Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 18:19:21

Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Nedávno jsem vyzvedl z roční servisní garanční prohlídky náš malý městský elektromobil Peugeot Ion. Po roce najel přesně 14 952 km.

Tak, jako se ukázal jeho provoz oproti spalovacím autům finančně nenáročný v průběhu roku, tak dopadla i cena roční prohlídky. Ve značkovém servisu Peugeot u Auto Tichý nás přišla jen na 2.049,- Kč s DPH. Včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu.

Ten starý byl pěkně špinavý, holt jezdíme na Ostravsku. Pylový filtr tvořil polovinu ceny prohlídky. Dále nám na Peugeotu Ion udělali zdarma v záruce i 2 svolávací akce výrobce - nahráli nový palubní SW a preventivně zpevnili upevnění baterie v podvozku včetně nýtů a těsnění.

To, jestli se elektromobilita někomu líbí nebo ne, závisí na vkusu každého soudruha, jak říká známá hláška z českého filmu. Zvážili jsme naše reálné rodinné potřeby a když technika začala vyhovovat a cena spadla, šli jsme do toho. Elektromobil se musí zažít, alespoň týden s ním jezdit. Tichá plynulá jízda bez vibrací a zápachu je prostě k nezaplacení.

Ovšem chápeme, že existuje spousta lidí s názorem, že správné auto kouří a řve. Ti budou dál zákazníky spalováků, je to jejich svobodná volba.
Po roce rodinného používání elektromobilu na Ostravsku jsme velmi spokojeni a jízdu spalovákem bereme já i žena skoro za trest.

Jenže občas musíme, máme jen malé městské vozítko s malým dojezdem max.150 km. Třeba do Alp či do Mnichova vyrážíme spalovacím vozem. Jednak kvůli velikosti, jednak kvůli dojezdu a neexistující síti rychlodobíječek v ČR. Ty nabijí auto za 20 minut, jinak je to okolo 6 hodin.

Kupodivu na východ od nás, na Slovensko, jezdíme díky síti rychlonabíječek GreenWay elektromobilem. jsou po celém Slovensku podél hlavních tahů. Vzdáleny od sebe 50-80 km. Jen tak tak přeskočíme Beskydy a pak už si užíváme reálné elektromobility. Po roce už trochu s úlevou, protože máme po cestě do Žiliny možnost alespoň pomalého nouzového dobití. V Havířově, v Třinci a v Českém Těšíně.

Za 12 měsíců jsme najeli elektromobilem 15 tis.km. Náklady na elektřinu = palivo vozu = nám řeknou, za kolik s jezdí elektromobilem:
- paušální platba za přístupový čip ČEZu ke jeho dobíjecím pomalým stojanům (odebraná elektřina se neplatí, jen ten paušál) 182,- Kč měsíčně x 12 = 2.184,- Kč 
- platba za přístupovou kartu PRE a dobíjení ní na pomalém stojanu PRE (jen odebraná elektřina se platí za dobu připojení na stojanu, ale stojan PRE je nedaleko stojanu ČEZu, takže využíváme předplacený ČEZ) = 0,- Kč
- platba za přístupovou kartu Wien energies a dobíjení ní na rychlodobíjecím stojanu Wien energies ve Vídni = 0,- Kč
- platba za přístupový PIN GreenWay a dobíjení na rychlodobíjecích stojanech GreenWay po celém Slovensku = 0,- Kč
- platba za přístupovou kartu SAZE VŠB-TUO a dobíjení na pomalém stojanu SAZE VŠB-TUO = 0,- Kč
- dobíjení na dalších stojanech v ČR, Rakousku a Slovensku (pomalý Micos, rychlodobíjecí NetDataComm, rychlodobíjecí Ella) bez přístupových karet a plateb = 0,- Kč
- dobíjení v hotelech a penzionech z běžných zásuvek 230V 16A v nezvýšené ceně ubytování (Bítov, Kácov) = 0,- Kč
- dobíjení v obchodních centrech z běžných zásuvek 230V 16A v nezvýšené ceně parkovného nebo zdarma (OC Nová Karolina, OC Avion Shopping Park, OC Eurovea) = 0,-Kč
- občasné dobíjení u známých zdarma z běžných zásuvek 230V 16A, protože v rámci návštěvy si chtějí auto vyzkoušet a tak ho pak před cestou zpět většinou u nich dobíjíme = 0,-Kč
- velmi výjimečné dobíjení doma z běžných zásuvek 230V 16A přes den v době výkonu fotovoltaické elektrárny, tedy spotřebováváme vlastní proud, který bychom při nevyužití pro jiné spotřebiče v domě prodali do sítě za směšných 0,15 Kč / 1 kWh = 0,- Kč
- dobíjení doma za plnou denní sazbu 5,- Kč / 1 kWh nevyužíváme = 0,- Kč
- dobíjení doma za noční sazbu 22-06 hodin denně 2,50 Kč / 1 kWh využijeme jen výjimečně, třeba o víkendu, když podnikáme delší trasy. Pokud vezmeme extrém, že dojedeme skoro s prázdnou 16 kW baterkou, zaplatíme za 16 kWh x 2,50 = 40,- Kč na 80-136 km dojezdu (podle ročního období a využívání vozu, tedy obsazení, nákladu, dálnic, kopců, klimatizace, topení).

Nejprve jsme spotřebu sledovali a měřili, ale pak jsme zjistili, že spotřeba elektřiny v domě je díky nočnímu proudu v měsících roku 2014 stejná nebo dokonce nižší, než ve stejných měsících roku 2013 bez nabíjení elektromobilu a nočního proudu. Bereme to jako bonus z vlastnictví elektroauta a dobíjení je zdarma = 0,- Kč.

Že nás dobíjení zdržuje a zabere více času než tankování benzínu? Kdepak, nejezdíme nikam na benzínku, nečekáme na řadu, nečekáme na naplnění nádrže, nejdeme platit.

Jen dojedeme domů, mrkneme na údaj o dojezdu a pokud je malý, zapojíme dobíjecí kabel do auta a do běžné domácí zásuvky 230V 16A na zdi, ve které máme spínací hodiny se zásuvkou. To je vše, s nočním proudem se auto samo začne nabíjet.

Ráno ho vytáhneme ze zásuvky a jede se. Stejně to děláme v práci, kde máme nabíječky poblíž. Při delších cestách mimo Ostravu sice zajíždět k rychlodobíječkám musíme, ale krátký čas pro dobíjení většinou využijeme k návštěvě toalet nebo malému občerstvení.

Shrnuto a podtrženo stálo palivo do elektromobilu Peugeot Ion na 15.000 km a 1 rok ježdění opravdu jen 2.184,- Kč.

Pokud bychom ujeli stejnou porci kilometrů naším benzínovým Citroenem Berlingo, s dlouhodobě sledovanou spotřebou 8 l/100 km, tak při ceně benzínu +-35,- Kč (z 35,- klesly ke 30,- Kč až v druhé půli prosince, dnes jsou na 32,-, ale na dálnici a v Německu jsem brali litr Naturalu 95 i za 40,- Kč) by palivo stálo 42.000,- Kč. To je 19x více.

Velkou úsporu za palivo bychom měli vždy. I pokud bychom elektromobil dobíjeli jen doma a neplatili paušál ČEZu. Dobíjeli bychom nočním proudem, protože přes den jezdíme. Při dlouhodobé spotřebě +-12 kWh/100 km a 2,50 K/1 kWh by nás na 15 000 km stálo palivo jen 4500,- Kč. Jen dvojnásobek dnešního paušálu. Pořád ovšem 9x méně než benzín.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Peugeot Ion provoz 11/2014

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 20:45:10

Listopad 2014 Peugeot Ion:
- Už máme na Ostravsku přes den lehce kolem +4, v noci těsně pod nulou až -4. Jasno, sluníčko, v noci hvězdičky. Takže první varování pípajících a blikajících palubních teploměrů před rizikem námrazy při +4 a níže. Jezdíme v posledním týdnu hodně, Ion je v provozu ve dne i v noci. Dobíjíme průběžně v obchodních centrech, na pracovišti, dobíječkách ČEZu, podle toho, kde se právě pohybujeme. Dnes ráno v 03:30 hodin jsme po příjezdu dobíjeli i doma v garáži, protože zbyly jen 3 dílky baterie z 16. To je v létě okolo 27 km dojezdu bez klimatizace, dneska s topením ukazovalo auto 17. Což by nestačilo na dnešní denní ježdění, takže šlo hned do zásuvky a noční proud se činil. Při výjezdu ukazovalo auto dojezd 73 km a 10 dílků baterie z 16. Mám za sebou dnes 25 km po městě s občasným topením (sluníčko dost svítí, v autě je kolem +20), dojezd je 63 km a 8 dílků z 16 na baterii. Za chvíli zase vyrazím. Po obědě auto pověsím na dobíječku v práci, protože odpolední, večerní a noční porce km bude zase slušná.

- Dnes pojížďky po městě s topením až do dojezdu 14 km a 3 dílků baterie z 16. Pak auto na pomalé nabíječce (230V 10A). Po příchodu za cca 4 hodiny 13 dílků z 16 a dojezd 91 km. Podle stojanu dobito 9,91 kWh. Náhlý návrat, proto ujeto jen 7 km s topením a vyhříváním sedadla v kopcovitém terénu, po návratu dojezd 81 km a 11 dílků z 16. Auto zase na pomalé nabíječce (230V 10A), vzhledem k času odjezdu bude nabito na 100%.
Naposledy upravil(a) Radovan dne sob 05. pro 2015 21:34:36, celkem upraveno 1 x.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Peugeot Ion provoz 12/2014

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 20:45:36

Prosinec 2014 Peugeot Ion první zkušenosti s malými mrazíky, postřehy z několika dní a různých jízd:
- A máme tady první zimní radovánky. V pátek auto dobito do plna na venkovní nabíječce, -2 stupňů Celsia, 16 dílků baterie z 16 a 113 km dojezd hlásil palubní počítač. 5 km domů jsem ujel jen s vyhříváním sedadla, nemělo cenu auto vytápět. I uvnitř bylo +-0. Doma stálo auto do rána v garáži v +15 stupních. V sobotu v -4 stupních jsme dopoledne 3 hodiny roznášeli po vesnici autem letáky, takže cukatůra, rozjet do další ulice, zastavit, vyndat letáky z krabic v kufru, vyběhnout s letáky do schránek, zpět do auta a o ulici dále. Netopili jsme, nemělo to cenu. Stejně jsme byli pořád navlečení.
Pak auto stálo hodinu v -4 stupních než jsme se najedli a pokračovali už s topením naplno a vyhříváním sedadla ve 3 lidech pro náklad do centra města 50-80 km/hod. na veletrh sbalit výstavní stánek. Za 14 km to moc nenatopilo, uvnitř bylo +10. Opět půlhodina stání venku, nakládka a vyvětrání celého vozu a pak výjezd k rodině za město a 3 hodiny stání venku.
Večer přesun 20 km domů ve 3 lidech s plně naloženým autem, vyhříváním sedadla a topením naplno, většina cesty 80-90 km/hod.. Venku -5 stupňů, v autě +1. Při jízdě zkoušena vnitřní cirkulace, ale po pár minutách se mlžila okna, tak brán vzduch zvenčí. Za 20 km jízdy natopeno jen na +15 stupňů. Domů dojeto s 1 dílkem z 16 na baterii a 7 km dojezdu dle počítače. Ujeto 64 km. Zimní testy Peugeotu Ion s reálným dojezdem 80 km tedy zhruba sedí, protože probíhaly kontinuální jízdou a ve 2 lidech.
Dnes dobito přes noc doma na 112 km a 16 dílků z 16. Mám hodně ježdění po městě, tak uvidíme.

- Druhé zimní radovánky dopadly podobně, ale tentokráte se jelo s topením pořád a cesty byly delší. Ráno se 117 km dojezdu a 16 dílky baterie z 16 z garáže +15 stupňů do venkovních -2, topení naplno, teplota i větrák. 3 lidi, velký náklad (plné i přední sedadlo a přes okno vzadu nebylo vidět). Přejezd do centra města, po krátké chvíli pokračování na druhou stranu už jen řidič a náklad.
Tam část nákladu vyloženo a znovu zpět přes celé město na jeden zátah. uvnitř neustále +-20 stupňů. Krátké pojížďky v nejbližším okolí s krátkými zastávkami a dojezd na firmu s vyložením zbytku nákladu. Pak auto 3 hodiny stálo, ale byl jsem líný ho dát na nabíječku. Proto byl odpolední výjezd do centra města ve 2 lidech s krátkými pojížďkami už na vyjetí zbytku energie baterek.
Cestou zpět z centra na firmu ještě odvoz věcí do servisu. Ten je +-9 km, dojezd po zastavení byl už jen 17, stále jsem topil. Venku přimrzlo, foukal vítr, z Čech a jihu Moravy dorazil mrznoucí déšť. Hlavní tahy jakž takž, boční cesty ledové pláty, parkoviště sklenka. Prakticky neustále hrčelo ESP nebo ABS, jak střídavě zabíraly. Těsně před firmou zhruba 1 km vypnuto topení i ventilace, dojezd ukazoval počítač 3 km a 1 dílek baterie. S tím auto pověšeno na nabíječku. Ujeto se zátěží delšími trasami s kopci a minimálně půlkou vzdálenosti po městských okruzích rychlostmi 80-90 km/hod. celkem 76,4 km.
Čili opět by oněch 80 km reálného dojezdu v zimě nebyl problém. Ten nastal až večer, kdy jsem bral auto po 3 hodinách z nabíječky. Byla to jedna velká ledová koule, stojící na dokonalém skle. Rychle jsem vypojil nabíjecí kabel, nastartoval a zapnul max. teplotu, max. ventilaci, vnitřní oběh a klimatizaci k tomu. V zavřeném autě skoro 5 minut trvalo, než povolilo od ledu alespoň čelní sklo. Pak jsem se za neustálého chrčení ABS a ESP dostával skoro 10 minut z areálu po parkovištích a místních komunikacích. Jako všichni kolem. Doma pak měl problém vjet do garáže po mírném, ale zcela zledovatělém, nájezdu.
Auto je na nabíječce na nočním proudu. Zítra ho čeká podobná porce, pokud tedy půjde vůbec vyjet. Prší a mrzne.

- Vzhledem k výše uvedenému, by bylo fajn auto vyhřívat, když stojí na nabíječce. Což umí všechny elektromobily a má to i originál Mitsubishi iMiev. Jen Frantíci, když začali v Evropě totéž prodávat jako Peugeot Ion / Citroen C Zero usoudili, že to je k ničemu. Takže malou krabičku s rádiovým vysílačem, kterou jde dálkově zapnout / vypnout topení / klimatizace i dobíjení a dává Vám informaci o teplotě ve voze a % nabití baterie, má jen japonský originál. Oficiálně však Frantíci říkají, že uvedená věc pracovala na rádiových frekvencích, které jsou snad armády nebo policie, proto to zablokovali.
Mít Nissan Leaf, VW eGolf nebo Teslu model S, tak se žádná námraza na voze v průběhu nabíjení nevytvoří a bude tam příjemně teplo. Totéž lze dálkově spustit před odjezdem autem a nastupovat pak do vyhřátého auta v tričku.
Podle majitelů Ionů / Zer by to snad šlo nějak obejít (aby auto v době nabíjení topilo / chladilo), ale prý to umí snad jen pan Tinka z NettDataComm. Jenže já mám auto v záruce. Nebo lze koupit alarm Jablotronu a obejít startét - tak jak můžete mít dálkové startování spalovacího vozu. Uvidím po první zimě, co bude lepší volba.
Topení jasně snižuje dojezd Ionu, je to prostě bolest první generace sériově vyráběných elektromobilů. Jak mého Ionu ze známých trojčat, tak první generace Nissanu Laef. Ostatně hezky to popisují stránky http://www.qauto.cz/, že je potřeba zaizolovat baterie a současně mít dobře vyřešeno topení. V Ionu rozvody nejsou izolovány a taky se zbytečně topí přes kapalinu.

- Dobíjení v mírné zimě je častější, než v létě, To jsme Peugeot Ion s papírovým dojezdem 150 km dobíjeli do plna většinou 1x za 3 dny. Častěji jen o víkendu, kdy se za den najelo přes 100 km. Teď v zimě s dojezdem kolem 80 km dobíjíme do plna co 2 dny nebo každý den, případně dobíjíme průběžně částečně. Včera jsem zase jezdil dost po městě a napříč městem po okruzích, stále s topením naplno, v autě okolo +20 stupňů C, venku +2. Pak auto s dojezdem 17 km stálo přes noc na parkovišti a ráno jsem ho ještě používal, opět s topením naplno. Celkem najeto 75 km, k pomalé dobíječce jsem dorazil s rezervou dojezdu dle počítače 3 km, ale stále ještě 1 dílkem baterie z 16. Auto se krmí, já jsem v práci, zřejmě se mezitím nabije do plna. Odpoledne je v plánu vyřizování a několik desítek km po městě.

- Dneska s plně dobitým Peugeotem Ion +2 až +4 stupně, ježděno ve 3 a ve 2 lidech po městě a pak okruhy 80-90 km / hod., topení naplno kvůli častých přestávek a vyvětrání vozu při vystupování a nakládce. Teplota ve voze +20 až +23. Dán odpoledne na nabíječku s 63 ujetými km, zbylým dojezdem 14 km a 2 zbývajícími dílky baterie z 16. To odpovídá dojezdu 80 km s plným využitím topení a docela velkým obsazením vozu včetně větších rychlostí na čtyřproudovkách. Odpověď na otázku "Za kolik jezdíte s elektromobilem?" je v chladnu +-14 kWh na 63 km jízdy, tj. 22,2 kWh na 100 km. A dál už je to o ceně oné 1 kWh, za kolik ji pořídíte. Od 0,- přes 2,50 po 5,- Kč. Já tento týden na střídačku za 0,- a za 2,50 Kč / 1 kWh. Rovněž se opakovaně potvrzuje, že městský elektromobil se nejlépe cítí ve městě v rychlostech okolo 50 km / hod.. Do zhruba 90 km / hod. má spotřebu sice zvýšenou, ale ještě pořád v normě. Nad 100 cucá baterii velmi rychle. Zkušenost z dálnice na Slovensku ve 130 km / hod. - zhruba zimní dojezd 80 km.

- zajímavá zkušenost s provozem elektromobilu v naší rodině (máme 7 měsíců 1) x spalovací vůz (máme doma 6-7 let 2): Žena poprvé po půl roce tankovala. Já za posledních 8 měsíců jen 3x. Zbytek je elektroauto (aktuálně 12 tis. km) a elektrokolo (690 km od letní montáže cyklokompjůtru).
Naposledy upravil(a) Radovan dne sob 05. pro 2015 21:35:53, celkem upraveno 1 x.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Peugeot Ion provoz 9/2015

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 20:46:42

Peugeot Ion provoz 9/2015
Aktuálně rozdíly ve spotřebě elektromobily Peugeot Ion vzhledem k charakteru terénu: Ostrava-Bílčice (část Májůvka, nad přehradou Slezská Harta, Jeseníky), cesta ve 2 osobách s plným kufrem tam 55 km a spotřeba 8 kWh, tj 14,54 kWh / 100 km. Cesta zpět 55 km a spotřeba 6 kWh, tj 10,90 kWh / 100 km. Rozdíl mezi cestami je v převýšení, stoupali jsme z 240 do 557 m n.m.. Dlouhé táhlé kopce i strmá stoupání s dopravní značkou nebezpečné stoupání cestou tam, opačně jízda z kopců dolů buď na neutrál nebo s brzděním rekuperací. Mimo jiné jsme cestou klesali podél hráze přehrady až k odtokovému říčnímu korytu, abychom po chvíli opět z údolí vyšplhali serpentinami nahoru k úrovni hladiny a nad ni.

Z hlediska financí (nabíjeli jsme nočním proudem) nás těch 14 kWh a 110 km stálo na palivu 35,- Kč.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Peugeot Ion provoz 10/2015

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 21:37:19

Peugeot Ion provoz 10/2015
Ostrava - Ostravice (Beskydy) ve 4 lidech na 1 nabití 95 km s mírným topením kvůli venkovním +6 C za 14 kWh elektřiny v ceně 35,- Kč za noční proud. Po návratu zbývaly 2 kWh v baterii a 14 km dojezd - papírově má Ion sice 150 km, ale to je stejné, jako oficiální spotřeba u spalováků.

Peugeot Ion trasa Ostrava - Ostravice a zpět ve 4 lidech na 1 plné nabití ujeto 95 km s mírným topením kvůli venkovním +6 C za 14 kWh elektřiny v ceně 35,- Kč za noční proud. Po návratu zbývaly 2 kWh v baterii a 14 km dojezd z původních 125 km. Papírově má Ion sice 150 km, ale to je stejné, jako oficiální spotřeba u spalováků. Navíc u této vývojově 6 let staré generace elektromobilů topení či klimatizace neskutečně žere, klidně 20-30 km dojezdu.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Peugeot Ion provoz 11/2015

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 21:37:31

Peugeot Ion provoz 11/2015
Dnes ježděno plně nabitým Peugeotem Ion (16 dílků baterie z 16, palubní počítač ukazoval dojezd 114 km) po Ostravě a Opavě, tedy včetně přejezdu po Nové Rudné 90-100 km/hod. a 80 km/hod . v Ostravě na místních 4proudovkách, s topením (venku +2 C, až kolem poledne to vylezlo na +12 C). Dorazil jsem zpátky s 1 dílkem baterie a 2 km dojezdu po ujetých 93 km. Spotřeba 16,13 kWh / 100 km (při nabíjení denním proudem 0,807 Kč / 1 km, při nabíjení nočním proudem 0,435 Kč / 1 km, ale nabíjeno včera zdarma). Právě dobíjím na pomalé nabíječce rychlostí 3,6kW za hodinu, zase zdarma. Už bych měl mít půlku baterie plnou.

Jinak jen maličkost ohledně cen těchto aut, kolegovi z Brna se právě povedlo dovézt jeden z Francie za 170 tis. Kč bez DPH (je v ČR aktuálně 21%). Nevím podrobnosti, ale já ho kupoval před 20 měsíci nový s 5letou zárukou v Praze ve slevě za 439 tis. s DPH. Takže nám to padá hezky.

O víkendu ujeto na plně nabitou baterii 16 kWh, dojezd 111 km, 12 dílků z 12 malým městským Peugeotem Ion s převahou čtyřproudovek (Rudná 80-90 km / hod.) na trase Ostrava-Havířov-Domaslavice a zpět s několika zajížďkami a zastávkami (vychladnutí interiéru) včetně kopců kolem Žermanické přehrady ve 4 lidech s plným kufrem (zpátky přepravky s jablky) při venkovních +5 až +8C a vnitřních při topení +16 až +20C pouhých 84 km. Po návratu dojezd 0 km a žádný dílek baterie. Spotřeba 19 kWh / 100 km. Holt je to autíčko do města a vysoké rychlosti v kombinaci s kopci a topením mu řádně provětrají baterku.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
mykanec
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 24. pro 2015 9:33:38
Bydliště: Brno

Re: Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Příspěvekod mykanec » čtv 30. čer 2016 9:36:05

Pane Radovane,

na Hybridu pod komentáři máte psáno:
"Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km"

Zde – viewtopic.php?t=24
popisujete jednotlivé výlety a jejich spotřeby, jistě záslužná práce (zasluhující poděkování) a výborné informace, ale marně hledám CELKOVOU průměrnou spotřebu.

Mne by momentálně zajímalo (pokud máte evidováno a není to tajné):
celkový nájezd od koupě do cca dneška
celkové spotřebované kWh – průměrnou spotřebu už si spočítám :-)
Cena "paliva" v Kč je mi lhostejná, protože každý máme úplně jiné (ne)možnosti nabíjení.

Je tato část věty "Při dlouhodobé spotřebě +-12 kWh/100 km" to, co mne zajímá? (píšete to před asi 7 měsíci)

Pokud tyto informace někde na webu jsou, naveďte mne, prosím, správným směrem.
Tím že jezdíte hlava nehlava celý rok prakticky kamkoliv se u vás nahromadila neocenitelná data o e-autě a "spotřebový" průřez celým tímto spektrem situací (klíma/topení – ano/ne, všechny typy silnic…) by mne zajímal a má konečně nějakou průkazní hodnotu.
V papírech psaná spotřeba bývá zbožná lež výrobce a průměrná spotřeba u člověka co jezdí jen jednu stálou trasu také není celkově průkazná.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Příspěvekod ozana » čtv 30. čer 2016 13:04:31

Mně to s podobně velkým autem vychází na 11-13kWh/100km. Takže +/- 12kWh/100km ;-)
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Příspěvekod Radovan » pon 04. črc 2016 22:04:43

Rád bych takto posloužil, ale nemohu pane Mykanec. Původně jsem si chtěl koupit udělátko do servisní zásuvky pod volant, jako má [url]Kiwi z Bratislavy[/url] http://kiwiev.com/damage-data-and-prepa ... or-winter/, ale nemám ho. Takže data sbírám jen tak, že vím, kolik mi ubylo dílků baterie (1 dílek = 1 kWh) na ujetou vzdálenost. A průměr je opravdu těch 12 kWh /100 km. Pro představu teď v teple a bez klimatizace dávám ve městě skoro 140 km na jedno plné nabití, s klimou kolem 110, podobně s topením v zimě. Ovšem když s nimi současně zařadím i nějkou rychlostnísilnici nebo dálnici a rychlosti atakující 130 km/hod. jsem rád za 100 km dojezdu, spíše však 80 (zima -10 C, 4 lidi a plný kufr s topením po rychlostní silnici kolem 100 km/hod.).
Nájezd na hybrid.cz v podpisu postupně upravuji, nyní mám necelých 35 tisíc km.

Žena od dubna jezdí v ojetině Peugeot Ino od ČEZu, co jsme ji koupili s původně 14 tis. km a je na tom co se týče spotřeby hodně podobně. Aleuž se přiblížila i výrobcem udávaným 150 km. Kolega, co jsme spolu dělali hromadný nákup Ionů, měl dokonce po jednom dlouhém ježdění po městě a nabití do plna na displeji dojezd 157 km. Je to autíčko do nevelkého tepla a do města. ;)
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
mykanec
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 24. pro 2015 9:33:38
Bydliště: Brno

Re: Malý městský elektromobil najezdil za rok 15 000 km za 2184 Kč

Příspěvekod mykanec » úte 05. črc 2016 11:25:55

Pane Radovane, moc děkuji za vyčerpávající odpověď.