Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul
Napsal: pon 13. čer 2016 0:24:40
Podíval jsem se trochu na střeva originálnímu nabíjecímu modulu od Peugeoutu IoN. Zde několik fotek.
celý modul je zalitý do dielektrické pryskyřice, takže je téměř vyloučena jakákoliv oprava, nicméně specifikace J1772 je volně popsaná takže jak se má modul navenek chovat, je vcelku známo.
Provedl jsem nějaké měření. CP (Control Pilot) pin se zatíží odporem 880 Ohm, čímž dojde k nasimulování připojení vozidla, na modulu se rozsvítí oranžová LED (charge) a relé sepne silovovou AC část. Modul byl připojen, pro jistotu, přes oddělovací trafo 230V/230V.
Nyní se dá osciloskopem změřit průběh impulzů posílaných do palubní nabíječky vozidla.
Celková perioda je tedy 1ms (1kHz), šířka impulzu je 264us, odpovídá 26,4% duty cycle, podle specifikace J1772 30% duty cycle je max. AC proud 20A, který by neměl být palubní nabíječkou překročen. V tomto případě 26,4% odpovídá max. 16A. Napěťová amplituda je 5,28V, má být 6V, nejspíš odpovídá toleranci zatěžového odporu. Modul ještě zřejmě měří unikající proud do zemnění vozidla. Silová část je měřena proudovým transformátorem. Pokud by došlo k porušení izolačního stavu vozidla, modul přeruší silovou část.
Jediné, co neodpovídá specifikaci je chybějící záporná část pilot signálu tj. -12V, opět dle J1772 má CP nabývat hodnoty PilotHigh +12V a PilotLow -12V, zde je PilotLow 0V, což palubní nabíječce v IoNu očividně nevadí. Nicméně dle orientačního měření, odběr palubní nabíječky v IoNu nepřekračuje 3100W příkonu, cca 13,5A odběru. Prý má být 3700W, tak nevím.
Zřejmě se netrefím do správného fora, a většinu zdejších lidí to zřejmě neosloví, ale nenašel jsem zatím jiné místo, kde by se tahle maličkost dala napsat.
ADMIN: Toto si zaslouží nové téma, přesunuto. Honza
celý modul je zalitý do dielektrické pryskyřice, takže je téměř vyloučena jakákoliv oprava, nicméně specifikace J1772 je volně popsaná takže jak se má modul navenek chovat, je vcelku známo.
Provedl jsem nějaké měření. CP (Control Pilot) pin se zatíží odporem 880 Ohm, čímž dojde k nasimulování připojení vozidla, na modulu se rozsvítí oranžová LED (charge) a relé sepne silovovou AC část. Modul byl připojen, pro jistotu, přes oddělovací trafo 230V/230V.
Nyní se dá osciloskopem změřit průběh impulzů posílaných do palubní nabíječky vozidla.
Celková perioda je tedy 1ms (1kHz), šířka impulzu je 264us, odpovídá 26,4% duty cycle, podle specifikace J1772 30% duty cycle je max. AC proud 20A, který by neměl být palubní nabíječkou překročen. V tomto případě 26,4% odpovídá max. 16A. Napěťová amplituda je 5,28V, má být 6V, nejspíš odpovídá toleranci zatěžového odporu. Modul ještě zřejmě měří unikající proud do zemnění vozidla. Silová část je měřena proudovým transformátorem. Pokud by došlo k porušení izolačního stavu vozidla, modul přeruší silovou část.
Jediné, co neodpovídá specifikaci je chybějící záporná část pilot signálu tj. -12V, opět dle J1772 má CP nabývat hodnoty PilotHigh +12V a PilotLow -12V, zde je PilotLow 0V, což palubní nabíječce v IoNu očividně nevadí. Nicméně dle orientačního měření, odběr palubní nabíječky v IoNu nepřekračuje 3100W příkonu, cca 13,5A odběru. Prý má být 3700W, tak nevím.
Zřejmě se netrefím do správného fora, a většinu zdejších lidí to zřejmě neosloví, ale nenašel jsem zatím jiné místo, kde by se tahle maličkost dala napsat.
ADMIN: Toto si zaslouží nové téma, přesunuto. Honza