě velice zajímal nejefektivnější způsob jak vyndat z auta baterku, pokud člověk nedisponuje zvedákem.
A měl bych zájem o ten prázdný kastlík, abych si pořádně naplánoval případný upgrade na ty články 18650. Počítám asi s tiskem držáků článků přesně na míru.

Moje baterka při rozsvícení želvičky :)
Přílohy
Screenshot_2018-09-17-15-16-02-265_emobility.canion.png
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » čtv 08. lis 2018 15:44:23

Já četl na nějakém zahraničním foru že se ty články nedají kombinovat tzn lev50 x lev50n..
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » čtv 08. lis 2018 15:57:38

Články Lev50 byli do roku 2012. Články Lev50n jsou od roku 2012 s lepší technologii (LiMn) a cyklováním (5500cyklů)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » čtv 08. lis 2018 16:17:25

Jj vím - ale jak jsem psal četl jsem že se to nedá kombinovat tzn do auta kde jsou lev50 vyměnit třeba jeden ks za lev50n - pokusím se to dohledat kde jsem to četl. Jina jsem Vám (c-zero) poslal zprávu měl jsem pár dotazů..
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » čtv 08. lis 2018 16:33:36

Dracekvo
Sehnat články Lev50n je dost těžké.Zvažoval jsem taky o pořízení alernativy pomocí článků 18650.ale dát do kupy 2112ks článků a na tiskárně vytvořit architektůru celé baterie, pak vše dobře sletovat..bude asi dost náročné.Navíc cena dobrého článku 18650 je okolo 60kč, tak jen za články dáš 120tkč.
Rozdíl tvých článků v baterii je šokující :shock: ale reálný.Tak teď nevím jestli do té výměny mám jít....Článků mám dost, tak když budou kapacitně výše jak v mém autě, tak vyměním všechny slabé články.Staré články využiji na mé ostrovní elektrárně...
Screenshot_2018-10-19-16-11-43-757_emobility.canion.png
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna baterií

Příspěvekod C-zero » čtv 08. lis 2018 16:40:29

Garmont
Máš pravdu že se články lev50 a lev50n nemůžou kombinovat, jsou konstrukčně a chemicky rozdílné.Články lev50 mají i nižší cyklování oproti lev50n.
Mám auto r.v. 2013, takže články lev50n, identické z fotografie....na dotazy rád odpovím