Stránka 2 z 2

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: ned 19. črc 2020 11:43:25
od petrv
autodiag píše:ja bych chtel mit takove starosti :D :D
auto mam na jezdeni,proto jsem si ho koupil..jestli spotrebuje 12.1 nebo 12.2kW je mi opravdu jedno :D
deklarovanych 260 mym stylem jizdy v klidu ujede (zima cca 200) s tim jsem si to auto koupil
cena na km je takova jaka je,ucinnost motoru i nabijeni take (navic je vicemene relativni)

asi tak ňák... :D

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: ned 19. črc 2020 21:27:18
od Josef
A čím jiným se má člověk v BEV zabavit? Jezdí to potichu, skoro zadarmo, nesmrdi to, závady žádné, prostě nuda :)

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: pon 20. črc 2020 13:27:42
od Pisi69
Ahoj,
chci se zeptat na kolik “foukate” kola. Jestli se držíte předepsaných 2,5 nebo dáváte více. ?
Dík

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: pon 20. črc 2020 18:07:27
od líný cígo
Ahoj,
nechávám 2,5 i tak je to kostitřas. :)

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: pon 20. črc 2020 21:56:04
od Citigo e IV
Pneu zásadně 3 atm. za studena až 3,3 za tepla . Dělám to stejně jako u NIRO PHEV a minulého MIEVA

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: pon 20. črc 2020 22:01:50
od Citigo e IV
Josef píše:A čím jiným se má člověk v BEV zabavit? Jezdí to potichu, skoro zadarmo, nesmrdi to, závady žádné, prostě nuda :)


Přesně tak máme se tu bavit o svíčkách a cukání motoru jako na fórech pro spalováky?

U Nira PHEV jsem rok a půl otravoval servis , že to cuká oni že necuká , že jezdí hezky. Říkám jim že cuká na benzín trochu , že jsem rozmazlenej z EV . N a po 15 tis. Km několika zahraničmích dovolených kdy jsem je donutil vymenit půlku čidel obě lambdy, váhu vzduchu to byl nakonec ukapávající přímej vstřik. Teď už musím koukat na kontrolku abych poznal jestli běží spalovák. Nově řeším nepartné lupnutí v elektrohydralickém posilovači brzd při rekuperaci, nechápou že mě to může vadit. Ale zde pozor EV má stejný.

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: čtv 24. čer 2021 11:55:25
od Palo47
Ja mám prakticky rovnaké skúsenosti. Napr pri jazde z BB na Štrbské pleso cez horský priechod Ćertovica a spät bola spotreba 9,5 kWh/100 km pričom celkove stúpanie na celej trase 2x 117 km boo cca 3400 m. Keď sa cesta končí tam kde sa začala, tak rekuprácie vráti pri klesaní väčšinu energie, ktorá sa vydala na vystúpanie (pri takejto jazde stúpanie = klesaniu)

Ja hodnotím dizajn rekuperácie trojičiek na výbornú.

Čo sa týka spotreby, vyhodnocoval som ju viacerými spôsobmi:
- cez OBD vyčítam historiu nabíjani/vybíjania baterie (celkové kWh dodane do a z baterie od 0 km), urobím bilanciu ( zakalkulovanie dobitia rekuperáciou) a vydelim dráhou.
- cez OBD vyčítam stav energie v akumulátore (pri 100% nabiti udáva pravdepodobne SoH) Rozdiel energie v aku pri štarte a cieli vydelím dráhou.
- z palubnej dosky a z WeConnect

Údaje nie sú konzistentné majú rozptyl od 0,1 do 1 kWh/100 km (nechcem sa vyjadrovať ku kvalite práce VW softveristov). Ale myslím, že je zbytočné strácať čas pokusmi o spresnenie zisťovania spotreby. Treba jazdiť, jazdiť, jazdiť, veď priame náklady mne vychadzajú 0,82 € / 100km ( včitane strát v zabudovaných AC nabíjačkách, pri 7,4 kW účinnost 0,89). Spotreba je zaujímavá len pri odhade zvyšného dojazdu. Na údaj dojazdu palubky sa netreba priliš spoliehať.

Pre bežné použivanie ale postačuje palubná doska a počítať s tým, že udaj je cca 3-5% optimistickejší ako realita.

Potešujúce je že teraz v lete pri bežných jazdách po okreskách a aj v kopcoch (ak sa vraciam do bodu štartuj sa dá počítať s dojazdom 300 km.

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: pát 16. črc 2021 3:59:14
od denial
9.5? paradna spotreba, ako jazdis?

ja som isiel pred ~2t 414km nejak zm-zv-bb-rk-lm a spat, tam cez donovaly, naspat cez certovicu a spotreba cez aplikaciu 13.9, priemerna rychlost 78

ba-nz 115km, po nr dialnica, spotreba 17.4, priemerna rychlost len 91

Verbrauch: 20,16 kWh/100km (za 5.300 km)
Spritkosten: 2,46 EUR/100km (za 2.400 km)

Je pravda, ze na spotrebu vacsinou nejazdim, iba ked idem na dlhsiu trasu, kde viem, ze bude treba viackrat nabijat, tak idem najprv tak pozvolna.
Spotrebu pod 10 mam skor na velmi kratkych trasach do 20km.

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: sob 17. črc 2021 9:49:50
od martin7470
U Citiga (jako u každého auta) záleží, jak člověk jezdí a každý jezdí jinak :-). Spotřeba 20kWh/100 km za posledních 5300 km je pro mě ale nepředstavitelná. Taková spotřeba není v létě dosažitelná ani při maximální rychlosti na dálnici.
Já mám za posledních 5000 km průměr cca 9.5 kWh... Dálnice nejezdím, ale jinak provoz rozhodně nezdržuju.

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: sob 17. črc 2021 13:47:26
od Josef
Že by Citigo-e jelo na dálnici 140 km/h pod 20 kWh/100 km nevěřím.

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: sob 17. črc 2021 14:33:12
od Lama
Nemá náhodou maximálku jen 130km/hod. ? 8-)

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: sob 17. črc 2021 15:00:45
od Josef
Je to tak oficiálně 130, ale jede víc :)

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: úte 10. srp 2021 20:17:33
od Štemba
Lama píše:Nemá náhodou maximálku jen 130km/hod. ? 8-)


Má a odpovídá to. To že tachometr ukazuje 137km/h je jen tím, že auta v EU mají povolenou jen kladnou odchylku (můžou ukazovat víc, nesmí ukoazovat míň) a výrobci to nastavují na její horní mez. T.j. těch 137km/h na tachometru ukáže v navigaci přes GPS 130km/h. :idea:

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: pon 04. říj 2021 23:39:27
od Petr
Před měsícem jsme jeli do Slovinska se Citigo na další podnik Eco Rallye. Celkem 1712 km v městském aute. :) A spotřeba podle PP - 10,9. Pravda, po dálnici jsem to nekalil, ale brzda jsem nebyl. Souhrn z cesty spolu s nabíjením a cenou: www.autonabijecka.cz/1712-km-elektromob ... tigo-iv-2/. Koho zajímá samotná soutěž Eco Rallye (s vloženým videem ze zkoušky po užších a užších silničkách, až jsme skončili na šotolině) :P www.autonabijecka.cz/ceske-posadky-zisk ... va-gorica/

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: úte 05. říj 2021 20:21:33
od Štemba
Pěkná reportáž :idea: :) .

U kopcovitých tras se dívám na výsledné převýšení, s tím že u Citigoe se dá počítat, že na každých 100 m převýšení je třeba 1,5% baterie (je to dost na stranu bezpečnou, přesněji potenciální energie vychází na 1,25%, ale s 1,5% se rychleji počítá :lol: a 1kWh v baterce je o trochu méně než 3% ). K tomu přičtu průměrnou spotřebu za jakou jezdím po rovině a vím kolik % mě bude trasa stát

Re: Letní spotřeba na delší trase

Napsal: úte 05. říj 2021 20:40:11
od Josef
Spotřeba v tom teple slušná, když vezmeme průměrnou rychlost 73 km/h tak to celkem odpovídá.