Výměna baterií

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 2357
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Josef » stř 19. kvě 2021 23:52:28

Hezký, já víc jak 4 roky s jedním autem nedám :)
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1064
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 12:33:50

chochol píše:Ahoj, kolegové elektromobilisté.
11...............77% ...................2% .............12500 .........0,8333% ............96,9 ...........77,5 ...................60600...-.aktuální.stav


Jak vám sedí praxe s teorií? Má aktuálně vaše baterie skutečně 38,5Ah, tedy 77% z 50Ah ???
KONA_CZ Premium 2020 (14+ t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 522
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 20. kvě 2021 14:33:32

chochol píše:Ahoj, kolegové elektromobilisté.


10...............80% ...................2% .............12000 ........ 0,8000% ............99,7 ...........79,7 ...................48100
11...............77% ...................2% .............12500 .........0,8333% ............96,9 ...........77,5 ...................60600...-.aktuální.stav

22...............57% ...................2%.............12000 .........0,8000% ............70,7 ...........56,5 ................196600.-.předpokládaná.smrt.auta.-.nedostatečný.zimní.dojezd, pokud ho dřív nesežere koroze


Jezdil jsem v Mievu 4 roky od ročního po skoro pětileté a musím říct , že se degradace baterky po 50 tis. výrazně zrychluje a je hodně optimistický si myslet, že Vám po dalších 11 letech a 130 tis . Km klesne zimní dojezd jen o 21 km což jsou nějaké 3- kWh u tak malého vozu. podle měnastane konec kolem 100 000 Km a 15 letech provozu
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1064
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » čtv 20. kvě 2021 15:45:53

Souhlas s "Citigo e IV". Proto jsem se také ptal na skutečnou kapacitu baterie, zda sedí s výpočtem...
KONA_CZ Premium 2020 (14+ t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
chochol
Příspěvky: 17
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Výměna baterií

Příspěvekod chochol » pát 21. kvě 2021 8:57:34

Lama: Zdravím. Jaká je kapacita baterie u mého auta dle diagnostiky právě nevím. Proto je to všechno jen odhad dle skutečného dojezdu. Diagnostiku nemám, pořizovat si ji pro jedno použití za tisíce nechci a všichni jste příliš daleko na to, abych se s někým domluvil, kdo by mi autíčko načetl.

Citigo e IV: Optimismus je to, co postrádám. Tabulka vychází z toho, co jsem se zde dočetl. Pokud degradace akceleruje po ujetí 50 tis. km, pak je to samozřejmě nesmysl. Nicméně nemám v tuto chvíli možnost si to u svého auta ověřit. Pokud mi má auto za 3 roky chcípnout, pak je to na nic a musím začít přemýšlet o výměně už nyní (bohužel za spalovák, protože na jiný elektromobil neušetřím).
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1064
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » pát 21. kvě 2021 10:19:52

chochol píše:Lama: Zdravím. Jaká je kapacita baterie u mého auta dle diagnostiky právě nevím. Proto je to všechno jen odhad dle skutečného dojezdu. Diagnostiku nemám, pořizovat si ji pro jedno použití za tisíce nechci a všichni jste příliš daleko na to, abych se s někým domluvil, kdo by mi autíčko načetl.

Citigo e IV: Optimismus je to, co postrádám. Tabulka vychází z toho, co jsem se zde dočetl. Pokud degradace akceleruje po ujetí 50 tis. km, pak je to samozřejmě nesmysl. Nicméně nemám v tuto chvíli možnost si to u svého auta ověřit. Pokud mi má auto za 3 roky chcípnout, pak je to na nic a musím začít přemýšlet o výměně už nyní (bohužel za spalovák, protože na jiný elektromobil neušetřím).

Nová je 50Ah. Odhad vám nic neřekne, potřebujete změřit hodnoty a také vidět jak máte rozházené články a zda nejsou některé trvale slabší než ostatní. Měření je rychlé, stačí někde na parkovišti, občas všichni někam jezdíme, tak není problém se domluvit, nebo pak na nějakém srazu. Jaký jste kraj? Jinak OBD se nechá koupit na zahraničních webech za polovinu než u nás. Já dal přes 4tis, jelikož ten za 4stovky nestíhal číst data. Našel jsem stejný co mám na Amazonu za 60 dolarů. Hledejte "obdlink lx".

Baterie v EV se v 60% kapacity bere, že v elektromobilu dosloužila...
KONA_CZ Premium 2020 (14+ t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1064
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » pát 21. kvě 2021 10:36:27

chochol: kolik baterka vydrží záleží na hodně věcech, ale hlavní, proč baterka nedá 300-500tis km je, že je to malá baterka a uživatel je nucen nabíjet téměř pokaždé do 100% a vyjíždí baterku hodně k nule a tím dělá téměř plný cykly a navíc se mnohem víc nabíjí na DC. Znám případ nabíjení pouze na DC s jízdou po dálnici a to pak baterka mizí před očima. Kdyby jste od nového auta jezdil 10 km do práce a jezdil třeba jen mezi 50-70 procenty a dobil pouze to co vyjedete, max. na těch 70%, tak baterka vydrží min. 3x déle (teoreticky až 6x déle), než případech dlouhých cyklů. Takže tak si můžete o dost prodloužit nebo zkrátit živit baterky. Někdy to ale nejde a každý to máme jinak. Tako malá EV jsou tedy ideální na krátké jízdy jako nákupní taška.
KONA_CZ Premium 2020 (14+ t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
chochol
Příspěvky: 17
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Výměna baterií

Příspěvekod chochol » pát 21. kvě 2021 12:31:57

Auto používáme takřka každý den a nejdelší trasy jsou běžně 28 km tam, 28 km zpátky, tzn. že vybíjíme cca na zůstatek 40-50%, výjimečně na nižší hodnoty. Nabíjíme až na výjimky jen 10A doma ze zásuvky (DC jen, když zapomenu v noci dobít včas ;) ). Pro to, aby auto fungovalo pro naše potřeby tedy mohu kalkulovat i s celkovou kapacitou nižší než 60% původní hodnoty. Je samozřejmě otázka, nakolik to bude použitelné při cestě po silnici 1. třídy mezi Perštejnem a Karlovými Vary. :roll:

Na cesty přes 50km od domova používáme LPG spalováka, protože dobíjení AC/DC vyjde na veřejných stanicích dráž, než LPG.
Naposledy upravil(a) chochol dne pát 21. kvě 2021 12:34:48, celkem upraveno 1 x.
dracekvo
Příspěvky: 691
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » pát 21. kvě 2021 12:32:56

Co vím, tak i u nových aut diagnostika ukazovala něco mezi 45-47Ah.
Podle mého se degradace baterie postupně zrychluje. Můj odhad při nejlepší konstalaci je u toho auta max. 15 let, nebo 150 tis km, aby mu zůstal ještě aspoň nějaký dojezd okolo 60-70km bez topení.
Proč to tak bude, je napsáno výš. Třeba kvůli tomu, abych v zimně netrápil baterku velkejma cyklama, jsem si do auta udělal beznínový bufík. Stojí mě to tak 30l benzínu za sezónu. Jako bonus je v zimě teplo, možnost předtopení interiéru a téměř stejný dojezd.
Jaká jsi lokalita? Třeba diagnostiku v okolí někdo má.

Já jsem tento rok chtěl zkusit postavit náhradu článku LEV50, ale vlezla mi do toho větší údržba spalováku, takže tento pokus se odkládá na příští rok.

Momentální projekt je rez :D
Přílohy
1617443522058.jpg
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
chochol
Příspěvky: 17
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Výměna baterií

Příspěvekod chochol » pát 21. kvě 2021 12:37:33

dracekvo: Jsme na hranici KV a UL kraje. Malá vesnice jménem Perštejn. Široko-daleko jsem tady jedinný "magor" s C-Zerem nebo jeho bratry. Topení naftové teplovzdušné jsem právě kvůli šetření baterie namontoval na podzim loňského roku pod podlahu.
dracekvo
Příspěvky: 691
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » pát 21. kvě 2021 12:41:16

V KV jsem byl minulý rok na dovče. Letos se tam asi nedostanu. Třeba tam pojede někdo jiný.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1064
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » sob 22. kvě 2021 12:32:18

chochol píše:dracekvo: Jsme na hranici KV a UL kraje. Malá vesnice jménem Perštejn. Široko-daleko jsem tady jedinný "magor" s C-Zerem nebo jeho bratry. Topení naftové teplovzdušné jsem právě kvůli šetření baterie namontoval na podzim loňského roku pod podlahu.

Do Perštejna jsem jezdil každoročně na volejbalový turnaj ... 8-) Já jsem mezi Domažlice - Klatovy, tak třeba se někdy potkáme... 8-)

Jinak u té baterky dochází k narůstání vnitřního odporu a baterka prostě "vadne". Když chcete naplno zrychlit poklesne hodně napětí a rozsvítí se želva, i když máte téměř plnou baterku. A želva se také rozsvítí mnohem dříve, než na posledních několik km. Mám zde kolegu, takže ro je z praxe. Najeto má myslím už něco přes 100 tis., ale už mezi 80-90tis km začínal být nespokojen s dojezdem. Nyní mu to navíc na DC nabíjí jak říkal "strašně pomalu", takže na delší jízdu už je to už nepoužitelné.
KONA_CZ Premium 2020 (14+ t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
chochol
Příspěvky: 17
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Výměna baterií

Příspěvekod chochol » ned 23. kvě 2021 14:24:00

Lama: Jinými slovy budu mít za necelé dva roky doma auto, které mi bude na nic? I když na plno prakticky nezrychlujeme, ale do kopců se dostáváme s ručičkou do 2/3 budíku úplně standartně.

To jste mne vůbec nepotěšil. Potřebuji, aby to u nás těch 60 km na jedno nabití ujelo a to minimálně ještě 6 let.

Pokud budou problémy s jízdou už za dva roky, mohu si rovnou jiné auto pořídit teď (, dokud se "dá" Zoro ještě za něco prodat). Baterka k solární elektrárně (po vykuchání z auta) za 100 - 150 tis. je na mne moc velký luxus. Zoro měl peníze šetřit nebo aspoň být celkovými náklady srovnatelný s LPG a podle Vašich informací bude km 2-3 krát dražší, než s plynovým Meganem. (Porovnávám vstupní cenu, zůstatkovou cenu, pojištění, servis a přímé náklady na PHM).

A mimochodem, volejbal se tady už 15 možná 20 let nedělá a turnaje nepořádají. Bohužel. :roll:
garmont
Příspěvky: 308
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » ned 23. kvě 2021 18:43:22

Chochol - který máte rok výroby? Chtělo by to znát aktuální kapacitu baterie by se dalo predikovat jak dlouho jest vydrží. Jaký vám to ted ukazuje dojezd při plném nabití?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1064
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » ned 23. kvě 2021 20:47:08

chochol píše:Lama: Jinými slovy budu mít za necelé dva roky doma auto, které mi bude na nic? I když na plno prakticky nezrychlujeme, ale do kopců se dostáváme s ručičkou do 2/3 budíku úplně standartně.

To jste mne vůbec nepotěšil. Potřebuji, aby to u nás těch 60 km na jedno nabití ujelo a to minimálně ještě 6 let.

Pokud budou problémy s jízdou už za dva roky, mohu si rovnou jiné auto pořídit teď (, dokud se "dá" Zoro ještě za něco prodat). Baterka k solární elektrárně (po vykuchání z auta) za 100 - 150 tis. je na mne moc velký luxus. Zoro měl peníze šetřit nebo aspoň být celkovými náklady srovnatelný s LPG a podle Vašich informací bude km 2-3 krát dražší, než s plynovým Meganem. (Porovnávám vstupní cenu, zůstatkovou cenu, pojištění, servis a přímé náklady na PHM).

A mimochodem, volejbal se tady už 15 možná 20 let nedělá a turnaje nepořádají. Bohužel. :roll:

Já jsem vás nechtěl vystrašit, jen jsem uvedl příklad z praxe a také, že jsem jezdil s MiEVem a mám další kolegy, kteří dodnes jezdí a občas jim měřím baterku... Takže se nebojte, tak strašné to snad nebude, zvláště, když budete o auto (baterie) hezky pečovat. Musel jsem vám to ale napsal, jelikož vaše tabulka se mi zdá hodně optimistická.

Jinak vidím před sebou dřevěnou vyřezávanou plaketu "70. PERŠTĚJNSKÉ LÉTO 2015", kde jsem pískal jako rozhodčí a ještě i v letech pozdějších ;) Nicméně utíká to a turnaj se postupně zmenšoval, až z posledních několika letech bohužel už nebyl, ale rozhodně to není tak dávno (našel jsem i pozvánku z r.2018).
KONA_CZ Premium 2020 (14+ t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
chochol
Příspěvky: 17
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: Výměna baterií

Příspěvekod chochol » ned 23. kvě 2021 21:31:05

Garmond: První registrace myslím květen 2011. S dojezdem je to složité. Když mám poslední jízdu od Chomutova přes kopec, tak ukazuje cca 98-105, od K. Varů 110, ale i 122 a po jízdě z hor cca 130 a asi před rokem i 150. Reálně jsem z plné baterie do nuly najel v lednu bez topení 102 km s půlhodinovým dobíjením 10A.
Aktuálně se zbývajícími třemi dílky po jízdě do KV po krátkém nočním dobíjení a včerejší Škole smyku v Mostě s dvojím rychlodobíjením ukazuje dojezd 22 km. Ráno budu vědět dojezd po plném nabití.

Lama: To jsme se s volejbalem, možná i tím, o čem debatujeme hlavně nepochopili. Já myslel tu extra nebo jinou ligu nebo co to u nás bývalo za družstvo v dávné minulosti. To se ještě hrávalo u koupaliště na krásných kurtech, které už dnes vlastně ani neexistují. Pak tým skončil kvůli financím jinde. A to bylo někdy v době, kdy jsem se do naší vsi nastěhoval, což už bude 20 let.
Netřeba se omlouvat za strašení. Nahlížím na věci reálně a uvažuji v horizontu dalších let. Ze svého platu (i s přihlédnutím ke brigádám) další elektromobil (pokud možno ne 10 let starý) nekoupím pravděpodobně dřív, něž v prosinci 2030 a to ještě na leasing s nulovou akontací.
Navíc pořád řeším celkové náklady na provoz, protože aspoň dalších 5 let bude dost pravděpodobně krutých.
dracekvo
Příspěvky: 691
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » pon 24. kvě 2021 8:51:18

Je třeba zachovat klid. Většinou baterie neumírá jako celek, ale pouze některé články.
Jejich výměna není raketová věda a nechají se sehnat i v rozumném stavu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)