Renault Zoe - zkušenosti

Moderátor: Josef

MARTiN4
Příspěvky: 3
Registrován: úte 23. črc 2019 7:26:05

Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MARTiN4 » úte 23. črc 2019 9:42:53

Ahoj!
Uvažuji pořídit ojetou Zoe a chci se zeptat. Na auto.cz (vím, že to není seriózní zdroj) v diskuzi pod testem napsal někdo kritickou poznámku, že v rámci údržby elektromotoru s kroužkovým rotorem se musí cca každých 20 000 km do servisu na výměnu sběrných kroužků s kartáčky. To se mi nechce věřit, nevíte o tom prosím něco?
Předem dík! Martin
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod e-Kája » stř 24. črc 2019 13:27:53

Ahoj, mám Fluence Z.E. a tam je kostrukčně téměř shodný elektromotor. Uhlíky se měnit nemusí (ty by měly vydržet minimálně 50tisíc km). Je ale vhodné každých 10-20tisíc km sundat kryt uhlíků a vysát z prostoru s uhlíky uvolněný uhlíkový prach z opotřebení. Nemusí se s tím do servisu ale auto se musí určitě zvednout, odpojit dočasně baterii od okruhu (kvůli bezpečnosti), povolit tři hvězdičkové šrouby, sundat kryt, vysát prach a pak zase všechno opačným způsobem dát zpět. To je asi tak všechno, udělají to i v servisu Renault během 20minut, ale jen tam kde mají oprávnění opravovat elektromobily. V Praze jsou asi 2-3 servisy Renault kde to umí.
Jinak pokud máš na motoru ještě zastaralý typ pouze se dvěma uhlíky (kryt je plochý) tak by bylo fajn to nechat vyměnit za nový typ se třemi uhlíky (na krytu je boule pro třetí uhlík). Číslo dílu Renault je 290663936R. Omezí to působení bludných poudů na ložiska elektromotoru. Zde foto nové a staré verze:
Přílohy
kohlebuerstenfende_neu_290663936R.jpg
kohlebuerstenfende_alt.jpg
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
MARTiN4
Příspěvky: 3
Registrován: úte 23. črc 2019 7:26:05

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MARTiN4 » stř 24. črc 2019 20:54:32

Děkuji moc za všechny informace (chystám se ojetý Zoe teprve pořídit).
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod e-Kája » čtv 25. črc 2019 18:17:07

Není zač. Doporučuju před koupí prověřit aktuální stav SoH trakční baterie pomocí OBD II adaptéru a aplikace CanZE.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
davesk
Příspěvky: 1
Registrován: úte 24. zář 2019 15:56:53

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod davesk » úte 24. zář 2019 15:58:34

kupovali ste niekto ZOE z DE? a pripadne ci je mozne prenajat baterku tam a pouzivat v CZ?
2015 su od cca 9-10k eur

dik
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod mil2house » stř 25. zář 2019 22:25:35

Ahoj.

Začínám to řešit u svého Kangoo ZE, tak se zeptám. :)
Ty bludné proudy způsobují ten nepříjemný zvuk motoru a tím se odstraní? Je třeba vyměnit i ložiska, nebo je to neničí? Je přiložen i návod na instalaci?

Zřejmě asi bude muset ven motor, neb tam je prach bídný přístup... :/ Za jakékoliv rady budu vděčný. :)

PS: V sobotu se chci jet podívat do Ústí nad orlicí na Ústecký autosalon. Tak třeba tam zase někoho s Fluence potkám. :)

Hezký večer.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod e-Kája » pát 27. zář 2019 7:56:24

Ty bludné proudy bohužel neuslyšíte:-)
Nevím jaký hluk máte přesně na mysli, ale jestli je to pískání při zrychlování/zpomalování, tak to je od elektroniky (měniče) a je to prý v pořádku, alespoň dle tvrzení Renautlu.
Ohledně vlivu bludných proudů na životnost ložisek jsou na D diskusích různé spekulace a názory uživatelů.
Také se hodně řeší, vliv obroušeného prachu z uhlíků usazaného v komoře s ložiskem elektromotoru (u verze se dvěma uhlíky je opotřebení uhlíků větší).
V každém případě pokud je nějaký vážný problém s uhlíky, měla by se na displeji zobrazit chybová hláška "elektrický problém".
Jinam stačí po určitém nájezdu km preventivně odmontovat kryt a prach z uhlíků z komory vysát.
Pokud se mění jen uhlíky samotné (nebo s krytem za modifikovanou verzi), tak se elektromotor vyndavat z auta nemusí.
Stačí mít auto zvednuté, odpojit baterii a odmontovat dole kryt.
Zde lze stáhnout sken návodu v němčině: https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=36997
Pokud by se museli měnit ložiska, tak se samozřejmě elektromotor musí vyndat z auta ven.
PS: na autosalonu v Ústí n. Orlicí byste eventuelně mohl potkat kolegu s Fluencem ZE z Lanškrouna, ale nevím, zda se tam chystá.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod E-Ryc » pát 27. zář 2019 11:13:31

Jen prakticka, na vysavani uhlikoveho (vodiveho) prachu je treba vysavac, co je na to uzpusobeny - ma dostatecne dobre filtry, protoze vzduch prochazi motorem (motor se tak chladi) a vodivy prach mu nedela uplne dobre (zvlast komutatoru). Vlastni zkusenost nemam, ale pri vysavani vysypaneho toneru (taky obsahuje vodive castice) domacim vysavacem je to pry pry je to docela efektni ohniva podivana ;)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod e-Kája » pát 27. zář 2019 20:56:42

Jo, to je dobrá připomínka.
Já bych si to v každém případě radši nechal vysát v servisu.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod garmont » pát 22. lis 2019 14:19:03

Jaký je reálný dojezd Zoe s baterkou 22kW?
Uživatelský avatar
milad
Příspěvky: 2
Registrován: úte 15. pro 2015 18:57:25

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod milad » ned 01. pro 2019 18:25:26

120-150km podle rychlosti spotřeba 14kwh/100km
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod autodiag » sob 20. čer 2020 17:39:26

nevite nekdo jak je natom novy zoe s motorem ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod e-Kája » úte 23. čer 2020 14:27:54

autodiag píše:nevite nekdo jak je natom novy zoe s motorem ?
pouzili stejny / stejnou "uhlikovou" technologii nebo uz dostali rozum a je to bezkartacovy motor ?

Zde názorné video.


Zajímalo by mě, jestli by tím novým motorem šel vytunit i Fluence ZE:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod EV4me » stř 10. lis 2021 11:04:22

Ptal jsem se na to v servisu, o nutnosti vysávat nevěděli. :roll:

Postupně sem budu psát zkušenosti a postřehy se Zoe - máme R110 ZE50

Co mě aktuálně vytáčí do maxima je apka My Renault.
Konkrétně:
1/auto připojené na nabíječe - v autě nastaveno nabíjení dle programu - v apce nelze změnit program nabíjení, dokud se auto nezačne nabijet dle nastaveného programu v autě.
Jakmile se spustí nabíjení dle původně naprogramovaného času, tak je možné programování v apce :twisted:
2/při naprogramování nabíjení nelze spustit nabíjení hned
3/nabíjení nelze ukončit pomoci apky

Proč, proboha proč není možné nastavit nabíjení na %? Dal bych nabíjení do 80% a nic víc bych nepotřeboval řešit. O tomto jsem sice věděl, ale doufal jsem právě ve funkčnost aplikace. V budoucnu to zřejmě budu řešit nějakou chytrou zásuvku - resp. Wi-Fi modulem v rozvaděči.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Josef » stř 10. lis 2021 15:52:35

Tak snad to časem ještě dodělají, všechny tyto funkce v autech Hyundai/Kia fungují.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod EV4me » čtv 11. lis 2021 18:16:00

Dnes stejný postup - auto připojené na nabíječku, naprogramované nabíjení od 21:00 - a v apce měnit čas mohu - že by to Renault opravil tak rychle, tomu nevěřím, spíš si ta apka dělá co chce :D

Edit: Když se Zoe nabijí tak se dá nabíjení na dálku pomocí apky vypnout. Musí se začátek nabíjení nastavit na čas který už byl a konec třeba za pět minut od času který aktuálně je.

Např. - je 18:30 - auto se nabijí - chci vypnout nabíjení
Nastavím nabíjecí program na start nabíjení v 18:15 a konec 18:35.

Je to pakárna, ale hlavně že to jde. ;)
marsal
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 03. bře 2022 22:21:43

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod marsal » sob 12. bře 2022 20:55:07

Mám ZOE 50 druhý den, zatím najeto 484 km s průměrnou spotřebou 18 kWh/100km (bez omezování topení).

Velmi se mi to auto líbí, pocit "Clio" z jízdy, tj. stabilita + komfort mi vyhovuje.

Co mi moc nevyhovuje, je SW. Zatím nejsem schopen zjistit ani to, jakým výkonem se mi ZOE právě nabíjí, a to ani nikde v autě ani v aplikaci "My Renault". Buď jsem něco přehlédl nebo to bude chtít OBDII dongl a nějaký software - jaký? Díky moc.
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod EV4me » sob 12. bře 2022 21:17:17

marsal píše:Mám ZOE 50 druhý den, zatím najeto 484 km s průměrnou spotřebou 18 kWh/100km (bez omezování topení).

Velmi se mi to auto líbí, pocit "Clio" z jízdy, tj. stabilita + komfort mi vyhovuje.

Co mi moc nevyhovuje, je SW. Zatím nejsem schopen zjistit ani to, jakým výkonem se mi ZOE právě nabíjí, a to ani nikde v autě ani v aplikaci "My Renault". Buď jsem něco přehlédl nebo to bude chtít OBDII dongl a nějaký software - jaký? Díky moc.


Tohle Zoe neumí.
Používáme ABRP - na cesty i sledování nabíjení - OBD jsem objednal z Aliexpressu - používám s IOS, funguje dobře, jen se mi rozchází stav baterie který ukazuje auto a ABRP - appka ukazuje o 3% méně než je na displeji v Zoe - je to tak zanedbatelné že to nijak nevadí.

Při připojení nabíjení ukazuje i aktuální nabíjecí výkon.

Další appka která to umí a poskytuje info o stavu baterie - např. napětí na jednotlivých článkách je CanZe. Tu mám vyzkoušenou s Androidem - s IOS jsem ještě netestoval.
marsal
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 03. bře 2022 22:21:43

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod marsal » sob 12. bře 2022 21:30:25

EV4me píše:
ABRP
CanZe

Moc díky!
Mohu dát ještě takovou obecnou otázku "Na co si případně se Zoe dát pozor?"
Třeba chtít, aby servis určitě vysál prach z kontaktů, jak jsem se tady dočetl?
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod EV4me » sob 12. bře 2022 22:46:24

marsal píše:
EV4me píše:
ABRP
CanZe

Moc díky!
Mohu dát ještě takovou obecnou otázku "Na co si případně se Zoe dát pozor?"
Třeba chtít, aby servis určitě vysál prach z kontaktů, jak jsem se tady dočetl?


Já se na to ptal ve dvou servisech a koukali na mě jak na blázna. Pokud s tím vysáváním někde pochodíte, dejte mi prosím vědět.
Máme se Zoe najeto zatím 9900km, zítra jedeme dalších 280km, tak pokoříme 10tis. km ;)
Možná v zimě jen pozor na předehřev, ten pod 45% baterie nelze spustit přes appku.

U toho OBDII doporučuji pořídit hlavně to, které ABRP podporuje na přímo a není třeba další aplikace (to většinou nefunguje moc dobře).
Já pořizoval pro iOS - iCar Pro BT4.0 - viz. příloha.

Na domácí nabíjení jsem pořídil nabíječku co umí 230V 16A - jinak se Zoe velká spokojenost.

Některé ZOE 50 mají problém s tím, že CanZE ukazuje větší degradaci baterie, než ve skutečnosti je. Stačí přehrát FW v ZOE a dá se to do kupy.
Více info ve videu zde:
https://www.youtube.com/watch?v=iA3p7p3AF60
Přílohy
icar V4.jpg
icar V4.jpg (48.94 KiB) Zobrazeno 10501 x