VW ID.4 Představení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Lama » stř 12. kvě 2021 10:03:10

Reagoval jsem na povzdech e-LUKYho, ohledně zrychlení..., které je papírové jak je uvedeno ale skutečné je u KONY pod 7 a u ID.4 kolem 10.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Marek71 » stř 12. kvě 2021 10:27:05

e-LUKY píše:To nabíjení těch 150kW nedosáhlo ale nabíjí tedy rychleji jak Kona.


A nemá náhodou ID.4 nabíjení 125 kW? Z obrázků vidím, že toho dosáhlo (124,5 kW) při 28% SOC. A když spočítám cca. průměr za těch 5 minut 9,32 kWh, tak mi to vychází kolem 112 kW. Řekl bych, že to bude skoro dvojnásobek toho, co umí Kona nebo eNiro.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » stř 12. kvě 2021 11:40:08

V běžné verzi má ID.4 nabíjení 100 kW, v Pro Performance verzi až 126 kW. Já myslím, že letošním hitem bude jak jinak než Škoda tedy Enyaq, následovat bude skvělá Kia EV6 a pak Audi Q4, která začíná na neskutečných 1.16 mil., to nikdo nečekal. Kona a Niro bude v silném prodejním útlumu, pokud nesrazí cenu 64 kW verze pod 1 mil. Zájem bude i o Mercedes EQA, taky za dobrou cenu 1.27 mil.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Marek71 » stř 12. kvě 2021 11:49:51

Jo, já vím, že nabíjecí výkon je 100 a 125 kW. Narážel jsem na těch 150 kW, co bylo zmíněno, to ID.4 nemá, takže to ani nemůže dosáhnout.

Ještě bych do vašeho výčtu přidal Ioniq 5, brácha EV6. Jinak, souhlasím, Kona a eNiro se teď za ty ceny stávají silně nekonkurenceschopné.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Citigo e IV » stř 12. kvě 2021 12:33:41

Nevěřím tomu , že zrychlení bude tak diametrálně rozdílný při stejném zatížení, viděl jsem video kde ID4 dělá 0-96 (60mil) za 8 sekund.
A i kdyby, bude možnost koupit silnější verzi navíc 4x4 , tak srovnávat zrychlení je mimo mísu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » stř 12. kvě 2021 13:17:59

Marek71: Ano, Ioniq 5 jsem pozapomněl, i když to bude asi nejdražší auto z té pětice.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Marek71 » stř 12. kvě 2021 13:46:33

Ohledně dynamických parametrů bych spíš věřil naměřeným údajům. Tady je přehledná tabulka Kona vs. ID.4 se stejným výkonem:
https://zeperfs.com/en/duel7609-9179.htm

Jsou tam uvedeny hodnoty výrobce a pak i průměr z naměřených hodnot z různých testů. Rozdíl je 1s (7,1 vs. 8,1) a to mi nepřijde nijak tragické, když uvážím, že výkon je stejný, ale hmotnost ID.4 je o dost vyšší. A jak bylo zmíněno, přijde i výkonnější verze ID.4, která bude mít jistě lepší parametry. Tato 150 kW je úplně v pohodě na poklidné rodinně ježdění.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » stř 12. kvě 2021 16:37:56

Ještě nedávno bylo na silnici 150 kW bráno jako sportovní auto, teď poklidné rodinné ježdění :)

Podobné je to s Nirem, Niro je na tom s indexy malinko lépe.

https://zeperfs.com/en/duel7903-9179.htm
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Marek71 » stř 12. kvě 2021 21:09:19

No jo, ale když těch 150 kW dnes musí tahat přes dvě tuny, tak to dá zabrat. S poloviční hmotností by to bylo jiné. Každopádně bych neřekl, že to auto je líné. Měl jsem Voilvo S80, které mělo stejnou dynamiku 0-100 a nepřišlo mi jako lenoch. A ID:4 bude mít určitě lepší dynamiku a okamžitou odezvu na plyn v nižších rychlostech plus dynamické zrychlení, takže bych se toho nebál.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » stř 12. kvě 2021 22:11:29

Stačí se podívat na seznam BEV s podobnou akcelerací a dojde vám, že to je naprosto v normě. Kona nebo Niro 39 kWh mají 10s 0-100 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod e-LUKY » čtv 13. kvě 2021 7:53:37

Já jsem rád za každé nové elektrické auto.

To, že píši, že ID4 je oproti Koně líná, je fakt, poznal jsem to při předjíždění ostatních aut za běžného provozu. To co si dovolím zvládnout s Konou jsem musel u ID4 zapomenout.

Jinak každé EV má své pro a proti, a tak jak jsem psal a vy také, někomu se líbí vnitřek, jinému prostor a dalšímu jízdní vlastnosti.
Takže je jen dobře, že si každý vybere pro sebe to své.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » čtv 13. kvě 2021 8:03:21

Přesně tak, všechno má své a např. majitel Tesly 3 prohlásí, že Kona vůbec nejede a pořád hrabe :) (viz Tesláček)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod e-LUKY » čtv 13. kvě 2021 18:49:24

Tak jsem konečně sepsal tu svou zprávu o zkušenostech s I.D 4.
Nevím jestli se tady vejde celá, když tak ji budu publikovat postupně i s obrázky co mi dovolí.

Karoserie ID4 má velikost většího rodinného auta, vozidlo je na první pohled pěkné, jen při pozornějším prozkoumání je vidět, že má asijské tvary jako extrémně prolamované boky dveří a okenní linku pod okny na konci zvednutou nahoru. Enyag (dvojče ID4) má spíše evropské tvary. To by ale nemělo vadit zájemci o tento vůz. Z boku auto vypadá tvarově i velikostně pěkně, z čela je poznat absence chladiče, který je menší na spodku čelní masky, ta je jinak hladká pro lepší obtékání vzduchu. Světla jsou veliká ale úzká a zasahují do až do boku vozidla. Mají v sobě zabudované i denní svícení a i blinkry. Na zádi vypadá auto mohutně a krom znaku VW jsou dominantou zadní světlomety, které začínají zase na boku auta a táhnou se přes celou záď a jsou spojeny do jednoho kusu. Po otevření dveří, jež se provádí klikou, která se nevysouvá, ale je v ní tlačítko, po jehož stisknutí sepne cívku zámku pro otevření dveří, pokud ale dveře silně neotevřeme najednou, tak se zablokuji v mezi poloze, tak že nejdou ani otevřít ani zavřít. Je potřeba na dálkovém ovladači stisknout tlačítko pro otevření dveří a pak se dá znovu sepnout cívka na otevření dveří. To samé je při nedovření dveří pokud je chcete zavřít. Po čase jsem si zvykl, že je potřeba s nimi více bouchnout, aby se napoprvé zavřely, ale žádný rámus to nedělá, jak by si někdo myslel. Naštěstí zadní dveře se otevírají a zavírají elektricky po stisknutí dveřního tlačítka.
Vnitřní prostor je hned při prvním pohledu veliký a odpovídá to rodinnému vozu pro 5 osob. Sedadla jsou široká a s bočním vedením, v semišovém provedení dvoubarevné. Nastavení předních sedadel je elektrické a to jak podélné, tak i výškové s možností bederního nastavení. Na konci sedáku je možno si prodloužit podpěru stehen vysunutím části sedla cca o 5 cm. Sedadla mají elektrické vyhřívání ve 3 výkonech, nejsou ale chlazená. Volant je také možno nastavit výškově i podélně a tak spolu se sedadlem lze nastavit ideální polohu jak pro malou tak i velkou postavu. Obě přední sedadla mají středové loketní opěrky s možností individuálního nastavení a i sklopení. Vnitřní prostor je extrémně veliký a to taky díky absenci středového tunelu, který je nízký s malými ukládacími schránkami pro drobnosti, které nechcete, aby při jízdě cestovaly sem a tam, Dále je tam velká zavírací schránka, kde je možno si uložit větší předměty nebo v ní použít držáky pro dva nápoje. Je v ní také bezkontaktní nabíječka pro mobil. Před spolujezdcem je další výklopná schránka na další drobnosti. Na zadních sedadlech je dostatek místa pro nohy i při větší postavě sedící před námi na sedadla se vejdou bez větších problémů 3 dospělé osoby, mezi předními sedadly je i výdech topení nebo chlazení s možností nastavení individuální teploty pro zadní prostor u sedadel. Dále tam 2 USB konektory typ C. Auto bylo vybaveno prosklenou střechou, která má clonu před sluncem a je elektricky ovládána a je ji možno zastavit v jakékoliv poloze. Je to celkem příjemné pro spolujezdce sledovat z vozidla i co se děje nad autem.
Volant má trochu větší větší průměr na držení rukou než je běžné ale to mi vyhovovalo a na něm jsou stejné ovladače jako u ID3, které nejsou zrovna ideální na ovládání za jízdy. Je to jeden kus plastového výlisku a měl by se ovládat jako joystick, ale funguje dost citlivě a tak není problém sepnout to, co jste nechtěli. Zde bych se přikláněl toto předělat na klasická tlačítka jak je zvykem u spalovacích verzí. Pohledem mezi volant je mini displej, který ukazuje rychlost, jakou jedete, dále jízdní pruhy a vozidla jedoucí v nich, pokud si navolíte v navigaci nějaký cíl, tak ten je tam také zobrazen v šipkách jízdy a vzdálenostech. Pokud si v nastavení auta nastavíte HUD displej, tak se vám tyto hodnoty promítají na přední sklo. Myslím si, že velikost displeje je malá na tak velké auto a přimlouval bych se za velký LED displej, kde by bylo zobrazováno podstatně více informací s možností volby jeho zobrazení, stejně jako to bylo u novější verze e-golfu. Uprostřed přístrojové desky auta je velký displej, na kterém se dají nastavovat veškeré ostatní funkce jako mapa, navigace, údaje o spotřebě, dojezd EV a stav baterie, klimatizace, rádio, telefon navíc je tam možnost barevného nastavení podsvícení vnitřního prostoru a displeje (to už jsou ale skoro zbytečné maličkosti). Daleko více by se mi líbilo, kdybych si mohl na displeji libovolně nastavit pro mne potřebné informace, aby se mi trvale ukazovaly 2-3 nejvíce sledované hodnoty a nemusel jsem za jízdy přepínat obrazovku, abych je zjistil. Je to aktuální spotřeba a výkon motoru, dojezd a procento nabití baterie a případně mapa místa kam jedu.
Dotykový displej je možno přesouvat obrazovkou i jen pohybem ruky před ním, pod displejem jsou dotyková tlačítka pro nastavení teploty a hlasitosti rádia, zde bych se také přimlouval za klasická tlačítka anebo dal nějakou prodlevu na dotyk, není problém při krátkém přidržení zvýšit teplotu nebo hlasitost o víc než jste chtěli. Naštěstí má auto hlasové ovládání pro navigaci, telefon, klimatizaci, rádio a telefon, takže se dá většina těchto pohybů omezit jen na jejich hlasové ovládání.
Boční dveře jsou částečně plastová a částečně čalouněná zase v dvoubarevném provedení, držák zavírání je stejný jako u I.D-3, a je z tvrdého plastu. Jeden díl, na něm je ovládání skel dveří, a to jen dvěma tlačítky, takže na zadní otevření musíte použít další třetí tlačítko pro jejich otevření nebo zavření. Dále je tam otočný ovladač bez znatelné fixace polohy a je dokola stále se točící, takže pokud s ním chcete nastavit boční zpětná zrcátka, musíte se podívat u kterého symbolu vám svítí kontrolka a pak stejným otočným ovladačem nastavujete sklon zpětného zrcátka. Jelikož je ovladač zase až moc citlivý, tak není problém po správném nastavení si to stejným ovladačem pro přepnutí na druhé zrcátko nebo jinou funkci si to nechtíc rozladit! Tímto ovladačem se zablokují a odblokuji i zadní dveře a ohřev zpětných zrcátek a také jejich sklopení pokud potřebujete v projetí v úzkém prostoru. Vedle volantu na přední palubovce je ovladač světel, (automat nebo ručně), mlhovky, elektrický ohřev předního a zadního skla, a také ofuk předního skla před zamlžením. Na tento ovladač je ale špatně vidět a je potřeba se na něj naklonit, aby bylo vidět, co jste si nastavili, a to co potřebujete. Ve dveřích je velká přihrádka, do které se dát i velká láhev nápoje, je ale tak tvarovaná, že láhev nejde postavit, protože pak zavazí do kolen při jízdě je nutné ji v prostoru schránky šikmo položit.

I.D-4 má baterii o využitelných 58kWh (variantně 77kWh). Já měl tu větší baterie a motor s výkonem 150kW. To po zkušenostech s jízdou jsem vyhodnotil jako nedostatečný pro toto auto, ale někomu s méně agilní jízdou bude vyhovovat. Zajímavé bude vědět, až bude auto jako 4 kolka, kde by se tento hendikep neměl projevit. Dle mého názoru je to už použitelný elektromobil pro víc jak 90% stávajících motoristů. Měla by se ale podstatně zlepšit účinnost baterie k pohonu a její spotřebě udávané výrobcem. Udávaný dojez 520km jsem na displeji ani jednou neviděl a předpokládám, že málo kdy by toho dosáhl. Já se pohyboval s dojezdem v rozsahu 380 – 420 km. Zajímavé je, že auto při dosažení 30% SOC a s dojezdem cca 120 km hlásí, že byste měli co nejdříve zajet k nabíječce, což se mi v dnešní době, kdy jich je dostatek je zbytečně brzo. Při 15% už vás přímo varuje, abyste hned nabíjeli, přitom dojezd je ještě víc jak 50km.
Prostor pod kapotou motoru je celý vyplněn, a tak není možno do něj i dodatečně zabudovat schránku pro nabíjecí kabely, což je škoda, protože kabely jsou uložené v zadním kufru, který je mohutný, i když plytký. Má pod sebou ještě jeden odkládací prostor, který je vyndávací a pod ním je ještě jeden malý prostor pro nabíjecí kabely.

20210507_095431.jpg

20210507_095436.jpg

20210507_095528.jpg

20210507_141726.jpg

20210507_142946_01.jpg
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pát 14. kvě 2021 14:47:02, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod e-LUKY » čtv 13. kvě 2021 18:52:52

Další text
Jízda v autě je příjemná, tichá a nic nerušící, výhled z vozidla je bezproblémový. Zkoušel jsem 3 jízdní režimy ve 3 dnech s měřením spotřeby auta.

Městský režim probíhal po městě a po ujetí 71 km byla udávána spotřeba 16,8 kWh, což se mi zdá dost na městský režim. Nutno podotknout, že jsem ho sice absolvoval na ECO režim, ale jak jsem po čase zjistil, tak jsem nepoznal žádný rozdíl mezi EKO, COMFORT a SPORT režimem, takže si myslím, že toto jim na autě ještě nefunguje a všechny jízdy byly dle jednoho režimu.

Silniční režim byl naplánován po silnicích a částečně i dálnicích, kde jsem ale kvůli nezkreslení spotřeby jel max. 110km rychlostí. Ten mne zajímal nejvíc, a tak jsem naplánoval delší trasu, a to z Olomouce do Varnsdorfu. Po ujetí cesty tam z domu plně nabitým autem jsem ujel 322 km s průměrnou rychlostí 71 km/h a spotřebou 19,9 kWh/100km. Cestou byla jen malá a krátká zastávka v Pardubicích, kde jsem potřeboval něco vyřídit. Přesto celá cesta trvala 4,35 hodiny.
Cesta zpátky v odpoledních hodinách byla s hodinovou zastávkou na nabíjení v Liberci na 50kW nabíječce, a to z Liberce trvala 4,21 hodin, průměrná rychlost 70km/h ujeto z Liberce 301 km, ukazovalo auto průměrnou spotřebu 17,9 kWh/100km. Což je celkem slušné, ale přesto by auto těch 520km nedalo. Okolo 420 km by se ujet dalo. Cestou zpátky jsem domů dojížděl v noci a tak jsem mohl zase vyzkoušet světla auta. Ty má I.D-4 Matrix a to jsou skvělá světla, svítí perfektně a přestože jsem jel na dálková světla po celou dobu ani jednou se mi nestalo, že by na mne někdo bliknul, a to zepředu ani zezadu. Světla se přizpůsobují tak, aby neoslňovala protijedoucí auto a dálková světla se nepřepínají jen se utlumí ta část světel co svítí na auto a ostatní svíti dál. Je to vidět hlavně na bočním osvětlení vozovky, kde to svítí naplno a jak se mine auto tak osvětlují celou část vozovky. Tyto světla jsou fakt skvělá a výborně se mi s nimi jezdí.
Noční osvětlení je i ve vozidle a jak jsem dříve psal, můžete si nastavit barvu jejího osvětlení, to je sice takové pěkné na pohled, ale moc mne nezaujalo. Co mně ale vadilo, bylo orientační osvětlení horních světel pro osvětlení vozu, na nich svítí bílý rámeček. Tento rámeček svítí, i když světlo není zapnuté a při noční jízdě mne toto světlo tak trochu rušilo od sledování vozovky. Nenašel jsem jak toto vypnout.

Dálniční režim jsem si nechal na poslední den, a to neděli, kde jsem chtěl, aby byl co nejmenší provoz na silnici. Zkusil jsem hned několik rychlostí, abych měl celkem ucelený přehled jak moc má rychlost v tomto autě vliv na spotřebu a tedy i dojezd. Napřed jsem jel 130km rychlostí a dal jsem ji na adaptivní tempomat. Po ujetí 68km byla spotřeba 25,3 kWh/100km, potom jsem jel rychlostí 144 km a spotřeba po ujetí 48 km při průměrné rychlosti 138km/h byla 32,7 kWh/100km, to jsem už ale jel bez adaptivního tempomatu, protože ten by mi nedovolil jet na dálnici rychleji jak 130km rychlostí. Pak jsem vyzkoušel jet rychlostí 111 km a tam byla průměrná rychlost 101 km a spotřeba 22,9km/100km. Zde jsem zase musel jet bez tempomatu, protože při prvním přečtení značky mne auto samo zrychlilo na 130km rychlost.
To je taková výhoda nebo nevýhoda adaptivního tempomatu, a to jak u ID3 a ID4, že přesně dodržuje rychlostní limity, které jsou na silnici dané. Mně toto absolutně nevyhovovalo, protože jsem se stal nedobrovolně brzdou silničního provozu. Nedovedete si představit když jedete na ten tempomat a on jede po silnici 90km rychlostí a za vámi supí kamion a chce jet 95km, to by se ještě dalo, ale jak si přiblížila značka obce tak auto ještě přes značkou obce začne brzdit aby na značce mělo 50km rychlost. No to už jsem viděl jak ten řidič v kamionu má co dělat, aby to ubrzdil. Jak skončí značka tak to zase auto samo zrychlilo na 90, a to už za mnou byl zase ten kamion. Tak jsem to zrušil a kamionu raději odjel. Něco podobného jsem zažil na dálnici, ale bez toho kamionu a naštěstí i bez dalších aut za mnou a to když jsem jel 130km a byla značka práce na silnici, auto začalo dost intenzívně brzdit na tu 80km rychlost, což normálně nikdo nedělá a tak jsem měl strach, aby do mne zezadu nikdo nenapálil, ale jak jsem psal naštěstí tam nikdo nejel.

Nabíjení jsem zkoušel jak na 50kW nabíječce, kde kvůli nízkému napětí baterie nabíjelo jen okolo 45 kW výkonem, a to podle napětí na baterii. Napětí baterií na ID 3 je vysoké a tak nabíjí ID3 na 50kW nabíječe jejím plným výkonem. Potom jsem zkoušel nabíjet i na 225kW nabíječce a tam to nabíjelo max. 125 kW výkonem. Tento výkon je do 30% SOC pak se pomalu snižuje na 115kW a dále u 45% na 100kW a od 50% to klesá na 90 a 80 kW u 60% je to už jen 70 kW a pak se to drží na 65kW až do nějakých 82% a pak už dává 50kW. Přesto se auto ze 17% do 84% nabilo za nějakých 37 minut a nabilo 53kW do baterie, což je velice slušné. Ventilátor pro chlazení EV ale běžel po celou dobu naplno, aby tu baterii stačil uchladit, což se povedlo a tak jsem se mohl vrátit domů a skončit testováni ID4.

ID4 má 11kW nabíječku AC, ale myslím, že víc by ji slušelo s tou větší baterkou 22kW nabíjení.
V autě je i tlačítko pro snížené nabíjení z wallboxu, to je asi pro omezení aby nevypadával domácí jistič.

20210507_192536.jpg

20210508_215608.jpg

20210508_215706.jpg

20210508_215755.jpg

20210508_223235.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod e-LUKY » čtv 13. kvě 2021 18:55:30

Další už jen fotky.

20210509_101723.jpg

20210509_103034.jpg

20210509_105316.jpg



Mám těch fotek víc a tak kdyby někoho zajímal konkrétní věc a já ji měl tak ji sem dám.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » čtv 13. kvě 2021 22:50:25

e-LUKY píše:Městský režim probíhal po městě a po ujetí 71 km byla udávána spotřeba 16,8 kWh, což se mi zdá dost na městský režim.


Pěkný, díky za informace. Mercedes EQA v městském režimu má 18-19 kWh/100 km, tedy ve světle toho má ID.4 spotřebu ještě dobrou :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod mvh » sob 15. kvě 2021 18:28:32

Ja zkusil jak Enyaq tak ID4 a pro moje dlouhe nohy je ID4 naprosto idealni. Co mne zaujalo u obou aut, ze lze sedak naklopit, coz zpusobi "zajeti zadkem" az dozadu a take se lepe podeprou stehna, je to take jedina poloha u enyaqu kdy mi koleno nenarazi do infotainmentu (mam tam asi 1 cm zatimco u ID4 nejmene 15cm). Take stredovy tunel je u ID4 polozen nize a je hubenejsi (napoje se davaji za sebe a ne vedle sebe). A co se tyce designu tak ten je za mne lepsi u ID4, Ta hra na gril vepredu mi prijde nepatricna u auta ktere je stavene od zacatku jako EV (vadi mi i u Soula, ale to je jen predelavka). Jeste bych rad vyzkousel posezeni v Tesle Y a Ioniq 5.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Josef » sob 15. kvě 2021 18:47:21

Pokud je u Soula hra na gril myšlen spodní chladící otvor pro chladič klimatizace a chladícího okruhu, to mi smysl dává a je na tom podobně jako ID.4. U Enyaqu mi ten grill smysl nedává, pravda.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod Marek71 » sob 15. kvě 2021 21:46:18

Enyaq to má, podle mě, takto schválně, ten gril. Proto, aby to co nejvíc vypadalo jako "normální" auto. Cílí zřejmě na klasické zákazníky, co doteď jezdí ve spalovacích Škodovkách. Unifikace dizajnu, bez ohledu na to, že je to EV. Je to vidět i v interiéru, že ID.4 je zaměřené jinak. Ostatně, to napovídá i u VW zvolené úplně nové pojmenování řady - ID.
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: VW ID.4 Představení

Příspěvekod mvh » ned 16. kvě 2021 9:15:01

Akorat nechapu ten konfigurak ID4, na obrazcich je i zlutozlata barva, ale nakonfigurovat nejde a ty barvy co tam jsou to jsem si moc nevybral, mozna ta bila jeste jde, ty tmave me neoslovily. S tou lenosti auta me to take zarazilo u zkusebni jizdy s enyaqem. nekdy pocitove zrychloval pekne a jindy mene to stejne i rekuperace. Mozna do toho promlouva nejaka automatika, ale kdyz jsme to zkouseli vypnout tak jsem moc nepoznal rozdil. Takze bud jsem to neumel ovladat nebo ten soft neni dotazeny. Pak je otazka jestli v rezimu B neni slabsi akcelerace a co se tyce padel pod volantem tak ty jsem mackal na vsechny zpusoby a nic se nedelo, ale jak rikam byla to jen kratka zkusebni jizda a me slo spis o to zjistit jak se tam vejdu nez zkouset jizdni vlastnosti.