Nové Q4 Audi e-tron
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Já mám pořád zafixovaný že když jedu na dovolenou z Liberce přes Znojmo, tak to bere míň, než zpět, ale to dělá ten návrat do Jizerek, u Prahy to neplatí. Vy máte možnost nabíjet v tom Znojmě? Nebo to dáte na jedno nabíjení?
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Ve Znojmě jsou nabíječky DC, ale nabíjím v domě, takže veřejné nabíječky řešit nemusím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Dnešní trend je dělat nabíjecí port v autě vzadu, děsná pitomost. Přenosná nabíječka dodávaná k autu má 5,5 metru a dosáhne k zásuvce na domě velmi natěsno a předělávat to fakt nebudu. Couvat na moje parkovací stání je nesmysl. Zrovna tak při nedávném testu jsem musel couvat k nabíječce na nepřehledném místě, kde auta odbočují i k restauraci. Ná návštěvě jsem najížděl na třikrát k zásuvce. Až budou všude stojany udělané jako u čerpací stanice, pak to pochopím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Návrat ze Znojma byl takový velikonoční (větší provoz), navíc teploty stouply na 11-13°C, tak se to s trasou tam moc nedá porovnat. Odnesl jsem si z této trasy jedno ponaučení "ať je jakýkoli směr trasy, doprava nebo teplota, spotřeba je kolem 19 kWh/100 km
Po nabití na 100% auto ukazovalo 428 km dojezd a BMS hlásilo 96% kapacita baterie, je vidět jak to s vyšší venkovní teplotou roste a při nízké teplotě 10°C nedovolí výkonnější nabíjení jak 35 kW.
Znojmo-Jihlava (měřeno na počátek tunelu kolem Jihlavy) to ukazovalo 19,6 kWh/100km a dojezd 334 km po ujetí 73 km. Tedy cesta do kopce sebralo z dojezdu o něco více, než aut předpokládalo. Věděl jsem, že na 30 km D1 je kolona, tak jsem jel těch cca 75 km průměrnou rychlostí 125 km/h a do začátku kolony jsem přijel se spotřebou 19,8 kWh/100 km. Pak popojíždějí 30 minut v 10 km koloně, kde spotřeba ani moc neklesala (spadla na 19,2 kWh/100 km). Nakonec jsem dorazil se spotřebou 18,8 kWh/100 km po ujetí 199 km a zbývající dojezd auto hlásilo 208 km a baterie 49 %.
Tedy shrnuto, jsem spokojen, takto nějak jsem si to představoval. Na dobré silnici neskutečné ticho v kabině, žádná odezva elektroniky (pískání apod.), auto sedí jak přibité v zatáčkách (aby ne při tom těžišti) a spousta asistentů, které lze povypínat. Jedna hezká vychytávka je poslání přednastavené SMS s časem dojezdu, který si převezme z navigace.
Po nabití na 100% auto ukazovalo 428 km dojezd a BMS hlásilo 96% kapacita baterie, je vidět jak to s vyšší venkovní teplotou roste a při nízké teplotě 10°C nedovolí výkonnější nabíjení jak 35 kW.
Znojmo-Jihlava (měřeno na počátek tunelu kolem Jihlavy) to ukazovalo 19,6 kWh/100km a dojezd 334 km po ujetí 73 km. Tedy cesta do kopce sebralo z dojezdu o něco více, než aut předpokládalo. Věděl jsem, že na 30 km D1 je kolona, tak jsem jel těch cca 75 km průměrnou rychlostí 125 km/h a do začátku kolony jsem přijel se spotřebou 19,8 kWh/100 km. Pak popojíždějí 30 minut v 10 km koloně, kde spotřeba ani moc neklesala (spadla na 19,2 kWh/100 km). Nakonec jsem dorazil se spotřebou 18,8 kWh/100 km po ujetí 199 km a zbývající dojezd auto hlásilo 208 km a baterie 49 %.
Tedy shrnuto, jsem spokojen, takto nějak jsem si to představoval. Na dobré silnici neskutečné ticho v kabině, žádná odezva elektroniky (pískání apod.), auto sedí jak přibité v zatáčkách (aby ne při tom těžišti) a spousta asistentů, které lze povypínat. Jedna hezká vychytávka je poslání přednastavené SMS s časem dojezdu, který si převezme z navigace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nové Q4 Audi e-tron
To je důležitý, že Vám auto sedlo a že nic podstatnýho netrápí. Jen se zeptám proč nabíjíte na 100% ? Byla to jen součást testu , nebo jste nabíjel i Niro na 100%. Protože nabíjení na 100% aspoň Škoda důrazně nedoporučuje, když tak jen před delší cestou.
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Nabíjel jsem na 100%, protože jsem chtěl vidět tu celkovou kapacitu a hned po nabití jsem vyrazil na 200 km trasu, tedy pro baterii je to OK. Před takovou cestou jsem nabíjel i Niro na 100%. Každopádně takové nabití jsem udělal tak maximálně 10x za rok, jinak 4x do měsíce nabíjím na 90%, zbytek na 80%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Tak určitě je dobrý mít nějakou rezervu , ale 208 Km je pro E-trona něco jako 100 Km pro citigo a to je něco co běžně jezdím každý den a auto nabíjím jen do 80% Pohybuji se 80-40% obvykle.
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Já doma nabíjím 12A, tedy po odečtení ztrát cca 3 % za hodinu. Takže když nabiju při odjezdu víc, tak nemusím tolik nabíjet doma. Ale stačí nabíjet na 200 km i 80%, to není problém, alespoň jsem otestoval plnou kapacitu a trochu rozhýbal baterii. V týdnu nabíjím běžně 60-80 %.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Měřil jste spotřebu podle nabíjení? Alespoň orientačně, nebo to ukáže auto kolik se dobilo?
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Zatím jsem se k tomu nedostal, každopádně trochu to kecá v odhadu doby dobíjení u přenosné nabíječky, protože zřejmě měří příkon někde na vstupu, protože příkon odpovídá tomu co dává přenosná nabíječka a nezapočítá do času nabíjení ztráty, tedy ukazoval 10 hodin nabíjení a ve skutečnosti to bylo 11 hodin.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
AC nabijecka je furt stejna a to je nabijecka v aute. To co mate do zasuvky ma ve vnitr jen ralatko, par odporu, proudovy chranic, pojistku. Proud bezi pres relatko rovnou ze zasuvky do auta. To same u WB, jen u WB muze byt 3F. Ja svoji FV zapojl to WB jen na 1F a zadny rozdil v odhadu s prenosnou nabjeckou nevidim, on ani nemuze byt. Kdyz dohledate na netu standard EVSE uvidite ze se to ridi jen odpory a urovni napeti na ridicich (CP) pinach.
Na konci nabijeni to vzdy keca ze zbylo 5 min, i kdyz ma jeste nabit 1kWh proudem 10A, coz do opravdy odpovida zhruba pul hodine.
No a kdyz nabjiecka je furt stejna a zere min 300W (nevim kolik doopravdy), tak ztraty 300W z 2kW samozrejme budou procentualne vetsi nez 300W z 11kW. Verim ze k tomu jsou i ztraty v samotnem AC-DC usmernovaci proporcionalne k prikonu. A pak k WB bezne vedou 3x4mm2 draty a pres N vodic proud skoro netece, a do zasuvky tak max 2x2.5mm2 tece i pres N - tudiz v nevyhode po ztratam ve vedeni i v nabijicim kabelu.
Na konci nabijeni to vzdy keca ze zbylo 5 min, i kdyz ma jeste nabit 1kWh proudem 10A, coz do opravdy odpovida zhruba pul hodine.
No a kdyz nabjiecka je furt stejna a zere min 300W (nevim kolik doopravdy), tak ztraty 300W z 2kW samozrejme budou procentualne vetsi nez 300W z 11kW. Verim ze k tomu jsou i ztraty v samotnem AC-DC usmernovaci proporcionalne k prikonu. A pak k WB bezne vedou 3x4mm2 draty a pres N vodic proud skoro netece, a do zasuvky tak max 2x2.5mm2 tece i pres N - tudiz v nevyhode po ztratam ve vedeni i v nabijicim kabelu.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Já mám novou přenosnou nabíječku a nové auto, to bude rozdíl, protože jsem už viděl nabíječku, které dokáží pěkně zmršit účiník, např. polská měla účiník 0,85, originál Kia měla 0,94, tuhle jsem ještě neměřil. Kia nabíječka reálně odebírala ze sítě 2,6 kW a auto ukazovalo 2,4 kW. Výpočet času nabíjení u Kia seděl +/- pár minut. Audi reálně odebírá 2,7 kW a auto ukazuje 2,7 kW a výpočet nesedí o hodinu, to je celkem rozdíl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Vy nabíjíte auto s takhle velkou baterkou jako tou originální nabíječkou? To musí být celá věčnost než se to nabije a všechny systémy ve voze běží a jak psal kolega tak to ve výsledku snižuje účinnost dobíjení. Dneska wall box je poměrně dostupná záležitost a velice pohodlná, je na to i dotace v případě možného přetižení hl. jističe umí snížit proud.
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Nabíjím tak sedmým rokem a mě to vyhovuje. Nechce mi mi nic instalovat a nabíjí se to denně asi 5-8 hodin podle nájezdu a ročního období. WallBox nepotřebuju a myslím, že nikdy potřebovat nebudu a dotace jsem nikdy nechtěl, protože jsem zásadně proti rozdávání peněz omezené skupině lidí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
WB byvaji docela levne, kdo ma chut muze postavit i vlastny.
Tady prodavaji vsechno potrebne
https://shop.gwl.eu/cz/EV-nabijecky/?cur=2&lang=2
A v tom to priklade zapojeni nechapu jak ta nabijecka muze tam pokazit ucinik
https://shop.gwl.eu/cz/EV-nabijecky/Sad ... html?cur=2
leda ze by oni tam pouzili nejake trafo na zdroj pro potreby te svoje krabice
nebo civka na stykac to tak kazi
Tady prodavaji vsechno potrebne
https://shop.gwl.eu/cz/EV-nabijecky/?cur=2&lang=2
A v tom to priklade zapojeni nechapu jak ta nabijecka muze tam pokazit ucinik
https://shop.gwl.eu/cz/EV-nabijecky/Sad ... html?cur=2
leda ze by oni tam pouzili nejake trafo na zdroj pro potreby te svoje krabice
nebo civka na stykac to tak kazi
Naposledy upravil(a) xdenser dne stř 12. dub 2023 23:15:20, celkem upraveno 1 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Josef píše:Dnešní trend je dělat nabíjecí port v autě vzadu, děsná pitomost. Přenosná nabíječka dodávaná k autu má 5,5 metru a dosáhne k zásuvce na domě velmi natěsno a předělávat to fakt nebudu. Couvat na moje parkovací stání je nesmysl. Zrovna tak při nedávném testu jsem musel couvat k nabíječce na nepřehledném místě, kde auta odbočují i k restauraci. Ná návštěvě jsem najížděl na třikrát k zásuvce. Až budou všude stojany udělané jako u čerpací stanice, pak to pochopím.
Nechápu, že se nedělají nabíjecí porty na obou stranách elektromobilu, ideálně v blatnících za předním kolem, stejně jako to má Renault Fluence Z.E.
Je to velice praktické a u aut za milion a více by se pár tisíc navíc ztratilo jako kapka v moři.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nové Q4 Audi e-tron
xdenser píše:WB byvaji docela levne, kdo ma chut muze postavit i vlastny.
O cenu nejde, to je to poslední, prostě v tom nevidím přínos, jestli budu nabíjet hodinu dvě nebo pět. Navíc by to znamenalo nějaké sekání do domu, a dlažby, pak revize, dokonce snad už i povolení, no nechce se mi tím vůbec zabývat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
xdenser píše:A v tom to priklade zapojeni nechapu jak ta nabijecka muze tam pokazit ucinik
https://shop.gwl.eu/cz/EV-nabijecky/Sad ... html?cur=2
leda ze by oni tam pouzili nejake trafo na zdroj pro potreby te svoje krabice
nebo civka na stykac to tak kazi
Netuším co tam měli, byla to údajně "chytrá nabíječka" a nějak se to sešlo s mou sítí, kde je spousta indukční zátěže. Prodejce ani výrobce to nedokázali vysvětlit, dokonce nabíječka nebyla schopná spočítat správně nabíjecí výkon (U*I), protože nepočítala s tak nízkým účiníkem. Když jsem to poslal zpět prodejci, poslal mi foto, že u něj je vše v pořádku.
Jinak 11 kW nabíječku vozím v autě, je součástí výbavy auta ( i s držákem na zeď).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Ještě k motorům v autě, vzadu je synchronní motor (150 kW) a vepředu asynchronní (80 kW), který Audi umí "vypnout", tedy v optimálních podmínkách jede jen zadní motor a tím dochází ke snížení výkonu a spotřebu má nižší i oproti Enayaqu nebo ID.4, v provedení zadokolka. V podstatě to stejně používá Tesla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Do třetice info ohledně odporu vzduchu auta při jízdě. Spočítal jsem přední plochu následujících modelů a z toho spočítal aerodynamický odpor vzduchu v kW při rychlosti 100 km/h. Pro porovnání jsem přidal Teslu Y a Sb znamená verze Sportback. Z toho je vidět jak je důležitý nejen cx, ale i plocha auta.
Model | Plocha | cx koef. | Odpor
Q8 | 2.651 | 0.29 | 9.9 kW
Q8 Sb| 2.651 | 0.26 | 8.88 kW
Q4 | 2.453 | 0.28 | 8.85 kW
Q4 Sb| 2.453 | 0.26 | 8.22 kW
TMY | 2.514 | 0.23 | 7.44 kW
Model | Plocha | cx koef. | Odpor
Q8 | 2.651 | 0.29 | 9.9 kW
Q8 Sb| 2.651 | 0.26 | 8.88 kW
Q4 | 2.453 | 0.28 | 8.85 kW
Q4 Sb| 2.453 | 0.26 | 8.22 kW
TMY | 2.514 | 0.23 | 7.44 kW
Audi Q4 Sportback e-tron 50