Spotřeba

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » sob 11. led 2020 17:27:33

Josef píše:
Citigo e IV píše:Spotřebu Soulu bych asi moc neřešil, to je taková letící cihla. Škodovka dělá jednou za rok ekorallye a citiga pravidelně vyhrávají se spotřebou benzínu 2,5-3 litry.


Pro upřesnění Citigo má součinitel CX 0,33, Soul 0,35 ;) (nový Soul 0,33)


Obě auta jsou cihly opravuji :-)

Elektrické Citigo má podle tohoto https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-cz.pdf CX 0,325 ,ale to není podstatné .
Co je podstatné, je čelní plocha , kterou má Soul možná o 30% vetší, k tomu o 300 Kg vyšší hmotnost s tím souvisí ztráta v pneumatikách, které má také mnohem větší. Proto nechápu když napíšu za kolik to jede, tak píšete že to je divné , že by jste to jel soulem za tolik a tolik.

Pohádky o tom že Up! jezdí po dálnici až za 21 kwh/100 Km, to taky nechápu kde se berou, někde jsem dokonce četl že až 25 ?! Nejezdí to náhodou za 30? jako e-ton? Nevím kdo kolik taky najel těmito klony po dálnici, já jsem před Citigem měl z půjčovky e-Up! za říjen a listopad jsem jel D10 Praha -Liberec asi 10x. Tak vím o čem mluvím. Citigo mi jezdí spotřebově možná o chlup méně,ale možná to je tím že ho více šetřím, prostě nepodstaný rozdíl.

Zde je odkaz na článek, který podle mě psal člověk co to tom něco ví a je známá osobnost v tomto oboru
jasně píše dojezd po dálnici 100 Km po městě 130 Km s baterkou 16 kWh

http://www.hybrid.cz/jak-se-jezdi-s-elektromobilem-volkswagen-e-podrobna-data-zkusenosti-z-praktickeho-provozu-ve-firme
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 18:53:09

Aby nedošlo k omylu, já jen upřesňoval informaci o cihlách :)

Samozřejmě Soul má o 24% větší čelní plochu, je těžší a vyšší spotřeba je samozřejmá a uváděl jsem spotřebu pro porovnání, nikoliv překvapeně. Díky za odkaz na článek, který psal nadšenec do BEV aut (Mirek Matyáš ??). U vyjádření typu "První květen 2018 byl svátek a na silnicích byl slabý provoz. I tak je průměrná spotřeba 10,8 kWh/100 km dobré číslo. Je třeba si uvědomit, že cesta vedla převážně po dálnici, nebo po cestách první třídy" je evidentní, že řidič jel po dálnici do Rájecu pouhých 9 km, tedy ze dohromady tam i zpět 18 km ze 102 km. Při dodržování povolené rychlosti se celá trasa dá ujet za 90 minut tam i zpět s průměrnou rychlostí 68 km/h, řidič eUP jel 102 minut s průměrem 60 km/h., tedy výrazně pomaleji a jel odhadem max. 80-90 km/h.
Vyjádření "I průměr 60 km/h svědčí o svižné jízdě a to i když jsem přes Brno potkal pár červených na semaforech" rozumím, nicméně na této trase typu rychlostní silnice je v Brně jediný semafor, pokud se nemýlím. Tedy shrnuto spotřebu 10.8 kWh naprosto chápu.

Co se týká spotřeby, nic vám neupírám, pouze jsem napsal, že jsem na dálnicích běžně viděl spotřebu v zimním období 18-21 kWh/100 km , např. výpis řidiče ze spritmonitor.de (poslední číselný sloupec v pravé částu tabulky).
Přílohy
Snímek obrazovky 2020-01-11 v 18.06.50.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » sob 11. led 2020 19:34:00

Včera jsme jeli e-golfem z Prahy do Lipska, tempomat 110 km/h teplota asi 10C, jízda byla velmi plynulá, spotřeba byla před hranicemi asi 17kWh/100 km pak přišli kopce a u Drážďan už to bylo přes 19kWh/100 km. Jsem zvědav zakolik to dá citigoe, ale moc nevěřím, že to bude výrazně nižší.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 19:41:39

Při průměrných spotřebách je vždy nutné uvést průměrnou rychlost. Já jsem jel v létě Praha-Poděbrady a zpět (část po dálnici) za 10.7 kWh/100 km. Vypadá to skvěle, ovšem, když uvedu průměrnou rychlost 44 km/h, už to tak skvělé není.

Jak vaší trasu spočítal https://abetterrouteplanner.com/?

Snímek obrazovky 2020-01-11 v 19.40.34.png


A teď pro Citigo-e rovněž max. rychlost 110 km/h (pokud dáme max rychlost 130 km/h je to 18.8 kWh/100 km)

Snímek obrazovky 2020-01-11 v 19.42.37.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » sob 11. led 2020 20:09:15

Josef píše:Při průměrných spotřebách je vždy nutné uvést průměrnou rychlost. Já jsem jel v létě Praha-Poděbrady a zpět (část po dálnici) za 10.7 kWh/100 km. Vypadá to skvěle, ovšem, když uvedu průměrnou rychlost 44 km/h, už to tak skvělé není.

Jak vaší trasu spočítal https://abetterrouteplanner.com/?

Snímek obrazovky 2020-01-11 v 19.40.34.png

A teď pro Citigo-e rovněž max. rychlost 110 km/h (pokud dáme max rychlost 130 km/h je to 18.8 kWh/100 km)

Snímek obrazovky 2020-01-11 v 19.42.37.png


Díky za odkaz, v podstatě se to shoduje s realitou. Hned jak bude příležitost vyzkouším citigoe i když asi jen do Drážďan.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » sob 11. led 2020 20:10:03

Josef píše:Při průměrných spotřebách je vždy nutné uvést průměrnou rychlost. Já jsem jel v létě Praha-Poděbrady a zpět (část po dálnici) za 10.7 kWh/100 km. Vypadá to skvěle, ovšem, když uvedu průměrnou rychlost 44 km/h, už to tak skvělé není.



Pěkný výpočet , jestli se dá tomu plánovači věřit , tak to dá tu trasu o 10 minut rychleji, než golf i přes to příšerně pomalé DC nabíjení tak to je zajímavé. I když jet z Prahy do Lipska a zpět elektromobilem s dojezdem 250 Km je pro otrlé povahy kór v zimě.

Průměrná rychlost je třeba také rozlišovat průměrnou a průměrnou, jak jsem zjistil tak citigo počítá průměrnou po celou dobu zapnutého pohonu i když auto stojí, takže můžete jet 130 Km/hod a pak 10 minut stát v koloně a máte stejný průměr jako jindy když se jede stovkou celou trasu bez problému.

Jak jste ukazoval tabulku toho uživatele, je otázka jestli se nejedná o nabitou elektřinu , oproti spotřebě dle palubního počítače tam je rozdíl 17-18% procent (učinnost baterie a měniče). Taky nevíme jestli třeba pravidelně na někoho nečeká ve voze s puštěným topením.

Ztráta v palubní nabíječce je docela velká , nabíjel jsem doma 2 hodiny na obě fáze a když byla celkem zima, tak po oteření přední kapoty na mě fouklo teplo jak u půl hodinky odstaveného spalováku. Voda chodí z nabíječky, přes pohonný měnič do motoru chladiče a zpět a všechny komponenty měli kolem 40 stupnů. Ventilátor se nespínal. Napadlo , mě proč tam nedají ventil, který by v zimě pouštěl teplou kapalinu z nabíječe rovnou do kabinového tělesa a nepustil ventilátor ve voze. Mohlo by to "zadarmo" po nocích při nabíjení vysušovat kabinu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 21:45:11

Citigo má výhodu toho jednoho nabíjení, tedy menší spotřeby a tedy většího dojezdu v tom plánu. Pokud by eGolf vyjel se 100% bateri, nabíjel by pouze jednou.

Ano, spritmonitor počítá s elektřinou nabíjenou, tedy nebere v potaz ukazatel spotřeby v autě, protože ten zkresluje ale ukazuje reálnou spotřebu auta. Soul má ztrátu cca 10%, takže je možné, že u 2 fázové palubní nabíječky bude ztráta jak uvádíte cca 18%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Turbo » sob 11. led 2020 21:46:03

Ta ztráta při AC nabíjení je celkem zajímavá, měřil jsem to u i3 a tam ti vycházelo bez ohřevu baterie na 10% (Citigo aktivní ohřev nemá pokud vím?)

Zimní spotřebu máte velmi solidní, ale nemyslím si, že by ji měli případní zájemci brát jako referenční, protože je to celkem výrazně pod celoročním průměrem VW Up, běžný uživatel bude v zimě asi na zcela jiných hodnotách.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Turbo » sob 11. led 2020 21:48:42

Josef píše:
Ano, spritmonitor počítá s elektřinou nabíjenou, tedy nebere v potaz ukazatel spotřeby v autě


Já jsem to tedy nikdy nepoužíval, ale nepočítá spíš s tím, co tam kdo napíše? Myslíte, že každý nabíjí pouze ze zásuvky s elektroměrem?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 22:07:35

Já jsem tam psal reálnou spotřebu všude kde jsem nabíjel je měření, kolik Ev nabije, viz můj podpis, stačí kliknout na odkaz v podpisu
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » sob 11. led 2020 22:38:49

Turbo píše:Ta ztráta při AC nabíjení je celkem zajímavá, měřil jsem to u i3 a tam ti vycházelo bez ohřevu baterie na 10% (Citigo aktivní ohřev nemá pokud vím?)

Zimní spotřebu máte velmi solidní, ale nemyslím si, že by ji měli případní zájemci brát jako referenční, protože je to celkem výrazně pod celoročním průměrem VW Up, běžný uživatel bude v zimě asi na zcela jiných hodnotách.


Zrovna včera jsem najezdil po Jablonci a Liberci přesně 100 Km 2x jsem byl Liberec a zpět a nespočet jízd po městě. Průměrná rychlost byla tuším kolem 33 Km/hod doba jízd podle PP někde pod tři hodiny. Spotřebu vím přesně 14.1 kWh/100 Km bylo pošmourno deštivo kolem 4 st. Topím na 20-22 st. ale v EKU a to zhruba na polovinu snižuje výkon topení z 6 na 3 kW, po ustálení to bere kolem 800Watů. Nabíjím vždy do 80% dobil jsem 16,75 kWh než se to samo na 80% vypnulo. Nedám ruku do ohně jestli se nabije naprosto stejně, možná by bylo lepší to nabíjet na 100%. Ale orientačně to sedí.

Nevím jak jiné elektromobily, ale citigo topí v normálním módu hrozně agresivně , i když dám teplotu na 18 st. tak než dosáhne teploty tak fouká hrozně teplo, jak u ohřátého spalováku i boty mám hrozně teplé. Jsem z hybridní Kie zvyklej topit rozumně, protože se to tam projevuje na spotřebě benzínu. Ale zase bez topení , tak to odmítám jezdit a tak přepnu na eko a to mě vyhovuje.

Pokud někdo bude topit naplno a jezdit stylem jak z Pizzou , tak po městě to k 20 kWh na 100 Km půjde i 22,ale na dálku ani náhodou.
Důležité je jezdit plynule, dát si mód plachtění a co nejméně používat rekuperaci a brzdy. Občas se v nějakých novinářských reportážích zmiňují , že "kolik toho narekuperovali" což je nesmysl, auto rekureruje automaticky když stojím na brzdě, destičky jdou až jako poslední možnost. Ale i ta rekuperace má ztráty, proto lépe jezdit plynule a rekuperaci pokud možno nepoužívat.

na sprint motoru je jen 14 e-upů průměrnou spotřebu mají 14,18 podle mě se to tam dává podle elektroměru nákladově , stejně jako u spalováku co natankujete, takže když s toho odečteme 15% tak to vychází, ale na druhou stranu jistě to jsou nadšenci a jezdí s tím jinak než zaměstnanci co jistě těch 1000 aut v lednu , nebo kdy dostanou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 22:50:45

Já používám rekuperaci hlavně místo brzd, vychází mi to zhruba, že narekuperuji cca 20% z celkově spotřebované energie..
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » sob 11. led 2020 23:02:53

Josef píše:Citigo má výhodu toho jednoho nabíjení, tedy menší spotřeby a tedy většího dojezdu v tom plánu. Pokud by eGolf vyjel se 100% bateri, nabíjel by pouze jednou.

Ano, spritmonitor počítá s elektřinou nabíjenou, tedy nebere v potaz ukazatel spotřeby v autě, protože ten zkresluje ale ukazuje reálnou spotřebu auta. Soul má ztrátu cca 10%, takže je možné, že u 2 fázové palubní nabíječky bude ztráta jak uvádíte cca 18%.


Aby nedošlo k omylu vždy uvádím spořebu podle PP posílám i fotky, není to tedy reálná spotřeba kde je ztráta v nabíječi.
Jedná se o spotřebu z baterky do vozu, protože ta nás zajímá především kvůli dojezdu.
Reálná spotřeba je kvůli ekonomice provozu ta je nepodstatná protože se jedná o koruny na 100 Km

Na DC by ztráta měla být mnohem menší, protože se obchází AC-DC měnič co je ve voze. Otázka je jestli to číslo co ukáže stojan ABBje čistá energie,nebo i obsahuje ztráty ve stojanu, které jsou také kolem 10-20% (ten stojan také pěkně topí) . O to větší to bude otázka až se bude platit za skutečně odebrou energii.

Ztrátu kolem 15-20% mám i u Nira PHEV ,který má jednofázovou 3,3 kW nabíječku podle mě hodně podobnou jak Soul , takže bych se divil když by měl SOUL jen 10%. Nabiju do baterky 7 kW a na elektromeru ukáže skoro 9. Jak to měříte?

Jinak u Citiga je podle mě co zatím málo znám, ztráta stejná jestli nabíjím 1F ,nebo 2F jednak jsem to změřil a jednal z logiky věci jsou to dvě nabíječky nezavisle na sobě mají nějakou účinnost a když jedou současně , mají ztrátový výkon 2x takový, ale nabijí auto za polovinu času.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Turbo » sob 11. led 2020 23:07:42

Jestli ten palubní PC nebude nějak moc optimistický, nabíjecím ztrátám 18% se mi nechce moc věřit, když jinde to je skoro polovina. Pak máte o něco menší kola než jsou v originálu, což asi trochu zahapruje s najetými km...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » sob 11. led 2020 23:16:33

Josef píše:Já používám rekuperaci hlavně místo brzd, vychází mi to zhruba, že narekuperuji cca 20% z celkově spotřebované energie..


To znamaná ,že by u Soulu šlo zpomalovat bez rekuperace? Má dojem že tyhle moderní EV to dělají automaticky, nebo máte v Soulu ješte podtlakový posilovač místo elektrohydraulické jednotky, která vše řídí a řidič je mačká pedál, když chce zpomalit?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » sob 11. led 2020 23:22:38

Turbo píše:Jestli ten palubní PC nebude nějak moc optimistický, nabíjecím ztrátám 18% se mi nechce moc věřit, když jinde to je skoro polovina. Pak máte o něco menší kola než jsou v originálu, což asi trochu zahapruje s najetými km...


Optimistický je pár kWh chybí , to jsem psal dříve,ale jen nevím jestli to nebylo studenou baterkou, protože jinak spotřeba vs nájez vs dojezdy poměrně sedí na využitelnou kapacitu 32 kWh.

Kola mám menší,ale v povoleném rozměru mají poloměr podle tabulek o 2mm menší ,dělá to -15mm tj. 0,81% což je nic. Najetá vzdálenost +- sedí podle mapy.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Turbo » sob 11. led 2020 23:42:17

Josef píše:Já jsem tam psal reálnou spotřebu všude kde jsem nabíjel je měření, kolik Ev nabije, viz můj podpis, stačí kliknout na odkaz v podpisu


Už tomu asi začínám rozumět, u Vás jsou ty zápisy pravidelně po 100, 130, 140km, tak to sedí na odečet při nabíjení (jenom nechápu, že se dokážete třeba 3x po sobě trefit s nájezdem na 100km?)
Ale když si projedu ty Up!aře, tak drtivá většina tam má zápisy po 20,30,40km, nebo naopak tam je i 500, 700km, což nepředpokládám, že bude vzdálenost od nabíjení, ale jednoduše odečet spotřeby z pal. PC.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 23:50:51

Ztrátu jsem měřil na wattmetru. Každopádně když jsem nabíjel baterii, která měla 50% kapacity, tak nabíječka ukazuje např. že dobila 15 kWh a baterie ukazovala 100%, ale reálně byla kapacita 27 kWh, tedy o 10% menší, tedy místo 15 kWh nabila nabíječka pouze 13,5 kWh. Pokud jste tedy nabil 16,75 kWh tak jste nabíjel ze 33,5% do 80% kapacity?

Ztráta při nabíjení udávaná v % bude sedět vždy, ano dvojnásobná ztráta v kWh za poloviční čas bude teoreticky stejná jako poloviční ztráta v kWh za dvojnásobný čas. Jenže u EV není nabíjení rovnoměrné, ale s nějakou charakteristikou a víme, že ztráty klesají s velikostí proudu protékající obvody a kabely. Tedy nabíjení 3,5 kW bude mít trochu jiné ztráty než nabíjení 7 kW, tedy myšleno na výstupu nabíječky. Určité ztráty budou konstantní a jiné budou proměnné.

Rekuperace je asi u všech EV podobná. U Soulu jsou 3 stupně. První je D nejnižší, pak je B vyšší u kterého i svítí brzdovky a pak je třetí stupeň po stlačení brzdového pedálu. Bez rekuperace (N) auto jen plachtí. Mám nainstalovaný čip na úpravu průběhu výkonu na akceleračním pedálu, tedy v určité poloze pedálu dává jednotka do motoru 0 W příkonu, tedy auto je v podobném režimu jako v neutrálu (N).

Ty úplně poslední hodnoty zadávané na spritmonitoru už byly odhadem, končil jsem se zápisem, tak jsem to jen doplnil, aby to sedělo s nabíjením a tachometrem. Ano občas jsem trefil 100 km díky cestám, kde opravdu trasa má délku 200 km a nabíjel jsem přesně v polovině cesty. Někteří lidé si píší spotřeby jinam a pak to na spritmonitoru sdruží třeba do stovek až tisíců km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

nabíjeni

Příspěvekod Citigo e IV » stř 15. led 2020 9:00:15

AHoj všichni

včera jsem se pokusil vybít co nejvíce trační baterku, což se mě uplně nepodařilo, protože auto už naznačovalo,že takhle ne.
předem píšu že nebyly uplně ideální podmínky -1,5 st. a auto nebylo 2 dny nabíjeno a ujeto za den jen kolem 70 Km takže baterka baterka
nebyla rozhodně rozhycovaná.

Od dojezdu 50 Km dává výstrahu a omezuje výkon na hranici režimu Eko + tj 40 kW , ale topení normálně jde auto není v řežimu EKO.
Při dojezdu 30 Km a ukazatel na 3 čárky se auto přepnulo do režimu EKo, ale dale se dál přepnout co normálu.
Po 5 kilometrech se v dálničním cca 2 Km dlouhém stoupáku omezil výkon tak silně, že jsem byl rád za rychlost 80 Km a auta co jsem v počátku předjel mě zase dohnala, už jsem myslel ,že se to zastaví.
Nicméně po rovině se to dalo do pořádku a auto normálně zase jelo po městě bez problému i topilo, topil jsem normálně na 22 st. abych to vybil co nejrychleji, tak už jsem raději jezdil jen po okolí a pomalu.
výstraha.JPG

Když šla ručička k červenu přeplo se to na Eko bez možnosti vypnutí a ztlumilo to topení, po pár Km když šla ručička k prvnímu dílku se hodil režim eko + a vypnulo se topení a začalo se mlžit okno, nicméně vytápění skla a sedačky šlo a tak jsem to po pár Km s dojezdem 19 Km a odhadem 3kWh použitelné energie ukončil, bylo mi líto to vybíjet na nulový dojezd
vybito.JPG


Takže teoreticky auto potřebovalo nabít 32-3=29 Kwh doba nabíjení bylo poměrně přesně odhadnuta (nabíjel jsem jen na jednu F 16A protože mám elektroměr jen na jedné fázi)
doba nabíjení.JPG


Ráno bylo auto nabité na 100% pár Km nerekuperovalo a ze síte si to vzalo 33,1 kWh což odpovídá ztrátám při nabíjení 14%
nabito.JPG


Níže máte dojezdy při jednotlivých režimech, podle mě dojezd v normálním módu hlavně po městě je nadhodnocen s topením na 22 st. by to nedalo, ale EKO a EKO si myslím že sedí přesně na moji spotřebu.
dojezdy.JPG
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 15. led 2020 12:55:58

To omezení výkonu v EKO a EKO+ asi dost ušetří, já jezdím se Soulem pořád v EKO, ale mění to pouze průběh výkonu na akceleračním pedálu, tedy auto stále umí i v EKO 100% výkonu.
Skutečná spotřeba energie je tedy zhruba o 14% vyšší, než ukazuje auto. I tak ta spotřeba je dobrá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50