Rada před koupí
Moderátor: Josef
Rada před koupí
Ahoj,jsem tu nový a chtěl bych si koupit ojeté c-zero. Nikdy jsem elektroauto neměl ani neřídil. Lze nějak zjistit ještě před koupí, jak jsou baterie v kondici?
Re: Rada před koupí
hafrkant píše:Ahoj,jsem tu nový a chtěl bych si koupit ojeté c-zero. Nikdy jsem elektroauto neměl ani neřídil. Lze nějak zjistit ještě před koupí, jak jsou baterie v kondici?
Nejlépe vlastní jízdou, kterou bych doporučil, pokud jste elektroauto ještě neřídil. U c-zera "vyjedete" baterku za krátkou jízdu... Pak nabít a zjistit kolik do toho "nateklo". Ideálně vše pozorovat přes OBD2 a aplikaci CaniOn (zde uvidíte hlavně při vybité baterii jak jsou rozházené články..., případně EvBatMon). Nebo navštívit servis, kde to bude placené a trvá to dlouho (provedou cyklus s měřením).
Hrubý výpočet kolik má baterie % SOH uděláte od stolu výpočtem: 1 rok stáří = pokles min. o 1% a k tomu pokles další 1% za ujetých 10.000 km.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rada před koupí
Odkud jste? třeba by se našel někdo ochotný kdo by to šel koupit s váma..Chce to každopádně diagnostiku a mrknout se na stav baterky ..
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1137
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rada před koupí
Já bych trval na zkušební jízdě vybít cenou baterku a kolik ujede KM. Vemte si sebou někoho zkušeného kdo s elektromobilem jezdil.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Re: Rada před koupí
Já bych něco došetřil a koupil už něco použitelnějšího než tohoto veterána, ale chce to alespoň 400-500tis.
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 144
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada před koupí
Mají tahle auta prosím možnost zapnutí topení na dálku?
Koukám po nějakém dodatečném přemisťovadle kolem baráku do rodiny a tenhle trojlístek by na to byl dobrý, kdybych našel nějakou hezkou nabídku.. Před mnoha lety jsem to řídil, vím že výkon a dojezd odpovídá věku.
Byť je fakt, že podobné ceny atakuje i 24kW Leaf..
Koukám po nějakém dodatečném přemisťovadle kolem baráku do rodiny a tenhle trojlístek by na to byl dobrý, kdybych našel nějakou hezkou nabídku.. Před mnoha lety jsem to řídil, vím že výkon a dojezd odpovídá věku.

Re: Rada před koupí
Jan Čapek píše:Mají tahle auta prosím možnost zapnutí topení na dálku?
Koukám po nějakém dodatečném přemisťovadle kolem baráku do rodiny a tenhle trojlístek by na to byl dobrý, kdybych našel nějakou hezkou nabídku.. Před mnoha lety jsem to řídil, vím že výkon a dojezd odpovídá věku.Byť je fakt, že podobné ceny atakuje i 24kW Leaf..
Umí to pouze MiEV přes dálkový klíčový ovladač s výsuvnou teleskopickou anténkou do vzdálenosti 600m ve volném prostoru, v zástavbě pak cca přes jeden blok. Používal jsem to doma před odjezdem a pak když jsem přicházel k autu na nabíječce. MiEV jako jediný uměl topit i při nabíjení přes tento ovladač.
Nebo pak dodělaný dálkově ovládaný bufík, který ale v garáži asi spouštět nebudete.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 144
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada před koupí
Díky, vidím to zde i u Citroenu.
https://auto.bazos.cz/inzerat/164488203/c-zero-2020.php
Ale za tu cenu to samozřejmě nemá smysl.
A to je nadstandard jen ten ovladač nebo k tomu musí být extra i topení? Jestli si mlhavě vzpomínám, tepelné čerpadlo se právě dávalo jen do MiEVu, je to tak?
https://auto.bazos.cz/inzerat/164488203/c-zero-2020.php
Ale za tu cenu to samozřejmě nemá smysl.
A to je nadstandard jen ten ovladač nebo k tomu musí být extra i topení? Jestli si mlhavě vzpomínám, tepelné čerpadlo se právě dávalo jen do MiEVu, je to tak?
Re: Rada před koupí
Topit na dálku umí i citroeny z posledních let výroby.. Nadstandart bude ten ovladač + přijímač a elektronika která to ovládá...
Re: Rada před koupí
Jan Čapek píše:Díky, vidím to zde i u Citroenu.
https://auto.bazos.cz/inzerat/164488203/c-zero-2020.php
Ale za tu cenu to samozřejmě nemá smysl.
A to je nadstandard jen ten ovladač nebo k tomu musí být extra i topení? Jestli si mlhavě vzpomínám, tepelné čerpadlo se právě dávalo jen do MiEVu, je to tak?
Tato trojčata rozhodně neměla tepelné čerpadlo. Topí to odporově u všech třech, pouze MiEV to uměl zapnout i dálkově. Topení je obecně špatné a hodně bere z dojezdu, proto si hodně majitelů přidělávalo různá topítka. Prostě je to z doby, kdy se elektromobilista v autě poznal podle šály, rukavic a čepice. Hodně se taky zamžívají okna. Kupte si raději VW_UP.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rada před koupí
Já si dodělal teplovodního bufíka. Dálkové mám taky a jako bonus v zimě teplo a téměř nesnížený dojezd.
Oproti instalaci horkovzdušného si můžu i pustit teplo na okno.
Ale v dnešní době bych už trojčata nekupoval. Ty auta mají reálnou cenu tak do 100 tis, když vezmeme užitnou hodnotu, absenci náhradních aftermarket dílů. U 10 let starého auta už něco odcházet bude. Navíc ty baterky nemládnou a sehnat zdravé články je v dnešní době už taky pomalu oříšek a aftermarket přestavba stojí více jak celé auto.
Když už tak větší smysl mi dává leaf a nechat si do něj dát pořádnou baterku. Nebo i3 a dát si do něj 120Ah.
Oproti instalaci horkovzdušného si můžu i pustit teplo na okno.
Ale v dnešní době bych už trojčata nekupoval. Ty auta mají reálnou cenu tak do 100 tis, když vezmeme užitnou hodnotu, absenci náhradních aftermarket dílů. U 10 let starého auta už něco odcházet bude. Navíc ty baterky nemládnou a sehnat zdravé články je v dnešní době už taky pomalu oříšek a aftermarket přestavba stojí více jak celé auto.
Když už tak větší smysl mi dává leaf a nechat si do něj dát pořádnou baterku. Nebo i3 a dát si do něj 120Ah.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Rada před koupí
Dracek - ty máš ještě toho svojeho?
Re: Rada před koupí
Jo, mám.
Ale už nedojíždím do práce, tak jsem ho dal otci. On s tím jezdí každý den 1 km do krámu a pak nějaký couračky okolo komína. Ani jsem se nekoukal, kolik to má vůbec najeto, ale přes 90 tis určitě.
Ale už nedojíždím do práce, tak jsem ho dal otci. On s tím jezdí každý den 1 km do krámu a pak nějaký couračky okolo komína. Ani jsem se nekoukal, kolik to má vůbec najeto, ale přes 90 tis určitě.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 144
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada před koupí
Asi máte pravdu. Kdyby šel aspoň nějak jednoduše a cenově rozumně udělat ten repas baterek..
Přitom na zamýšlené využití, by to bylo optimální posunovadlo, byť určitě ne za 200+ tis.
Přitom na zamýšlené využití, by to bylo optimální posunovadlo, byť určitě ne za 200+ tis.
Re: Rada před koupí
Dobrý den jsem nováček a příbuzní si koupili Peugeot ion a po první jízdě se mi moc líbí. Má cenu do toho v této době investovat a pořídit si ho. Pram se protože nevím jak je to s náhradními díly a popřípadě výměnou některého článku. Děkuji mockrát za odpovědi
Re: Rada před koupí
Myslím, ze už se dá v dnešní době koupit ze rozumné peníze auto, které vám - hlavně v zimě - udělá mnohem lepší službu.
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Rada před koupí
Mám C-Zero r.v. 2011, manželka s ním pořád jezdí 20-50 km denně do práce, rozvoz dětí na kroužky apod, dojezd 80-100 km.
Základní problém je, že když se něco porouchá, tak si to musíte vyřešit víceméně sám.
Což se mi stalo dvakrát a jednou to bylo na 2 měsíce (2022-článek baterky) a jednou na 2 týdny (2024-palubní nabíječka) hobby na všechen volný čas a dost o štěstí.
Taky není moc náhr. dílů v CZ, což mě vzhledem k dožívání těchto aut trochu překvapuje. Kam ta auta s vytlučenou baterií jdou ?
Základní problém je, že když se něco porouchá, tak si to musíte vyřešit víceméně sám.
Což se mi stalo dvakrát a jednou to bylo na 2 měsíce (2022-článek baterky) a jednou na 2 týdny (2024-palubní nabíječka) hobby na všechen volný čas a dost o štěstí.
Taky není moc náhr. dílů v CZ, což mě vzhledem k dožívání těchto aut trochu překvapuje. Kam ta auta s vytlučenou baterií jdou ?
Citroen C-Zero 2011
Nissan Leaf 30kWh 2016
Nissan Leaf 30kWh 2016