Zkušenosti s provozem E-golfu

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » úte 30. lis 2021 10:51:25

Citigo e IV píše:Kamarád si přivezd e-golfa ročního s 9000 Km za 525 tis včetně DPH s odpočtem na firmu, vše oK ,ale kupoval to na dálku osobně tam nejel.
Až doma zjistil že nemá tepelné čerpadlo a mělo ho mít a dokonce nemá ani tempomat jako vůbec. A tlačítko na vyhřívání předního okna taky nikde..
Jinak je pěkný má i slušnej infotaiment dvojitou digi klimu, jo a nemá vytápěnej volant.


Tak to je teda fakt nějakej žebrák. Je pravda, že vyhřívání sedaček ani TČ ty levné eGolfy nemají, ty začínají někde kolem 16 tis. eur. Ale myslel jsem, že adaptivní tempomat a vyhř. čelní sklo bylo standard, aspoň jsem to četl v nějké recenzi. I když... asi záleží na trhu, kde se to prodávalo. Každopádně, co jsem koukal, tak za těch cca. 18 tis. eur lze sehnat i s vyhř. sedačkami. TČ je problém, to se většinou neuvádí, resp. tipuji, že když uvedemo není, tak tam spíš. nebude.

Vyhř. volant eGolf nemá. Ale jinak je to super věc, v zimě to zapínám. U mě to teda hřeje jenom v té části, kde se volant drží, na trojce a devítce, jinak je zbytek dřevěný, ale stačí to. Tak na pár minut a pak vypnout. S rosením čelního skla problém nemám. Ale vyhř. čelní sklo musí být dobrá věc, to bych určitě na eGolfu chtěl, už jenom kvůli tomu, že se tím pohodlně odmrazí sklo, pokud auto stojí v noci na mrazu, žádné škrabání. I když, já bych to asi garážoval a před jízdou temperoval ze zásuvky.

PS:
Manželka už neprotestuje, když ji naznačím, že bych Áčko prodal a koupil ji jiné auto. Teď ješte, aby zkousla elektriku :-) A pak se mi zdá eGolf 100 kW jako nejvhodnější, i jako "skoro" první auto.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » úte 30. lis 2021 12:19:58

Právě, že to není žebrák opticky je vybavené slušně, sedačky vytápěné samozřejmě má. Ale tempomat nemá vůbec, ani neaktivní.
Já třeba používám tempomat pořád hlavně z delších kopců, protože to umí urdžovat plynoulou rekuperací rychlost.
Další věc že nemá zaplacenou komunikaci a to stojí kolem 2500-3000 Kč ročně a to není málo, dost lidí to za možnost vzdáleného topení nedá

Otázka ceny prochopte, že je rozdíl koukat na cenu na inzertích serverech 1000 Km daleko , kde můžou být i podvody exekuce, lidi ve fin tísni, nebo BAFA dotace a mezi autem co mě leží na dvoře a příhlášené na CZ dokladech.

Myslím že na ježdění kolem komína je výhodnější citigo vychází skoro o 100 til levněji, má jistou záruku původu, tovární záruku, lepší dojezdový parametry hlavně v zimě. Vybavené obstojně a komunikace na dálku je zaplacená na 10 let.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » úte 30. lis 2021 12:40:36

Citigo určitě ne. jednak o 100 tis. levnější nebude, spíš tak 50 tis. Koukněte třeba sem na tento eGolf z Rakouska:
https://www.onlinecars.at/car/68481/VW/e-Golf

A ty eGolfy, co jsem koukal, tak jsou i lépe vybavené, je to větší a dospělejsí auto, výkonnější, schopno zastat roli prvního aut s výjimkou opravdu dalekých cest. Citigo mi přijde jako chudý příbuzný, když kouknu do interiéru, je to hrozná levnota oproti eGolfu. Záruku nepotřebuji, stačí mi na baterku a dojezd taky stačí a je tam možnost i TČ, pokud bych chtěl.

Zaplatit za online služby taky není problém, to už je pakatel...
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » úte 30. lis 2021 12:55:09

Nebo toto:
https://www.onlinecars.at/car/67895/VW/e-Golf

Slušná výbava i s adapt. tempomatem a vychází cenově pod 450 tis KČ.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » úte 30. lis 2021 14:07:36

Lama píše:Josefe, jako zkušený elektromobilista snad víte znáte rozdíl mezi BEV a spalovákem.... ;)


Obecně ano, ale nevím, jaký je rozdíl mezi vyhřívaným oknem u BEV a u spalováku. Když pominu, že dnes mají auta autodetekci rosení skel (výpočet na základě teploty a relativní vlhkosti) a umí toto automaticky eliminovat, tak bylo v minulosti běžné mít zapnuté topení a v případě rosení zapnout na chvíli klimatizaci, třeba i jen na přední sklo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » stř 01. pro 2021 16:33:10

Marek71 píše:Nebo toto:
https://www.onlinecars.at/car/67895/VW/e-Golf

Slušná výbava i s adapt. tempomatem a vychází cenově pod 450 tis KČ.


Tak proč jsou tedy u nás e-golfy o 100 tis. dražší a bez TČ když by to bylo tak jednoduché tak by je někdo dovezl a přihodil si na to 50 tis. a prodal.
Ale ono to tak není i když by to Vaše virtuální vozidlo bylo ok a právně čisté, tak ho někdo musí dovést, udělat dovozovou technickou a to není jen tak.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » stř 01. pro 2021 17:47:53

Nevím, proč jsou u nás dražší. Bude to podstatně slabším výběrem a konkurencí mezi prodejci.
Dnes jsem zase koukal a pěkných kousků je tam několik, cena kolem 450-470 tis. A pokud bych se spokojil bez vyhř. sedaček, ŤC a adapt. tempomatu, tak kolem 400 tis. v pohodě. U nás cena od 540 a to není jasné, jestli má TČ.

Jinak, od toho prodejce mám referenci od člověka, co to u něho kupoval. Auto absolutně v pořádku, prodej bezproblémový a přihlášení v ČR taky. Stačí to auto dostat do ČR, klidně po ose, pojištění pár eur a dvě nabití po cestě a je to doma :-) V tomto kontextu opravdu nevidím důvod kupovat Citigo.

Jinak, koukněte na Carvago, tam právě tyto (a i jiné eGolfy) nabízejí. A přesně jak říkáte, přihodí si na to cca. 50 tis za dovoz plus marži a přivezou vám to domů na značkách, až před barák. To si pak právě člověk musí promysle, jestli si to přiveze sám, ušetří, udělá si výlet do AT (nebo DE) a nebo si to nechá dovézt.
_luky_
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 20. úno 2020 11:37:47

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod _luky_ » stř 01. pro 2021 21:11:21

Citigo e IV píše:Tak proč jsou tedy u nás e-golfy o 100 tis. dražší a bez TČ když by to bylo tak jednoduché tak by je někdo dovezl a přihodil si na to 50 tis. a prodal.
Ale ono to tak není i když by to Vaše virtuální vozidlo bylo ok a právně čisté, tak ho někdo musí dovést, udělat dovozovou technickou a to není jen tak.

To vidíš moc složitě. Můj příběh z června letošního roku: eGolfy v ČR kolem 400tis, bez čerpadla. Po měsíci hledání se objevil inzerát za 13200E - pondělí ráno. Píšu a pak si volám s prodávajícím, detaily řešíme přes WhatsApp. Rezervuju peníze ve směnárně, odpoledne jedu vyzvednout Eura. VIN posílám kamarádovi a dostávám zpět výpis ze servisní databáze. Cestou si od švagra půjčuju dodávku s podvalem. V úterý před obědem vyrážím směr Vídeň. K večeru, když chlapík přijde z práce jsem tam. Auto odhlášený, tak se tím projedu jen po ulici, prohlédnu, vypadá v pořádku. Během chvíle řešíme smlouvu, peníze a za chvíli už mám naloženo a jedu domů. V noci dávám hodinu šlofíka na D1 (spadnul szrom) a valím dál. Ráno budíček a na STK jsem před otevřením. Ještě dopoledne skládám auto na dvorku a pak 3 týdny čekám na značky...
Takže za 3 dny, z toho jeden den dovolené jsem sám přivezl auto, co stálo v půli cesty mezi Vídní a Bratislavou. Teď už na Golfikovi máme skoro 10tis.km.
VW e-Golf 2015
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » stř 01. pro 2021 22:09:18

Nevidím to složitě a kolik jsi tedy ušetřil? Jakej to byl.ročník výbava a kolik měl najeto? Byl tam odpočet DPH?
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod loping1 » čtv 02. pro 2021 7:46:29

_luky_ píše:
Citigo e IV píše:
To vidíš moc složitě. Můj příběh z června letošního roku: eGolfy v ČR kolem 400tis, bez čerpadla. Po měsíci hledání se objevil inzerát za 13200E - pondělí ráno. Píšu a pak si volám s prodávajícím, detaily řešíme přes WhatsApp. Rezervuju peníze ve směnárně, odpoledne jedu vyzvednout Eura.


To jste platil hotově na místě? To je dost velká suma, to snad banky ani tolik peněz nevydají najednou, nebo jo? :o
Jinak já mám podobnou zkušenost s koupí z DE. Přivezl jsem ho po vlastní ose, platil jsem předem na účet prodejce. Nebyla to ale soukromá osoba, ale autorizovaný prodejce. Složité to opravdu nebylo.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Turbo » čtv 02. pro 2021 8:48:46

luky ale píše o starém Golfu, nebo ne?
Tam je oproti novější verzi docela velký cenový rozdíl.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » čtv 02. pro 2021 9:07:29

Ale už i novější verze začínají těsně nad 400 tis. KČ. A pokud chce člověk slušnější výbavu, tak kolem 450-470. U nás momentálně nejlevnější eGolf 539 a to ještě není jasné, jestli má TČ.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 02. pro 2021 11:09:27

Turbo píše:luky ale píše o starém Golfu, nebo ne?
Tam je oproti novější verzi docela velký cenový rozdíl.


jestli kupoval toho starýho s 24 kWh baterkou, tak to je opravdu mimo když se tu bavíme o ročním voze s najetými 9000 Km a to nevíme jestli na tom byl odečet dph, 13200€ je 343 tis. jestli to je za golfa co má kolega v popisku tedy rok 2015 tj bez záruky a ješte k tomu bez odečtu DPH, tak nevím jestli to je dobrý kšeft a ješte tím strávit 3 dny.

Já mám taky Niro z německa jel jsem tam 3x, ale celkem i opravou mám auto o 500 tis. levnější jak se prodává u nás a nejto mělo 4500 Km staré 9 měsíců. Takže za mě se rozhodně vyplatí dovést auto, ale nebourané se málo kdy vyplatí.
_luky_
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 20. úno 2020 11:37:47

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod _luky_ » čtv 02. pro 2021 11:15:10

Egolf 85kW, 2015, najeto 79t, baterka v záruce (7 let, 160t km), tepelné čerpadlo, výhřev sedaček, čelního skla, jednoduchý tempomat, v kufru sada zimních kol na hliníku.
Rozdíl oproti nabídkám v ČR kolem 100t Kč. Když jsem stejný peníze za horší auto nabídnul jednomu prodejci z Prahy, tak byl dost nastvanej, co si jako dovoluju. Celá ta sranda stála naftu, Rakouskou dálniční známku a STK. Platba hotově na místě. Hotovost není problém, naopak. Četl jsem příběh jednoho, co byl na hotelu 3 dny, nez banka převedla peníze. Přes hranice se smí vozit 10kE na osobu, limit na platbu je vyšší. Takže kdyby se někdo ptal, tak jsem měl 10kE v hotovosti a zbytek jsem v Rakousku vybral z bankomatu.
Jsem socka, se zaměstnáním, takže odpočet DPH mě netrápí.
VW e-Golf 2015
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 02. pro 2021 11:38:58

Socka asi nejsi :D když si můžeš dovolit dát tolik peněz za 6 let starý EV ještě po zdanění. Za to by bylo s trochou štěstí nový spalovací sice třeba H, nebo K ,ale oni už dělají slušný vozy. Tak hlavně ať slouží a abys nemusel za 3 tři roky řešit baterku jak tu řeší kolegové na Japoncích z roku 2011-2012. Já si koupil teda nový po odečtu DPH za 370 tis. Ale záruka 5 let, 8 let na baterku a vím že nemusím 160 tis. km nic řešit a do tý doby se auto 100% vyplatí. Počítám že ušetří 1 Kč/Km a 200 tis. by stálo i benzínové.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » čtv 02. pro 2021 12:54:51

Tak ale pokud se bavíme o novém eGolfu 100 kW (původní debata) za cenu Citigo, s tím, že ten eGolf je z r. cca. 2018, s nájezdem kolem 30 tis. a pořád ještě 5 let a 130 tis. v záruce na baterku, tak je to dle mého super koupě oproti ročnímu Citigo. Ale samozřejmě, někdo to může vidět jinak a klidně si vezmě hůř vybavene, menší a méně dynamické auto, ale v záruce. Pokud se to auto používá opravdu jenom jako malá nákupní taška kolem baráku, tak OK. Ale pokud to má sloužit i jako "první" auto, první volba, když se někam jede, s tím, že spalovák se použije opravdu jenom na daleké cesty, tak je ten eGolf vhodnější. Ale každého volba.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 02. pro 2021 13:12:11

Já to nerozporuju, ať každej koupí co mu vyhovuje. Řešíme tu porovnávání cen na inzertních servech vs. skutečná cena za vozy co si mohu prohlednout třeba pár Km od baráku.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » čtv 02. pro 2021 13:20:23

Ano, to jo. A jak je vidět, ten rozdíl je obrovský, kolem 100 tis., to je 20-25% ceny navíc jenom za to, že si to auto mohu hned odvézt z bazaru. Proto jsem rád za zkušenosti lidí s dovozem a jak je vidět, není to žádná věda a za ten rozdíl to každopádně stojí.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 02. pro 2021 14:10:55

Ono to tak opravdu není. Až Vám bude stát doma roční golf s tč a najeto do 10 tis. doma a bude do 450 tis. tak se skloním. Stejnou logikou bych si mohl dojet i pro levnější citigo, nebo UP přece ... Já bych si do jel do DE pro mazdičku, ale ty dveře jsou fakt mimo, jinak super vozítko kolem komína.
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » čtv 02. pro 2021 16:37:10

Já nikde nepsal roční. Psal jsem srovnatelný s tím, co se prodává tady za mnohem vyšší cenu. To znamená rok kolem 2018 a s cca podobnou výbavou. To znamená některé s TČ a některé bez. To jdou v DE cenově kolem 450 tis., tady začínají na 540 příp 560 a to není vůbec jistě, jestli má TČ.

Takže ještě jednou. Bavíme se o srovnatelných vozech, rok výroby, nájezd, výbava, kde tady je to o cca 100 tis dražší. Tak snad už se chápeme.

Jo a pro Citigo nebo eUp si můžete zajet, ale to se nevyplatí, ceny jsou podobné jako u nás. U toho eGolfu je to právě tak výhodné, proto jsem to zmínil.