Aktualizace software
Moderátor: Josef
Re: Aktualizace software
No ten test nedelal iDnes, ale Auto Bild. A jak to testovali take je otazka. Nejaka tabulka kde je 2 hodnoty je k nicemu. Ja bych vic duveroval Bjornu. Ten ma uvedenou teplotu vzduchu, obdobi, kola atd. Ten ale nemuze testovat pri 130kmh protoze v Norsku je max 110 kmh. Tak ma tam aspon 120kmh, pirat jeden.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Alespoň vidíte, že to měřit lze, ovšem stejně se ničeho nedomůžete.... I u toho Bjorna to odpovídá kapacitě 53 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software
Tak sem dneska vyzvednul auto po druhem pokusu nainstalovat verze 2.4 na jinem servisu.
To je proste k smichu nebo k placi jak ti servisy jsou neschopni a nevedi vubec nic.
Tak ze prijel jsem na servis:
1. kvuli pravidelne prohlidce po 2 letech - vymena kapaliny brzd, a pyloveho filtru kabiny.
2. SW updatu na v 2.4 - ale byli upozorneni jeste pri dohode o terminu ktera byla pred mesicem ze z tim byl podle me problem v jinem servisu, vedi muj VIN protoze ja to auto od nich koupil takze videli jeste pred mesicem historii toho auta, nicmene rekli ze na to se podivaji
3. Slaba ale vyrazna vibrace volantu nad 130kmh - tady nejsem si jisty, chtel jsem po nich to zkontrolovat. Nevypada to dobre podle me, ale mozna ze je to v ramci normy.
Pri predani auta dohadovali se s nimi jestli menit pylovy filtr kabiny, nebo ja to udelam sam. Hrozily ze nezapisou mi servisni prohlidku jako kompletni bez toho filtru. Kdyz ten filtr stoji u nich 1000 kc, nevim jestli i s praci. Ja ten filtr vidim na netu za 300, vymena trva 30 vterin naslepo.
Auto bylo u nich od rana pondeli, a podle appky v uteri v 16 hodin bylo odstaveno.
Stredu nic, auto se nehybalo, ve ctvertek volam tam, a bylo me receno ze dopoledne v patek zavolaji. Zavolali v patek po 13 hodine.
1.Prohlidka jo, vymena kapaliny jo, filtr neni skladem a neni jasny kdy dorazi
(tohle bylo asi udelany jeste v pondeli)
3. v uteri asi resili tu vibraci - aspon' se tim autem nekdo projel nekolikrat (podle toho co jsem videl v appce), minuly servis to ani nedelal, rekli rovnou ze tam je vsechno v poradku pry to kontrolovaly, no dobre tady asi nikdo pri jizde nic neobvykleho nevsiml, mozna je to norma, kontrolovali vyvazeni kol - je pry v poradku, ja to ale vim ja jim rikal ze to je v poradku, no kdyz to nezmizi na zimnich kolach budu to hlasit znovu pri prilezitosti
2. SW pry nic nemohou udelat - je to zapsany u VW jako updatovany, a proc to hlasi ze neni to nevedi, pry to se updatuje samo OTA, ja ale jsem si jisty ze ne. A oni to nemuzou resit jako reklamaci - musim z tim na puvodni servis, protoze VW jim ten update zauctoval. Ale oni to vedeli jeste pred mesicem mohli to rict rovnou.
Vysledek 2.5 dne auto stalo zbytecne u nich. Vyreseli jen blbou vymenu kapaliny. Ja musel shanet nahradni auto na tyden. Byl uz na puvodnem servisu - slibily to zkontrolovat jeste jednou ale rekli ze jsou si jisti ze to udelali spravne, ale myslim ze to je ztraceny. Nemci na foru radi psat na Facebook primo VW ID drivers club. Opravdu musim to resit pres nejaky verejny skandal? Ja to nechci. Ja chci dostat normalni servis bez stresu jako ostatni.
To je proste k smichu nebo k placi jak ti servisy jsou neschopni a nevedi vubec nic.
Tak ze prijel jsem na servis:
1. kvuli pravidelne prohlidce po 2 letech - vymena kapaliny brzd, a pyloveho filtru kabiny.
2. SW updatu na v 2.4 - ale byli upozorneni jeste pri dohode o terminu ktera byla pred mesicem ze z tim byl podle me problem v jinem servisu, vedi muj VIN protoze ja to auto od nich koupil takze videli jeste pred mesicem historii toho auta, nicmene rekli ze na to se podivaji
3. Slaba ale vyrazna vibrace volantu nad 130kmh - tady nejsem si jisty, chtel jsem po nich to zkontrolovat. Nevypada to dobre podle me, ale mozna ze je to v ramci normy.
Pri predani auta dohadovali se s nimi jestli menit pylovy filtr kabiny, nebo ja to udelam sam. Hrozily ze nezapisou mi servisni prohlidku jako kompletni bez toho filtru. Kdyz ten filtr stoji u nich 1000 kc, nevim jestli i s praci. Ja ten filtr vidim na netu za 300, vymena trva 30 vterin naslepo.
Auto bylo u nich od rana pondeli, a podle appky v uteri v 16 hodin bylo odstaveno.
Stredu nic, auto se nehybalo, ve ctvertek volam tam, a bylo me receno ze dopoledne v patek zavolaji. Zavolali v patek po 13 hodine.
1.Prohlidka jo, vymena kapaliny jo, filtr neni skladem a neni jasny kdy dorazi

3. v uteri asi resili tu vibraci - aspon' se tim autem nekdo projel nekolikrat (podle toho co jsem videl v appce), minuly servis to ani nedelal, rekli rovnou ze tam je vsechno v poradku pry to kontrolovaly, no dobre tady asi nikdo pri jizde nic neobvykleho nevsiml, mozna je to norma, kontrolovali vyvazeni kol - je pry v poradku, ja to ale vim ja jim rikal ze to je v poradku, no kdyz to nezmizi na zimnich kolach budu to hlasit znovu pri prilezitosti
2. SW pry nic nemohou udelat - je to zapsany u VW jako updatovany, a proc to hlasi ze neni to nevedi, pry to se updatuje samo OTA, ja ale jsem si jisty ze ne. A oni to nemuzou resit jako reklamaci - musim z tim na puvodni servis, protoze VW jim ten update zauctoval. Ale oni to vedeli jeste pred mesicem mohli to rict rovnou.
Vysledek 2.5 dne auto stalo zbytecne u nich. Vyreseli jen blbou vymenu kapaliny. Ja musel shanet nahradni auto na tyden. Byl uz na puvodnem servisu - slibily to zkontrolovat jeste jednou ale rekli ze jsou si jisti ze to udelali spravne, ale myslim ze to je ztraceny. Nemci na foru radi psat na Facebook primo VW ID drivers club. Opravdu musim to resit pres nejaky verejny skandal? Ja to nechci. Ja chci dostat normalni servis bez stresu jako ostatni.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Děsná zkušenost, dnes už lidi rukama dělat až na výjimky neumí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software
No rukama jeste umeji. Mozkem moc ne. Software je slaba stranka i obecne u VW. Neumeji resit problem. Verim ze postupuji podle predpisu vyrobce, ale kdyz se neco z toho vyhybuje nedaji si rady, neumeji, nebo nevedi kde zeptat. Podle toho co pisou na nemeckych forech tak tam muzou pozadat i asistenci vyrobce nadalku. Tady to chybi. No a organizacne take je to chyba. Nemit blby filtr skladem a vymahat vymenu - to je facepalm. Neumet/nechtit vyresit problem z chybou jineho servisu. Nechat auto stat zbytecne 2 dny... Priste budu volat kazdy den 2 krat - "Uz je o hotovy?"
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Tak dalsi pokus s SW updatem 2.4 je naplanovany pristi tyden.
Aspon ted uznali ze oni to neudelali spravne a museji predelavat.
Az jak jsem stahnoul interni navod od VW pres Erwin a ukazal jim misto v tom navodu kde oni to mohli pokazit a jake verze musi mit kazda ECU po updatu tak zacali me brat vazne a i odpovidaji na maily.
No ono totez hrozi ze VW bude chtit penize zpatky protoze oni to u VW zauctovali jako udelane. Dokonce me rikal nekdo z nemcu ze to auto v takovem stavu nesmi ven ze servisu. Podle me je ale v poradku. Oni tam totez zadny update nenahravali.
Take je pravda ze ten navod je od 30.09.2022 (asi posledni uprava) kdyz samotny update (spis pokus) byl proveden 01.08. Je mozny ze v navodu byla chyba v prekladu.
Tak uvidime.
Aspon ted uznali ze oni to neudelali spravne a museji predelavat.
Az jak jsem stahnoul interni navod od VW pres Erwin a ukazal jim misto v tom navodu kde oni to mohli pokazit a jake verze musi mit kazda ECU po updatu tak zacali me brat vazne a i odpovidaji na maily.
No ono totez hrozi ze VW bude chtit penize zpatky protoze oni to u VW zauctovali jako udelane. Dokonce me rikal nekdo z nemcu ze to auto v takovem stavu nesmi ven ze servisu. Podle me je ale v poradku. Oni tam totez zadny update nenahravali.
Take je pravda ze ten navod je od 30.09.2022 (asi posledni uprava) kdyz samotny update (spis pokus) byl proveden 01.08. Je mozny ze v navodu byla chyba v prekladu.
Tak uvidime.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
A zase smula. Oni tam v tom znackovem servisu snad sabotuji elektroauta a nebo jsou uplne blbci.
Uznali ze nenahrali ten SW spravne. Pokusili se znovu. A z 11 kroku podle navodu udelaly jen 1.
Ted' auto indikuje 2.3/0912 ale vsechni ostatni jednotky jsou na stare verzi. Ani 12V baterku neprepsali - auto stale si "mysli" ze ma baterku 51Ah, kdyz instalovana nova je 49Ah.
Kdyby oni to udelali na prvni pokus tak to by jeste proslo tehdy nemel jsem OBD adapter. A jezdil by a myslel si ze mam 2.4 a divil se proc nejde 3.0 OTA. Mozna bych se vratil az za rok. Ale ted' uz to dotlacim.
Uznali ze nenahrali ten SW spravne. Pokusili se znovu. A z 11 kroku podle navodu udelaly jen 1.
Ted' auto indikuje 2.3/0912 ale vsechni ostatni jednotky jsou na stare verzi. Ani 12V baterku neprepsali - auto stale si "mysli" ze ma baterku 51Ah, kdyz instalovana nova je 49Ah.
Kdyby oni to udelali na prvni pokus tak to by jeste proslo tehdy nemel jsem OBD adapter. A jezdil by a myslel si ze mam 2.4 a divil se proc nejde 3.0 OTA. Mozna bych se vratil az za rok. Ale ted' uz to dotlacim.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Tak jsem to dotlacil.
Dneska konecne jim to podarilo aktualizovat na 2.4, museli zapojit i VW.
Dokonce i na myVolkswagen (nejen pres OBD) hlasi 12V baterku spravne - 49Ah.
Ted' cekam na 3.0 OTA. Lidi uz to dostavaji. Tak snad do jara to budu mit.
Dneska konecne jim to podarilo aktualizovat na 2.4, museli zapojit i VW.
Dokonce i na myVolkswagen (nejen pres OBD) hlasi 12V baterku spravne - 49Ah.
Ted' cekam na 3.0 OTA. Lidi uz to dostavaji. Tak snad do jara to budu mit.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Ahoj. už jste někdo dostal aktualizaci z 2.3 (0912) na OTA 3.0. Já mám software 2.3.0 (0912) a výměnu baterie již od 6/2022 a OTA 3.0 stále nic, na Německém fóru již řeší ver. 3.2. ID.3 Pro 58KWh 2021.
Re: Aktualizace software
Uvažuji o koupi starší ID3 z Německa a při hledání v inzerátech jsem si všiml, že prakticky žádné auto z roku výroby 2021 nemá aktualizovaný SW, soudě dle fotky kapličky přístrojů, kde je uveden pouze dojezd a ne procenta v baterii, což je podle mě znak staršího SW, nebo se pletu?
Moje otázka tedy zní, zdali i auto z roku výroby 2021 půjde aktualizovat na nejnovější verzi SW včetně všech jeho výhod nebo novější vozy mají jiný HW?
Děkuji za odpověď.
Moje otázka tedy zní, zdali i auto z roku výroby 2021 půjde aktualizovat na nejnovější verzi SW včetně všech jeho výhod nebo novější vozy mají jiný HW?
Děkuji za odpověď.
Re: Aktualizace software
0. Procenta v kaplicce se ukazuji od verze 3.0, kterou dostal jen omezeny pocet aut z vyroby pred 2022.
1. V roce 21 auta z vyroby byli s verzi 2.1 a mozna 2.3 - zadna z tich verzi a ani 2.4(2.3/0912) neukazuje procenta v kaplicce
2. Pokud auto bylo predvadeci tak dealeri se moc nenamahaji to auto updatovat ani na 2.3
v kazdem pripade podle VW update z 2.1 a 2.3 na 2.4 (2.3/0912) je v servisu zdarma, takze i dovezene auto myslim je mozne zdarma updatenout, jen najit dealera ktery to umi
update z 2.4 na 3.0 mel by pak probehnout OTA, kdy ale to bude uz nevim, posledni slib byl nejpozdej Q2 2023, ale ja uz tim slibum od VW moc neverim,
ani nejsem jisty ze s 3.0 bude lip nez s 2.4
update ale udelam jakmile se nabidne
ted' ID-cka sjizdeji z vyrobniho pasu s verzi 3.2, ID3 facelift ukazali s verzi 3.5
kdy 3.5 se dostane k starsim autum pres OTA je ve hvezdach, mozna takovym tempem nikdy
HW je furt stejny, od roku 24 slibily jiny display a jiny selector "prevodovky" - mozna potom uz se ten update na posledni verzi prestane byt mozny
1. V roce 21 auta z vyroby byli s verzi 2.1 a mozna 2.3 - zadna z tich verzi a ani 2.4(2.3/0912) neukazuje procenta v kaplicce
2. Pokud auto bylo predvadeci tak dealeri se moc nenamahaji to auto updatovat ani na 2.3
v kazdem pripade podle VW update z 2.1 a 2.3 na 2.4 (2.3/0912) je v servisu zdarma, takze i dovezene auto myslim je mozne zdarma updatenout, jen najit dealera ktery to umi
update z 2.4 na 3.0 mel by pak probehnout OTA, kdy ale to bude uz nevim, posledni slib byl nejpozdej Q2 2023, ale ja uz tim slibum od VW moc neverim,
ani nejsem jisty ze s 3.0 bude lip nez s 2.4
update ale udelam jakmile se nabidne
ted' ID-cka sjizdeji z vyrobniho pasu s verzi 3.2, ID3 facelift ukazali s verzi 3.5
kdy 3.5 se dostane k starsim autum pres OTA je ve hvezdach, mozna takovym tempem nikdy
HW je furt stejny, od roku 24 slibily jiny display a jiny selector "prevodovky" - mozna potom uz se ten update na posledni verzi prestane byt mozny
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Koukám, že ještě nemají dořešené základní věci a už připravuji facelift.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software
Vypada na to ze VW vzdal OTA 3.0 a nabidne se update rovnou na 3.2 u dealera.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Ano, je to tak. Jen mluvili o dubnu, pak květnu a možná to bude na Vánoce 

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software
Tak lidi po aktualiyaci na 3.2 v servisu se stezuji ze pri vytezovani u FV kdyz WB zastavi nabijeni a auto usne, tak pak uz se samo neprobudi kdyz WB bude chtit znovu nabijet. Auto se musi probudit rucne - odemcenim zamcenim, nebo nejak to jde i pres appku. Myslim si ze to plati nejen pro FV a i pro nocni proud. Pritom ti kdo ma 3.2 z vyroby takovy problem nemaji. Tak ja radeji pockam, nebudu delat update, jak se to bude vyvijet. Sice okrajovy pripad ale me zrovna vadi.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Nešlo by to trochu lépe česky? "v servisu se stezuji ze pri vytezovani u FV kdyz WB zastavi nabijeni"
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software
FV - foto voltaika, WB - wallbox
Takze problem vznika kdyz fotovoltaika zastavi nabijeni kvuli mrakum a pak chce zacit nabijet kdyz mraky minou.
To same kdyz wallbox chce zacit nabijet na nocni proud a auto stalo nekolik hodin pripojene na nabijecku.
Takze problem vznika kdyz fotovoltaika zastavi nabijeni kvuli mrakum a pak chce zacit nabijet kdyz mraky minou.
To same kdyz wallbox chce zacit nabijet na nocni proud a auto stalo nekolik hodin pripojene na nabijecku.
ID.3 1st Plus, 58kWh
Re: Aktualizace software
Díky, používá se běžně FVE. Stejný SW používá např. Audi, jsem zvědav po aktualizaci, jak bude fungovat nabíjení s odloženým startem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50