Zkušenosti s provozem E-golfu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » pát 03. pro 2021 12:48:23

To je ale divný, takže e-golfy jsou o 100 tis. v DE levnější než u nás, ale menší citigo, nebo Up ze stejného koncernu už né? Není to náhodou tím že koukáte na ty nejlevnější nereálná auta? Podle mě se musí vybírat ojetý vůz tak, že 1/3 nejlevnějších budete ignorovat jinak se výsledku nedoberete.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » pát 03. pro 2021 13:22:58

Je to divné, le je to tak, koukněte sám:
https://www.onlinecars.at/search?manufa ... 2017,2021&

A to je prodejce spolehlivý, žádný podvod to není. Podvod jsou ty různé inzeráty za 10 tis. eur a pod., firma co nemá reputaci a tak. Toto jsou reálná auta, kde je reference, že existují. Cena začíná na 400 tis. (15990 eur) za kousek bez vyhř. sedaček a asi i bez TČ. Slušně vybavené kousky jsou o 50 tis. dražší. A pak to srovnejte s nabídkou v ČR, kde ceny na sauto nebo tipcars jsou od 540 a výše a to bůhví, jestlí má TČ.

Výjimkou je Carvago, které právě zprostředkuje vozy z DE, i z tohoto inzertného webu a dá si k tomu marži cca. 50 tisíc - zisk a náklady na dovoz. I tak to je ale lepší než koupit v ČR.
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod loping1 » úte 07. pro 2021 11:06:07

Lama píše:
loping1 píše:.....Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.

Myslel jste správně, v zimě 200 těžko dále. Teplota 5-6°C nejí zima. Napište dojezd ze stejné trasy, až bude minus 5-6°C a více pod nulou 8-)


Včera další delší jízda e-golfem. Trasa vedla po silnicích první 1. a 2. třídy. Teplota -1 až 1 stupeň, nesněžilo, ale silnice byla vlhká. Topení na 23 st. Změna oproti minule bylo zimní obutí. Baterie měla na začátku 100% a ujel jsem celkem 187km. Na nabíječku jsem dojel se 4%. Dle palubního počítače byla spotřeba 14,8 kWH/100km, ale do plna jsem nabil celkem 30,964, takže reálná spotřeba byla cca 16,6 kWh/100km.

Měl jste pravdu. 200km těžko v zimě dám. I tak jsem ale spokojený.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » úte 07. pro 2021 11:23:48

loping1 píše:
Lama píše:
loping1 píše:.....Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.

Myslel jste správně, v zimě 200 těžko dále. Teplota 5-6°C nejí zima. Napište dojezd ze stejné trasy, až bude minus 5-6°C a více pod nulou 8-)


Včera další delší jízda e-golfem. Trasa vedla po silnicích první 1. a 2. třídy. Teplota -1 až 1 stupeň, nesněžilo, ale silnice byla vlhká. Topení na 23 st. Změna oproti minule bylo zimní obutí. Baterie měla na začátku 100% a ujel jsem celkem 187km. Na nabíječku jsem dojel se 4%. Dle palubního počítače byla spotřeba 14,8 kWH/100km, ale do plna jsem nabil celkem 30,964, takže reálná spotřeba byla cca 16,6 kWh/100km.

Měl jste pravdu. 200km těžko v zimě dám. I tak jsem ale spokojený.

Děkuji za potvrzení. On má nový e-Golf cca stejný dojezd jako IONIQ_28, se kterým jsem jezdil dvě zimy. 8-)
Nicméně -1 až 1 není zima ale kolem nuly. ;) Dejte pak vědět až bude zima alespoň -5 nebo lépe -10.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » úte 07. pro 2021 14:10:06

https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/norove-merili-realny-dojezd-elektromobilu-v-zime-i-v-lete-vysledky-prekvapi-v-dobrem-i-zlem

zde uvádějí 198 Km tak to asi sedí, ale pro porovnání aut mezi sebou jinak záleží asi jak se jede ioniq má 279 Km.
Golf patří s Leafem a bratry UP! a Citigo k nejhorším ohledně dojezdu na trhu tedy v zimě.
_luky_
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 20. úno 2020 11:37:47

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod _luky_ » čtv 09. pro 2021 11:11:45

Marek71 píše:Je to divné, le je to tak, koukněte sám:
https://www.onlinecars.at/search?manufa ... 2017,2021&

A to je prodejce spolehlivý, žádný podvod to není. Podvod jsou ty různé inzeráty za 10 tis. eur a pod., firma co nemá reputaci a tak. Toto jsou reálná auta, kde je reference, že existují. Cena začíná na 400 tis. (15990 eur) za kousek bez vyhř. sedaček a asi i bez TČ. Slušně vybavené kousky jsou o 50 tis. dražší. A pak to srovnejte s nabídkou v ČR, kde ceny na sauto nebo tipcars jsou od 540 a výše a to bůhví, jestlí má TČ.

Výjimkou je Carvago, které právě zprostředkuje vozy z DE, i z tohoto inzertného webu a dá si k tomu marži cca. 50 tisíc - zisk a náklady na dovoz. I tak to je ale lepší než koupit v ČR.

Máš nějakou "osobní" zkušenost s tímto prodejcem? Ceny jsou více než zajímavé. Máme na eGolfu cca 10tis.km a uvažuju, že bysme ho vyměnili za novějšího s větší baterkou.
VW e-Golf 2015
Hans-piche
Příspěvky: 3
Registrován: sob 04. pro 2021 13:54:01

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Hans-piche » sob 11. pro 2021 19:28:53

Zdravim , mam dovezeneho e-golfa 2019 naj 22tkm od středy z nemecka a s cenama je to asi takhle, u nás začínají tyhle posledni 7 v elektrice od nejakejch 540 tkc s dph coz bez dane je nejakych cca 460 coz je slusna cena, ale presne jak nekdo zminoval 99 procent nabidek nema warmepumpe, aror vybavy taky naprd, muj pozadavek byl t.c digital cocpit, kessy, vyhrev vseho co slo objednat( nechapu proc nesel do e-golfa objednat vyhrev volantu kdyz do spalovaku sel,budu ae zajimat o dodelani, ) v nemecku sem hledal mesic nez se neco kloudnyho vybralo, stal 23 euro
Hans-piche
Příspěvky: 3
Registrován: sob 04. pro 2021 13:54:01

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Hans-piche » sob 11. pro 2021 19:32:41

Dojezd ted v tyhle lehky zime cca lehka noha 180-200km v rezimu normal s topenim na 22stupnu. V rezimu Eco+ by se dalo asi vic ale jedine v usance ,perovce a ve snehulich
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » sob 11. pro 2021 20:44:45

Treba tady je eGolf s TČ.
https://www.onlinecars.at/car/67802/VW/e-Golf

Cena vychází na cca 460 tisíc, 18 tis eur. Pravda, je z 2017, ale najeto málo. Nebo, chybí mu něco podstatného? Napadá mě akorát adaptivní tempomat.
Hans-piche
Příspěvky: 3
Registrován: sob 04. pro 2021 13:54:01

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Hans-piche » pon 13. pro 2021 0:51:01

Ten na uvedenem inzerátu samozrejme t.c má, ja sem psal ze chybi u vozů nabizenych u nasich prodejcu a prevazne vozů prodanych jako nove v Česku, jinak samozřejmě tomuto kousku chybí digital cocpit( zrovna v tom ev to dobre vypada a funguje) dale tam neni kessy( strkat klic se dnes uz povazuje za archaismus) dale tam chybi obycejny tempomat( o adaptivnim nemluve) a asi by se jeste neco naslo, jinak samozřejmě bez techto vymožeností to taky bude fungovat
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » pon 13. pro 2021 10:12:49

Ano, to jo, u nás ty vozy většinou TČ nemají, nebo to prodejce neuvádí. Ale kdyby to vůz měl, tak se s tím pochlubí. Co jsem koukal, tak většina těch za dobrou cenu opravdu dig. kokpit nemá, ale to by bylo to poslední, po čem bych se pídil. Podstatnější je výhřev sedaček a okna, pak případně TČ ( i když, otázka, jestli to stojí za rozdíl tisíc eur?) a další konfortní prvky jako adapt. tempomat a bezklíš, atd...

Ale ty nabízené vozy u nás jsou na tom většinou cca. podobně jako ty z DE nebo AT, akorát, že cenovka je tak o 100 tis vyšší, co jsem tak zjistil :-)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » pon 13. pro 2021 11:41:07

Otázka je proč chtít komfortní prvky do auto co je stejně dojezdově určené kolem komína. Já vím je to Golf ,ale parametrově s ohledem na konkurenci to je několik let zpátky. Na co adaptivní tempomat u vozu co po dálnici nedá v zimě ani 150 Km?
Stejně tak tepelné čerpadlo, to auto neumí využívat zbytkové teplo z pohonu a baterky, takže při teplotě pod nulou je už jeho přínos diskutabilní. Při cukání po městě je jedno jestli za den nacukám 180-200 Km s čerpadlem, nebo kolem 160 bez čerpadla. Kolem tč vzniká dojem nečeho co by snad mělo ještě v zimě prodlužovat dojezd, přitom to je naopak, dojezd neprodlouží. Co prodlužuje dojezd je větší a nejlépe, vytápěná baterka ze sítě před jízdou a to umí snad jen tesla.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » pon 13. pro 2021 14:22:20

Ano, vcelku se i dá souhlasit. Záleží, kde to auto bude jezdit. Pokud jako typické druhé auto kolem baríku, tak máte pravdu, není potřeba ani adapt. tempomat ani TČ a další prvky. Ale pokud to bude "hlavní" auto a druhé auto bude jenom opravdu na dlouhé trasy (příklad, když bych si chtěl nechat
Lexuse a k němu namísto stávajícího malého auta pro ženu kpoupit eGolf), tak pak by ten eGolf jezdil všude, kde by se jen dalo, kolem baráku samozřejmě plus i návštěvy známých, výlety, někdy i trasy s max. jedním krátkým nabitím po cestě a pod. A tady už je vhodné mít jednak větší a pohodlné auto a jednak i tu komfortní výbavu jako je např. adapt. tempomat. To je velmi dobrá a návyková věc. Pokud by to sloužilo ve stejném režimu jako teď manželky auto (které nemá ani výhřev sedaček ani tempomat, nic...), tak by stačil eGolf v základu... resp. tam by spíš byla otázka jestli vůbec EV, když teď manžeůlka jezdí pár tisíc ročně.

PS:
Adaptivní tempomat není jen o dlouhé jízdě po dálnici. Jeho síla je v tom, že dokáže udržovat vzdálenost od auta před vámi, brzdit a zrychlovat a tím je jízda mnohem pohodlnější. A je jedno v jaké rychlosti to je, klidně to může být ve městě v koloně.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » pon 13. pro 2021 15:07:49

Musíte si řici kolikrát za rok manželka ujede více jak 150 Km za den a podle toho zjistíte jestli je EV pro ní vhodné s ohledem na to že když bude dobíjet po cestě na veřejné stanici, tak Vás to bude stát více jak za benzín nějakým úsporným hybridem za stejnou, nebo i nižší cenu.

Třeba KIA Niro HEV začíná na 15000€ většinou jsou plně vybavené a jezdí to za 4,4 litru protože mají 7 let záruky jsou věchny až do nájezdu 150 000 Km v záruce.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » pon 13. pro 2021 17:28:50

Adaptivní tempomat oceňuji hlavně v obcích, kde pak neřeším zda se mi to náhodou nerozjelo, což u BEV se stane snadno a když neslyšíte motor a neřadíte, tak snadno jedete místo padesát sedmdesát... Když je provoz, tak nastavím tempomat na 95-100 a přes obce jedu v koloně.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod rob.brno » sob 08. led 2022 16:56:44

Kamarád si koupil ojetého e-Golfa rok 2017.
Mám za něj pár otázek:

Je někde ke stažení český manuál?
Lze auto vytopit před jízdou z kabelu, aby se necucala energie z baterie?
Jakým výkonem tyto verze s 24kwh baterkou nabíjejí na DC?
Má auto nějakou konektivitu nebo aspon aplikaci pro mobil?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » sob 08. led 2022 18:38:18

Zajímavé, že verze 24 kWh se vyráběla pouze do června 2016.

Aplikaci Car-net na vzdálené připojení má, CarPlay či Android Auto jen některé verze, nabíjení DC max 44 kW. CZ manuál na internetu asi nenajdete, pouze EN.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » ned 09. led 2022 7:19:50

rob.brno píše:Kamarád si koupil ojetého e-Golfa rok 2017.
Mám za něj pár otázek:

Je někde ke stažení český manuál?
Lze auto vytopit před jízdou z kabelu, aby se necucala energie z baterie?
Jakým výkonem tyto verze s 24kwh baterkou nabíjejí na DC?
Má auto nějakou konektivitu nebo aspon aplikaci pro mobil?


***
Tak jakýkoliv výkon auta si spočítáte jednoduše podle napětí a max. nabíjecího proudu baterie, dále pak nabíjecím proudem jaký dá nabíječka.
U e-Golfa 24kWh má baterie napětí cca 305-355 V a maximální nabíjecí proud 125A.
Takže, když budeme počítat, že v rozsahu 0-80% má napětí 310-345V, a nabíječka zvládne dávat alespoň 125A nebo i větší,
Tak ten výkon se bude pohybovat od 310x125=38 750W do 345x125=43 125W, takže nabíjecí výkon na minimálně 50kW nabíječce se bude pohybovat mezi 38-43 kW.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » pát 21. led 2022 21:53:11

Dovolím si přidat jednu zkušenost s E-golfem (2018). Po ujetí 72.144km nahlásil "Závada elektrického systému - Zastavte" a už se nerozjel, takže skončil na odtahu. Alespoň jsem vyzkoušel to tlačítko pro přivolání technické pomoci v zámci záruky mobility.
Podle servisu je vadných několik bateriových článků a budou je v rámci záruky měnit za nové. Problém je, že na ně už 3 týdny čekají.
To teď vidím u EV jako největší problém, pokud je nějaká závada na elektrickém systému, tak jsou ND obtížně dostupné. Obvzlášť, když se jedná o malou sérii vozů.
Měnil jsem třeba čelní sklo (kámen) a to bylo prakticky ze dne na den. (je to stejné jako u spalováku).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » pát 21. led 2022 22:12:53

Bohužel, v dnešní době kdy si nekoupíte dříve běžný mikropočítač nebo cihly na stavbu ve stavebninách se ani nedivím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50