Porucha Peugeot iON

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1056
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » pon 05. črc 2021 9:00:32

Tak se snažíme zprovoznit šedého Peugeot Ion 2011 od Černínů z Krásné v Beskydech. Hláška na přístrojovce podobná, jako níže v příspěvku. Jen se nechce nabíjet.. Má 3 dílky baterky z 16. A nechce jezdit. Nebere to ani PIN na zprovoznění autorádia, když jsme zkoušeli odpojit malou baterku.
Začalo to prý zlobit po projetí velkých kaluží. Nepomáhalo nic a po 7 sekundách naskakuje žlutý trojůhelník s autíčkem. Při nabíjení pomalém z 230V 10A nebo 16A zafouká chlazení baterek a pak hned odpojí nabíjení. Po startu těch 7 sekund lze popojíždět velmi pomalu dopředu i dozadu.
1 z 80 článků baterie vykazuje dosti velký pokles ve srovnání s ostatními. Ale tím to asi nebude.
Tak jsme auto odtáhli na tyči za mým Ionem z Krásné do Frýdku-Místku OC Frýda k rychlonabíiečce ČEZ a tam hlásí displej nabíjecího stojanu chybu izolace a odpojení z důvodu bezpečnosti po ukončení komunikace s autem. Pomalé nabíjení přes Mennekes kabel se nerozjede vůbec. Stojany a kabely byly konfrontovány s mým Ionem a vše OK.
Jdeme tedy po pojistkách (otevřít, kontrola, vyfénovat), následně v motorovém prostoru odšroubovat všechny vodotěsné kryty, vyfénovat, nechat vysušit, přeměřit napětí, no a poslední je možný problém s klimou/topením, kde je voda nakondenzovaná, tak odpojit a zkusit bez toho. Jinak klima a topení jedou OK bez ohledu na auto. Tohle vše uděláme podle konzultace s Honzou Dedkem z VŠB-TUO, co ve svém Ionu měnil baterku za jinou z vrakoviště a má toho hodně načteného ze zahraničních fór.
Jsem zvědav, zda auto rozchodíme.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 94 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 46 tis. (60 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 640
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Citigo e IV » pon 05. črc 2021 11:30:20

A co s tím zajet do servisu, aby se diagnostikou podívali co s tím je. Dobré je vedět včem je problém. Jednou se mi miev po nabijení taky zasekl s sutíčkem a odpojení baterky nepomohlo. Autorizovaný servis jen odblokoval chybu izolačního stavu a jezdilo to za 5 minut. Jak nastane problém auto se zablokuje z důvodu bezpečnosti natrvalo a nepomůže ani odpojení 12V baterky.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1056
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » úte 06. črc 2021 10:23:14

Peugeot Auto Tichý Ostrava je OK, takže to by byla poslední možnost. Nicméně tohle auto už tam jednou kdysi dávno měli - odmítalo jezdit - a vrátili ho po diagnostice s tím, že je vadná trakční baterie a musí se vyměnit. Přitom stačilo auto dotáhnout k ryhclonabíječce a až do toho deště před týdnem vesele jezdilo dále. :D
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 94 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 46 tis. (60 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1056
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » pát 09. črc 2021 8:46:25

Už to ve středu večer vypadalo na vítězství (našli jsme u motoru jeden obyčejný hodně mokrý kabel izolace i voda uvnitř v konektoru), ale po kilometru jízdy do mírného kopce to kleklo zase. Asi tam bude té vody více a na více místech.
Ve čtvrtek jsme pokračovali. Volali jsme do servisu, co vše se na autě doposud dělalo. Ano, udělají zdarma svolávaci akci na podtlakové čerpadlo (brzdy). Už hío objednali. Auto po zkušební jízdě funguje. Izolujeme ho a mělo by být OK.
Podle servisu byla poslední návštěva Míšo v roce 2018. Doporučili udělat "garanční prohlídku". Tzn. pokud je to nutné vyměnit brzdovou kapalinu (mění se dle servisního intervalu co 4 roky) a taky olej v reduktoru/variátoru (podobně). Může to stát i 6 tisíc, takže pokud nechceme, nebudou to dělat.
Při dalších jízdních zkouškách jsme zjistili bohužel nestandardní chování auta. Nyní už to připisujeme jednomu z 80 článků baterky, který je o hodně slabší než ostatní. Auto nám vypovědělo poslušnost při požadavku na plný výkon (ručička v Power) a rychlosti 110 km, rozsvítila se želva a výkřičník, ale auto i tak dále fungovalo v omezeném režimu výkonu. Pak to udělalo ještě jednou při rozjezdu na křižovatce. Čili zase vyšší zátěži baterie. Nabíjet pomalu nabíjí v pohodě, ještě ho vyzkoušíme na rychlonabíječce. Při další cestě se chovalo OK včetně rychlostní silnice a 100 km/h. Tak uvidíme, necháme ho v servise důkladně proměřit. Nicméně zpojízdnili jsme ho a nabíjení také funguje.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 94 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 46 tis. (60 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 705
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pát 09. črc 2021 9:07:55

Výměna brzdovky a oleje v převodovce je otázka do 600 kč v nákladech. + nějaká vlastní práce max. 2-3 hodiny pokud to člověk dělá poprvé.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1056
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod Radovan » sob 10. črc 2021 10:26:13

Bohužel je to tak. Autorizovaný servis versus samo domo. Když tomu člověk rozumí a má pro to podmínky, nářadí a vybavení.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 94 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 46 tis. (60 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
daffyx
Příspěvky: 53
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » sob 10. črc 2021 12:03:57

Radovan píše:Bohužel je to tak. Autorizovaný servis versus samo domo. Když tomu člověk rozumí a má pro to podmínky, nářadí a vybavení.

Alespon to chce canion a prohledni članky.. jinak pokud by nebyl extra uz v haji melo by ho auto při opakovaném dobíjení vybalancovat..
Pokud je jeho vnitřní odpor už velkej bude se vic a vic zatěžovat až...
V provozu jezdim taky jen eco.. ale pokud někdo provokuje dam podlahu a podle canionu zadný claek neustřelí.. Jenže dobíjím jen AC a 8-10A..
Jinak kazdy rok to davam do peugotu a udelaj tusim za 800 celou diagnostiku.. cca 20-25 A4 dat..