Příspěvekod Palo47 » čtv 24. čer 2021 11:55:25
Ja mám prakticky rovnaké skúsenosti. Napr pri jazde z BB na Štrbské pleso cez horský priechod Ćertovica a spät bola spotreba 9,5 kWh/100 km pričom celkove stúpanie na celej trase 2x 117 km boo cca 3400 m. Keď sa cesta končí tam kde sa začala, tak rekuprácie vráti pri klesaní väčšinu energie, ktorá sa vydala na vystúpanie (pri takejto jazde stúpanie = klesaniu)
Ja hodnotím dizajn rekuperácie trojičiek na výbornú.
Čo sa týka spotreby, vyhodnocoval som ju viacerými spôsobmi:
- cez OBD vyčítam historiu nabíjani/vybíjania baterie (celkové kWh dodane do a z baterie od 0 km), urobím bilanciu ( zakalkulovanie dobitia rekuperáciou) a vydelim dráhou.
- cez OBD vyčítam stav energie v akumulátore (pri 100% nabiti udáva pravdepodobne SoH) Rozdiel energie v aku pri štarte a cieli vydelím dráhou.
- z palubnej dosky a z WeConnect
Údaje nie sú konzistentné majú rozptyl od 0,1 do 1 kWh/100 km (nechcem sa vyjadrovať ku kvalite práce VW softveristov). Ale myslím, že je zbytočné strácať čas pokusmi o spresnenie zisťovania spotreby. Treba jazdiť, jazdiť, jazdiť, veď priame náklady mne vychadzajú 0,82 € / 100km ( včitane strát v zabudovaných AC nabíjačkách, pri 7,4 kW účinnost 0,89). Spotreba je zaujímavá len pri odhade zvyšného dojazdu. Na údaj dojazdu palubky sa netreba priliš spoliehať.
Pre bežné použivanie ale postačuje palubná doska a počítať s tým, že udaj je cca 3-5% optimistickejší ako realita.
Potešujúce je že teraz v lete pri bežných jazdách po okreskách a aj v kopcoch (ak sa vraciam do bodu štartuj sa dá počítať s dojazdom 300 km.