Josef píše:Citigo e IV píše:Spotřebu Soulu bych asi moc neřešil, to je taková letící cihla. Škodovka dělá jednou za rok ekorallye a citiga pravidelně vyhrávají se spotřebou benzínu 2,5-3 litry.
Pro upřesnění Citigo má součinitel CX 0,33, Soul 0,35 (nový Soul 0,33)
Obě auta jsou cihly opravuji
Elektrické Citigo má podle tohoto https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-cz.pdf CX 0,325 ,ale to není podstatné .
Co je podstatné, je čelní plocha , kterou má Soul možná o 30% vetší, k tomu o 300 Kg vyšší hmotnost s tím souvisí ztráta v pneumatikách, které má také mnohem větší. Proto nechápu když napíšu za kolik to jede, tak píšete že to je divné , že by jste to jel soulem za tolik a tolik.
Pohádky o tom že Up! jezdí po dálnici až za 21 kwh/100 Km, to taky nechápu kde se berou, někde jsem dokonce četl že až 25 ?! Nejezdí to náhodou za 30? jako e-ton? Nevím kdo kolik taky najel těmito klony po dálnici, já jsem před Citigem měl z půjčovky e-Up! za říjen a listopad jsem jel D10 Praha -Liberec asi 10x. Tak vím o čem mluvím. Citigo mi jezdí spotřebově možná o chlup méně,ale možná to je tím že ho více šetřím, prostě nepodstaný rozdíl.
Zde je odkaz na článek, který podle mě psal člověk co to tom něco ví a je známá osobnost v tomto oboru
jasně píše dojezd po dálnici 100 Km po městě 130 Km s baterkou 16 kWh
http://www.hybrid.cz/jak-se-jezdi-s-elektromobilem-volkswagen-e-podrobna-data-zkusenosti-z-praktickeho-provozu-ve-firme