Renault Zoe - zkušenosti

Moderátor: ozana

MARTiN4
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23. črc 2019 7:26:05

Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MARTiN4 » úte 23. črc 2019 9:42:53

Ahoj!
Uvažuji pořídit ojetou Zoe a chci se zeptat. Na auto.cz (vím, že to není seriózní zdroj) v diskuzi pod testem napsal někdo kritickou poznámku, že v rámci údržby elektromotoru s kroužkovým rotorem se musí cca každých 20 000 km do servisu na výměnu sběrných kroužků s kartáčky. To se mi nechce věřit, nevíte o tom prosím něco?
Předem dík! Martin
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 232
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Karel » stř 24. črc 2019 13:27:53

Ahoj, mám Fluence Z.E. a tam je kostrukčně téměř shodný elektromotor. Uhlíky se měnit nemusí (ty by měly vydržet minimálně 50tisíc km). Je ale vhodné každých 10-20tisíc km sundat kryt uhlíků a vysát z prostoru s uhlíky uvolněný uhlíkový prach z opotřebení. Nemusí se s tím do servisu ale auto se musí určitě zvednout, odpojit dočasně baterii od okruhu (kvůli bezpečnosti), povolit tři hvězdičkové šrouby, sundat kryt, vysát prach a pak zase všechno opačným způsobem dát zpět. To je asi tak všechno, udělají to i v servisu Renault během 20minut, ale jen tam kde mají oprávnění opravovat elektromobily. V Praze jsou asi 2-3 servisy Renault kde to umí.
Jinak pokud máš na motoru ještě zastaralý typ pouze se dvěma uhlíky (kryt je plochý) tak by bylo fajn to nechat vyměnit za nový typ se třemi uhlíky (na krytu je boule pro třetí uhlík). Číslo dílu Renault je 290663936R. Omezí to působení bludných poudů na ložiska elektromotoru. Zde foto nové a staré verze:
Přílohy
kohlebuerstenfende_neu_290663936R.jpg
kohlebuerstenfende_alt.jpg
Renault Fluence Z.E. 2012, tachometr 31100km
Brammo Enertia Plus 2013, tachometr 10800km
Peugeot E-Vivacity 2012, tachometr 1200km
Od roku 2016 celkem najeto přes 19500 elektrických km!
MARTiN4
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23. črc 2019 7:26:05

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod MARTiN4 » stř 24. črc 2019 20:54:32

Děkuji moc za všechny informace (chystám se ojetý Zoe teprve pořídit).
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 232
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Karel » čtv 25. črc 2019 18:17:07

Není zač. Doporučuju před koupí prověřit aktuální stav SoH trakční baterie pomocí OBD II adaptéru a aplikace CanZE.
Renault Fluence Z.E. 2012, tachometr 31100km
Brammo Enertia Plus 2013, tachometr 10800km
Peugeot E-Vivacity 2012, tachometr 1200km
Od roku 2016 celkem najeto přes 19500 elektrických km!
davesk
Příspěvky: 1
Registrován: úte 24. zář 2019 15:56:53

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod davesk » úte 24. zář 2019 15:58:34

kupovali ste niekto ZOE z DE? a pripadne ci je mozne prenajat baterku tam a pouzivat v CZ?
2015 su od cca 9-10k eur

dik
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 17
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod mil2house » stř 25. zář 2019 22:25:35

Ahoj.

Začínám to řešit u svého Kangoo ZE, tak se zeptám. :)
Ty bludné proudy způsobují ten nepříjemný zvuk motoru a tím se odstraní? Je třeba vyměnit i ložiska, nebo je to neničí? Je přiložen i návod na instalaci?

Zřejmě asi bude muset ven motor, neb tam je prach bídný přístup... :/ Za jakékoliv rady budu vděčný. :)

PS: V sobotu se chci jet podívat do Ústí nad orlicí na Ústecký autosalon. Tak třeba tam zase někoho s Fluence potkám. :)

Hezký večer.
Renault Kangoo Z.E. Expres 2012, 22 kWh (SoH 90%, cca 17.5 kWh)
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 232
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Karel » pát 27. zář 2019 7:56:24

Ty bludné proudy bohužel neuslyšíte:-)
Nevím jaký hluk máte přesně na mysli, ale jestli je to pískání při zrychlování/zpomalování, tak to je od elektroniky (měniče) a je to prý v pořádku, alespoň dle tvrzení Renautlu.
Ohledně vlivu bludných proudů na životnost ložisek jsou na D diskusích různé spekulace a názory uživatelů.
Také se hodně řeší, vliv obroušeného prachu z uhlíků usazaného v komoře s ložiskem elektromotoru (u verze se dvěma uhlíky je opotřebení uhlíků větší).
V každém případě pokud je nějaký vážný problém s uhlíky, měla by se na displeji zobrazit chybová hláška "elektrický problém".
Jinam stačí po určitém nájezdu km preventivně odmontovat kryt a prach z uhlíků z komory vysát.
Pokud se mění jen uhlíky samotné (nebo s krytem za modifikovanou verzi), tak se elektromotor vyndavat z auta nemusí.
Stačí mít auto zvednuté, odpojit baterii a odmontovat dole kryt.
Zde lze stáhnout sken návodu v němčině: https://www.goingelectric.de/forum/view ... hp?t=36997
Pokud by se museli měnit ložiska, tak se samozřejmě elektromotor musí vyndat z auta ven.
PS: na autosalonu v Ústí n. Orlicí byste eventuelně mohl potkat kolegu s Fluencem ZE z Lanškrouna, ale nevím, zda se tam chystá.
Renault Fluence Z.E. 2012, tachometr 31100km
Brammo Enertia Plus 2013, tachometr 10800km
Peugeot E-Vivacity 2012, tachometr 1200km
Od roku 2016 celkem najeto přes 19500 elektrických km!
E-Ryc
Příspěvky: 116
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod E-Ryc » pát 27. zář 2019 11:13:31

Jen prakticka, na vysavani uhlikoveho (vodiveho) prachu je treba vysavac, co je na to uzpusobeny - ma dostatecne dobre filtry, protoze vzduch prochazi motorem (motor se tak chladi) a vodivy prach mu nedela uplne dobre (zvlast komutatoru). Vlastni zkusenost nemam, ale pri vysavani vysypaneho toneru (taky obsahuje vodive castice) domacim vysavacem je to pry pry je to docela efektni ohniva podivana ;)
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 232
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Renault Zoe - zkušenosti

Příspěvekod Karel » pát 27. zář 2019 20:56:42

Jo, to je dobrá připomínka.
Já bych si to v každém případě radši nechal vysát v servisu.
Renault Fluence Z.E. 2012, tachometr 31100km
Brammo Enertia Plus 2013, tachometr 10800km
Peugeot E-Vivacity 2012, tachometr 1200km
Od roku 2016 celkem najeto přes 19500 elektrických km!