Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

Citigoe iV
Příspěvky: 3
Registrován: stř 22. led 2020 10:52:10

Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigoe iV » stř 22. led 2020 14:05:22

Mam Citigo objednane a melo by byt asi za 3 tydny. Mel jsem vcera pujcene predvadeci a zkusil jsem ho pouzit na mimomestske premistovani a musim priznat, ze jsem velmi zklamany. Minimalne, co se tyka nabijeni. Mam zkusenost s e-up!em a s i3 a nabijeni chodilo 35, resp. 45kW/h. Nakup v Lidlu a bylo dobito.
Vcera jsem jel se Citigo, prevazne po dalnici 80% a mesto 20%. Dojezd cca 150km pri 120km/h tempomat, teplota nastavena na 21C, vnejsi kolem 0C. Ujeto 152km, zbylo 14% baterie. Nabito za 1h20min pouze 26kW (14-89%), co je prumer pod 20kW/h, ani ne polovina udavana vyrobcem.
Domu dojeto pri zustatku na cca 10km uz bez topeni, ktere neslo posl. asi 20km zapnout. Takze, kdyz pojedu po dalnici a budu bezpecne spocitany dojezd domu s cca 20km rezervou a na posl. 10km zustanu hodinu v zacpe, budu v aute tu hodinu mrznout...
Je to skoda a to dobijeni na 50kW nabijecce je fakt vopruz. Zklamani....
2AE54B71-FD35-48BB-A476-9DDD47D43EC7.jpeg
2AE54B71-FD35-48BB-A476-9DDD47D43EC7.jpeg (77.92 KiB) Zobrazeno 19648 x
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » stř 22. led 2020 15:37:46

Výrobce udává 80% za hodinu. Což by skoro mohlo odpovídat. Je to holt daň za to, že tam není nějaký aktivní tepelný management baterie.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » stř 22. led 2020 20:28:52

Jsem to tu psal jaká to je bída z rychlonabijením , ještě se to dá do 65%, ale dneska nabíjení z 56% na 83% 10,6 kWh 42 !! minut.

Zkoušel jsem všechno možný teplou, studenou baterku. Myslím že to není ani tím že by chyběl tepelný management baterky, protože by to jelo občas slušně, ale myslím že to je úmysl, že se prostě jen chrání výrobce. Přeci jen bude těch aut vyrobeno mnohem více než těch původních a výrobce nehodlá řešit reklamace.
Pokud by to nabíjelo jak starý UP! tak by se určitě našel někdo kdo by jel stylem 200 Km pul hodiny na nabíčce a tak by stím jezdil 600 Km cesty a na to to auto evidentně není. Ale jet s tím 350 Km s jednou menší pauzou přes republiku , na místě 4 hodiny na AC a zase zpátky se dá úplně v pohodě.

Jen bych dodal jaké nové i ojeté auto v cenové relaci do 500 tis. dá 150 Km v zimě s topením po dálnici na tempomat.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 22. led 2020 22:47:32

Nejde o tepelný management baterie, pouze jde o její zapojení (tedy spojení jednotlivých článků v baterii) a nelze ji nabíjet rychleji jen díky tomu, že by se zničila baterie. Nerozumím tomu, že je někdo zklamán, když si nedokáže přečíst základní parametry auta. Objednat auto bez vyzkoušení a delšího studia jak fungují BEV auta, je hazard.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Citigoe iV
Příspěvky: 3
Registrován: stř 22. led 2020 10:52:10

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigoe iV » stř 22. led 2020 23:39:38

Josef píše:Nejde o tepelný management baterie, pouze jde o její zapojení (tedy spojení jednotlivých článků v baterii) a nelze ji nabíjet rychleji jen díky tomu, že by se zničila baterie. Nerozumím tomu, že je někdo zklamán, když si nedokáže přečíst základní parametry auta. Objednat auto bez vyzkoušení a delšího studia jak fungují BEV auta, je hazard.


Auto jsem objednaval mj. na zaklade udaje vyrobce o rychlosti nabijeni 40kW/h, tj. jako puvodni e-up, skutecnost je ale polovicni, 20kW/h a to obrovsky rozdil...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » čtv 23. led 2020 7:14:37

Výrobce uvádí, že maximální výkon nabíjení je 40 kWh, ale že 80% baterie se nabije za 1 hodinu. Tedy baterie má použitelnou kapacitu 32,3 tedy 80% je 25.84 kWh a to nabije tedy za hodinu, pak je průměrný příkon 25.84 kW (zdůrazňuji průměrný). Původní eUP skutečně nabije auto mnohem rychleji, nový eUP stejně jako Citigo-e nabíjí pomalu. Tedy reálně se stane na delší trase s více nabíjeními, že starý eUP dorazí do cíle rychleji než nový eUP. To je právě ta nevýhoda baterií kolem 35 kWh a nemá to jen Citigo a eUP ale i eGolf, Ampera-e, Kia Soul a Niro ve verzi 39 kWh, Nissan Leaf, Renault Zoe, nový Ioniq atd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 23. led 2020 8:02:10

Stačí se podívat do specifikace použitého článku LGe63 maximální nabíjecí výkon při teplotě 25-45 st. je 225W x 168 =37,8 kW.
Při teplotě 0 at je to jen 70W takže kolem 12 Kw. Tyhle baterky se nadají nabíjet vysokým výkonem jako ty ve starém Up, zase jich je tam 2x tak kapacitně.

Až bude teplo tak to budu se škodovkou řešit, ale myslím že nebude co, při pokojových teplotách to k těm 40 Kw doleze.

Na druhou stranu při nabíjení mezi 10-55% to zase oproti starému Upu propastný rozdíl není, Up! už posledních pár procent jel taky hrozně pomalu myslím, že posledních 6% asi 15 minut a kvůli dojezdu to občas bylo nutné nabít na 100%.

Jediné co , že ty citiga i čipem čezu na rok zdrarma budou slušně blokovat nabíječky a tím dá škodovka vzkaz co už hlásila, že u nás není infrastruktura pro nabíjení úplně dokonalá. Když mám auto na 56% hlasí dobu dobíjení do 100% na DC 1:30 hod.
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Mike » čtv 23. led 2020 9:03:07

Pokud se nepletu, tak Citigo ma stejne clanky jako stary UP a Golf, kde jsou clanky Panasonic.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 23. led 2020 9:16:39

Má jiné, když by měl staré, tak by se tam nevešla tak velká kapacita. 36 kwh je v téhle velikostní třídě minivozu unikát.
Má články stejné jako ZoE, nebo Audi e-tron
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 23. led 2020 11:24:48

Josef píše:Tedy reálně se stane na delší trase s více nabíjeními, že starý eUP dorazí do cíle rychleji než nový eUP.


Ta trasa by musela být čistě teoretická s ideálním rozmístěním nabíjecích stanic pro dojezd starého Up! A asi hodně dlouhá.
A to ještě neřeším , že při 5-6 nabíjeních po trase je vyšší riziko obsazené nabíječky , než u dvou nabíjení
Dal jsem do abetterrouteplanner.com Trasu například Liberec-Ostrava.

Se starým Upem to jede přes Mladou Boleslav a Trasa má o 50 Km víc s nabíjením po trase 6x zadal jsem 25% rezervu v baterii (což je v zimě 20 Km) celková doba jízdy 7 hodin. Nový to jede Ideální trasou, první nabíjení po 140 Km ve Vysokém Mýtě z 44 na 69% což je 14 minut a pak až v Olomoci z 20 na 63% což je 23 minut. celková doba jízdy je rovných 5 hodin. U nového mi rezerva v dojezdu neklesne pod 40 Km.
Citigoe iV
Příspěvky: 3
Registrován: stř 22. led 2020 10:52:10

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigoe iV » čtv 23. led 2020 19:29:16

Josef píše:Výrobce uvádí, že maximální výkon nabíjení je 40 kWh, ale že 80% baterie se nabije za 1 hodinu. Tedy baterie má použitelnou kapacitu 32,3 tedy 80% je 25.84 kWh a to nabije tedy za hodinu, pak je průměrný příkon 25.84 kW (zdůrazňuji průměrný). Původní eUP skutečně nabije auto mnohem rychleji, nový eUP stejně jako Citigo-e nabíjí pomalu. Tedy reálně se stane na delší trase s více nabíjeními, že starý eUP dorazí do cíle rychleji než nový eUP. To je právě ta nevýhoda baterií kolem 35 kWh a nemá to jen Citigo a eUP ale i eGolf, Ampera-e, Kia Soul a Niro ve verzi 39 kWh, Nissan Leaf, Renault Zoe, nový Ioniq atd.


Kdyz jsem v polovine zari auto objednaval, byla jedina info, ze je rychlost nabijeni 40kW/h. Az pozdeji rekli, ze se bude nabijet 1h na 80%. Ani ve snu me tehdy nenapadlo, ze pujdou s rychlosti nabijeni dolu oproti koncernovemu modelu postavenemu pred 6-7 lety, na auto jsem se tesil a chtel jsem byt jeden z prvnich, ktery ho bude mit. Takze asi hazard, jak rikate v predchozi zprave...vzhledem k tomu, ze Skodovce a kvalite jijich produktu verim, hazard me v tu chvili vubec na mysl neprisel. Kazdopadne, ted nevim/resim, jestli si ho necham a nebo pustim do sveta:(
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » čtv 23. led 2020 20:05:08

To záleží na tom, jak moc jezdíte dálky. A nabíjet do 60-70% jistě nebude tak strašné.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » čtv 23. led 2020 21:13:48

Citigoe iV píše:Kdyz jsem v polovine zari auto objednaval, byla jedina info, ze je rychlost nabijeni 40kW/h. Az pozdeji rekli, ze se bude nabijet 1h na 80%.


Přehlédl jste ten fakt nabíjení a ani já jsem si to na začátku neuvědomil, nicméně už v květnu Škoda uváděla tento fakt (např. článek z 23.5.2019"Dobíjení probíhá třemi různými způsoby. Vůbec nejrychlejší je stejnosměrná rychlonabíjecí stanice o výkonu 40 kW, schopná doplnit baterii na hodnotu 80 % za jedinou hodinu."
Podobně se nechali nachytat majitelé nového Leafa, kde výrobce nedal k bateriím chlazení a má to při delších cestách v létě důsledek pomalého nabíjení (tedy nejen v zimě). Pokud pojedete nějakou delší trasu (>200km) jen občas (což se u tohoto auta víceméně předpokládá) tak to nebude tak strašné, ideálně nabíjet 0-55%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Ava » pát 24. led 2020 20:30:47

Nemůže se to brát jako klamavá reklama? Já tedy také měl za to, že to bude nabíjet 40KW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pát 24. led 2020 21:14:47

Bohužel ne, je to maximální příkon za ideálních podmínek a uváděli i ten údaj 0-80%. Soul taky nabíjí maximálně 47 kW, ale průměr 0-80% je 40 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » sob 25. led 2020 18:42:57

Myslím že s tou rychlostí nabíjení se to tu zbytečně řeší v pásmu do 50% je rychlost jen nepatrně menší než u předchůdce a 50% u tohodle vozu je 100% u staršího typu. Navíc díky dojezdu to většinou rychlonabíječku potřebovat nebude a to je dobře, jednak bude rychlonabíjení drahé a jednak ničí baterie.

Na co se zapomíná, to je AC domácí dobíjení má nabíjení na dvě fáze, tak není problém si udělat prakticky u každého RD domu wall box a bez zvyšování hladiny hlavního jističe to dá. Doma a na pomalých AC sloupcích při parkování se auto dobije 2x rychleji.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » sob 25. led 2020 18:55:12

Nabíjení baterií proudem max 1,5C je standard, tedy baterie nabíjí max 90A, což je v souladu se zapojení článků. Kdyby byly zapojeny jinak (např. serioparalelně), tak by se mohly nabíjet proudem až 180A, tedy příkonem dvojnásobným (až 90 kW).

Např. nový Peugeot 2008 má již 3f (3x16A) nabíječku, to je ideální. Já mám jistič 3x32A, tedy mě stačí ta 1f nabíječka na plný výkon palubní nabíječky, bohužel někdy to je otrava na AC nabíječkách 22 kW, když tam stojí druhé auto.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » sob 25. led 2020 19:11:33

No, ale pokud se veme to, že škodovka stojí 1/2 toho co ostatní auta. Nehledě na to, že některé auta nad milion mají stále pořád jen 1x32, tak se dá říci, že je na tom škodovka velice dobře.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » sob 25. led 2020 19:28:57

Ano, cena výkon ve své třídě mají Citigo-e a eUP dobrý.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » sob 25. led 2020 19:31:38

Josef píše:Nabíjení baterií proudem max 1,5C je standard, tedy baterie nabíjí max 90A, což je v souladu se zapojení článků. Kdyby byly zapojeny jinak (např. serioparalelně), tak by se mohly nabíjet proudem až 180A.


Ale zde diskutované Citigo má baterie zapojené serio-paraelně 2P 84S baterie mají kapacitu 63Ah jedna takže kapacita je 126 Ah tudíž by podle Vaší teorie se mohli nabíjet proudem 190A. Ale druhý fakt je že ty sáčkové baterie mají sice úžasnou kapacitu s ohledem na velikost a hmotnost, ale na druhou stranu namají tak velké nabíjecí proudy jen 1C při ideální teplotě nad 25 st. Při maximálním proudu 125A a napětím jen 320V což je dané
tím že tam je článků jen 84 za sebou mám přesně špičkový nabíjecí výkon 40 kW

Něco jiného je audi E-tron ma 4Paraelně a 108 s Sérii a ktomu Chlazené. Mj. jsem zjistil, že stejné články má mercesdes EQC
Takže Citigo se použitými články řadí do "lepší" společnosti

https://eftm.com/2018/09/under-the-hood-the-mercedes-eqc-lithium-ion-battery-51549