Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod denial » stř 05. úno 2020 21:05:07

Radovan píše:Právě bobečka testuji. Je jedno, zda jsem dojel po nočním stání v +2 C s baterkou na 20% nebo po celodenním ježdění v +2 C, ani na ABB rychlonabíjecích stojanech (Lidl, Globus) ani na Siemens jsem se nedostal přes 25 kW. Je opravdu strašidelné, když Vám auto při 20% baterky ukáže dobu pro nabití 2:10 hod,.


bude to v lete vyrazne lepsie?

alebo snad este horsie kvoli rapidgate?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 06. úno 2020 8:45:03

Josef píše:Ano km/h je fajn, pro srovnání Citigo-e 170km/h, eTron 590 km/h. Audi je opravdu rozežrané auto, ale když zadám Praha-Ostrava max cestovní rychlost 120km/h, tak je to takto celkem jasné. Audi díky rychlému nabíjení by to dalo s ještě větším rozdílem při rychlosti 140 km/h.


Pořád mě ta tabulka nějak neseděla a už vím to první nabíjení na etronu je asi ve Vystrkově na ulra rychlé nabíječce, proto tak krátký čas . Pokud by byla jakákoliv jiná trasa, kde není tahle nabíječka tak už tak velký rozdíl v čase není.

Ona i ta cesta nebude žádná láce 30 kW na Vystrkově za 270 Kč když zanedbám to přicucnutí na molu, doma 95 kW se ztrátama po 3 Kč do to máme nějakých 550 Kč za jednu cestu. Zpátky to rychlonabíječkách to bude bez neomezeného paušálu čezu s Vystrkovem 600-800 Kč podle toho co si kdo bude platit.
Když vezmu průměr 1200 Kč za 750 Kč to máme 1,6 Km ekvivalent 5 litrů paliva na 100 Km a jako bonus 2-3 hodiny na rychlonabíječkách. Na tyhle trasy jedině Tesla , 1x tam i zpráky si přicucne v Olomouci a má to vyřešený ,nic jinýho nebrat.

Když naplánuju trasu bez použití té nabíječky na vystrkově a dám zpět do Prahy , tak bude za celých 750 Km nabíjecí čas u Citiga jen o 19 minut delší a pokud si naplánuju v Ostravě nabíjení na AC jen 2 hodiny a to nebudu počítat do celkovýho času . Tak už to citigo vyhraje.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » čtv 06. úno 2020 8:49:41

Takže výsledek vaší analýzy je, že je lepší koupit Citigo-e než eTron v našich podmínkách? Alespoň tak tomu rozumím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dort » čtv 06. úno 2020 10:21:13

denial píše:
Radovan píše:Právě bobečka testuji. Je jedno, zda jsem dojel po nočním stání v +2 C s baterkou na 20% nebo po celodenním ježdění v +2 C, ani na ABB rychlonabíjecích stojanech (Lidl, Globus) ani na Siemens jsem se nedostal přes 25 kW. Je opravdu strašidelné, když Vám auto při 20% baterky ukáže dobu pro nabití 2:10 hod,.


bude to v lete vyrazne lepsie?

alebo snad este horsie kvoli rapidgate?


Jen pro ilustraci e-Golf léto - respektive cca +12° a více stupňů cca 38kW a dnes cca 2° 26-27kW a při 31% baterky se ukázalo 2:10 shodou náhod také (studená baterie)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Radovan » čtv 06. úno 2020 13:52:30

Mělo by to být v létě spíše k těm hraničním 30 kW, pokud ovšem nedojde k rapidgate tím, že lidi s tím budou lítat po dálnici a chtít rychlonabíjet na delších trasách. I tak to ale na 80% bude trvat minimálně hodinu.
Dnes po 2 hodinách ježdění a ujetých 84 km na trase Ostrava-Havířov-Dolní Domaslavice a zpět (kombinace městská rychlost 50, rychlostní silnice 80 a 90 km/h, ježděno na tempomat s 10% navýšením, tj. 55, 88 a 99 km/h) ve 12:00 započato rychlonabíjení CCS na stojanu ČET Benzina Ostrava Rudná, venku +2,5°C, poloviční baterka dle analogového ukazatele, dojezd palubní počítač 115 km, průměrná spotřeba 16,2 kWh/100 km
Po 1 minutě nabito 0,359 kWh, 55% stav baterie dle stojanu.
Po 10 minutách nabito 3,553 kWh, 65% stav baterie dle stojanu.
Ve 12:26 h krátká zkouška ohřevu/klima kabiny v době nabíjení, lze po otočení klíčkem do první polohy, ihned naběhne klima defaultně na +22°C, rozjede se rádio, okamžitá spotřeba 2,4 kW, dojezd palubní počítač 173 km.
Po 39:26 min. nabito 10,795 kWh, 85% stav baterie dle stojanu.
Nabíjení přerušeno manuálně při 93% dle stojanu, za 1:08 h nabito 14,078 kWh, ve 13:14 h skoro plná baterka dle analogového ukazatele, dojezd palubní počítač 218 km.
Zjištěno, že do 80% kapacity baterie byl výkon nabíjení kolem 25 kW, pak prudce klesal až do 93%, konečný průměr je tak necelých 14 kW.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » čtv 06. úno 2020 14:29:10

Radovan píše:Dnes po 2 hodinách ježdění a ujetých 84 km na trase Ostrava-Havířov-Dolní Domaslavice a zpět (kombinace městská rychlost 50, rychlostní silnice 80 a 90 km/h, ježděno na tempomat s 10% navýšením, tj. 55, 88 a 99 km/h) ve 12:00 započato rychlonabíjení CCS na stojanu ČET Benzina Ostrava Rudná, venku +2,5°C, poloviční baterka dle analogového ukazatele, dojezd palubní počítač 115 km, průměrná spotřeba 16,2 kWh/100 km


Tyhle hodnoty mi přijdou už reálnější než dříve zde zmiňované spotřeby.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Dovi » čtv 06. úno 2020 16:06:45

Radovan píše:Dnes po 2 hodinách ježdění a ujetých 84 km na trase Ostrava-Havířov-Dolní Domaslavice a zpět (kombinace městská rychlost 50, rychlostní silnice 80 a 90 km/h, ježděno na tempomat s 10% navýšením, tj. 55, 88 a 99 km/h) venku +2,5°C, poloviční baterka dle analogového ukazatele, dojezd palubní počítač 115 km, průměrná spotřeba 16,2 kWh/100 km

Zdravím,
mohu upřesňující dotaz?

Bylo za jízdy zapnuto topení?
Jestli ano - díval jste se pak do mobilní aplikace, kolik z té celkové spotřeby dělala jen samotná jízda a kolik k tomu přidalo topení + režie vozu?

Nebo jestli jste baterkou za jízdy topil a ten příkon určený na topení kdybyste musel odhadovat, kolik byste řekl, že si to topení po celou jízdu průměrně bralo?
1 kW ?
1,5 kW ?
2 kW ?
Myslím tím dlouhodobý průměrný odběr - ne ten krátkodobý větší příkon (třeba až 4 nebo 5 kW) na začátku, při vytápění promrzlého vozu.
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 06. úno 2020 21:59:11

Josef píše:Takže výsledek vaší analýzy je, že je lepší koupit Citigo-e než eTron v našich podmínkách? Alespoň tak tomu rozumím.


Výsledek je takový že kolem komína ať si každý koupí co chce , co mu vyhovuje a na co má peníze to je jedno. Na dálku jako PHA-Ostrava si koupit ideálně teslu , nebo auto co to elespoň ujede na jeden zátah. (niro,konu 64)

A když si koupím Citigo ,nebo etrona kolem komína a jednou za rok s tím pojedu dálku ,nebo na dovolenou tak to taky dám podobnou rychlostí,ale se citigem za polovinu peněz.

Jinak musím říct , k Radovanovu měření rychlosti nabíjení, že mám stejný výsledky ,ale v jiných testech někdo tvrdí z výkony kolem 35-37 kW což teda nevím jak toho dosáhly, mám podezření , že novinářský auta mají jiný software.

Co se týká spotřeby mám taká stejnou ,ale na krátké trase 80 Km stačí jednou odmrazit auto,nebo na nabíječce si topit (to jde také do spotřeby i průměrné rychlosti a doby jízdy) a spotřeba je rázem jinde. Stačí jen 10 minut topit s výkonem 2,5 kW a máte to na 80 Km trase zvýšení celkové průměrné spotřeby o 0,5kW/100 Km.

Výkon topení je v eku při 2-5 st. venku cca 0,8 kW (celkem i s 0,2-0,3kW -"volnoběhem,světlama") v komfortu to jede 1,5-2kw a to už je na tričko s krátkým rukávem.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Radovan » pát 07. úno 2020 9:38:52

Auto automaticky spouští klimu/topení po nastartování na +22°C a ventilátor na půlku. Zpočátku to žere 5, pak 3, nakonec kolem 2 kW výkonu, bráno z palubní desky okamžitá spotřeba při nastartovaném autě ale bez jízdy. Všechny jízdy jsem s tím jezdil v tomto módu, občas jsem přidal sedačku řidiče a spolujezdce, když někde stálo auto déle. Venku teploty od -1,5 do +2°C.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 07. úno 2020 10:04:26

Samozřejmě bez tepelného čerpadla je ten příkon na topení dvojnásobný, nicméně do teplot kolem nuly to není nijak tragické. Každé auto které má tepelné čerpadlo má i pomocné elektrické topení, které nejen pomáhá čerpadlu na začátku při nízkých teplotách, ale i v případě topení jen ze zásuvky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Dovi » pát 07. úno 2020 10:35:38

Radovan píše:Auto automaticky spouští klimu/topení po nastartování na +22°C a ventilátor na půlku. Zpočátku to žere 5, pak 3, nakonec kolem 2 kW výkonu, bráno z palubní desky okamžitá spotřeba při nastartovaném autě ale bez jízdy. Všechny jízdy jsem s tím jezdil v tomto módu, občas jsem přidal sedačku řidiče a spolujezdce, když někde stálo auto déle. Venku teploty od -1,5 do +2°C.

Děkuji za rychlou reakci,
ono to topení, a zvláště odporové (ne úspornějším tepelným čerpadlem), může udělat s průměrnou spotřebou vozu docela dost.
A samozřejmě, čím pomaleji člověk jede, tím víc je to patrné (tím větší podíl z celkové spotřeby si to topení "pro sebe ukradne").

Pro přehlednost jsem ten Váš konkrétní příklad ze čtvrtka 6. února hodil do tabulky:

EV - vliv topení na průměrnou spotřebu.png
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 07. úno 2020 11:02:00

Trochu zvláštní tabulka, čím větší zima, tím menší spotřeba auta :)

Samozřejmě čím větší rychlost při stejné teplotě tím větší spotřeba nejen auta ale i topení. Já mám přibližně 0,5 kWh příkonu topení na každých 5°C poklesu teploty pod 15°C. Při městské jízdě topení pulsuje, tedy odběr z TČ není stálý ale má spíše průběh pily.
Přílohy
Snímek obrazovky 2020-02-07 v 11.01.08.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Dovi » pát 07. úno 2020 11:17:15

Josef píše:Trochu zvláštní tabulka, čím větší zima, tím menší spotřeba auta :)

Promiňte, ale ta tabulka vůbec není trochu zvláštní.

A vydedukovat z ní, že by snad spotřeba auta měla být tím menší, čím větší je zima, je možno asi jen při velmi nepozorném, letmém přelétnutí pár čísel a vytvoření si zkratkovitého nesprávného závěru.

Anebo případně ještě u člověka zcela netechnicky založeného při totálním nepochopení, oč v té tabulce vůbec jde
(ale toto jistě nebude případ moderátora technicky zaměřeného fóra)
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 07. úno 2020 11:27:40

Já vím o co v té tabulce jde, ale netuším k čemu je to dobré :) Ano vychází z logické věci, že čím větší bude příkon topení, tím menší bude spotřeba samotných systémů auta při konstantní spotřebě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Dovi » pát 07. úno 2020 12:16:40

Když pro nic jinýho, tak aspoň pro to je to dobrý, aby si člověk uvědomoval, jak velký vliv to u EV má (může mít) na celkovou spotřebu, a zvlášť u odporového topení. Jak snadno s ní dokáže zacvičit i malá změna příkonu topení (a od ní se odvíjející úroveň tepelného komfortu).

A proto se asi nemá cenu hádat (nemyslím tady, ale v některých diskusích na jiných serverech) o zimní spotřeby EV - tam velmi snadno mohou být rozdíly dány z velké části vlivem topení a jeho intenzity.

(naopak u fosilu to nikdo nemusí řešit - je jedno, jestli to odpadové teplo vyzáří chladič nebo se částečně vypustí do kabiny, na spotřebu toto nemá vliv)
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 07. úno 2020 12:31:42

Ani máte pravdu zimní počasí zvláště mrazy má fatální vliv na spotřebu, klidně o 30-40% větší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Radovan » pát 07. úno 2020 13:24:31

My, vycvičení z Ion/Zero/iMiev, se topení vyhýbáme jak čert kříži. S baterkou 16 kWh jmenovitých, něco málo přes 14 využitelných a s topením co si baští zpočátku příkon 5 kW, si daleko nedojedete. I ty 2-3 kW průběžné jsou s touto kapacitou baterie hodně a lezou do dojezdu. Víc jak dvojnásobná kapacita Citigoe to řeší.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pát 07. úno 2020 16:55:52

Dovi

Tabulku jste napsal správně, čím se jede pomaleji, tím horší a nejhorší je rozmrazení auta. Jel jsem do práce 5 km spotřeba byla 11,7 auto bylo předhřáté. Pak 2 hodiny stálo a u nás byla trochu kalamitka napadlo 15 cm sněhu za dvě hodiny. Citogo se uvnitř orosilo, tak jsem ho nastartoval, zapnul okno . Okamžitý výkon včetně okna 7,2 kW. Než jsem auto odmetl počkal až se okna odmlží a vyjel spotřeba šla na 19,9. Ale to by se stalo i s tepelným čerpadlem, protože ono nedá tak velký okamžitý příkon.

Jinak topení není třeba řešit v Citigu zvláště né, ve městě může zvýšit spotřebu až o 3-4 kWh/100 km ,ale to nevadí po městě zase bere pohon méně a po městě neřeším dojezd. Na dálnici zase topení bere málo, protože se jede rychle.

je potřeba topit rozumně v servisu mi upravily systém tak , že už se topení neresetuje na 22 st,ale drží nastavenou teplotu, po městě jezdím s 18 st.
a průměrná spotřeba je cca o 2 kwh /100 Km vyšší.

Což při mém průměrném nájezdu s topením za zimu cca 7000 Km dělá nějakých 140 kWhodin? cca 300 Kč. V mievu jsem měl naftové topení, bez toho se provozovat nedal, za zimu padlo cca 30 litrů nafty za 1000 Kč, tak proč to řešit? Podle mě se tepelné čerpadlo nevyplatí , tesla ho také nemá, ale když v autě je tak samozřejmě dobrý.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Radovan » pát 07. úno 2020 20:18:27

Co se toho ježdění po městě týče, tak podle ukazatele okamžité spotřeby se s topením dalo mezi 40-50 km/h po +-rovince jet za 6 kWh/100 km.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod garmont » sob 08. úno 2020 17:38:47

Jak je to topení řešené - stejně jako u trojčat - tj spirála která vyhřívá vodní okruh?