Renault Zoe - zkušenosti

Moderátor: Josef

MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MKM » sob 12. bře 2022 23:29:36

Máme ZOE ZE 50 R135 už téměř rok a spokojenost, nastavení nabíjení v aplikaci funguje dobře, ale taky nechápu proč tam není možné volit procenta nabití.
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MKM » sob 12. bře 2022 23:32:51

Jo a předehřev nám jde spustit normálně i pod 45%.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Josef » ned 13. bře 2022 8:32:25

Každé auto má nějaký nešvar, např. e-Niro lze programově spustit jen s připojeným kabelem (nechápu takovou pitomost), jinak lze spustit dálkově, pouze ale na 15 minut a jen jedenkrát (ochrana 12V baterie).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
marsal
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 03. bře 2022 22:21:43

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod marsal » pon 14. bře 2022 10:40:58

Děkuji za všechny informace!

Zachytil jsem, že ZOE nemá rádo malé nabíjecí proudy (které by se mi někdy hodily v souvislosti s vytěžováním v mé fotovoltaice), prý se má nabíjet až od 10A. Měl by zde prosím někdo zkušenost s tím, že ZOE 50 lze nabíjet jánevím 6A?

Díky
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Josef » pon 14. bře 2022 11:50:16

Obecně se tady píše, že malé proudy nemají baterie rády, na druhou stranu originální nabíječka od KIA má proudy 7A a 11A, takže bych to bral s rezervou. U pomalého nabíjení ale logicky vznikají vyšší ztráty, což u FVE asi nebude vadit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
FilipZollman
Příspěvky: 2
Registrován: pon 16. kvě 2022 19:06:26

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod FilipZollman » pon 16. kvě 2022 19:15:10

Já mám ZOE ze50 r110 a při nabíjení pod 16A 230V se po pár minutách vypne a na palubce hlásí že je nízký proud. Takže jedině 16A což v česku je standard pro zásuvkové okruhy jen pozor na starší domy tam se dávaly ještě 10A. Co jsem četl na jiném fóru tak je to problém s uzemněním zoečka jsou na to háklivá. Taky při nižších ampérech je údajně vyšší ztráta při dobíjení.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Lama » pon 16. kvě 2022 21:11:20

FilipZollman píše:Já mám ZOE ze50 r110 a při nabíjení pod 16A 230V se po pár minutách vypne a na palubce hlásí že je nízký proud. Takže jedině 16A což v česku je standard pro zásuvkové okruhy jen pozor na starší domy tam se dávaly ještě 10A. Co jsem četl na jiném fóru tak je to problém s uzemněním zoečka jsou na to háklivá. Taky při nižších ampérech je údajně vyšší ztráta při dobíjení.

Asi máte něco špatně, nabíjet by to mělo i při 6A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
JohnnySK
Příspěvky: 1
Registrován: úte 04. črc 2023 9:30:16

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod JohnnySK » čtv 06. črc 2023 11:23:18

Zdravim,
jazdim so ZOE Z.E. 40 R110 par tisic km, a bol som aj v autorizovom servise koli par veciam.

Uhlikovy prach v motore
Rozpraval som sa so sikovnym technikom a k uhlikovemu prachu som dostal info ze touto potrebou odsavat prach z motora trpeli len Continental motory. Motory 5AQ co su uz Renault vyroba maju uzavrety priestor uhlikov. Mal otvorene uhliky po 150tis km a este neboli na vymenu. Riadiaca jednotka meria izolacny odpor uhlikov, a ked tam bude toho vodiveho prachu vela tak to vypise jednotka a posle vas do servisu.

Servis -
Riesil som kuriozny problem. Po nastartovani, preradeni z Park do Drive sa auto nejde. Stlacanim akceleracneho pedalu sa nic nedeje..az zrazu auto vyleti z miesta (pokial bol pedal este stlaceny tak dost neprijemne).
Skusali zistovat v Renault servisoch ci sa niekto s tym stretol, a ako to opravit. Prislo sa na to ze sa zasekava mechanicky blokator prevodovky.
Parkovanie bez rucnej brzdy je bezne do 12° sklonu pre ZOE, takze taky minimalny naklon ako je na parkovisku to v ziadnom pripade takto zablokovat nemoze. Takze sa bude menit cela prevodovka.
Najblizsie ma cakaju stabilizatory a asi aj capy. Uz to dost hrkoce.. ale to je choroba ZOE. Hlavne Renault podcenil robustnost prvkov.

Bateria -
Pozor na to ze sa neda nastavit nabijanie na 80% SoC. Nabijanie vzdy na 100% hodne degraduje baterku kedze Renault s LG Chem nastavili 100% SoC az na 4,157V/cell
Ja to riesim napojenim My Renault na domaci system ktory pri 80% SoC vypne nabijacku.

Nejake upgrady -
Pridaval som gumenne koberceky do kufra a kabiny z eBay, laktovu opierku z Aliexpress, a odlesk palubky v celnom skle som riesil takym zmatnovacim potahom pre Clio. Nesedi to dokonalo ale v zasade staci a plni ucel.

Carlink 4.0 pre Wireless Android auto nefunguje. Budem skusat iny adapter.

evDash sa zatial nekona. BT adapter nechcem mat stale zasunuty, a CAN v nom nie je dotiahnuty. Mozno za par mesiacov v spolupraci s tvorcom evDash.
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MKM » pát 07. črc 2023 0:00:09

Máme ZOE ZE50 R135 a několikrát jsem nabíjel 230V 14A a úplně bez problémů. Jinak tuším že pod 6A se nabíjení nezapne a u nových ZOE by při malých nabíjecích proudech 1F neměly být tak velké ztráty Renault tam přidal extra 1F nabíječku, 3F se nabíjí přez motor respektive využívá elektroniku motoru.

Máte někdo vyzkoušený těm minimální nabíjecí proud u ZOE ZE50?


FilipZollman píše:Já mám ZOE ze50 r110 a při nabíjení pod 16A 230V se po pár minutách vypne a na palubce hlásí že je nízký proud. Takže jedině 16A což v česku je standard pro zásuvkové okruhy jen pozor na starší domy tam se dávaly ještě 10A. Co jsem četl na jiném fóru tak je to problém s uzemněním zoečka jsou na to háklivá. Taky při nižších ampérech je údajně vyšší ztráta při dobíjení.