Nový majitel = pár dotazů
Moderátor: Josef
Re: Nový majitel = pár dotazů
Tak to ty nové Osramky (NightBreaker Silver), co jsem již koupil, mi tam pak asi vydrží hodně dlouho... to je dobrá zpráva.
Ve podobných světlech na C8 mi nesvítily normální nic moc, Silverstary dost pomohly....
Ve podobných světlech na C8 mi nesvítily normální nic moc, Silverstary dost pomohly....
Citroën C-Zero 2012
Re: Nový majitel = pár dotazů
Nevím co mám za žárovky. Ale ION patří k autům, které v nočním svícení řadím ke špičce. Docela jsem tím byl mile překvapen jak hezky svítí.
Né každé auto se tím může pochlubit.
Na druhém autě mám bixenony + ještě druhé dálkové s obyč žárovkou a ion nezůstává moc pozadu.
Né každé auto se tím může pochlubit.
Na druhém autě mám bixenony + ještě druhé dálkové s obyč žárovkou a ion nezůstává moc pozadu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Nový majitel = pár dotazů
K osvětlení:
Demontáž světel a výměna žárovek (díky zde zjištěným informacím) v pohodě. Lepší než peanem a se zrcátkem měnit žárovku mlhovky ve velkém C8..
Do obrysovek jsem nakonce dal jen nové W5W, LEDky (i 4000k) měly moc bílé světlo oproti hlavním a svítí hlavně dopředu a nejsou vidět tak do stran..
Staré W5W už byly docela černé... Žárovky už určitě přede mnou někdo měnil, byly polámané ty plastové západky u horních šroubů...
Zero a střešní nosič:
Použili jste někdo na Zeri/iOnu nosiče na přepravu něčeho na střeše? Jak moc to případně zhoršenou aerodynamikou změnšilo dojezd?
Díky malým nákladům na kilometr uvažujeme o občasném využití i na delší vzdálenosti (s rychlonabíječkama po trase dojedeme i do našich víkendových destinací), ale nebylo by kam dát věci... teda jestli to není úplně bláznivý nápad, "dálkové ZERO" (jde o tak 150-160km s dobíjením na půli cesty)
Demontáž světel a výměna žárovek (díky zde zjištěným informacím) v pohodě. Lepší než peanem a se zrcátkem měnit žárovku mlhovky ve velkém C8..
Do obrysovek jsem nakonce dal jen nové W5W, LEDky (i 4000k) měly moc bílé světlo oproti hlavním a svítí hlavně dopředu a nejsou vidět tak do stran..
Staré W5W už byly docela černé... Žárovky už určitě přede mnou někdo měnil, byly polámané ty plastové západky u horních šroubů...
Zero a střešní nosič:
Použili jste někdo na Zeri/iOnu nosiče na přepravu něčeho na střeše? Jak moc to případně zhoršenou aerodynamikou změnšilo dojezd?
Díky malým nákladům na kilometr uvažujeme o občasném využití i na delší vzdálenosti (s rychlonabíječkama po trase dojedeme i do našich víkendových destinací), ale nebylo by kam dát věci... teda jestli to není úplně bláznivý nápad, "dálkové ZERO" (jde o tak 150-160km s dobíjením na půli cesty)
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel = pár dotazů
To by mělo s přehledem dát, počítám tak snížení dojezdu o 10%. zahrádku na Iona nabízí asi jediný Thule (na svou univerzálku nabízí packy k Ionu), ostatně k tomu je ten žlábek na střeše auta, jak vidno prodávají se i rakve https://www.mr-box.com/us/car/peugeot/ion
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový majitel = pár dotazů
Dotaz z trochu jine oblasti: Jak to ma Zero vlastne s prevodovkou? Funguje jako klasicky automat, s nejakym olejem atd, nebo je to spis elektricke zarizeni, kde nejake presuvniky urci chod vpred ci vzad a spojeni je jinak napevno (protoze elektromotor sam ma plynuly rozbeh diky regulaci)?
Pri razeni R/N/D je vzadu slyset chvili vzdy nejake bzuceni, jako by se prestavovala prave prevodovka..... (je to podobne jako zvuk elektricke parkovavaci brzdy).....
Nikde jsem k tomu moc nedopatral....
Pri razeni R/N/D je vzadu slyset chvili vzdy nejake bzuceni, jako by se prestavovala prave prevodovka..... (je to podobne jako zvuk elektricke parkovavaci brzdy).....
Nikde jsem k tomu moc nedopatral....
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel = pár dotazů
Je tam reduktor z motoru na kola cca 1:8, krabička na cca 1 L oleje, mění se (myslím) co 40 tis. km.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový majitel = pár dotazů
Radovan píše:Je tam reduktor z motoru na kola cca 1:8, krabička na cca 1 L oleje, mění se (myslím) co 40 tis. km.
Díky za info, to jsem právě nikde nedopátral. Někdo říkal, že se tam mění olej v automatu (to mám třeba u C8 po 60tis.), někdo že tam přece nic není.... takže něco mezi, o reduktoru už jsem četl, ten někomu prý už odešel.... to nechám raději na servisce olej vyměnit...
V tom případě to bzučení u popojíždění a řazení budou nějaké jiné servomotory než v převodovce... (myslel jsem, jestli tam není třeba robotická převodovka nebo tak nějak...)
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel = pár dotazů
To jsou zvuk z měniče-invertoru. Proč je ale dělá, to netuším. Často po nastartování a pak při pojíždění v koloně nebo manévrování na parkovišti.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový majitel = pár dotazů
Radovan píše:To jsou zvuk z měniče-invertoru. Proč je ale dělá, to netuším. Často po nastartování a pak při pojíždění v koloně nebo manévrování na parkovišti.
Tak to jsou asi ty samé situace, ať si to klidně vrčí (ono to vevnitř moc slyšet není, spíš venku, nebo když jsem měl sundanej kryt nad motorem), hlavně že je to běžné chování.... díky moc za zprávu
Citroën C-Zero 2012
Re: Nový majitel = pár dotazů
Taky tam vrčí podtlakové čerpadlo co dělá podtlak pro posilovač brz.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Nový majitel = pár dotazů
Tak to hlavni trakcni motor je nakonec asi nejtissi soucastka
Citroën C-Zero 2012
Re: Nový majitel = pár dotazů
Tak sem dneska udělal trasu dlouhou něco málo přes 90km. Při příjezdu k nabíječce mi ještě zůstala jedna čárka. Takže kapacita 33,4Ah by stále měla stačit na to, aby auto ujelo 100km. A to jezdím vysočinu, kde je samej kopec a na zimákách + otevřený okna.
Škoda, že se do iona nedají sehnat nějaké upgradované baterky aspoň 60Ah, pak by se jeho využitelnost znásobila.
Nevím co s ním budu dělat, až baterky klesnou pod únosnou mez.
Škoda, že se do iona nedají sehnat nějaké upgradované baterky aspoň 60Ah, pak by se jeho využitelnost znásobila.
Nevím co s ním budu dělat, až baterky klesnou pod únosnou mez.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Nový majitel = pár dotazů
Řešili jste někdo již výměnu tlumičů?
Narazil jsem na to, že zadní se dají koupit v pohodě neoriginální, ale přední jsem našel jen originál za neskutečnou cenu....
Předem díky za jakýkoliv tip, kde by se daly sehnat rozumněji....
Narazil jsem na to, že zadní se dají koupit v pohodě neoriginální, ale přední jsem našel jen originál za neskutečnou cenu....
Předem díky za jakýkoliv tip, kde by se daly sehnat rozumněji....
Citroën C-Zero 2012
Re: Nový majitel = pár dotazů
No já hledal a nenašel ani jedny - můžeš pls hodit odkaz na ty zadní? Díky..
Re: Nový majitel = pár dotazů
garmont píše:No já hledal a nenašel ani jedny - můžeš pls hodit odkaz na ty zadní? Díky..
Zeptám se zítra v servisu (Citroen/Peugeot, ale neautorizovaný), co mi tam dali... proto mi ani nechtěli vyměnit ty přední, že sami by za to ty peníze za originál nedali...
Citroën C-Zero 2012
Re: Nový majitel = pár dotazů
Zdravím, já se zatím nezajímám o náhradní díly pro mého Zera, mám vše v pořádku.Ale ohledně těch tlumičů jsem něco našel, možná se dá využít i nabídka od Peugotu, nebo Mitsubishi, když už jsou příbuzní.."trojčata"
https://www.euautodily.cz/katalog-nahra ... oen/c-zero
https://www.autodoc.cz/autodily/tlumic_ ... 939-i-miev
https://www.euautodily.cz/katalog-nahra ... oen/c-zero
https://www.autodoc.cz/autodily/tlumic_ ... 939-i-miev
Re: Nový majitel = pár dotazů
Zdravím všechny uživatelky a uživatele trojčat.
Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%.
Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nový majitel = pár dotazů
chochol píše:Zdravím všechny uživatelky a uživatele trojčat.
Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%.
Můžu se zeptat jak bylo auto staré, kolik mělo najeto a jestli se ty opotřebené tlumiče nějak projevovali? Mám auto 4 roky a 60 tis. Km a taky si myslím že už to trochu mlátí, nicméně na STK letos v dubnu bez závad.
jezdím hodně na horách v zimě , rozmlácený cesty , rolety ze smzlýho sněhu atd. Ale myslím že 100 tis snad vydrží
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Nový majitel = pár dotazů
No, ja mam 12/2011, najeto 54tis., zadni tlumice se menily, protoze auto bylo trochu tuknuty na zadek vlevo, predchozi majitel to neresil, ale ja to nechal opravit a zjistilo se, ze se u toho asi ohnul i tlumic a dali tam predtim nejaky uplne jiny o 7cm kratsi.. no on tem zadek trochu predtim skakal, pravda.
Predni tlumice klepou, kdyz se prejizdi vic nerovnosti za sebou (coz je u nas kazda druha silnice) a auto taky trochu drnci... pry se s tim da jezdit, ale je to nepohodlne... STK delal minuly majitel 1/2019 a dle protokolu bez zavady, tak nevim, jak ty tlumice zkousej.....
Predni tlumice budu asi objednavat u Mitsubishi Autobond Group Praha, bez dph cca 4500 jeden... (prave z i-Miev) Citroen je ma kazdy o 2,5 tis drazsi...
Predni tlumice klepou, kdyz se prejizdi vic nerovnosti za sebou (coz je u nas kazda druha silnice) a auto taky trochu drnci... pry se s tim da jezdit, ale je to nepohodlne... STK delal minuly majitel 1/2019 a dle protokolu bez zavady, tak nevim, jak ty tlumice zkousej.....
Predni tlumice budu asi objednavat u Mitsubishi Autobond Group Praha, bez dph cca 4500 jeden... (prave z i-Miev) Citroen je ma kazdy o 2,5 tis drazsi...
Citroën C-Zero 2012
Re: Nový majitel = pár dotazů
UDA píše:chochol píše:Zdravím všechny uživatelky a uživatele trojčat.
Co se týče tlumičů pérování, musel jsem před STK v lednu nechat měnit přední tlumiče a včetně dalších drobností, jako kontrola před STK a provedení STK jsem platil v originálním servisu asi 18 tis. Kč. Částka to byla hodně nemilá, nicméně nutná. Neoriginální tlumiče jsem přes veškerou snahu nesehnal ani v zahraničí. Aspoň mi na ně, díky stáří auta, dali nějakou slevu asi 20%.
Můžu se zeptat jak bylo auto staré, kolik mělo najeto a jestli se ty opotřebené tlumiče nějak projevovali? Mám auto 4 roky a 60 tis. Km a taky si myslím že už to trochu mlátí, nicméně na STK letos v dubnu bez závad.
jezdím hodně na horách v zimě , rozmlácený cesty , rolety ze smzlýho sněhu atd. Ale myslím že 100 tis snad vydrží
Zdravím.
Tlumiče, respektive pravý přední byl ohnutý od bývalého majitele. Někde s tím narazil. Servis Citroen to bohužel zjistil až po třech návštěvách se závadou rány od předního kola. Jinak by tlumiče 50 a více tis. km měly vydržet určitě (na Sanderu ani po 180 tis. km v ČR a denním ježdění terénem nebyly vadné). Zoro měl najeto v době výměny 30 tis. km. Po těch tlumičích a vyčištění+odvzdušnění zadních brzd byla STK bez závady.