C-zero doplneni topeni

Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 31
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod hondras » pát 15. lis 2019 16:27:13

Dobrá práce! Jen dotaz na ten plošný Armaflex - dá se koupit někde na netu? U nás jsem v kamenných obchodech našel jen ten na trubky...
Pugeot iON 2011
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pát 15. lis 2019 16:52:17

hondras píše:Dobrá práce! Jen dotaz na ten plošný Armaflex - dá se koupit někde na netu? U nás jsem v kamenných obchodech našel jen ten na trubky...


Plosny maji taky, ale jen vetsi mnozstvi (cela role, nekolik m2).
Plosny je Ekomirelon s ALU a samolepem.
No ale pak jsem jeste koupil Armaflex na vetsi roury, rozriznul podel a taky z toho neni uplne malej kousek.... tim jsem obalil topeni i predehrev to neni z plosnyho Armaflexu...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 30. lis 2019 10:13:48

dracekvo píše:S tím DO jsem to říkal od začátku, že by bylo vhodné :D

A co zkušenosti z provozu? Ráno už bejvá chladno.


Rano to pomuze, nejsou zamlzena ani omrzla skla, uvnitr je teplo, original topeni pak jen pokracuje v udrzovani teploty kapaliny...
Takze jde okamzite vyjet, ale ze by nasledne byla vyrazne nizsi spotreba topeni, to jsem si nevsimnul... i kdyz treba neni naplno...

DO, to bude slozitejsi nez jsem myslel... a nebo mam jen smulu.
Koupil jsem si sadu DU, doma predem naucil ovladac na zap a vyp tlacitko, vse vypadalo dobre, ale jak jsem to mel na stole, najednou se to samo zapnulo, a za chvili samo vypnulo... a tak porad dokolecka... takze tohle do auta opravdu dat nemuzu a bude z toho dalsi tyden zpozdeni, nez to vyreklamuju... :?
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 30. lis 2019 12:11:01

A máš pocit že to zaizolování celé té topné soustavy výrazně pomohlo?
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 30. lis 2019 12:39:29

Jeste nejsou vylozene mrazy, tam se to musi projevit vic....
Ted na 25km jizdy s topenim na pulku to sezere o dilek vic nez bez topeni... ale je uz rano nahrate z tech 230V...
Nevim jak by se to chovalo bez upravy...
Akorat jeste nemam zaizolovanou nadobku, to musim doresit, tam mozna jeste nejke teplo utika....
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pát 17. led 2020 8:10:59

Tak co nějaké nové poznatky k instalovaným topením?
dracekvo
Příspěvky: 538
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pát 17. led 2020 21:08:17

U mě pohoda. Pálím druhý kanistr 10L benzínu.
Mít letní rádius i v zimně a v autě teplo je k nezaplacení. Navíc se mi to líbí víc jak spalovák. Člověk to může ráno zapnout a jít dělat ranní higienu. Pak se vrátí a auto pěkně natopený. A to vše potichu.
Jen musím přepínat topení na vnitřní cirkulaci. Jednak se víc nahřeje interiér a druhak to nenatáhne splodiny do interiéru. Ale zaizolováno nemám. Kdybych měl, tak bych spálil asi o nějakou deci méně. Do jara to vidím na 30l benzínu.
Abych mohl používat dálkové ovládání, tak bych to chtělo vyměnit baterku. Tahle současná osmiletá už má asi to nejlepší zasebou. A ještě samozřejmě dodělat elektriku, aby se mi s bufíkem spínal ventilátor topení. Jinak mi to nahřeje jen vodu, ale to je taky dobrý. Po zapnutí klíčku to pak hned topí.

A poznatek č.2 pokud zapnu bufíka a el. topení najednou auto začíná topit během pár metrů :D Ale stejně se mi na popojížďky nechce topení zapínat. Tam by bylo nejlepší mít vyhřívaný volant a čelní okno.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
daffyx
Příspěvky: 21
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod daffyx » sob 18. led 2020 8:55:31

Koukám že se tu řeší vyhřátí vozidla . Přes zimu mám v autě 700W přímotop u spolujezdce , hodinu dvě předem jej zapínám auto vyhřáté a hlavně nemusím ráno škrabat jako ostatní.
Jinak do spalováku jsem před léty kupoval předehřev motoru a nenainstaloval.
https://www.teb-shop.cz/900000003
něco podobného , chci dát do iona na předehřev vody, plus by šlo z externího zdroje 12V zapínat vnitřní ventilátor.
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 18. led 2020 9:10:21

Taky to tak dělám s tím přímotopem - mám 2kw a stačí 20min.. Jinak co se týče toho vodního elektrického předehřevu tak koukni o pár stránek dříve v tomhle vlákně - JanO to má nainstalované...
daffyx
Příspěvky: 21
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod daffyx » sob 18. led 2020 10:12:17

garmont píše:Taky to tak dělám s tím přímotopem - mám 2kw a stačí 20min.. Jinak co se týče toho vodního elektrického předehřevu tak koukni o pár stránek dříve v tomhle vlákně - JanO to má nainstalované...


Jasně, ja ho mam kopenej snad 3 roky. Kupováno do spalováku , Iona nan od listopadu takže jsem to tam ještě nedal.
Přímotop je povokace pro ostatní, ráno odmrznuto a vyhřáto. Spínam to přes wifi termostat :-D
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pát 24. led 2020 17:49:58

garmont píše:A máš pocit že to zaizolování celé té topné soustavy výrazně pomohlo?


Tak ted po nejake zimni zkusenosti muzu rict, ze zaizolovani, na to jak bylo pracne, spis moc nepomohlo. Za jizdy urcite ne, at mam topeni nastavene jakkoliv, srazi mi to realny dojezd na cca 70km a stejne neni uvnitr moc teplo..
Na stejne trase, co bez topeni to vezme 4 dilky, zak s topenim, i kdyz je na minimum, to vezme 6 dilku...
Co hodne pomaha je ten eletricky predehrev, ze pred vyjetim je auto vyhrate, skla rozmrazena..... at je venku jakkoliv...
Ale hned se to vyvetra, jak je kolem -5, topeni za jizdy moc nestiha a akorat zere baterku.... :?
Uz se moc tesime zase na jaro....
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pát 24. led 2020 19:45:28

JanO - díky za info.. no já vždy po ránu zapnu mini přímotop 2Kw tak na 20min - a nemusím škrábat skla a mám teplo..Pořídl jsem naftového bufíka a tak až bude mít kamarád volno v dílně tak to doufám namontujem..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 25. led 2020 3:26:13

garmont píše:JanO - díky za info.. no já vždy po ránu zapnu mini přímotop 2Kw tak na 20min - a nemusím škrábat skla a mám teplo..Pořídl jsem naftového bufíka a tak až bude mít kamarád volno v dílně tak to doufám namontujem..


Naftovej bufik ma jednu nevyhodu v tomhle aute - neni kam rozumne dat aspon 5l nadrz, aby stacilo dolevat palivo jen 1x za tyden..... i to nejmensi Webasto bere kolem 0,5l za hodinu....
To by dalo s predehrivanim 30min a cesta 30min a to denne 2x prave ten litr denne...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 25. led 2020 14:55:08

Mám horkovzdušného číňana a ten bere na nejnižší stupeň 0,1l /hod.. nádrž mám malou - je pravda že velká není kam dát . Ale uvidím až to namontuju jaká bude ta spotřeba v reálu..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 25. led 2020 15:16:38

garmont píše:Mám horkovzdušného číňana a ten bere na nejnižší stupeň 0,1l /hod.. nádrž mám malou - je pravda že velká není kam dát . Ale uvidím až to namontuju jaká bude ta spotřeba v reálu..


Horkovzdusne jsem pro malou spotrebu taky uvazoval, ale tam je problem dotahnout vzduch aby to ofukovalo predni okno.... a samotnej dat nekam do kabiny je taky slozitejsi, pokid by se to podarilo vymyslet, tak to by me taky zajimalo...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 538
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » sob 25. led 2020 18:49:59

Já mám u 4kW vodního topení psáno 0.6/0.2l/hod. Ale je to jen zbožné přání. Na ten min výkon nejdede téměž nikdy. A tím že ho používám hlavně na vytopení interiéru jede téměř pořád na vyšší výkon. Horkovzduch bude mít nižší spotřebu jen kvůli tomu, že nemusí ohřívat studený vzduch z venčí.
Nějak moc si neumím představit jak se to chová, pokud by se topilo jen horkovzduchem. To se pak musí začít potit okna. A pokud si budu ofukovat okno ventilátorem,tak si tam zase budu pouštět studený vzduch, nebo budu muset přitápět elektrikou a snížit si dojezd.
Navíc podle mě nemá vůbec cenu řešit spotřebu. Mě to tuhle zimu vyjde asi na 30 benzínu. Takže jestli člověk protopí ročně 900 nebo 500 je podle mě jedno.
Jedinou výhodu jakou by to mohlo mít, je možnost topení při nabíjení. Ale co jsem zjistil, tak při nabíjení běží 12V DC měnič. Možná by šlo pro temperování použít to 300W topení, co tu zkoušel Radovan. Ale chtělo by ho zapojit za pořádnou zásuvku, né do zapalovače. Jelikož mimo domov nabíjím jednou za dva měsíce, tak to neřeším.

Vůbec se nestydím zapínat ventilátor tlačítkem max. V interiéru je pak pěkně teploučko. Nejvyšší stupeň ventilace je dobrej tak jedině na udržení teploty.

Jezdím každej den necelejch 50 km (jedna trasa 25km). Topení zapínám tak 10 min před výjezdem a dost pomáhá si dát vnitřní cirkulaci. Ohřeje se to daleko rychleji, než když to musí ohřívat studený vzduch z venčí. Pokud v autě nikdo nesedí, tak se ani okna nepotí.
A dolévám obden tak půl litru. Ale netopím tím celou dobu, potom přepínám na el. topení.
Nádržku mám zatím udělanou z 1L flašky od oleje a dolévám tam max. 0.75L. Dá se to, ale větší nádrž by byla super. Až vyhodím orig. baterku a dám dám jinou menší, tak budu řešit i umístění větší nádoby.
Nejlepší by bylo to dát někam jinam. Třeba dozadu k motoru. Ale to by znamenalo pak kvůli nalévání udělat nějaký nevratný zásah do auta a to se mi nechce. Bufíka si třeba někdy vymontuju. Jediné co jsem kvůli instalaci zničil je jedna orig hadice, kterou jsem přeřízl a zkrátil. Tu není problém nahradit tím co mi zbylo ze zástavbové sady.

Vodníka jsem bral právě kvůli tomu, že jeho instalace je podle mě nejlépe proveditelná a má pak nejkomfortnější užívání. Věci typu horkovzduch v kufru, nebo pod nohama spolujezdce jsem nechtěl.
Takto se to chová jako originál topení. Jedinej rozdíl proti elektrice je, že to fakt topí. Teplá voda je ohřátá na vyšší teplotu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » sob 25. led 2020 22:49:18

No já mám doma starší vodní eberspacher - ale nějak blbne - hrál jsem si s tím pár dnů ale nepodařilo se mi to spolehlivě rozchodit. Tak jsem se naštval a za 4tis pořídil čínský horkovzduch je to včetně dálkového ovládání..
Výhoda je že když to budu potřeboval rozebrat a třeba vyměnit svíčku tak nemusím řešit vypouštění vody z okruhu, dále řešit externí spínání palubního ventilátoru atd.
Co se týče umístění - viděl jsem více variant. Nejvíce se mi zamlouvá umístění vedle spolujezdcovy sedačky viz foto (našel jsem na netu) - i když to vyžaduje upravy těch plastů co jsou okolo sedačky a plastového obložení prahu. Je to tam dost natěsno..Další varianta je v kufru - tam mi ta montáž přijde nejsnadnější vyříznou se dva otvory v deklu motoru. Nádrž ale každopádně přijde dopředu do kufru...
Čekám až bude mít kamarád volno v dílně a potom se do toho pustím. Potom sem dám fotky..
Přílohy
topení3.jpg
C-zero
Příspěvky: 131
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod C-zero » stř 19. úno 2020 21:27:05

Ahoj,
I když trochu s křížkem po funusu Tak i já jsem dospěl k názoru si nainstalovat do svého auta topení.. rozhodl jsem se do 2kw teplovzdušného topení z Číny za 130 EUR. Za tuto částku jsem dostal komplet včetně pětilitrové nádrže a všech potřebných dílů pro montáž. Pro teplovzdušné jsem se rozhodl pro snadnou montáž.
Vybrat potřebné místo pro generátor byl opravdu oříšek protože auto je kompaktní a volného prostoru moc nemá.. Inspiroval jsem se z vašich příspěvků a nakonec jsem navrhl uložení agregátu pod sedadlo spolujezdce. Opravdu se tam vejde jen tak tak a je nutné provést úpravy na plastových lištách včetně karoserie.. Nádrž na naftu Jsem umístil do zadního nárazníku.Trochu jsem to musel vytunit pro dolévání nafty. S montáží jsem strávil celý den a vše funguje jak má. Interiér Je vyhřátý za zhruba 5. Minut. V mrazech počítám tak 15 minut. Spotřeba 0,1 litr za hodinu. Součástí je i dálkový ovladač který spustí vyhřívání na 100m od auta. Jsem opravdu nadšen...
IMG_20200218_210057.jpg
Odvrtání a úprava lišty karoserie
IMG_20200219_152619.jpg
Fixace agregátu
IMG_20200219_165354.jpg
Umístění palivového čerpadla
IMG_20200219_165408.jpg
Zpětná montáž a úprava sedáku
IMG_20200219_165514.jpg
Řídící jednotka, dá se časově naprogramovat a dálkově ovládat..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » stř 19. úno 2020 22:18:58

Pekne popsane, urcite 10x jednodussi nez muj elektricky predehrev vody a pracna izolace vsech trubek...
Me se prave nechtelo delat diry do karoserie (nevyhoda horkovzduchu).
Kudy se doleva nadrz?
Jak to funguje treba s ofukovanim skla za jizdy?
Dat vnitrni okruh, coz se bude za chvili sklo zamlzovat, nebo je lepsi zpusob?
Citroën C-Zero 2012
C-zero
Příspěvky: 131
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod C-zero » stř 19. úno 2020 22:30:39

Zdravím
Tak vyvrtat dvě díry do karoserie není žádný problém, vše jsem řádně zaizoloval silikonem a speciální samolepící páskou. Nemám ještě zkušenosti jak se to bude chovat v zimě, ale počítám že k mlžení nedojde. Pokud budu foukat vzduch přímo na okna, popřípadě pustím klimatizaci... jinak nádrž na naftu Jsem umístil do zadního nárazníku. Nádrž je fixovaná nastálo a plnit jí budu přes hadici samospádem, ta je umístěna v motorové části.. nejde nic vidět a nic nesmrdí.. nádrž na naftu jsem nechtěl umísťit dopředu auta, to pak vede k tomu, že díky nádechům vzduchotechniky smrdí nafta v celém autě.Výfuk je umístěn na pravém zadním okraji auta a zplodiny neobtěžují interiér.Zařízení je nastálo napojeno na akumulátor přes pojistku 15A

Spotřeba proudu z akumulátoru:
Stand-by režim, svítí pouze display a je aktivní dálkové ovládání.....10mA
Zapnutí ohřevu, rozjede se ventilátor a zapálí se žhavení asi 1minutu.....9A
Samotný ohřev.....3A
Vypnutí ohřevu, ventilátor se točí a chladí agregát, možná i žhavení cca 1.minutu 9A
Úplné vypnutí,stand-by režim.......10mA
Naposledy upravil(a) C-zero dne čtv 20. úno 2020 1:19:37, celkem upraveno 1 x.