Stránka 1 z 8

Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: ned 16. pro 2018 16:26:23
od Honzi
Rád bych se podělil s majitelem Egolfu o jeho zkušenosti.
Jedná se mi především o spotřebu, nabíjení, zimní provoz a pod.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 07. říj 2019 19:47:21
od Honzi
Mám další zkušenost. Servisní prohlídka E golfu po 30.000Km - cena 767Kč včetně DPH (po roce provozu).
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 07. říj 2019 21:34:35
od dort
zkušeností bude cca za stejné kilometry, jen s tím rozdílem, že první polovina byla ještě se starým 85kW a druhá od letošního května je s 100kW verzí, bohužel obě bez tepelného čerpadla :-(

Takže 85kW, chcete-li první model s dojezdem "200 km" - jasně v létě, na pana klobouka a bez klimy - jinak pohodlně cca 160km a zima po odjezdu s DC nabíječky na cca 80% baterie svítil "krásný" dojezd 101 km :-)

Dost podobné to čekám u novější verze jen s rozdílem max 201km dojezdu od DC :-) - jinak léto bylo i přes 300 km :-), ale při bežné jízdě řekněme 250 km

Jinak nabíjení mix DC a AC cca 60 na 40

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 07. říj 2019 22:05:43
od Honzi
Nejvíc jsem dal 272Km a 2km zůstaly (bylo to o nervy). Dlouhodobou spotřebu mám 13.5kw/100km, ale průměr 45km/h (vesměs město). V létě běžně 250km. Při delší jízdě a několikátém nabíjení mi přišlo, že se to chová podobně jako Leaf při přehřáté baterii, nabíjecí příkon jde dolů.
Sice mám verzi s tepelným čerpadlem. Zima v průměru 210km (při startu z garáže a předehřátém interiéru), ale jakmile se to nechá v -15C stát venku, tak s bídou 180km a ještě v bundě (ani TČ. nepomůže).
Asi také jsem zvolil špatné pneu. Mám Dunlop SP Winter Response 2 195/65 R15 91 T .

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: úte 08. říj 2019 7:37:03
od Josef
Předpokládám, že diskutujete o verzi Volkswagen e-Golf 35,8 kWh. Ty spotřeby jsou silně individuální a záleží jak na řidiči tak hodně na terénu a typu silnic, na kterých se jezdí. Ten rozdíl může být i 40% ve spotřebě. Průměrná spotřeba na spritmonitor.de je 15.08 kWh/100 km. Průměrné spotřeby kolem 13,5 kW/100 km jsou zcela vyjímečné a většinou vycházejí z údajů infotainmentu auta a nikoliv z reálného nabíjení, kde jsou ztráty při nabíjení až 2 kWh.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: čtv 31. říj 2019 13:31:44
od Honzi
Zaregistrovali jste také výpadek WV Carnetu? Nebo mám problém jenom já?

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 04. lis 2019 12:39:05
od vendys
Normálně funguje.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: sob 28. pro 2019 22:18:32
od vendys
Honzi píše:Mám další zkušenost. Servisní prohlídka E golfu po 30.000Km - cena 767Kč včetně DPH (po roce provozu).
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.

Můžu se zeptat jak dlouho trvala servisní prohlídka?

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: sob 28. pro 2019 22:55:40
od Honzi
Přesný čas, kdy se auto dostalo na dílnu, nevím, měl jsem domluvenou pracovní schůzku a v 8 jsem dal auto do servisu a 12 jsem si ho vyzvedával.
SMS o dokončení opravy přišla v 10:40.
Byl to servis VW Auto Jarov.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: ned 29. pro 2019 8:06:14
od vendys
Díky moc.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 25. kvě 2020 15:47:00
od cavendish
Můžete mi prosím mrknout na https://elektromobilne.cz/e-golf-2015-jako-druhe-auto-do-rodiny/, jestli tam nemám nějaký nesmysl? Měl jsem ho jen na den.

A ještě jedna věc mi vrtá hlavou, jestli jste nad tím někdo taky přemýšlel.

Na podzim, možná v zimě bude ke koupi ID.3, ale slabší verze má podobný výkon jako e-Golf.

Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?

ID.3 bude mít o něco větší dojezd, vodou chlazené baterie, ale i vyšší cenu a zrychlení ne.

Měl bych ho za cenu bez DPH, což je vlastně jen něco přes 500.000,-, cena o třetinu nižší než byla.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 25. kvě 2020 17:06:46
od Lama
cavendish píše:
Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?

Víte odkud je Louda přitáhl? Klidně kupte a jezděte, možná ukecáte i slevu, ale jsou určeny pro teplé klima, takže na léto dobrý...

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 25. kvě 2020 17:33:27
od dort
Čekat můžete až "na věky" .....

Jinak e-Golf 100kW za tyto peníze s tepelným čerpadlem proč ne, jinak nebrat .... a obávám se že ten od Loudy ho nemá :-(

BTW zkusil bych se podívat na i3, za mne velké a příjemné překvapení

P.S. a pokud druhé auto do rodiny, proč ne IV?

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 25. kvě 2020 20:23:02
od Honzi
Myslím, že za skoro podobné peníze se dá sehnat v Německu už modelový rok 2017 s větší baterií.
Tento model bude použitelný tak do 120km a v zimě ještě o 20km méně. Je potřeba zvážit v jakém
režimu se bude využívat a kdy a kde nabíjet.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 25. kvě 2020 20:30:34
od Lama
Honzi píše:Myslím, že za skoro podobné peníze se dá sehnat v Německu už modelový rok 2017 s větší baterií.
Tento model bude použitelný tak do 120km a v zimě ještě o 20km méně. Je potřeba zvážit v jakém
režimu se bude využívat a kdy a kde nabíjet.

Větší než tento se nedělá... , navíc jsou tyto nové, jen stály 2 roky v Chorvatsku...

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: pon 25. kvě 2020 21:01:09
od Honzi
Tak to je jiná. Odkaz byl na Egolf 2015. Tak to jsem to špatně pochopil.

Re: Hyundai IONIQ

Napsal: ned 06. pro 2020 10:05:14
od TomTom
Turbo píše:To jako fakt je rozumnější dát stejné peníze za Citigo než o dvě třídy lepšího Golfa? Tak to prosím někoho o vysvětlení :)
Jako když bylo Citigo fungl za 430tis a Golf za 900tis, tak se to pochopit dá, ale že jsou ceny ojetin aktuálně v podstatě srovnané, tak to je za mě docela úlet.


S Citigem jsem jezdil - neprošel doma :D. U Golfa bych se zastavil. Sice na webu je jich plno ale dost často to jsou holátka. Když porovnám s Ioniq Future s TČ (jako že Ioniqa bez TČ jsem zatím nepotkal) tak bude mít vždy lepší výbavu. Za mě by byl Golf 100kW dobrá volba - neviditelné auto. Ale najít kus s TČ, výhřevem sedaček a skla, zadní kamerou asi bych nebyl na ceně do 450tis (můj limit na Future). BTW jak poznám, že Golf má TČ?

Re: Hyundai IONIQ

Napsal: ned 06. pro 2020 10:17:28
od martin7470
E-Golf s TČ se dá poznat jednoduše po otevření kapoty. Vlevo u uchycení tlumiče má verze s TČ viditelné 4 "trubičky" s chladivem, verze bez TČ pouze 2. Většina v ČR prodávaných je bohužel bez TČ...

Re: Hyundai IONIQ

Napsal: ned 06. pro 2020 10:36:21
od Turbo
To je pravda, že Golfů je většina bez čerpadla, a to i v DE a NL. To bych bral taky jako zásadní handicap. Těch všech snad 20 golfů od Loudy je bez čerpadla? To někdo prověřoval?
Ale i v základu to až zas takové holátko není, základní výbava bude vyšší než max. u Citiga - výborná LED světla, navi, komplet parkováky atd. Ale je to prostě větší, komfortnější a výkonnější auto (v té 100kW verzi je docela příjemné svezení). A ve finále spotřeba + - stejná jako Citigo.

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Napsal: ned 06. pro 2020 15:12:53
od e-LUKY
Honzi píše:Mám další zkušenost. Servisní prohlídka E golfu po 30.000Km - cena 767Kč včetně DPH (po roce provozu).
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.


***
Jen tak náhodou jsem se mrknul na e-golfa tady v příspěvcí, protože jsem tu krátce a mám novou elektrickou Konu.
Je to starší dotaz a tak máte najet už více km.
Přesto já na svém starém od 2014 mám najeto už přes 140 tisíc a všechny prohlídky stály +- stejně okolo 700 Kč, dražší byla jen když měnili brzdovou kapalinu nebo pylový filtr. Jednou jsem byl i 3x za rok v servise, najezdím víc jak 30 tisíc ročně. Servis netrvá déle jak 2 hodiny.
Teď s ním jezdí syn a před týdnem jsme se zase vrátili z pravidelného servisu a zase do 700 Kč, přesně to bylo 658,30 Kč.
Za celou dobu žádná provozní závada a ani oni nic nenašli, jako EV dobrý, ID4 co by ho mělo nahradit je už někde jinde ale bohužel ne se spotřebou.
Za tu dobu jsem nikdy neměl deklarovaný dojezd jak uváděly 192km, maximálně jsem s ním ujel okolo 170 km, v létě při úsprné jízdě.
Teď rok zpátky tak s rezervou do 120km a úsporně i 140km. Hodně jsem nabíjel na rychlonabíječkách, ze začátku i do 100% protože jsem potřeboval z Hradce dojet do Olomouce, Poslední 2 roky už jen do 85%, protože je těch nabíječek víc a to i po uvedené cestě, zbytek jsem vždy nabíjel doma.
Proto ten pokles baterie je velký odhaduji na zůstatek 70-80%. Nedokázali mi to v servise změřit i když se o to 3x pokoušeli a vždy to před koncem zhavarovalo, bylo to napojená přes internat až do Německa a taky se jim to nepovedlo. Ještě je na ni 2 roky záruka a jen asi 10 tisíc km ale nečekám, že by se k tomu poklesu VW postavil čelem. Jinak synovi to stačí na jeho pojíždky a nemá problém i cestou případně někde nabít.
Ho nejvíc zajímá ekonomika provozu a ta je skvělá, hlavně pro něj.
:D

I přes krátký dojezd jsem se s ním nebál jezdit po celé ČR a několikrát jsem byl i na Slovensku, Rakousku, Německu a Polsku.
Ani jednou se mi nestalo, že bych nedojel i když kvůli nabíječce jsem jel dál než jsem měl.