Zkušenosti s provozem E-golfu

Moderátor: Josef

loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod loping1 » pon 24. led 2022 18:58:11

Honzi píše:Dovolím si přidat jednu zkušenost s E-golfem (2018). Po ujetí 72.144km nahlásil "Závada elektrického systému - Zastavte" a už se nerozjel, takže skončil na odtahu. Alespoň jsem vyzkoušel to tlačítko pro přivolání technické pomoci v zámci záruky mobility.
Podle servisu je vadných několik bateriových článků a budou je v rámci záruky měnit za nové. Problém je, že na ně už 3 týdny čekají.
To teď vidím u EV jako největší problém, pokud je nějaká závada na elektrickém systému, tak jsou ND obtížně dostupné. Obvzlášť, když se jedná o malou sérii vozů.
Měnil jsem třeba čelní sklo (kámen) a to bylo prakticky ze dne na den. (je to stejné jako u spalováku).


To je teda pech, 72 tisíc není zas tak moc. Zajímalo by mě jestli byly nějaké signály, že k tomu může dojít, např. jestli jste pravidelně měřil kapacitu baterie pomocí OBD11, nebo jestli se snižoval dojezd? Dejte vědět jak to dopadlo a jak dlouho to trvalo opravit.
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » pon 24. led 2022 20:07:52

Bohužel, úplně tomu nic nenasvědčovalo, uroveň napětí byla na všech článcích stejná, ani se dojezd nezmenšoval.
Akorát v jeden moment došlo při zastavení k ubývání procent kapacity do 0% asi 1% za sekundu.
Byl to docela divný pocit, jak kapacita baterie takto rychle mizí až do 0%. Tak jsem auto vypnul a zapnul a kapcita byla zpět.
Potom se dlouho se nic nedělo.
Pak někdy 14 dní před poruchou se stalo, že auto hlásilo, že nemůže nabíjet z AC. Resp. třeba 5 minut nabíjelo a potom na 30-60sec přestalo. Takže jsem si říkal, že po svátcích s tím zajedu do servisu a už jsem to nestihl.
Dnes mi v servisu řekli, že 3 moduly baterie jsou poškozené a výrobce reklamaci uznal a poslal nové, akorát to trvá. Tak snad koncem týdne nebo začátkem příštího to bude hotovo.
Jenom pro zajímavost posledních 5 chyb z ODB

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Volkswagen

============1==============
32692
Raw code: 007FB4
ECU: 8C. Hybrid battery management (UDS)[Archiv (Neaktivní)]
Stav: Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
Volkswagen: P0DB700: Hybrid/EV Battery Cell Balancing Circuit "C" Range/Performance
Stavové bity: 1
Priorita: 2
Frekvence: 5
Odrušení indexu: 255
Počitadlo kilometrů: 69211 km
Datum, čas: 2021.11.04 17:08:22
============2==============
32693
Raw code: 007FB5
ECU: 8C. Hybrid battery management (UDS)
Stav: Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
Stavové bity: 1
Priorita: 2
Frekvence: 22
Odrušení indexu: 255
Počitadlo kilometrů: 69553 km
Datum, čas: 2021.11.09 14:43:07
============3==============
32605
Raw code: 007F5D
ECU: 8C. Hybrid battery management (UDS)
Stav: Nevyřízené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
Volkswagen: P0B4600: Hybrid/EV Battery Voltage Sense "C" Circuit
Range/Performance
Stavové bity: 1
Priorita: 2
Frekvence: 2
Odrušení indexu: 255
Počitadlo kilometrů: 72144 km
Datum, čas: 2021.12.25 23:05:52
============4==============
32603
Raw code: 007F5B
ECU: 8C. Hybrid battery management (UDS)
Stav: Test selhal, Nevyřízené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu
Volkswagen: P0B4700: Hybrid/EV Battery Voltage Sense "C" Circuit Low
Stavové bity: 1
Priorita: 2
Frekvence: 1
Odrušení indexu: 255
Počitadlo kilometrů: 72144 km
Datum, čas: 2021.12.25 23:21:03
============5==============
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » stř 26. led 2022 23:44:57

Tady to trvalo měsíc
viewtopic.php?p=17684#p17684
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » pát 28. led 2022 18:26:21

Tak hotovo opraveno. Měnili nakonec 2 moduly. Vše na záruku. Trvalo to přesně 31 kalendářních dní.
V rámci záruky mobility mi bylo na dobu 5 dní bezplatně zapůjčeno náhradní vozidlo.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » pát 28. led 2022 19:41:13

Honzi píše:Tak hotovo opraveno. Měnili nakonec 2 moduly. Vše na záruku. Trvalo to přesně 31 kalendářních dní.
V rámci záruky mobility mi bylo na dobu 5 dní bezplatně zapůjčeno náhradní vozidlo.

Takže kvůli jednomu špatnému článku celé dva moduly? Kolik článků obsahuje jeden modul?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod loping1 » pát 28. led 2022 19:55:44

Lama píše:
Honzi píše:Tak hotovo opraveno. Měnili nakonec 2 moduly. Vše na záruku. Trvalo to přesně 31 kalendářních dní.
V rámci záruky mobility mi bylo na dobu 5 dní bezplatně zapůjčeno náhradní vozidlo.

Takže kvůli jednomu špatnému článku celé dva moduly? Kolik článků obsahuje jeden modul?


Těch článků bylo vadných víc, psal to výše.

Každopádně gratuluji k úspěšnému vyřízení reklamace, jen se zeptám, e-golf jste kupoval v čr nový?
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » pát 28. led 2022 20:06:16

Jak jsem pochopil, tak servis neumí vyměnit články, takže zjistí ve kterých modulech se chybné články vyskytují a ty moduly vymění. Celkem je v baterii 12 modulů.
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » pát 28. led 2022 20:08:25

Egolf jsem kupoval v roce 2018 v ČR úplně nový z dotace OPPIK.
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » sob 29. led 2022 13:28:51

Ještě k počtu článků a modulů. Myslím si, že informace od přijímacího technika ohledně 12 modulů není správna
Nepovedlo se mi nikde najít přesnou specifikaci baterie k modelu s kapacitou 35,8kWh. Dá se najít rozpad dílů pro předchozí verzi.
Na youtube je rozebraná baterie

a je tam vidět 28 modulů. Různé velikosti.
Našel jsem ve videu označení 5QE.915.599AK
Tím jak je to vestavba do spalovací verze, tak to byla asi těžká improvizace ze strany VW.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod martin7470 » sob 29. led 2022 13:43:41

Celkem je tam 264 clanku v zapojeni 3p88s. Jsou tam moduly po 12 clancich a snad i nejake polovicni. Baterie je to celkem velka, pokud by pouzili novejsi clanky z Citiga (60Ah misto 37Ah) byla by kapacita cca 58 kWh, pri pouziti clanku z ID3, Enyaq (78Ah) by byla kapcita cca 75kWh. To uz by byla celkem pouzitelna kapacita :-). Škoda ze to neudelali, bylo by to mnohem lepsi auto nez ID3...
Honzi
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27. kvě 2017 12:49:23

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Honzi » sob 16. dub 2022 13:52:20

Řešil někdo jaké letní pneu dát místo původních Bridgestone Turanza 001 205/55/R16 91Q?
Případně máte nějaké doporučení na letní pneu pro elektromobil.