Samovybíjení?
Moderátor: Josef
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Samovybíjení?
Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti se samovybíjením u Citiga iV. Zhruba od začátku listopadu máme v práci home office tak se s autem moc nejezdí (často stojí i celý týden). Od té doby jsem zaznamenal samovybíjení. V současné době (teplota 0 až 5 C) baterie ztratí za týden cca 12 až 14 %. V létě, když jsem byl na dovolené, byl pokles za 14 dní pouze 1 % (z 30 % na 29 %). Zkusil jsem, jestli na to nemá vliv teplota (dal jsem auto na týden do garáže, kde je stabilně cca 11 C) ale pokles byl zhruba stejný (ze 44 % na 31 %) . První den po odstavení ještě k poklesu nedochází, poté se ztratí každý den cca 2 %. Auto je v provozu od února 2020, má najeto něco přes 15 000 km.
Děkuje
Martin
Děkuje
Martin
Re: Samovybíjení?
Obecně je samovybíjení u EV 3% měsíčně. Horší je to s 12V baterií, tam je to 1% za den.
Když má EV aktivní dobíjení 12V baterie (Ioniq - 1x za 72hod. KONA s novým soft. 4-5x za den), pak může % trakční baterie poklesnout. Nicméně pokles i nárůst můžete pozorovat pouze změnou teploty baterie. Takže samovybíjení je u EV nepodstatné.
Když má EV aktivní dobíjení 12V baterie (Ioniq - 1x za 72hod. KONA s novým soft. 4-5x za den), pak může % trakční baterie poklesnout. Nicméně pokles i nárůst můžete pozorovat pouze změnou teploty baterie. Takže samovybíjení je u EV nepodstatné.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Samovybíjení?
To samovybíjení trakční baterie je u každého auta jiné, např. Tesla má klidně 0,5% denně, záleží zda hlavní baterie dobíjí tu 12V.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Samovybíjení?
Kolega tu píše 2% denně!! což je samozřejmě na li-on technologii sci-fi. To by bylo nějakých 0,7 kWh každý den to musí být nějaké porucha
Re: Samovybíjení?
To není pokles, prostě něco tu baterii vybíjí. Tesla měla dokonce 1,5% denně, než omezili nějaké online služby. Netuším co běží na pozadí infotainmentu Citigo-e a jak je dobíjena 12V baterie, protože stačí připojený jen modul OBDII a za tři dny je 12V aku 45Ah mrtvý. Třeba tam někdo namontoval nějaký odposlech
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Samovybíjení?
Bude něco špatně, naše citigo teď stálo 4 dny a samozřejmě žádný úbytek. Nezapomněl jste vypnout předehřev, když s vozidlem nejezdíte?
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Samovybíjení?
Děkuji za reakce. Zdá se tedy, že to není normální stav... Zkusil jsem také pomocí ODB (Car Scanner) sledovat napětí baterie. První den po odstavení je napětí stejné (případně dokonce o něco vyšší), další dny to postupně klesá a zhruba to odpovídá %SOC které ukazuje auto. Jak je to s nabíjením 12V baterie během odstavení to nevím (jestli je schopná se automaticky při poklesu napětí nabít). Časovač s vytápěním jsem nepoužíval, pouze časovač nabíjení. Dnes jsem jej vypnul. Uvidím, jestli se něco změní.
Po Novém roce to zkusím řešit s prodejcem. Tak nějak ale tuším, že to bude dle jeho názoru vlastnost... . Podobně, jako když jsem v létě řešil vibrující kotouče...
Po Novém roce to zkusím řešit s prodejcem. Tak nějak ale tuším, že to bude dle jeho názoru vlastnost... . Podobně, jako když jsem v létě řešil vibrující kotouče...
Re: Samovybíjení?
Co vím, tak 12 V baterie je dobíjena jen při „nastartovaném“ motoru, takže kdyby tam „běžel“ nějaký spotřebič na 12V, tak vybije jen 12 V baterii nikoli vysokonapěťový akumulátor. Se servisem je to někdy těžké (mohl bych vyprávět), ale určitě bych neváhal a reklamoval. Pokud by řekli, že je to vlastnost, tak bych to chtěl písemně a pak bych to zaslal do Škody Auto a chtěl jejich vyjádření…Normální to ale určitě není, nejdelší doba, kdy naše citigo nejezdilo, byla 10 dní a žádný úbytek nebyl.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Samovybíjení?
Podle ubytku a taky podle toho jak jste psal, že to dělá v zimě to opravdu vypadá , že v časovači nabíjení je zapomenuté i topení. Nebo tam byl jen časovač dobíjení a auto se v ten čas vzbudí a naběhne BMS. Dobije 12V baterku a něco to vezme
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: sob 25. kvě 2019 6:02:33
Re: Samovybíjení?
Zdravím, já jsem na konci října Citigo zaparkoval a pouze mám zapojený konzervátor na baterii 12V. Žádný úbytek na hlavní baterii jsem nezaznamenal a info v aplikaci ukazuje stále 100% nabití.
Re: Samovybíjení?
To Martin.
Jen pro jistotu při jednání s prodejcem neoperovat Car Scannerem. Byl jsem výslovně upozorněn technikem, že pokud zjistí, že něco zapojuji do OBD, tak to bude důvod k ztrátě záruky. Možná se pouze dělal důležitým, ale není třeba dráždit hada bosou nohou...
Jen pro jistotu při jednání s prodejcem neoperovat Car Scannerem. Byl jsem výslovně upozorněn technikem, že pokud zjistí, že něco zapojuji do OBD, tak to bude důvod k ztrátě záruky. Možná se pouze dělal důležitým, ale není třeba dráždit hada bosou nohou...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Samovybíjení?
Ještě jednou děkuji za reakce. Baterie se i po vypnutí všech časovačů dále vybíjí .
Jinak doporučení pro mirocz2002. Pochopil jsem to tak, že jste v říjnu odstavil Citigo se 100 % SOC trakční baterie. Skladovat baterii při 100% není s ohledem na její vysokou degradaci vhodné. Degradace článků použitých v Citigu při SOC 100 % a teplotě 25C bude okolo 8% za rok (a to auto stojí, neujel jste ani km... ). Pokud budou uloženy při 30 % SOC, tak časová degradace klesne na cca 2% ročně. Pro jiné výrobce a "chemie" článků bude degradace jiná. Obecně ale platí, že baterie se mají skladovat při nízkých procentech nabití a při nízkých teplotách.
Jinak doporučení pro mirocz2002. Pochopil jsem to tak, že jste v říjnu odstavil Citigo se 100 % SOC trakční baterie. Skladovat baterii při 100% není s ohledem na její vysokou degradaci vhodné. Degradace článků použitých v Citigu při SOC 100 % a teplotě 25C bude okolo 8% za rok (a to auto stojí, neujel jste ani km... ). Pokud budou uloženy při 30 % SOC, tak časová degradace klesne na cca 2% ročně. Pro jiné výrobce a "chemie" článků bude degradace jiná. Obecně ale platí, že baterie se mají skladovat při nízkých procentech nabití a při nízkých teplotách.
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Samovybíjení?
jarsou píše:To Martin.
Jen pro jistotu při jednání s prodejcem neoperovat Car Scannerem. Byl jsem výslovně upozorněn technikem, že pokud zjistí, že něco zapojuji do OBD, tak to bude důvod k ztrátě záruky. Možná se pouze dělal důležitým, ale není třeba dráždit hada bosou nohou...
Děkuji za doporučení. Tak nějak jsem si myslel, že by s tím mohl být problém. Všechno zapřu... Car Scanner neznám a pod zkratkou OBD se mi vybaví pouze okresní bytové družstvo .
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Samovybíjení?
Tak dle dat z OBD se za 24 hodin z baterie ztratí (odebere) 580 Wh, to odpovídá trvalému odběru cca 24 W. Něco se tedy v aute nevypne a neustále odebírá energii .
Re: Samovybíjení?
Je divný že auto bere energii z trakční baterie, nevybiji něco 12V baterii a ta trakční ji stále dobíjí?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Samovybíjení?
Možná skutečně něco vybíjí 12V baterii, která je poté nabíjena z trakční baterie. JosefIV píše, že 12V baterie se nabíjí pouze při "nastartovaném" autě.
Nemám momentálně bohužel prostředky, abych to ověřil. Snad po Novém roce bych mohl sehnat v práci nějaký "měřič napětí se záznamem", kterým bych mohl dlouhodobě sledovat napětí 12V baterie.
Nemám momentálně bohužel prostředky, abych to ověřil. Snad po Novém roce bych mohl sehnat v práci nějaký "měřič napětí se záznamem", kterým bych mohl dlouhodobě sledovat napětí 12V baterie.
Re: Samovybíjení?
Problém nabíjení 12V baterie pouze při nastartovaném vozidle je zásadní, jakmile se totiž vybije z nějakého důvodu 12V baterie, tak je auto totálně mrtvé a ani s nabitou trakční baterií nepojede. Daleko rozumnější je nabíjet 12V baterii z trakční baterie kdykoliv ji poklesne kapacita na nebezpečnou úroveň. Tak to má např Tesla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Samovybíjení?
Tak ještě doplnění. Včera jsem se problému věnoval, jek jen to šlo. Do auta jsem dal na noc teploměr se záznamem (pro ověření toho, jestli se samo nespouští topení), žádný výkyv teploty ale nebyl - topení se nespouští. Dále jsem zkusil pomocí OBD vypsat chyby - našlo jich 6 (čísla 4070, 1317, 1316, 1087, 1274, 2256).
Také jsem zjistil, že auto v motorovém prostoru neustále slabě píská. Je tedy zřejmé, že je tam něco neustále pod proudem, i když by nemělo . Dále jsem dle VIN jistil, že je na auto svolávací akce na přehrání nějaké řídící jednotky (s mým problémem ta ale patrně nesouvisí). V každém případe v pondělí volám do servisu... Jinak už jsem zase skoro na suchu (parkuji na ulici bez možnosti nabíjení). Za 5 dní to kleslo o 12 %. Budu to muset jet dnes nabít. V pondělí už bych k nabíječce nedojel.
Také jsem zjistil, že auto v motorovém prostoru neustále slabě píská. Je tedy zřejmé, že je tam něco neustále pod proudem, i když by nemělo . Dále jsem dle VIN jistil, že je na auto svolávací akce na přehrání nějaké řídící jednotky (s mým problémem ta ale patrně nesouvisí). V každém případe v pondělí volám do servisu... Jinak už jsem zase skoro na suchu (parkuji na ulici bez možnosti nabíjení). Za 5 dní to kleslo o 12 %. Budu to muset jet dnes nabít. V pondělí už bych k nabíječce nedojel.
Re: Samovybíjení?
Tak to asi píská měnič, něco odešlo a žere to trakční baterii. Teď jen doufejte, že to není palubní nabíječka.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Samovybíjení?
trakcni baterie je pri usnuti auta ve sleep modu a je prakticky odpojena od systemu..jedine co by mohlo akumulator vybijet je vlastni jednotka BMS ktera je soucasti akupacku