Nový majitel = pár dotazů

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 81
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » čtv 23. kvě 2019 13:29:02

Tak to ty nové Osramky (NightBreaker Silver), co jsem již koupil, mi tam pak asi vydrží hodně dlouho... to je dobrá zpráva.
Ve podobných světlech na C8 mi nesvítily normální nic moc, Silverstary dost pomohly....
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 221
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » čtv 23. kvě 2019 13:33:19

Nevím co mám za žárovky. Ale ION patří k autům, které v nočním svícení řadím ke špičce. Docela jsem tím byl mile překvapen jak hezky svítí.
Né každé auto se tím může pochlubit.
Na druhém autě mám bixenony + ještě druhé dálkové s obyč žárovkou a ion nezůstává moc pozadu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 81
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » ned 26. kvě 2019 19:39:33

K osvětlení:
Demontáž světel a výměna žárovek (díky zde zjištěným informacím) v pohodě. Lepší než peanem a se zrcátkem měnit žárovku mlhovky ve velkém C8..
Do obrysovek jsem nakonce dal jen nové W5W, LEDky (i 4000k) měly moc bílé světlo oproti hlavním a svítí hlavně dopředu a nejsou vidět tak do stran..
Staré W5W už byly docela černé... Žárovky už určitě přede mnou někdo měnil, byly polámané ty plastové západky u horních šroubů...

Zero a střešní nosič:
Použili jste někdo na Zeri/iOnu nosiče na přepravu něčeho na střeše? Jak moc to případně zhoršenou aerodynamikou změnšilo dojezd?
Díky malým nákladům na kilometr uvažujeme o občasném využití i na delší vzdálenosti (s rychlonabíječkama po trase dojedeme i do našich víkendových destinací), ale nebylo by kam dát věci... teda jestli to není úplně bláznivý nápad, "dálkové ZERO" :roll: (jde o tak 150-160km s dobíjením na půli cesty)
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 574
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » ned 26. kvě 2019 20:25:12

To by mělo s přehledem dát, počítám tak snížení dojezdu o 10%. zahrádku na Iona nabízí asi jediný Thule (na svou univerzálku nabízí packy k Ionu), ostatně k tomu je ten žlábek na střeše auta, jak vidno prodávají se i rakve https://www.mr-box.com/us/car/peugeot/ion
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 81
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 31. kvě 2019 8:05:23

Dotaz z trochu jine oblasti: Jak to ma Zero vlastne s prevodovkou? Funguje jako klasicky automat, s nejakym olejem atd, nebo je to spis elektricke zarizeni, kde nejake presuvniky urci chod vpred ci vzad a spojeni je jinak napevno (protoze elektromotor sam ma plynuly rozbeh diky regulaci)?
Pri razeni R/N/D je vzadu slyset chvili vzdy nejake bzuceni, jako by se prestavovala prave prevodovka..... (je to podobne jako zvuk elektricke parkovavaci brzdy).....
Nikde jsem k tomu moc nedopatral....
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 574
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » pát 31. kvě 2019 10:12:27

Je tam reduktor z motoru na kola cca 1:8, krabička na cca 1 L oleje, mění se (myslím) co 40 tis. km.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 81
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 31. kvě 2019 10:29:29

Radovan píše:Je tam reduktor z motoru na kola cca 1:8, krabička na cca 1 L oleje, mění se (myslím) co 40 tis. km.


Díky za info, to jsem právě nikde nedopátral. Někdo říkal, že se tam mění olej v automatu (to mám třeba u C8 po 60tis.), někdo že tam přece nic není.... takže něco mezi, o reduktoru už jsem četl, ten někomu prý už odešel.... to nechám raději na servisce olej vyměnit...
V tom případě to bzučení u popojíždění a řazení budou nějaké jiné servomotory než v převodovce... (myslel jsem, jestli tam není třeba robotická převodovka nebo tak nějak...)
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 574
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » pát 31. kvě 2019 11:22:14

To jsou zvuk z měniče-invertoru. Proč je ale dělá, to netuším. Často po nastartování a pak při pojíždění v koloně nebo manévrování na parkovišti.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 81
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pát 31. kvě 2019 12:44:45

Radovan píše:To jsou zvuk z měniče-invertoru. Proč je ale dělá, to netuším. Často po nastartování a pak při pojíždění v koloně nebo manévrování na parkovišti.

Tak to jsou asi ty samé situace, ať si to klidně vrčí (ono to vevnitř moc slyšet není, spíš venku, nebo když jsem měl sundanej kryt nad motorem), hlavně že je to běžné chování.... díky moc za zprávu ;)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 221
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » pon 03. čer 2019 12:53:22

Taky tam vrčí podtlakové čerpadlo co dělá podtlak pro posilovač brz.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 81
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod JanO » pon 03. čer 2019 16:13:14

Tak to hlavni trakcni motor je nakonec asi nejtissi soucastka ;)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 221
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » pát 14. čer 2019 13:49:44

Tak sem dneska udělal trasu dlouhou něco málo přes 90km. Při příjezdu k nabíječce mi ještě zůstala jedna čárka. Takže kapacita 33,4Ah by stále měla stačit na to, aby auto ujelo 100km. A to jezdím vysočinu, kde je samej kopec a na zimákách + otevřený okna.
Škoda, že se do iona nedají sehnat nějaké upgradované baterky aspoň 60Ah, pak by se jeho využitelnost znásobila.
Nevím co s ním budu dělat, až baterky klesnou pod únosnou mez.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)