Nové Q4 Audi e-tron

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Turbo » sob 01. dub 2023 22:35:15

Citigo e IV píše:Umí to predikovat procenta v cíli s ohledem a jak to je případně přesné?


Předpokládám, že dojíždíš pravidelně o 5% úsporněji, nebo? :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 22:37:04

Zkusím spočítat SOH až bude chvilka času, vím že testeři reálně spočítali kolem 73.5 kWh, což odpovídá u aut VW s touto baterií. Proč to tak mají těžko říci. Baterie má 82 kWh, využitelnou výrobce uvádí 76,6 kWh a změřeno je cca 73-74 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » sob 01. dub 2023 22:38:17

V autě, když se zadá cíl jakýkoliv nemusí to být zrovna nabíječka jestli ukáže s kolika % dojedu a případně jestli vůbec dojedu.

Pak by mě zajímalo a to i u jiných EV jak to je spotřebou topení v případě, že jen nastoupíte do vozu a případně na někoho čekáte, nebo nastavujete třeba navigaci, ale nemáte nastartováno a není tam D. Jestli to nějak počítá , třeba jestli stoupá spotřeba poslední jízdy, nebo stoupá do nekonečka spotřeba aktuální jízdy atd. Tesla to nikam nezapisuje jen klesají % na baterce a tak nesedí spotřeba v KWh od nabíjení ty jsou jen během jízdy. Ale pokud třeba čekám v autě na někoho, hraju proti autopilotovi šachy :D , tak se spotřeba poslední jízdy nemění a následná jízda začne s nulovou spotřebou.
Přirovnal bych to naftovému nezávislému topení co bere naftu ze spoječné nádrže, ale palubní PC motoru spotřebu nenavyšuje.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » sob 01. dub 2023 22:40:17

Turbo píše:
Citigo e IV píše:Umí to predikovat procenta v cíli s ohledem a jak to je případně přesné?


Předpokládám, že dojíždíš pravidelně o 5% úsporněji, nebo? :D


Hodím to do tesly at to Josef nemusí přehazovat. Někdy se stavím a třeba mi k tomu něco řekneš. :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 22:42:02

Co se týká e-tronu. Jakmile je zadán cíl, ukáže % baterie v cíli. Pokud stojím se zapnutým autem, spotřeba se započítá a ubývá dojezd. Zaznamenaná spotřeba se po vypnutí auta na více jak dvě hodiny maže a ukazuje se nová u krátkodobého počítadla. Celková spotřeba se pak zaznamenává u dlouhodobého počítadla, dokud se ručně nevynuluje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » ned 02. dub 2023 7:02:56

Krátká poznámka k brzdám, zadní brzda Q4 již není obvyklá kotoučová, ale bubnová. U Niro zadní kotouč často zreznul, zvláště po týdenním stání trvalo dlouho, než se jakž takž rez odstranila, takže tohle má Q4 řešené lépe.

Rychlost nabíjení je pro mě naprosto dostačující, zatímco Niro nabíjelo na 73% výkonem kolem 34 kW, Q4 nabíjí 66 kW, tedy skoro dvojnásobným výkonem. Není tedy problém nabíjet Audi až do 80%, u Niro nedávalo smysl nabíjet nad 73%. Celkově Audi nabíjí dvakrát rychleji než Niro v rozsahu 10-80%. Přepočítáno na spotřebu, Q4 nabíjí rychlostí 99 km/10 minut, Niro 63 km/10 minut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » ned 02. dub 2023 13:37:30

Ještě pár postřehů z dnešní jízdy, v podstatě to co chybí Niru.

▪️ Při jízdě s tempomatem automaticky auto nastavuje nižší rychlost v zatáčkách pro plynulý průjezd
▪️ Po nastavení adaptivního tempomatu lze vypnout či zapnout automatické držení v pruzích samostatným tlačítkem na blinkru.
▪️ Tempomat nelze standardně nastavit na vyšší rychlost než je povolená a musí se nastavit rychlost pomocí pedálu a potvrdit tlačítkem
▪️ Odhad dojezdu v % je mírně podhodnocen cca 2%
▪️ Navigace ukazuje obsazenost nabíjecí stanice
▪️ Plánování trasy v navigaci auta je poněkud krkolomné, ještě vyzkouším způsob, jak zaměňovat jednotlivé body trasy mezi sebou
▪️ Android auto funguje bez kabelu
▪️ Pokud v autě zůstane telefon, ženský hlas oznámí jeho přítomnost při vystupování
▪️ Pokud se nedrží za jízdy volant, po 30s to začne pískat, následně auto trhne bezp. pásem k probuzení spícího řidiče a začne řízeně zpomalovat.
▪️ Zpětná zrcátka jsou tak velká, že nejsou potřeba naklápět při couvání, zachytí celý prostor za i vedle autem (je vidět i vnější klika řidiče), ale přesto se naklápí.
▪️ Po nastoupení do auta se samo zapne bez hloupých melodií, stačí stisknout brzdový pedál a zvolit režim jízdy. Po odepnutí pásu se samo zabrzdí a po vystoupení vypne. Zamknout se musí dotykem na kliku, odemkne se samo po zatažení za kliku.
▪️ Předehřev umí vyhřívat i sedačky
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Lama » pon 03. dub 2023 7:45:44

Navigace v Koně po aktualizaci Listopad_2022 ukazuje v mapě také obsazenost nabíjecích stanic. Předpokládám, že Niro to bude mít stejné.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pon 03. dub 2023 7:56:54

Pravda, na nabíječky jezdím minimálně, ale nevšiml jsem si obsazenosti, možná to je někde skryté v podmenu. Mimochodem jsem rád, že jsem se zbavil těch asijatských melodií, pípání a otravného sledování okraje vozovky. Jedno z plus tam bylo u starého Nira vypnutí toho otravného zvuku do 30 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Lama » pon 03. dub 2023 8:02:23

Josef píše:Pravda, na nabíječky jezdím minimálně, ale nevšiml jsem si obsazenosti, možná to je někde skryté v podmenu.

Je to přímo v mapě, kde jsou vidět barevná kolečka. Barva pak značí obsazenost a po kliknutí na barevné kolečko se zobrazí podrobnosti nabíječky.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pon 03. dub 2023 8:10:38

Díky za info, řeknu to kolegovi :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » úte 04. dub 2023 18:36:32

Dnes jsem testoval, zda e-tron dokáže projet Břežanské údolí na tempomat bez šlápnutí na jediný pedál. Některé zatáčky jsou ostřejší, ale projel to fakt velmi dobře i když 1x přibrzdil více, než bych brzdil já, ale jinak v pohodě.
Přílohy
udolí.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » úte 04. dub 2023 20:03:04

Přikládám trasu Kopaniny na Frýdštejn směrem z kopce , taky bez pedálu, v té nejprudší zatáčce to zpomalilo na 18 km/hod a chovalo se to jako nezkušený řidič, dá se to projet bez problémů v 25 Km/h TM Y RWD 2023
Přílohy
frydš.JPG
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » úte 04. dub 2023 20:41:02

Koukám, zkoušeli jsme stejnou věc :) Říkal jsem si odpoledne, že bych mohl zkusit ještě horší úsek kousek vedle.
Přílohy
Udoli1.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » úte 04. dub 2023 21:42:47

Ještě nějaké postřehy:

▪️ Displej za volantem je plně konfigurovatelný se šesti základními zobrazeními a možností jejich konfigurace, tedy není potřeba přepínat mezi navigaci na vedlejším displeji a např. hledáním v telefonním seznamu.
▪️ Navigace funguje i s adresářem telefonu, umí navigovat na nejbližší nabíječky dle výkonu jedním dotykem na ikonu.
▪️ Adaptivní tempomat umí upravit rychlost auta dle značek a umí číst i dodatkové tabule.
▪️ V autě lze přijímat nejen SMS ale i emaily, nebo posílat, přeposílat apod.
▪️ Kufr má elektrický s ovládáním nohou, ale trochu mě to zaskočilo, když při mytí wapkou se otevřel, protože zaznamenal vodní proud. Zřejmě bude potřeba při mytí zamknout auto :)
▪️ Ten systém 4x4 asi dokonalý nebude, protože na kamínkách při rozjezdu v kopci si občas zadní náprava hrábne.
▪️ Trochu proniká dovnitř ten vnější výstražný zvuk, což mi vadilo i u Nira (to mělo vypínatelné), asi by se dalo repro nahradit rezistorem 8 Ohm, na druhé straně při nějaké dopravní nehodě s cyklistou nebo chodcem by to mohl být právní problém.
▪️ Reprosoustava Sonos je zvukově parádní, včetně slušného Subwooferu. Celé to je postaveno jako multimediální (i online) centrum se zapojením i Amazon Alexy
▪️ K autu je dodávána 3f přenosná kompaktní nabíječka 11 kW včetně zamykacího držáku, koncovka je CEE 5 kolík.
▪️ Možnost přívěsu 1200 kg.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » čtv 06. dub 2023 10:54:36

Konečně bude delší cesta 220 km, tak uvidíme jaký bude dojezd, zatím hlásí přes 400 km, ale dálnice to upraví :) Vypadá to na kapacitu 73,3 kWh (pokud správně počítám), což je v souladu s měřením youtube testerů a napětí na článcích je taky OK. Je to nová baterie, takže se to bude chvíli formovat.

20230406_095736.png
Přílohy
Screenshot_20230406_100146.png
Screenshot_20230406_100331.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » čtv 06. dub 2023 20:27:12

Dnešní cesta dopadla celkově dobře, sice na začátku dálnice to byla popojížděčka, ale celkový dojezd dopadl dle předpokladů auta, které signalizovalo před odjezdem 406 km, v cíli ukazovalo dalších 209 km, tedy pohoda. Na cestě bylo 6-8°C v cíli to pak vyskočilo na 9°C. Jel jsem jako s Nirem tedy tacho 120 a okresky 100 (s Nirem 125 a 105 protože tacho proměřuje o 7 km a Audi jen o 3 km). Za mě tedy spokojenost a dojezd cca Nira, což jsem chtěl. Po cestě stejně nikdy nedobíjím a nejdelší trasu v kuse, co jsem s BEV jel, byla 280 km. Niro by dalo tuhle trasu v této teplotě kolem 18 kWh/100 km. Baterie v Q4 byla ze 100% (start) na 44% v cíli. Samozřejmě na dálnici byla spotřeba na sjezdu 21,4 kWh/100 km a po cestě stále narůstal dojezd, posledních 30 km se neustále držel těsně nad 200 km. Věřím že tímto tempem by auto nakonec dalo celkově 450 km. Trasa byla Praha - Jihlava - Znojmo.
Přílohy
20230406_155804.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 06. dub 2023 22:33:08

A zpátky to dá? Měl jsem dojem že ze Znojna to je do kopce? Taky koukám že tam nějaká kWh bude v kapacitě chybět, podobně jako u Citiga , koncern se nezapře. Mě to podle ujetých Km vychází na dojezd 372 km jestli jdou % lineárně, ale asi nepůjdou protože se bude jednat o kapacitu v Ah a nebere to v potaz pokles napětí.

Ale jinak musím říct že spotřeba OK u Vás, U auta týhle velikosti na zimních pneu 20" za tuhle spotřebu jede málokdo.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 07. dub 2023 0:23:08

Ta cesta je zajímavá, na Vysočinu se jede celou cestu do kopce a od Jihlavy do Znojma z kopce. Obráceně bývá spotřeba o něco lepší, protože ten delší kus po dálnici je z kopce. Našel jsem při větší teplotě záznam ze Soulu. I Niro mělo lepší spotřebu po cestě Znojmo-Praha. Takže teoreticky na otočku by to auto mělo tuhle trasu dát. Ano kapacita prakticky u všech koncernových aut chybí, s tím jsem počítal. Měla by být 76,6 kWh, ale většinou všichni naměřili něco přes 73 kWh. U ID.3 62 kWh (58 využ.) je ten rozdíl také, Bjorn naměřil 55,8 kWh.

Snímek obrazovky 2023-04-06 v 23.58.06.png
Snímek obrazovky 2023-04-06 v 23.58.06.png (29.62 KiB) Zobrazeno 5924 x


Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 07. dub 2023 11:40:23

K cestě dodám, že ABRP mapy se spletly jen o 2% ve zbývající kapacitě baterie a ve spotřebě 0,8 kWh, to je pěkný výkon! Cestu zpět hlásí prakticky stejně, tak uvidíme. Je to těžké auto, do kopců to prostě žere víc, ale zase aerodynamika je podstatně lepší. Oproti Niru je rozměrově větší o 10%, takže aerodynamický odpor díky nižšímu cx bude stejný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50