Garančky Peugeot Ion

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Citigo e IV » ned 02. kvě 2021 22:16:24

garmont píše:10Kwh je sice málo ale i tak se dá ujet v létě po městě okolo 100km a zima 80 (alespoň moje zkušenosti s Ionem s podobnou kapacitou) což může po městě stačit...


Jestli to auto je schopno kátkodobě plného výkonu a nevypíná se , tak to asi na popojíždění může stačit , ale i době před šesti lety bylo 130 Km(což jsem s tím Mievem běžně dělat a rezevou dojezdu) tak na hraně použití vozu, dneska v době kdy EV podobně třídy běžně dělají 250-300 Km tak je to fakt málo.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » ned 02. kvě 2021 22:27:10

Ano, podle našich zkušeností je roční pokles 2% ať auto jede nebo stojí a pak další procento na těch 15 tis. km. Holt vývojově auto z 2010. 135 km v létě bez klimy jsme dělali kdysi běžně. Ale nekazí se, náklady na provoz a palivo nula nula nic a rychloabíječky se množí skoro geometrickou řadou. Takže jsme ženiným Běláskem se 14 dílky baterie z 16 (Peugeot Ion dnes 60 tis. km uveden do provozu 9/2012, my ho máme od 14 tis. km a 5/2016) vyrazili z Ostravy po staré cestě za Nový Jičín 45 km a protože část cesty vedla po dálnici a mimo obce, tak jsme to tam švihali 90-100 km/h.
Mohli jsme si to dovolit, v NJ jsou 2 rychlonabíječky ČEZ u Kauflandu, po cestě v Mošnově u letiště další 2 rychlonabíječky ČEZ a ještě v Petřvadlu nová PRE 75 kW u ČS Eurooil. Tu jsme chtěli otestovat, je v testovacím režimu ještě zdarma, nás ale spíše zajímalo, jak se tam bude Ion chovat. Díky krátkému nabíjení pro jistotu v NJ (zase jsme jeli zpět po rychlostce a dálnici) jsme do Petřvadlu nedojeli na krev, ale se 3 dílky z 16.
Což se ukázalo prozíravé, neboť stanici jsem nerozchodil ani já, ani vzdálená obsluha, nakonec se odhlásila ze sítě a pro obsluhu vzdáleně stala neviditelnou a naovladatelnou. Sice svítila a komunikovala na místě, ale hned po započetí nabíjení ho ukončila.
Tak jsme se točili a dojeli zpět do Mošnova, kde sice nabíječky jsou na placeném parkovišti a první hodina stojí dvacku, ale na výjezdu, zřejmě díky čtečce SPZ na výjezdu z parkingu a naší SPZ začínající EL to úhradu po 10 minutách nechtělo.
Jinak další rychlonabíječky po trase byly v Ostravě (ČEZ Kaufland 3 ks, ČEZ Benzina, EON MOL, Lidl Třebovice, EON Globus Plesná), takže zkracující se dojezd je opravdu jen psychologická záležitost, občas čas navíc, ale strávený na WC, jídlem nebo telefonáty/SMS/emaily atp.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod Josef » pon 03. kvě 2021 7:11:25

Citigo e IV píše:Myslel jsem to tak že u novějších EV se nedá kapacita zjistit přímo z diagnostiky (myslím aktuální kapacitu baterie v Ah) ani mi ji na moje výslovné přání nesdělí servis a tím pádem si nemůžu dělat žádnou statistiku třeba po 10 tis. Km a čase jak jde degradace.

Nebo Vám ji snad v KIE sdělí? A měřit kapacitu v EV aniž bych rozhrabal půl auta? Jak to děláte? Aby jste se nespoléhal na palubní počítač?
Dokonce jsem viděl v nějaké reportáži, že u Hyundae se po 30 tis. Km snažil technik s tabletem reportétrovi namluvit, že kapacita baterie je přesně 100%



Ano, Kia a Hyundai přestala uvádět v příkazech OBD II tzv. SOH a nastavili tam 100% napevno. Samozřejmě pokud bychom neměli spoléhat na palubní počítač, pak už není pravda nic, co auto ukazuje kolem měření energie v autě. Samozřejmě, že to měření spotřeby je zkreslené, protože si palubní počítač upravu spotřebu dle reálné kapacity baterie, ale to je jedna z cest, aby to vycházelo. Na druhou stranu nemáte při prodeji problém, že někdo bude argumentovat, že to nekoupí, protože má baterie 90%, budeme mít pořád 100% :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Garančky Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » stř 12. kvě 2021 19:56:14

Lama píše:V dokumentu u Radovana vidím kapacitu trakční baterie 32,7 Ah, což asi odpovídá najetým km.

Připojuji jedno měření které jsem prováděl u kolegy, který pendloval mezi Plzní a Prahou a nabíjel pouze na DC a rychle mu začal klesat dojezd. Na moji radu provedl 2x nabití na AC a nárůst Ah je hodně patrný.

Je vidět, jak rychle klesá kapacita malobaterkáčů a jejich životnost baterie v autě končí ujetím něco přes 100tis. km. (cca 1.000 cyklů :( )


Tak to seddí, kapacita jede dolů. měl jsem 49tis 35,5 po roce jizd žádná zima 35,1 a letos po mrazech 34,4 60 tis, ale neklibroval jsem to.. ale odjel na cca 15%
Na servisu jako druhý majitel a hned po nákupu cca 22 tis (brzdy nový bubny, ližisko , nějaká to blbost + oleje , kapliny, baterie 12V (po 5 letehc měla 4Ah - měřena doma na nabíječče pro 1A) kapacita dle protokolu je tuším na 70% po nákupu.
Dobíjeno AC 8-10A občas max 14A... jinak na jízdy do práce na 13km to stačí :-)