Čínská destrukce evropského trhu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Jan Čapek » pát 28. dub 2023 11:00:18

Zdravím, tak jak vidíte jak toto dopadne?

Je zřejmé, že Čína je a bude schopná dodávat levnější auta ve stejné kategorii/kvalitě. Ale přesto si zatím na evropském trhu myslím celkem láme zuby oproti původním předpokladům. Evropani zjevně k BYDu a dalším čínským značkám prozatím nemají takovou důvěru (a ne že by se tito o evropský trh nesnažili). To se ale může zlomit s příchodem ještě dostupnějších elektroaut.

Osobně si myslím, že VW ID.7 je v tomto ohledu naprosto klíčové auto a pokud ho bude VW schopen rozumně dodávat, tak tím vypálí rybník snaze čínanů dodávat sem podobně velká auta a zůstane jim segment levnějších aut. Ale přijde mi, že to teď může dopadnout úplně jakkoliv.

Pomíjím samozřejmě Teslu s její současnou cenovou politikou (a prodejním výsledkům), která zastavení čínské invazi také jistě pomáhá a tím myslím nepřímo částečně zachraňuje i budoucnost samotných evropských automobilek.

Docela slušně o těchto tématech vypráví tento kanál:
https://www.youtube.com/@electricviking
Maník sice generuje několik videí za den, ale má to podle mě stále hlavu a patu.
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod xdenser » pát 28. dub 2023 11:13:09

Jo generovani videi prectenim casto ciste hypovych clanku a press releasu. Skoro zadna vlastni analiza. No ten jeste aspon cte sam, ostatni to davaji precist robotu s nejakymy video smyckami.
Je to proste ztrata casu. To co on tam rekne v 5 videi za den, da se umistit do par odstavcu textu s odkazy. Jen ze na tom na reklamach nevydelas.

Me se vic libi CleanerWatt a Limiting Factor - jsou to sice tesla fany ale jsou schopni vucucat analitiku z casto klamavych vyroku teslackych sefu.

Co se tyce cinske destrukce. To se zatim nekona. Lakome dovozci to o moc levnej neprodavaji - a tak cena odpovida kvalite. I kdyz u EV jsou dulezite baterky a cinane v tom maji naskok. Ale dokud nezavedou vyroby primo v Evrope moc v tom nepostoupi. Tesla ma vetsi potencial v tom to smeru. Vyrobu uz ma.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Pisi69 » pát 28. dub 2023 13:03:09

Osobne si myslim, ze Cinske znacky to tu brzo zvalcuji, pokud jim EU nezavede eko cla (jedno jestli ekologicke/ci ekonomicke). Evropske znacky jeste nepochopily ze jim ujel vlak s EV a marne doufaji ze zrusenim zakazu prodeje ICE se zachrani (mozna jo v ramci EU o par let, ale mimo uz nic neprodaj). Uz ted jsou klasicke znacky cinske (Volvo / Mercedes / Smart / .. navic vyrabi komplet baterky pro EV / tesla pro EU mimo Y longrange.

Myslim ze mladsi generaci (25 a min) uz bude jedno jestli je to z Evropy ci jinde. Kdyz to bude levnejsi a stejne funkcni/kvalitni +- . Elektronika je toho dukazem.

Tim nerikam ze vse musi byt z EU - sam mam i korejske auto a nakousnuty telefon :D

PS: To ze se sem doveze v jednotlivych dilech a pak jen sesroubuje pro razitko “Made in EU”, neberu za vyrobu v EU.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Lama » pát 28. dub 2023 13:22:38

Stále myslím rozhoduje množství servisních míst. Jinak Čína je rozhodně napřed a už se tlačí 800V a za levno.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod TomTom » pát 28. dub 2023 13:39:41

Před 10lety ve firmě na parkovišti dominovala značka VW, Rover, Suzuki a jeden prodloužený Superb :). Ale všichni už měli e-skútr. Když se na to parkoviště podívám teď, tak polovina je EV, z těch EV ani jedno není z globální značky. U půlky z nich jsem ani netušil, že taková značka je (ono to přečíst z toho rozsypaného čaje je těžký). Ale hlavně, EV velikosti Octavie s interiérem, za který by se nemusela stydět A6, perfektní mobilní aplikací tam vyjde na částku, za kterou si tady pořídím sotva lepší Fabii. Ano ty auta trochu více smrdí plastem, mají lokální čínské gumy, nemají e-call ale prostě jsou schopní tohle navrhnout, vyrobit a prodat za směšný peníz.

To co se zde "zatím" prodává mi spíše přijde, že už jsou modely co u nich nikdo nechce. A ani se nedivím, že to Škoda zabalila, protože ručičkové budíky začínají být retro už i v mini vozech.

Takže se máme na co těšit.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod xdenser » pát 28. dub 2023 14:51:44

Je to az nejak moc ruzove. Hlavne o castce - v Cine mozna jo, ale v EU pochybuji. Snad individualni dovoz, nevim jak tam s homologaci.
No a pak to neumi drzet poradne v pruhu, tempomat zpomaluje v mirnych obloucich, porad pipa, appka v cinstine, spousta chyb, mapy v navigaci jen cina, nejsou adaptivni svetlomety. Jeste u tich levnejsich kousku byva divny podvozek. U drazsich zas moc mekky. O servisu uz rikaly.
Ale jo homologovana auta pulku tech nedostaku mit nebudou ale cena zase nebude o moc lepsi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod TomTom » pát 28. dub 2023 21:24:22

Já popisoval situaci v Číně...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie