Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Moderátor: Josef
Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Na Idnes se vydali Škodou Enyaq do Chorvatska a je vidět, že moderním elektromobilem s velkou baterkou a rychlým nabíjením už to jde úplně v pohodě. ty pauzy by člověk dal tak či tak, nabíjení bylo bezproblémové, dokonce v cíli se dalo nabít AC zadarmo. A co jsem koukal na spotřebu, tak celkově v pohodě pod 20 kWh/100 km, co u auta velikosti Enyaq považuji za dobrou hodnotu.
Komu se nechce číst celé, tak tady shrnutí:
"S elektrickou Škodou Enyaq iV 80 jsme se vydali prakticky vyzkoušet, jak lze moderním elektromobilem absolvovat cestu do Chorvatska a zpět. Máme pro vás podrobnou reportáž a spoustu fotek, ale jedno můžeme prozradit rovnou. Bylo to úplně v pohodě. Stačí nesnažit se za každou cenu ušetřit a alespoň maličko přemýšlet."
A ještě info o nákladech (používali kartu EnBW s tarifem 0,49 eur/kWh):
"Celkem jsme ujeli 1 842 kilometrů, kilometr nás tak vyšel na 1,56 Kč. Náklady jsou tedy stejné, jako kdybychom jeli benzinovým vozem s reálnou průměrnou spotřebou 5,1 l benzinu na 100 kilometrů. Což vůz velikosti enyaqa nenabídne."
Zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/magazin/cesta ... rdware_nyv
Komu se nechce číst celé, tak tady shrnutí:
"S elektrickou Škodou Enyaq iV 80 jsme se vydali prakticky vyzkoušet, jak lze moderním elektromobilem absolvovat cestu do Chorvatska a zpět. Máme pro vás podrobnou reportáž a spoustu fotek, ale jedno můžeme prozradit rovnou. Bylo to úplně v pohodě. Stačí nesnažit se za každou cenu ušetřit a alespoň maličko přemýšlet."
A ještě info o nákladech (používali kartu EnBW s tarifem 0,49 eur/kWh):
"Celkem jsme ujeli 1 842 kilometrů, kilometr nás tak vyšel na 1,56 Kč. Náklady jsou tedy stejné, jako kdybychom jeli benzinovým vozem s reálnou průměrnou spotřebou 5,1 l benzinu na 100 kilometrů. Což vůz velikosti enyaqa nenabídne."
Zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/magazin/cesta ... rdware_nyv
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1122
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
A co jste si myslel? Že se to někde na Slovinských hranicích někde upeče? Když bych neměl jiné auto, tak bych tam dojel v klidu i se citigem, asi bych byl na cestě o 2 hodiny déle, ale dojel. 2x jsem se Citigem ujel za jediný den 750 Km a myslím že 1000 byl zas takový problém nebyl.
Prostě dneska jsou už EV naprosto normální alternativou ke spalováku, samozřejmě že si to nekoupí ten kdo bude do chorvatska pendlovat s turisty 3x do týdne, ale pro rodinku co jednou 2x za rok jede na zahraniční dovolenou v pohodě. Podle mě jde jen o tu cenu za vozidlo ..
Prostě dneska jsou už EV naprosto normální alternativou ke spalováku, samozřejmě že si to nekoupí ten kdo bude do chorvatska pendlovat s turisty 3x do týdne, ale pro rodinku co jednou 2x za rok jede na zahraniční dovolenou v pohodě. Podle mě jde jen o tu cenu za vozidlo ..
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Jako fajn. Ale zkuste si to třeba s 5 auty najednou a pak si povíme jak dostatečná je nabíjecí síť.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
a v inej diskusii komentovali bezplatné nabíjania!
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Citigo e IV píše:A co jste si myslel? Že se to někde na Slovinských hranicích někde upeče? Když bych neměl jiné auto, tak bych tam dojel v klidu i se citigem, asi bych byl na cestě o 2 hodiny déle, ale dojel. 2x jsem se Citigem ujel za jediný den 750 Km a myslím že 1000 byl zas takový problém nebyl.
Nic jsem si nemyslel. Dal jsem odkaz na zajímavou reportáž s praktickými zkušenostmi s cestou do Chorvatska. Jelikož se hojně používá argument, že s EV se nedá dojet do Chorvatska, tak tady je vidět, že to jde a úplně v pohodě.
Ale se Citigo bych to jet opravdu nechtěl, to musí být za trest takovou nákupní taškou Stačilo mi, když jsem jako náhradí auto dostal Fabii a musel jsem s ním do Německa 500 km tam a 500 zpět. Stačilo. A ještě po cestě nabíjet rychlostí jakou umožňuje Citigo, radši ne. Enyaq to už je jiné.
Tak jsem si hodil do ABRP cestu z Prahy na sever Chorvatska, celkem 860 km.
Citigo mi to ukázalo celkem 7 nabíjení v délce 3:45. No, to by se mi rodina poděkovala.
Enyaq tu samou trasu má 3 nabití o celkové délce 1:07, to už je rozumnější.
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Lidi jsou moc rozmazlený. Dřív se jezdilo do chorvatska s žigulíkem za kterým byl zapřažený polský karavan. Neexistovali téměř žádné dálnice a taky to šlo.
Chtěl jsem jet do CHR obytňákem mimo placené úseky. Je to veterán, jeho ideální cestovní rychlost je někde mezi 80-90 km. Každý den přískokem o 300km. I po cestě jsou zajímavé místa, tak není důvod je nenavštívit.
Jen nevím jestli pojedu vzhledem k vývoji koronaviru za poslední dny.
Chtěl jsem jet do CHR obytňákem mimo placené úseky. Je to veterán, jeho ideální cestovní rychlost je někde mezi 80-90 km. Každý den přískokem o 300km. I po cestě jsou zajímavé místa, tak není důvod je nenavštívit.
Jen nevím jestli pojedu vzhledem k vývoji koronaviru za poslední dny.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Marek71: Myslím, že Lama s Konou by to dal na jedno nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
No... skoro 800 km na jedno nabití, to už by byla výzva
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Josef, Marek71: Dobiju na 100% a vyrazím ...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Tak s vašim úsporným stylem projedete půlku Evropy na jedno nabití Zase ale, jestli není výhodnější cestovat spíš rychleji, sice s nabíjením, ale pokud auto dokáže nabít rychle (jako Enyaq), tak by to ve výsledku mohlo být rychlejší než úsporná jízda bez nabíjení nebo s jedním nabitím. Ale to jenom tipuji, zkušenosti, samozřejmě, nemám.
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
To jen, že mi Josef trochu hecoval a vy jste se přidal s těmi 800 km
To bych pak možná dal i Stuttgart tam a zpět bez nabíjení... , možná dal, ale mimo dálnici, ale jel bych to 2x tak déle. Jednou jsem jel MiEVem mimo dálnici, ale to mi stačilo, je to dlouhé a úmorné. Lepší to bylo jet po dálnici na plný plyn a co 50 km dobíjet cca 15 min. Samozřejmě není nad jízdu bez nabíjení..., v polovině a koncem měsíce pojedu min. 2x Stuttgart, tak budou zase nějaká data.
Viděl jste video El.Děda o ročním používání Kony? Je tam hodně pravdy, včetně uváděných spotřeb i zmínky, že lze jezdit i hodně úsporně.
To bych pak možná dal i Stuttgart tam a zpět bez nabíjení... , možná dal, ale mimo dálnici, ale jel bych to 2x tak déle. Jednou jsem jel MiEVem mimo dálnici, ale to mi stačilo, je to dlouhé a úmorné. Lepší to bylo jet po dálnici na plný plyn a co 50 km dobíjet cca 15 min. Samozřejmě není nad jízdu bez nabíjení..., v polovině a koncem měsíce pojedu min. 2x Stuttgart, tak budou zase nějaká data.
Viděl jste video El.Děda o ročním používání Kony? Je tam hodně pravdy, včetně uváděných spotřeb i zmínky, že lze jezdit i hodně úsporně.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Já jedu Stuttgart v půlce července, ale já to mám 520 km.
Tak pak dejte vědět data. i když EV nemám, tak je to pro mě zajímavé...
Tak pak dejte vědět data. i když EV nemám, tak je to pro mě zajímavé...
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Tyhle trasy už dávno jezdit nemusím a jsem rád, pro mě je ježdění většinou otrava, ale holt jinak to nejde. Trasu Praha-Olomouc-Ostrava apod. jezdím vlakem, je to pohodlné a udělám spoustu práce, kterou pak nemusím dělat večer. Úsporná jízda, kterou jsem si nedávno vyzkoušel je dlouhá a únavná, člověk pořád sleduje budíky a občas trochu na silnici překáží, nic pro mě. Uspořit 30% energie mi moc smysl nedává na mých obvyklých trasách a jezdit za 30 haléřů nebo 40 haléřů za km je mi jedno, když auto ročně ztrácí na ceně 15x tolik, než projedu v elektřině.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Už jsem tak pohodlný, že i Ostrava-Olomouc jezdím vlakem. Když je v ceně zpáteční jízdenky občerstvení, wifi, rezervované sedadlo a ještě parkování zdarma (u LEO dokonce na 48 hodin) v parkovacím domě (jinak 200,-/den), tak je to pohoda. Minulý týden jsem jel vlakem i Hrubou vodu na mezinárodní konferenci Nízkouhlíkové technologie v rámci Visegrádské 4, byť úsek z Olomouce byl smradlavým repasovaným vibrujícím a hlučícím střepem Regionova, stálo to 200 metrů od hotelu. Ano, přestup zabral půl hodiny navíc, ale ve vlaku dostanete v ceně i noviny, tak jsem si počet po dlouhé době z papíru a vyluštil křížovku. To prostě v autě nedávám. A ano, cesta trvala místo hodiny dvacet jen autem z domu skoro 2 hodiny komplet, ale to pohodlí je k nezaplacení.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Když vezmu Praha-Ostrava, tak je to vlakem pohodlnější a rychlejší (BEV za 3,20 hod. čistého času jízdy to fakt nedá), hlavně za současného stavu D1.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cesta do Chorvatska a zpět - reportáž
Tak kdybych jel Praha-Ostrava, taky to asi jedu vlakem. Ale z naší vesnice u Prahy do městečka u Stuttgartu je suverénně nejrychlejší (a pro mě i nejpohodlnější) jet to autem, celkem cca. 5 hodin klidné jízdy bez honění plus pauza 10 minut na dotankování na Rozvadově. A jak už jsem zmiňoval, akceptoval bych i zdržení cca. 40 minut (nebo 2x20 minut) při jízdě elektroautem, ale po zvážení všech okolností zatím zústávám u spalovacího auta.