Nové Q4 Audi e-tron
Moderátor: Josef
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Já když porovnám Hyundai IONIQ_28 (r.2018) a KONU_CZ (r.2020) tak je taky veliký rozdíl. Kona už navíc umí i omezení na dálnicích, kde upřednostní žluté pruhy před bílými. Předpokládám, že NIRO to také už umělo. Jak toto zvládá vaše Q4 Audi e-tron?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nové Q4 Audi e-tron
eNiro MY20 žluté pruhy nezvládalo, Q4 netuším, ještě jsem neměl možnost to vyzkoušet. Jízdu mezi pruhy ale zvládá Q4 lépe, jednak tolik mezi nimi "necestuje" a i obrubník bere jako čáru. Pokud se při popojíždění dostane rychlost v rámci 20 sekundového intervalu na 10 km/h a níže, pak ani neotravuje s držením volantu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Tak jsem dnes úplnou náhodou žluté pruhy vyzkoušel a Q4 zvládlo žlutý pruh vlevo a travnatý okraj silnice bez čáry vpravo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Ještě jeden poznatek, integrovaná navigace umí počítat trasu s aktuální dopravou pouze na hlavních tazích, tedy silnice např. II a III třídy často dopravu neukazují, proč, to netuším. Niro v tomto bylo dál a navigace se dala používat velmi dobře. No nic, bezdrátové připojení Android Auto funguje dobře a mapa je na celý displej, tedy dá se používat Google nebo Waze, pro fajnšmekry na plánovaní dlouhých cest abetterrouteplanner.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Konečně mi udělal servis update na verzi 3812 (také označovaná jako 3.2). Měly by zmizet bugy od verze 2.8 a například ostudná nemožnost plánování nabíjení, mazání oblíbených položek v navigaci apod.. Rovněž je o 10% navýšen výkon nabíjení baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Po aktualizaci jsem mohl vyzkoušet i plánované nabíjení. Mají to celkem pěkně udělané, buď se nabíjí v daném okně výhodnějšího tarifu, nebo se zadá také doba odjezdu (lze nastavit pro každý den zvlášť) a úroveň nabití a auto si samo spočítá, kdy musí začít nabíjet. Umí nabíjet i podle GPS, tedy jiné místo může mít jiný styl nabíjení. Aplikace Tronity eviduje veškerá nabíjení s rozdělením na příslušné tarify (nastaví se se v aplikaci) a ukazuje nejen celkové nabíjení v určeném období, ale i kolik to stálo apod. Rovněž sleduje stav baterie a měří případnou degradaci (ta lze do profilu auta zadat i ručně). Z dat lze například vygenerovat i knihu jízd, protože zaznamenává místa dojezdu a odjezdu názvem ulice a městem. Níže obrázek ukazuje data z poloviny měsíce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Hezký, pro hračičky. Já se spslovákem akorát tankuji. Ale taky to zaznamenávám, stejně jako všechny náklady na auto, abych měl srovnání.
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Ta aplikace je fajn, protože se o to člověk nemusí prakticky starat a všechny data si tahá že serveru Audi. Lze jednotlivé položky i upravovat, ale jinak je to celé automatizované.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nové Q4 Audi e-tron
Zeptal jsem se AI (chatGPT), jaké je SOH baterie, zde je otázka a odpověď. Řekl bych, že odpověď je poměrně sofistikovaná a robot pochopil přesně zadání na poprvé. Zadání vychází z reálných dat na Trase Praha - Znojmo.
Já
Elektrický automobil ujel vzdálenost 260 km, spotřeboval 60% baterie a 45.92 kWh. Jaké je SOH baterie?
ChatGPT
Pro výpočet "SOH" (State of Health) baterie, což je v podstatě procentuální vyjádření kapacity baterie vzhledem k její původní kapacitě, budeme nejprve muset vypočítat celkovou kapacitu baterie v kWh na základě poskytnutých informací.
Pokud elektrický automobil spotřeboval 45.92 kWh pro ujetí vzdálenosti 260 km s 60% kapacity baterie, můžeme vypočítat celkovou kapacitu baterie následovně:
Celková kapacita baterie (pro 100%) = spotřebovaná energie (pro 60% kapacity) / 0.6
Celková kapacita baterie = 45.92 kWh / 0.6
Celková kapacita baterie = 76.53 kWh
Pokud je SOH (State of Health) baterie vyjádřený jako procento původní kapacity baterie a nyní má kapacitu 76.53 kWh, potom:
SOH (%) = (Aktuální kapacita baterie / Původní kapacita baterie) x 100
Nicméně nemáme informaci o původní kapacitě baterie, takže nemůžeme přímo vypočítat SOH. Máme pouze informaci o aktuální kapacitě, která je 76.53 kWh. Pro výpočet SOH byste potřebovali znát původní kapacitu baterie.
Já
původní kapacita baterie je 76 kWh
ChatGPT
Pokud je původní kapacita baterie 76 kWh a nyní, podle vašich dat, má aktuální kapacitu 76.53 kWh, pak výpočet SOH (State of Health) baterie vypadá následovně:
Teoreticky by SOH měl být v rozmezí 0-100 %. Pokud získáte hodnotu vyšší než 100 %, může to znamenat chybu v měření nebo nesrovnalost v datech. Ve skutečnosti by baterie neměla mít kapacitu vyšší než její původní hodnota, pokud nebyla nějakým způsobem vylepšena nebo obnovena. V praxi je ale možné, že menší odchylky v měření mohou vést k takovým výsledkům. Pokud jsou všechny vaše údaje přesné, doporučuji konzultaci s odborníkem nebo výrobcem automobilu/baterie.
Já
Elektrický automobil ujel vzdálenost 260 km, spotřeboval 60% baterie a 45.92 kWh. Jaké je SOH baterie?
ChatGPT
Pro výpočet "SOH" (State of Health) baterie, což je v podstatě procentuální vyjádření kapacity baterie vzhledem k její původní kapacitě, budeme nejprve muset vypočítat celkovou kapacitu baterie v kWh na základě poskytnutých informací.
Pokud elektrický automobil spotřeboval 45.92 kWh pro ujetí vzdálenosti 260 km s 60% kapacity baterie, můžeme vypočítat celkovou kapacitu baterie následovně:
Celková kapacita baterie (pro 100%) = spotřebovaná energie (pro 60% kapacity) / 0.6
Celková kapacita baterie = 45.92 kWh / 0.6
Celková kapacita baterie = 76.53 kWh
Pokud je SOH (State of Health) baterie vyjádřený jako procento původní kapacity baterie a nyní má kapacitu 76.53 kWh, potom:
SOH (%) = (Aktuální kapacita baterie / Původní kapacita baterie) x 100
Nicméně nemáme informaci o původní kapacitě baterie, takže nemůžeme přímo vypočítat SOH. Máme pouze informaci o aktuální kapacitě, která je 76.53 kWh. Pro výpočet SOH byste potřebovali znát původní kapacitu baterie.
Já
původní kapacita baterie je 76 kWh
ChatGPT
Pokud je původní kapacita baterie 76 kWh a nyní, podle vašich dat, má aktuální kapacitu 76.53 kWh, pak výpočet SOH (State of Health) baterie vypadá následovně:
Teoreticky by SOH měl být v rozmezí 0-100 %. Pokud získáte hodnotu vyšší než 100 %, může to znamenat chybu v měření nebo nesrovnalost v datech. Ve skutečnosti by baterie neměla mít kapacitu vyšší než její původní hodnota, pokud nebyla nějakým způsobem vylepšena nebo obnovena. V praxi je ale možné, že menší odchylky v měření mohou vést k takovým výsledkům. Pokud jsou všechny vaše údaje přesné, doporučuji konzultaci s odborníkem nebo výrobcem automobilu/baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50