Nový majitel = pár dotazů

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » čtv 23. kvě 2019 13:29:02

Tak to ty nové Osramky (NightBreaker Silver), co jsem již koupil, mi tam pak asi vydrží hodně dlouho... to je dobrá zpráva.
Ve podobných světlech na C8 mi nesvítily normální nic moc, Silverstary dost pomohly....
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 236
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » čtv 23. kvě 2019 13:33:19

Nevím co mám za žárovky. Ale ION patří k autům, které v nočním svícení řadím ke špičce. Docela jsem tím byl mile překvapen jak hezky svítí.
Né každé auto se tím může pochlubit.
Na druhém autě mám bixenony + ještě druhé dálkové s obyč žárovkou a ion nezůstává moc pozadu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » ned 26. kvě 2019 19:39:33

K osvětlení:
Demontáž světel a výměna žárovek (díky zde zjištěným informacím) v pohodě. Lepší než peanem a se zrcátkem měnit žárovku mlhovky ve velkém C8..
Do obrysovek jsem nakonce dal jen nové W5W, LEDky (i 4000k) měly moc bílé světlo oproti hlavním a svítí hlavně dopředu a nejsou vidět tak do stran..
Staré W5W už byly docela černé... Žárovky už určitě přede mnou někdo měnil, byly polámané ty plastové západky u horních šroubů...

Zero a střešní nosič:
Použili jste někdo na Zeri/iOnu nosiče na přepravu něčeho na střeše? Jak moc to případně zhoršenou aerodynamikou změnšilo dojezd?
Díky malým nákladům na kilometr uvažujeme o občasném využití i na delší vzdálenosti (s rychlonabíječkama po trase dojedeme i do našich víkendových destinací), ale nebylo by kam dát věci... teda jestli to není úplně bláznivý nápad, "dálkové ZERO" :roll: (jde o tak 150-160km s dobíjením na půli cesty)
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 597
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » ned 26. kvě 2019 20:25:12

To by mělo s přehledem dát, počítám tak snížení dojezdu o 10%. zahrádku na Iona nabízí asi jediný Thule (na svou univerzálku nabízí packy k Ionu), ostatně k tomu je ten žlábek na střeše auta, jak vidno prodávají se i rakve https://www.mr-box.com/us/car/peugeot/ion
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 31. kvě 2019 8:05:23

Dotaz z trochu jine oblasti: Jak to ma Zero vlastne s prevodovkou? Funguje jako klasicky automat, s nejakym olejem atd, nebo je to spis elektricke zarizeni, kde nejake presuvniky urci chod vpred ci vzad a spojeni je jinak napevno (protoze elektromotor sam ma plynuly rozbeh diky regulaci)?
Pri razeni R/N/D je vzadu slyset chvili vzdy nejake bzuceni, jako by se prestavovala prave prevodovka..... (je to podobne jako zvuk elektricke parkovavaci brzdy).....
Nikde jsem k tomu moc nedopatral....
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 597
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » pát 31. kvě 2019 10:12:27

Je tam reduktor z motoru na kola cca 1:8, krabička na cca 1 L oleje, mění se (myslím) co 40 tis. km.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 31. kvě 2019 10:29:29

Radovan píše:Je tam reduktor z motoru na kola cca 1:8, krabička na cca 1 L oleje, mění se (myslím) co 40 tis. km.


Díky za info, to jsem právě nikde nedopátral. Někdo říkal, že se tam mění olej v automatu (to mám třeba u C8 po 60tis.), někdo že tam přece nic není.... takže něco mezi, o reduktoru už jsem četl, ten někomu prý už odešel.... to nechám raději na servisce olej vyměnit...
V tom případě to bzučení u popojíždění a řazení budou nějaké jiné servomotory než v převodovce... (myslel jsem, jestli tam není třeba robotická převodovka nebo tak nějak...)
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 597
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » pát 31. kvě 2019 11:22:14

To jsou zvuk z měniče-invertoru. Proč je ale dělá, to netuším. Často po nastartování a pak při pojíždění v koloně nebo manévrování na parkovišti.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 31. kvě 2019 12:44:45

Radovan píše:To jsou zvuk z měniče-invertoru. Proč je ale dělá, to netuším. Často po nastartování a pak při pojíždění v koloně nebo manévrování na parkovišti.

Tak to jsou asi ty samé situace, ať si to klidně vrčí (ono to vevnitř moc slyšet není, spíš venku, nebo když jsem měl sundanej kryt nad motorem), hlavně že je to běžné chování.... díky moc za zprávu ;)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 236
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » pon 03. čer 2019 12:53:22

Taky tam vrčí podtlakové čerpadlo co dělá podtlak pro posilovač brz.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pon 03. čer 2019 16:13:14

Tak to hlavni trakcni motor je nakonec asi nejtissi soucastka ;)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 236
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » pát 14. čer 2019 13:49:44

Tak sem dneska udělal trasu dlouhou něco málo přes 90km. Při příjezdu k nabíječce mi ještě zůstala jedna čárka. Takže kapacita 33,4Ah by stále měla stačit na to, aby auto ujelo 100km. A to jezdím vysočinu, kde je samej kopec a na zimákách + otevřený okna.
Škoda, že se do iona nedají sehnat nějaké upgradované baterky aspoň 60Ah, pak by se jeho využitelnost znásobila.
Nevím co s ním budu dělat, až baterky klesnou pod únosnou mez.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 21. čer 2019 21:28:06

Řešili jste někdo již výměnu tlumičů?
Narazil jsem na to, že zadní se dají koupit v pohodě neoriginální, ale přední jsem našel jen originál za neskutečnou cenu.... :?
Předem díky za jakýkoliv tip, kde by se daly sehnat rozumněji....
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod garmont » pát 21. čer 2019 22:43:46

No já hledal a nenašel ani jedny - můžeš pls hodit odkaz na ty zadní? Díky..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 21. čer 2019 22:58:42

garmont píše:No já hledal a nenašel ani jedny - můžeš pls hodit odkaz na ty zadní? Díky..


Zeptám se zítra v servisu (Citroen/Peugeot, ale neautorizovaný), co mi tam dali... proto mi ani nechtěli vyměnit ty přední, že sami by za to ty peníze za originál nedali...
Citroën C-Zero 2012
C-zero
Příspěvky: 86
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod C-zero » sob 22. čer 2019 10:07:52

Zdravím, já se zatím nezajímám o náhradní díly pro mého Zera, mám vše v pořádku.Ale ohledně těch tlumičů jsem něco našel, možná se dá využít i nabídka od Peugotu, nebo Mitsubishi, když už jsou příbuzní.."trojčata"

https://www.euautodily.cz/katalog-nahra ... oen/c-zero
https://www.autodoc.cz/autodily/tlumic_ ... 939-i-miev
chochol
Příspěvky: 6
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod chochol » sob 22. čer 2019 12:14:07

Zdravím všechny uživatelky a uživatele trojčat.

Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%. :o
UDA
Příspěvky: 5
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod UDA » pát 19. črc 2019 8:20:17

chochol píše:Zdravím všechny uživatelky a uživatele trojčat.

Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%. :o



Můžu se zeptat jak bylo auto staré, kolik mělo najeto a jestli se ty opotřebené tlumiče nějak projevovali? Mám auto 4 roky a 60 tis. Km a taky si myslím že už to trochu mlátí, nicméně na STK letos v dubnu bez závad.

jezdím hodně na horách v zimě , rozmlácený cesty , rolety ze smzlýho sněhu atd. Ale myslím že 100 tis snad vydrží
Mitsubishi I-MIEV 2015 najeto 52000 Km,
KIA NIRO PHEV , najeto 15000 KM,
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 85
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 19. črc 2019 19:29:03

No, ja mam 12/2011, najeto 54tis., zadni tlumice se menily, protoze auto bylo trochu tuknuty na zadek vlevo, predchozi majitel to neresil, ale ja to nechal opravit a zjistilo se, ze se u toho asi ohnul i tlumic a dali tam predtim nejaky uplne jiny o 7cm kratsi.. no on tem zadek trochu predtim skakal, pravda.
Predni tlumice klepou, kdyz se prejizdi vic nerovnosti za sebou (coz je u nas kazda druha silnice) a auto taky trochu drnci... pry se s tim da jezdit, ale je to nepohodlne... STK delal minuly majitel 1/2019 a dle protokolu bez zavady, tak nevim, jak ty tlumice zkousej.....
Predni tlumice budu asi objednavat u Mitsubishi Autobond Group Praha, bez dph cca 4500 jeden... (prave z i-Miev) Citroen je ma kazdy o 2,5 tis drazsi...
Citroën C-Zero 2012
chochol
Příspěvky: 6
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod chochol » ned 21. črc 2019 19:12:31

UDA píše:
chochol píše:Zdravím všechny uživatelky a uživatele trojčat.

Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%. :o



Můžu se zeptat jak bylo auto staré, kolik mělo najeto a jestli se ty opotřebené tlumiče nějak projevovali? Mám auto 4 roky a 60 tis. Km a taky si myslím že už to trochu mlátí, nicméně na STK letos v dubnu bez závad.

jezdím hodně na horách v zimě , rozmlácený cesty , rolety ze smzlýho sněhu atd. Ale myslím že 100 tis snad vydrží


Zdravím.
Tlumiče, respektive pravý přední byl ohnutý od bývalého majitele. Někde s tím narazil. Servis Citroen to bohužel zjistil až po třech návštěvách se závadou rány od předního kola. Jinak by tlumiče 50 a více tis. km měly vydržet určitě (na Sanderu ani po 180 tis. km v ČR a denním ježdění terénem nebyly vadné). Zoro měl najeto v době výměny 30 tis. km. Po těch tlumičích a vyčištění+odvzdušnění zadních brzd byla STK bez závady.