Spotřeba

Moderátor: ozana

garmont
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Spotřeba

Příspěvekod garmont » pon 28. led 2019 17:09:45

Zajímalo by mě jakou máte spotřebu v tomhle počasí? Od vánoc najeto 1006km a podružný elektroměr ukazuje 215Kwh... Topit nějak extra netopíme..
eLubomír
Příspěvky: 18
Registrován: úte 15. pro 2015 20:25:24
Bydliště: Kladensko

Re: Spotřeba

Příspěvekod eLubomír » pon 28. led 2019 22:50:31

Mám to stějně cca 18-21kW/h a topím a nešetřím to.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.
Hyundai KONA 64kW
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 504
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba

Příspěvekod Radovan » stř 30. led 2019 16:39:06

Spotřebu nesleduji, páč nabíjím jen zdarma v práci a obchoďácích. Nicméně nabíjení v nízkých teplotách jen venku rychlonabíječka nebo silnější kabel 16A 230V znamená při 100% baterky jen 100-110 km dojezdu dle palubního počítače, jakmile zapnu topení (a to musím ze začátku vždy naplno, jedno zda na vnitřní nebo vnější oběh), jde 20-30 km dojezdu dolů. Vypozoroval jsem, že podle teploty venku, když je hodně pod nulou, tak 30 km. Pokud pak jezdím a mám jen topení mírné, v autě kolem +18°C, tak je to +-15 km. Ale jsem špatný příklad, jezdím krátké trasy, aut furt někde stojí a chladne, pak zase jedu a pak opět. Ani se spalovákem jsem to nijak nehrotil. Než začal topit, už jsem stavěl a auto chladlo. Poznám to jen při jízdách nad 20 km, ovšem Ostrava má 20 km napříč a málokdy jedu bez zastávky z jednoho konce na druhý. Takže když to přeženu, při maximálním topení a městské jízdě (rychlostka a dálnice vezme dalších 10-20 km) najedu kolem 80-90 km, tj. spotřeba +-19 kWh/100 km. Vypozorováno, že teploty nad +10°C přidávají dojezd zázračně rychle, +20°C je úplná pohoda a po městě 130-140 km (bez klimy) z papírových 150.

Příklad dnes - auto po 6 km se 2 dílky baterky (2 kWh) nabíjeno silnějším kabelem z běžné zásuvky od 9 do 13,30 hodin, venku v -3°C. Nabito dle dílků do plna, ale bral jsem ho ještě když plnilo baterku posledními kousky. Dojezd 107 km dle počítače. Najeto po městě - s krátkou 4 km rychlostkou celkem - 19 km, zmizely 4 dílky baterky, +-4 kWh. teoretická spotřeba 21 kWh/100 km.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 73 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 29 tis. (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 190
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Spotřeba

Příspěvekod dracekvo » čtv 31. led 2019 13:32:05

Měřeno digi měřičem spotřeby do zásuvky mě to vychází asi na 18kWh.
Je to ale ovlivněno tím, že jsem občas nabíjel přes chademo a to tam samozřejmě započítáno není. Ale od té doby co čez zpoplatnil nabíjení ho využívám opravdu vyjímečně. Do EVmapy jsem proinvestoval jen 300Kč.
A také je třeba si uvědomit že je jiná spotřeba podle auta a jiná spotřeba odebraná přímo ze zásuvky. Tam se promítnou i ztráty při nabíjení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 64 tis. km)
Ostrovní solar 3,5kWp, 48V 500Ah LiFePO, Victron Multiplus 3x2400W 3f
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Spotřeba

Příspěvekod Dave » čtv 14. úno 2019 17:44:52

To neni zadna slava. Za tolik jszdim s NV200
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 455
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Spotřeba

Příspěvekod Josef » čtv 14. úno 2019 23:10:51

Spotřeba je velmi všeobecný údaj, je závislý na teplotě, rychlosti, místních podmínkách, to se nedá jednoduše porovnávat. Já jsem jezdil celý týden v teplotách kolem 3°C za cca 15 kWh Praha a okolí (tedy rychlosti do 90 km/h), jakmile vyjedu na dálnici, tak je to úplně jinde.
Obrázek