Ahoj!
Uvažuji pořídit ojetou Zoe a chci se zeptat. Na auto.cz (vím, že to není seriózní zdroj) v diskuzi pod testem napsal někdo kritickou poznámku, že v rámci údržby elektromotoru s kroužkovým rotorem se musí cca každých 20 000 km do servisu na výměnu sběrných kroužků s kartáčky. To se mi nechce věřit, nevíte o tom prosím něco?
Předem dík! Martin
Renault Zoe - zkušenosti
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ahoj, mám Fluence Z.E. a tam je kostrukčně téměř shodný elektromotor. Uhlíky se měnit nemusí (ty by měly vydržet minimálně 50tisíc km). Je ale vhodné každých 10-20tisíc km sundat kryt uhlíků a vysát z prostoru s uhlíky uvolněný uhlíkový prach z opotřebení. Nemusí se s tím do servisu ale auto se musí určitě zvednout, odpojit dočasně baterii od okruhu (kvůli bezpečnosti), povolit tři hvězdičkové šrouby, sundat kryt, vysát prach a pak zase všechno opačným způsobem dát zpět. To je asi tak všechno, udělají to i v servisu Renault během 20minut, ale jen tam kde mají oprávnění opravovat elektromobily. V Praze jsou asi 2-3 servisy Renault kde to umí.
Jinak pokud máš na motoru ještě zastaralý typ pouze se dvěma uhlíky (kryt je plochý) tak by bylo fajn to nechat vyměnit za nový typ se třemi uhlíky (na krytu je boule pro třetí uhlík). Číslo dílu Renault je 290663936R. Omezí to působení bludných poudů na ložiska elektromotoru. Zde foto nové a staré verze:
Jinak pokud máš na motoru ještě zastaralý typ pouze se dvěma uhlíky (kryt je plochý) tak by bylo fajn to nechat vyměnit za nový typ se třemi uhlíky (na krytu je boule pro třetí uhlík). Číslo dílu Renault je 290663936R. Omezí to působení bludných poudů na ložiska elektromotoru. Zde foto nové a staré verze:
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Děkuji moc za všechny informace (chystám se ojetý Zoe teprve pořídit).
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Není zač. Doporučuju před koupí prověřit aktuální stav SoH trakční baterie pomocí OBD II adaptéru a aplikace CanZE.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Re: Renault Zoe - zkušenosti
kupovali ste niekto ZOE z DE? a pripadne ci je mozne prenajat baterku tam a pouzivat v CZ?
2015 su od cca 9-10k eur
dik
2015 su od cca 9-10k eur
dik
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ahoj.
Začínám to řešit u svého Kangoo ZE, tak se zeptám.
Ty bludné proudy způsobují ten nepříjemný zvuk motoru a tím se odstraní? Je třeba vyměnit i ložiska, nebo je to neničí? Je přiložen i návod na instalaci?
Zřejmě asi bude muset ven motor, neb tam je prach bídný přístup... :/ Za jakékoliv rady budu vděčný.
PS: V sobotu se chci jet podívat do Ústí nad orlicí na Ústecký autosalon. Tak třeba tam zase někoho s Fluence potkám.
Hezký večer.
Začínám to řešit u svého Kangoo ZE, tak se zeptám.

Ty bludné proudy způsobují ten nepříjemný zvuk motoru a tím se odstraní? Je třeba vyměnit i ložiska, nebo je to neničí? Je přiložen i návod na instalaci?
Zřejmě asi bude muset ven motor, neb tam je prach bídný přístup... :/ Za jakékoliv rady budu vděčný.

PS: V sobotu se chci jet podívat do Ústí nad orlicí na Ústecký autosalon. Tak třeba tam zase někoho s Fluence potkám.

Hezký večer.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Ty bludné proudy bohužel neuslyšíte:-)
Nevím jaký hluk máte přesně na mysli, ale jestli je to pískání při zrychlování/zpomalování, tak to je od elektroniky (měniče) a je to prý v pořádku, alespoň dle tvrzení Renautlu.
Ohledně vlivu bludných proudů na životnost ložisek jsou na D diskusích různé spekulace a názory uživatelů.
Také se hodně řeší, vliv obroušeného prachu z uhlíků usazaného v komoře s ložiskem elektromotoru (u verze se dvěma uhlíky je opotřebení uhlíků větší).
V každém případě pokud je nějaký vážný problém s uhlíky, měla by se na displeji zobrazit chybová hláška "elektrický problém".
Jinam stačí po určitém nájezdu km preventivně odmontovat kryt a prach z uhlíků z komory vysát.
Pokud se mění jen uhlíky samotné (nebo s krytem za modifikovanou verzi), tak se elektromotor vyndavat z auta nemusí.
Stačí mít auto zvednuté, odpojit baterii a odmontovat dole kryt.
Zde lze stáhnout sken návodu v němčině: https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=36997
Pokud by se museli měnit ložiska, tak se samozřejmě elektromotor musí vyndat z auta ven.
PS: na autosalonu v Ústí n. Orlicí byste eventuelně mohl potkat kolegu s Fluencem ZE z Lanškrouna, ale nevím, zda se tam chystá.
Nevím jaký hluk máte přesně na mysli, ale jestli je to pískání při zrychlování/zpomalování, tak to je od elektroniky (měniče) a je to prý v pořádku, alespoň dle tvrzení Renautlu.
Ohledně vlivu bludných proudů na životnost ložisek jsou na D diskusích různé spekulace a názory uživatelů.
Také se hodně řeší, vliv obroušeného prachu z uhlíků usazaného v komoře s ložiskem elektromotoru (u verze se dvěma uhlíky je opotřebení uhlíků větší).
V každém případě pokud je nějaký vážný problém s uhlíky, měla by se na displeji zobrazit chybová hláška "elektrický problém".
Jinam stačí po určitém nájezdu km preventivně odmontovat kryt a prach z uhlíků z komory vysát.
Pokud se mění jen uhlíky samotné (nebo s krytem za modifikovanou verzi), tak se elektromotor vyndavat z auta nemusí.
Stačí mít auto zvednuté, odpojit baterii a odmontovat dole kryt.
Zde lze stáhnout sken návodu v němčině: https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=36997
Pokud by se museli měnit ložiska, tak se samozřejmě elektromotor musí vyndat z auta ven.
PS: na autosalonu v Ústí n. Orlicí byste eventuelně mohl potkat kolegu s Fluencem ZE z Lanškrouna, ale nevím, zda se tam chystá.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Jen prakticka, na vysavani uhlikoveho (vodiveho) prachu je treba vysavac, co je na to uzpusobeny - ma dostatecne dobre filtry, protoze vzduch prochazi motorem (motor se tak chladi) a vodivy prach mu nedela uplne dobre (zvlast komutatoru). Vlastni zkusenost nemam, ale pri vysavani vysypaneho toneru (taky obsahuje vodive castice) domacim vysavacem je to pry pry je to docela efektni ohniva podivana 

Re: Renault Zoe - zkušenosti
Jo, to je dobrá připomínka.
Já bych si to v každém případě radši nechal vysát v servisu.
Já bych si to v každém případě radši nechal vysát v servisu.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Re: Renault Zoe - zkušenosti
Jaký je reálný dojezd Zoe s baterkou 22kW?
Re: Renault Zoe - zkušenosti
120-150km podle rychlosti spotřeba 14kwh/100km
Re: Renault Zoe - zkušenosti
nevite nekdo jak je natom novy zoe s motorem ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
Re: Renault Zoe - zkušenosti
autodiag píše:nevite nekdo jak je natom novy zoe s motorem ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
Zde názorné video.
Zajímalo by mě, jestli by tím novým motorem šel vytunit i Fluence ZE:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 34000 elektrických km!