automatické brzdění-dobíjení
Moderátor: Josef
automatické brzdění-dobíjení
Dobrý den,
chci se zeptat na jednu funkci e-golfa,která mě dost se.. .
Na maxidotu se i občas zobrazuje simbol boty-nohy a šipka směřující na podrážku, nevíte co to znamená?
Projevuje se to tím, že většinou když jedu po kopečku a mám zařazeno D,nebo D1, tak auto samo začne přibrždovat, zpomalovat, rekuperovat a nenechá mě to tzv.plachtit.
Dá se to nějak deaktivovat?
chci se zeptat na jednu funkci e-golfa,která mě dost se.. .
Na maxidotu se i občas zobrazuje simbol boty-nohy a šipka směřující na podrážku, nevíte co to znamená?
Projevuje se to tím, že většinou když jedu po kopečku a mám zařazeno D,nebo D1, tak auto samo začne přibrždovat, zpomalovat, rekuperovat a nenechá mě to tzv.plachtit.
Dá se to nějak deaktivovat?
Re: automatické brzdění-dobíjení
karas1 píše:Dobrý den,
chci se zeptat na jednu funkci e-golfa,která mě dost se.. .
Na maxidotu se i občas zobrazuje simbol boty-nohy a šipka směřující na podrážku, nevíte co to znamená?
Projevuje se to tím, že většinou když jedu po kopečku a mám zařazeno D,nebo D1, tak auto samo začne přibrždovat, zpomalovat, rekuperovat a nenechá mě to tzv.plachtit.
Dá se to nějak deaktivovat?
**
Je tam hodně funkcí, buď musíte přečíst celý návod a nebo se ptát a sám zkoušet.
Jinak rekuperace pokud nemáte nastaveno B (možná je to i D1), tedy v D se nastavuje řadící pákou k sobě a ke spolujezdci, zvyšování a snižování brzdícího výkonu (nejde to nastavit při brždění!
Tam si nastavíte myslím 3 síly rekuperace a můžete si ji i vypnout, na displeji se to i zobrazuje po každém zakvedlání pákou.
Pokud auto nevypnete a znovu nezapnete, tak tam plachtění stále zůstane.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: automatické brzdění-dobíjení
Zdraví ,to co popisujete znám.
Jde mi o to,že když jedu na D -bez rekuperace a jedu z kopce tak, se prostě někdy zobrazí na maxidotu ten simbol nohy s šipkou na podrážku a auto začne rekuperovat samo ,ale já to nechci protože mám sakra zařazeno jen to D -bez rekuperace a chci plachtit.
Zruší se to tím ,že klepnu na plynový pedál. Pokud je kopec dlouhý táhlý ,tak to za nějakou dobu udělá znovu a pokud je prudký tak to dělá hned.
Upně se to vyruší přezazením na N.
Někde na nějakém foru se k tomu někdo vyjadřoval ve smyslu,že je to nějaká automatická funkce která je spojená s GPS mapami a zapíná se to samo kdykoli,když podle map jedete jako z kopce.
Jde mi o to,že když jedu na D -bez rekuperace a jedu z kopce tak, se prostě někdy zobrazí na maxidotu ten simbol nohy s šipkou na podrážku a auto začne rekuperovat samo ,ale já to nechci protože mám sakra zařazeno jen to D -bez rekuperace a chci plachtit.
Zruší se to tím ,že klepnu na plynový pedál. Pokud je kopec dlouhý táhlý ,tak to za nějakou dobu udělá znovu a pokud je prudký tak to dělá hned.
Upně se to vyruší přezazením na N.
Někde na nějakém foru se k tomu někdo vyjadřoval ve smyslu,že je to nějaká automatická funkce která je spojená s GPS mapami a zapíná se to samo kdykoli,když podle map jedete jako z kopce.
Re: automatické brzdění-dobíjení
Pokud je zařazeno D, tak údajně to není úplně bez rekuperace, ale jsou tam 4 stupně (D, D1-3). V EN návodu se o rekuperaci píše o automatickém módu, podle mě to probíhá automaticky a nepůjde to vypnout. Rovněž tam varují před zařazením neutrálu z kopce.
Emergency shift program
The steeper the grade, the more recuperation takes place. Never coast downhill in Neutral (N).
Možná by pomohlo na plachtění toto https://www.autonabijeni.cz/user/relate ... ual_v1.pdf
Emergency shift program
The steeper the grade, the more recuperation takes place. Never coast downhill in Neutral (N).
Možná by pomohlo na plachtění toto https://www.autonabijeni.cz/user/relate ... ual_v1.pdf
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: automatické brzdění-dobíjení
Asi máte novější e-golf a tam možná tuto funkci udělali.
Já když jsem jel v ID3 a 4, tak se mi vůbec nelíbilo jak je tam udělaná rekuperace a tam plachtění už ani vypnout natvrdo nejde. Možná to tak udělali i v těch nových e-golfech. Ono je to asi příprava na dodržování rychlostní a bezpečnostních silničních pravidel na úkor ovládání řidiče.
Já když jsem jel v ID3 a 4, tak se mi vůbec nelíbilo jak je tam udělaná rekuperace a tam plachtění už ani vypnout natvrdo nejde. Možná to tak udělali i v těch nových e-golfech. Ono je to asi příprava na dodržování rychlostní a bezpečnostních silničních pravidel na úkor ovládání řidiče.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: automatické brzdění-dobíjení
Mě to dělá e-golf taky, mám r.v. 2020, nestává se to jen když jedu z kopce, ale když třeba dojíždím do obce vyšší rychlostí než 50km/h. Automaticky pak před obcí rekuperuje, pokud nemám nohu na plynu. Prostě tam chce dostat ten rychlostní limit, ale jakmile dojedu do obce, tak rekuperovat přestane.
Re: automatické brzdění-dobíjení
loping1 píše:Mě to dělá e-golf taky, mám r.v. 2020, nestává se to jen když jedu z kopce, ale když třeba dojíždím do obce vyšší rychlostí než 50km/h. Automaticky pak před obcí rekuperuje, pokud nemám nohu na plynu. Prostě tam chce dostat ten rychlostní limit, ale jakmile dojedu do obce, tak rekuperovat přestane.
Mám rv. 6/2017 . Jj. taky mě to tak dělá. Nejspíš to opravdu bude chtít dodržovat rychlost. Nejspíš to fakt bude spojené s GPS.
Jen je zvláštní, že si to žije vlastním životem , i když mám vypnuté asistenty a navigaci nepoužívám?
Re: automatické brzdění-dobíjení
e-LUKY píše:Asi máte novější e-golf a tam možná tuto funkci udělali.
Já když jsem jel v ID3 a 4, tak se mi vůbec nelíbilo jak je tam udělaná rekuperace a tam plachtění už ani vypnout natvrdo nejde. Možná to tak udělali i v těch nových e-golfech. Ono je to asi příprava na dodržování rychlostní a bezpečnostních silničních pravidel na úkor ovládání řidiče.
Mám rv. 6/2017 . Vaše 2014,to nedělá?
Re: automatické brzdění-dobíjení
karas1 píše:e-LUKY píše:Asi máte novější e-golf a tam možná tuto funkci udělali.
Já když jsem jel v ID3 a 4, tak se mi vůbec nelíbilo jak je tam udělaná rekuperace a tam plachtění už ani vypnout natvrdo nejde. Možná to tak udělali i v těch nových e-golfech. Ono je to asi příprava na dodržování rychlostní a bezpečnostních silničních pravidel na úkor ovládání řidiče.
Mám rv. 6/2017 . Vaše 2014,to nedělá?
**
Ne nedělá.
Jak jsem psal, novějším e-golfem jsem nejel ale u ID3 a ID4 to dělalo a byl to opruz.
Tak to asi dali i do novějšího e-golfu.
Jednou jsem jel s ID4 po dálnici 130km rychlostí z mírného kopce a tak byla noha z pedálu a byl tam na cestě nějaký hrbol a tak tam daly značku 80km.
Úplně jsem se lekl jak auto samo začalo prudce brzdit na tu 80, hned jsem se díval dozadu aby do mně někdo nenapálil!
Fuj to byla nepříjemná zkušenost, jak jsem šlápl na pedál, tak se to zrušilo.
Něco podobného prý dělá i Mercedes, tak by mne zajímalo, zda to nedělá i Audi.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: automatické brzdění-dobíjení
Zvláštní funkce, to se moc VW nepovedlo, čekal bych to pouze u zapnutého tempomatu. Naštěstí toto u e-Niro není, automatické dobržďování přes rekuperaci se spustí jen v případě, že se objeví před autem pomaleji jedou či auto či překážka.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: automatické brzdění-dobíjení
Automatické dobržďování rekuperací má NIRO také, i třeba před zatáčkou, ... ale divím se proč to nedali do BEV, když PHEV to má (asi z důvodu prodloužení dojezdu, říkám si).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: automatické brzdění-dobíjení
To dobržďování má Niro PHEV zapnuté bez tempomatu?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: automatické brzdění-dobíjení
Niro PHEV dobržduje rekuperací jen když má zapnutou navigaci (jak jinak by vedělo kam se pojede) a když přijde křižovatka, tak se ukáže symbol nohy na plynu a pípne to a to má řidič sundat nohu z plynu aby dojel k odbočce plachtěním , nebo ke kruháči takovou rychlostí aby už nemusel brzdit a bezpečně to projel. Když řidič stále drží plyn, tak to nic nedělá jen se pak musí brzdit. Tak kde to znám to nemá smysl sám sundám nohu z plynu dříve , než mě systém vyzve, ale v neznámém terénu je to dobré.
Re: automatické brzdění-dobíjení
Byť starší téma, ale třeba to pomůže někomu kdo půjde okolo.
Tahle funkce určitě vypnout jde Není to ani moc složité.
Prakticky stačí vypnout funkci "ECO pokyny k jízdě" auto pak nebude na D brzdit samo v žádném režimu.
Dostat se k tomu dá docela jednoduše, stačí jít do "menu" -> vozidlo -> nastavení -> asistence řidiče a jste tam. Deaktivovat službu a užívat jízdu bez otravování autem.
Mimochodem, auto brzdí hlavně podle mapových podkladů a gps.
Tahle funkce určitě vypnout jde Není to ani moc složité.
Prakticky stačí vypnout funkci "ECO pokyny k jízdě" auto pak nebude na D brzdit samo v žádném režimu.
Dostat se k tomu dá docela jednoduše, stačí jít do "menu" -> vozidlo -> nastavení -> asistence řidiče a jste tam. Deaktivovat službu a užívat jízdu bez otravování autem.
Mimochodem, auto brzdí hlavně podle mapových podkladů a gps.
Re: automatické brzdění-dobíjení
Moje poznatky k této funkci.
Pedál s nožičkou se mi začal objevovat hlavně u tras, které jezdím častěji. Bez tempomatu na režim plachtění.
např. Vyjedu z obce, zrychlím na 90km/h a po chvilce mi auto signalizuje ať dám nohu z plynu. Nevím jak ale auto už má tu trasu asi naučenou a ví že se blíží obce. K začátku obce doplachtí pak přibrzdí rekuperací na cca 55km/h. Zbytek obce pak proplachtím 50-kou.
Jsou prostě úseky, kde tuhle funkci obdivuji.
K tomu učení se tras: Něco pravdy na tom být musí. Protože po uvedení do továrního nastavení se mi nožička v oněch místech trasy neobjevuje. Tak uvidím až tu trasu pojedu po druhé-třetí...
Pedál s nožičkou se mi začal objevovat hlavně u tras, které jezdím častěji. Bez tempomatu na režim plachtění.
např. Vyjedu z obce, zrychlím na 90km/h a po chvilce mi auto signalizuje ať dám nohu z plynu. Nevím jak ale auto už má tu trasu asi naučenou a ví že se blíží obce. K začátku obce doplachtí pak přibrzdí rekuperací na cca 55km/h. Zbytek obce pak proplachtím 50-kou.
Jsou prostě úseky, kde tuhle funkci obdivuji.
K tomu učení se tras: Něco pravdy na tom být musí. Protože po uvedení do továrního nastavení se mi nožička v oněch místech trasy neobjevuje. Tak uvidím až tu trasu pojedu po druhé-třetí...
Re: automatické brzdění-dobíjení
Musíte tu AI poslouchat, jinak převezme řízení...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)