Nové Q4 Audi e-tron

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » čtv 30. bře 2023 20:33:15

xdenser píše:Asi ne jen u znacek ale i pred obcem a kruhacem a u prudkych zatacek. Zkratka podle mapy.
Melo by to jit vypnout.


Ano, to je pravda, já jsem na to zvyklej, tak to nechám, jak je.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » čtv 30. bře 2023 20:40:01

vil77 píše:Tak gratulace, je to krasavec .


Díky, ta modrá v metalíze jak fakt pěkná.
Přílohy
Audi-11.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod loping1 » čtv 30. bře 2023 22:52:25

Gratuluji k novému vozu, vypadá moc pěkně. Když jsem vybíral Niro, taky jsem chtěl modrou, ale sehnal jsem bílou se slevou oproti ceníku 350 tis. tak nebylo co řešit. Jsem zvědavý na Vaše zkušenosti po přesednutí z Nira. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » čtv 30. bře 2023 23:11:04

Děkuji. Bude mi chybět to zobrazování nabíjení u Niro za předním sklem, člověk mrknul z okna a viděl, že se auto nabíjí a kolik je zhruba nabito. Na druhou stranu jsem získal o 100 litrů větší kufr a lepší asistenty včetně Matrix LED světel, řízení tuhosti podvozku, automatické zapnutí auta po nastoupení a zbavil jsem se těch nepříjemných znělek po zapnutí Nira, včetně nepříjemného asistenta udržování v pruzích.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Marek71 » pát 31. bře 2023 10:52:05

Tak to jsem tipoval taky, jsem se trefil. A měl jste celkem štěstí, že zrovna byla v mání verze, co chcete a jako bonus i pěkná barva.
Gratulace ještě jednou a ať jste spokojený. A samozřejmě, budu rád za dodávku informací, dojmů, poznatků, atd. :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 31. bře 2023 12:23:08

Díky :) určitě nějaké testy a info postupně přidám. Za skoro 7 let (Soul, Niro) si člověk na ty ledky za oknem zvykne :D

Já si nějak nedovedu představit, že bych čekal na auto celý rok, to může dělat člověk (firma), kterému je vlastně jedno, co si koupí, protože za rok se změní poměrně výrazně priority i s nástupem nových aut a řekněme si na rovinu, rok v BEV segmentu je jako 5 let v ICE. Díky tomu, že se BEV moc auta neprodávají, tak to auto museli postupně slevovat a vydrželo u prodejce poměrně dlouho.

Jak se říká, každé auto má svého kupce. Také má každé auto své mouchy a Audi, jako koncernové auto nebude rozhodně výjimkou, protože to je u nich klasika a v BEV mají velký skluz. Řekl bych, že Kia má některé věci vychytanější a to jsou Asiati. Cenu Audi jsou přepálené, zase tak velký luxus to není, kdyby měl Mercedes B lepší design, tak by to asi byla lepší volba.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Turbo » pát 31. bře 2023 13:14:10

Upřímně cena je mazec, ale na ty poměry a třídu je to dneska takový evropský standart. Jenom so trochu bojím, že jsme dneska s cenovkama BEV asi na vrcholu a do budoucna si možná už nebudou držet tak cenu jako doposud. Ale tak to by si člověk nekoupil nikdy nic.
Audi určitě výborné zpracování, nejvíc závidím ten adaptivní podvozek, to bych bral u TM3 všema 10ti :D Zrovna včera jsem jezdil s Octavií s adaptivním podvozkem a za mě fakt dobrý, tohle koncern umí solidně.
Co tam je špatně si povíme tak za měsíc, až opadne to prvotní nadšení. Za mě už bych nekousnul ty sedačky, posez asi OK, ale to nastupování a vystupování bude utrpení, mě už bolí stehno a záda jen se na to podívám a to mi je možná o 20 míň :)
Taky přeju ať dělá radost minimálně jako Niro ;)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » pát 31. bře 2023 14:02:17

Gratuluji k rychlé akci. Ta modrá je fakt pěkná. Má dotaz jaký rozměr pneu to má a kolik platíte pojistku? Má Audi také tak přehnané pojištění jak Tesla?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » pát 31. bře 2023 21:18:21

Děkuji, ta modrá je krásná na Slunci, pod mrakem je obyčejnější. Já už nadšení z takových věcí nemám, je to fajn, ale už mi to nic nedělá. Mám rád nové věci, které mohu testovat, ale to dlouho nevydrží. Co se týká kol, jsem rád, že tam jsou 20" a ne 21", raději bych 19".

Sedačky zatím OK, jsem rád, že vystupuju z výšky, sedan už bych nechtěl, nejen kvůli vystupování. Okraje jsou kožené, sedáky a záda jsou prošívaná alcantara, to je fajn, zvláště v zimě. Pojistky je na 1.8 mil. 30 tis., jako na každé jiné auto (nedávno jsem nechával pojistit na podobnou cenu jiné).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 15:58:50

První dojmy z ježdění jsou fajn, v autě je parádní ticho, sedačky díky kůži Ankara nejsou tak studené ani když jsi řidič sedne do nevytopeného auta, perfektně drží tělo, sedačka se dá nastavovat mnoha úhlech včetně několika zádových vypodložení. Asistent vedení v pruzích, je na velmi dobré úrovni, auto mezi pruhy necestuje a drží stopu, popojíždění v kolonách funguje lépe než třeba v Niru, a než auto zabrzdí trvá to asi třikrát déle to znamená, že pokud kolona popojíždí, nemusí se řidič dotýkat pedálu či nějakých tlačítek a auto to samo odřídí. Spotřebu jak jsem psal nemá smysl s Nirem moc porovnávat, protože po rovině a z mírného kopce je to plus 20% do kopce bych odhadnu 30%, holt 4 x 4 si vybere svou daň. Díky větší baterce to má ale dojezd podobný jako Niro při vyšších rychlostech, protože má výrazně lepší koeficient odporu vzduchu.

V autě je několik různých asistentů, které zatím nejsou aktivní například dopravní světla. Čeká se na aktualizaci softwaru a musím podotknout, že nezávidím těm, kteří si koupili auto před rokem, protože dodnes tu aktualizaci nemají. V Německu se již instaluje od konce února a sem by měla dorazit maximálně do května, uvidíme jak to půjde. My jsme vždy na posledním místě v Evropě. Auto má i různé parádičky, jako například nasvícený "kobereček" při výstupu z auta. Tohle je spotřeba na jedné z mých klasických tras Praha a okolí, kde Niro je asi o 20 procent na tom lépe.

Resizer_16803570655751.jpg


Resizer_16803570780823.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Marek71 » sob 01. dub 2023 16:09:27

No ale i tak, spotřeba 15 je parádní. Líbí se mi ten parádní displej pred řidičem, tady (určitě nejen tady) je vidět, proč je Q4 dražší, i když technikou je to Enyaq nebo ID4.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 16:15:22

Ten displej v kapličce je hodně interaktivní, dá se tam nastavit několik druhů zobrazení, včetně navigace nebo stavu asistentů a podobně. Na fotce to není tak vidět, ale displeje opravdu ostrý, skoro bych řekl OLED, černá je opravdu i v noci černá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Marek71 » sob 01. dub 2023 17:46:31

Podle dojezdu a stavu nabití vychází dojezd na plnou baterku kolem 450 km. Předpokládám, že to nějak bere v úvahu předchozí styl jízdy.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 20:01:34

Ano, evidentně to bere předchozí styl, protože jinak by byl dojezd kolem 350 km s průměrnou spotřebou 21 kWh/100 km za celý nájezd auta. Předchozí majitel to moc nešetřil a to jezdil jen v teplém období :). Dnes jsem jel Kladno přes dálnici na kraj Prahy 6 rychlostí 120 km/h a spotřeba byla 20.5, následně až k Národnímu muzeu to ukazovalo 16.1 kWh/100 km (z Prahy 6 je to z kopce). To vše v režimu Comfort. Je ještě úspornější režim Efficiency a pak nejúspornější Range Mode, kterým se redukuje maximální rychlost a výkon. Na můj vkus se dojezd rychle (10 km) mění v závislosti na spotřebě, to není dobře udělané.

Co se týká BEV funkcí na které jsem zvyklý z Nira, přijde mi to jako předělaný spalovák. Není ani památky po nějakých grafech spotřeby, či nějaká historie spotřeby apod. Dokonce to zatím (nový SW už ano) nemá ani funkční programování času nabíjení (což už vlastně ani nepotřebuju) a co je horší, ani funkční aplikaci pro dálkový přístup. Všechny ostatní Audi BEV to mají, Q4 je tak nové, že to ještě nedodělali, ale podobný stav bude dalších novějších koncernových aut i ID.3 apod. Doufám, že to do těch slibovaných 1-2 měsíce udělají pro ČR (V Německu už to instalují). Pak bude možný i update SW přes internet. Bohužel ostatní analytické věci z BEV Kia nebo Hyundai v tom nebudou, tedy je to dělané pro normální lidi, co někdy slyšeli slovo graf, ale neví co to je. Hračičkové si musí nechat zajít chuť, nebo používat aplikace na telefonu, třeba například Car Scanner, který s Q4 funguje docela pěkně.
Přílohy
Audi Q4 Car scanner.jpg
Audi Q4 Car scanner.jpg (89.3 KiB) Zobrazeno 5734 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Lama » sob 01. dub 2023 20:43:18

Josefe, blahopřeji ke koupi krásného EV !!!

Překvapující je, že SOC_BMS (47,6%) je větší, než SOC_Display (46,37%) a to skoro v polovině nabití baterie. Vpadá to na prohozené hodnoty... 8-)

Až nabijete na 100%, prosím o odečet těchto hodnot , kde by BMS mělo být rozhodně větší než zobrazované na dislay.
Zajímavé by byly i hodnoty při hodně vybité baterce.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod xdenser » sob 01. dub 2023 20:47:48

Da se to castecne vyresit s Tronity.
Mam tam historii nabiti a nabijeci krivky. Nejsou ale moc presne, protoze je to prepocet z rychlosti nabijeni a SOC ktere auto pravidelne hlasi do VW.
Cesty tam zatim nemam protoze stavajici verze SW ne sdili svoji polohu.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 21:21:37

Lama píše:Josefe, blahopřeji ke koupi krásného EV !!!

Překvapující je, že SOC_BMS (47,6%) je větší, než SOC_Display (46,37%) a to skoro v polovině nabití baterie. Vpadá to na prohozené hodnoty... 8-)

Až nabijete na 100%, prosím o odečet těchto hodnot , kde by BMS mělo být rozhodně větší než zobrazované na dislay.
Zajímavé by byly i hodnoty při hodně vybité baterce.


Děkuji!

Ještě mám hodnoty při nabitější baterie, tam je to obráceně. Předpokládám, že když nabiju baterii co nejblíže 100%, tak podíl HW Battery energy content a SOC BMS x 100 dá výslednou kapacitu baterie.
Přílohy
Audi Q4 Car scanner1.jpg
Audi Q4 Car scanner1.jpg (90.41 KiB) Zobrazeno 5723 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Citigo e IV » sob 01. dub 2023 21:59:17

Umí to predikovat procenta v cíli s ohledem a jak to je případně přesné?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Josef » sob 01. dub 2023 22:09:30

Myslíte v aplikaci nebo v autě? Pokud v autě, tak jsem to ještě nevyzkoušel, navigace umí predikovat % baterie u následné nabíječky a v cíli. Tady je nějaký náhled z internetu. Zítra to chci otestovat. Dnes jsem naprogramoval novou verzi evDash, která je přímo určena i pro moje auto jako pro mnoho dalších.

V tomto odkazu je vidět, že konečně má vyznačenou reálnou oblast dojezdu.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nové Q4 Audi e-tron

Příspěvekod Turbo » sob 01. dub 2023 22:32:47

Pokud máte rád data a grafy, tak koukněte na home assistant, ale nevím jak hlubokou integraci tam Audi má, u BMW to žádný zázrak není, ale něco se z toho tahat dá. Dají se s tím pak kouzlit neskutečný věci, např. jednoduše nabíjet podle spotových cen (třeba zítra je ele. za 1,2Kč včetně distribuce).

tt27.png


Ještě nedávno jsem považoval apku k autu za skoro zbytečnou věc, dneska už na to koukám úplně jinak.

Zkoušel jste počítat kolik to kecá se spotřebou? Koukám, že Vám ta apka ukazuje využitelnou kap. 70kWh (jestli se tomu dá věřit).

Dneska jsem si na Vás vzpomněl - auto stálo jako vždy venku, ráno 6°C, 130km dle foto níže, několik zastávek, vyjeto 30%. Když to spočítám, tak buď má baterka při této teplotě 70kWh (nominální 75kWh) (nepouštěl jsem výhřev), nebo to o 6% kecá, vyberte si.


IMG_1405.jpeg