Štemba píše:Když vás tu oba tak pobavilo, tak můžete zapřemýšlet, proč jde nastavit v move a fun v citigo nabíjecí prou 32A
treba proto ze je to univerzalni aplikace pro celkou MQB platformu ? ...
Moderátor: Josef
Štemba píše:Když vás tu oba tak pobavilo, tak můžete zapřemýšlet, proč jde nastavit v move a fun v citigo nabíjecí prou 32A
autodiag píše:Štemba píše:Když vás tu oba tak pobavilo, tak můžete zapřemýšlet, proč jde nastavit v move a fun v citigo nabíjecí prou 32A
treba proto ze je to univerzalni aplikace pro celkou MGQ platformu ? ...
autodiag píše:Štemba píše:Když vás tu oba tak pobavilo, tak můžete zapřemýšlet, proč jde nastavit v move a fun v citigo nabíjecí prou 32A
treba proto ze je to univerzalni aplikace pro celkou MQB platformu ? ...
Citigo e IV píše:Jedno to není , bude nadměrně zatěžovanej nulák, řeším tu vlastní vozidlo. (rozvody a jističe si každej pohlídá)
Protože tím jak jsou fáze posunutý o 120 st. tak se při použití normálních fází proud v nuláku krátí tím posunem. Při plně třífázovém zapojení je proud v nuláku žádný nula.
Pokud bych tohle udělal třeba u 22 kw 32A nabíječky u ZOE, tak mi v nuláku poteče 3x32 tj,. 96 ampér a ten drát k nabíječi by spolehlivě uhořel-
autodiag píše:Citigo e IV píše:Jedno to není , bude nadměrně zatěžovanej nulák, řeším tu vlastní vozidlo. (rozvody a jističe si každej pohlídá)
Protože tím jak jsou fáze posunutý o 120 st. tak se při použití normálních fází proud v nuláku krátí tím posunem. Při plně třífázovém zapojení je proud v nuláku žádný nula.
Pokud bych tohle udělal třeba u 22 kw 32A nabíječky u ZOE, tak mi v nuláku poteče 3x32 tj,. 96 ampér a ten drát k nabíječi by spolehlivě uhořel-
ja myslim ze by to nestil,podle me by to odstrelil uz chranic...
Turbo píše:No, z toho měření to vychází +5 až 10°C, to není extrémně málo, ale stejně jako u jiných EV v podobných podmínkách.
Citigo e IV píše: takže DC dobíjení plnou rychlostí bude možné až budou tropické noci a baterka do druhého dne nevychladne.
Turbo píše:
Co se týká reálné provozní teploty, tak je to myslím vcelku dobře zdokumentované u Leafů obou generací, i vzhledem k tomu, že mají zobrazení teploty na přístrojovce. Na netu je poměrně dost informací co se tam děje, při jakých teplotách se omezuje nebo zastavuje nabíjení. A typuji, že Citigo na tom asi nebude výrazně jinak.
Konečná teplota baterie po návratu domů z Pardubic byla kolik?
Turbo píše:Citigo e IV píše: takže DC dobíjení plnou rychlostí bude možné až budou tropické noci a baterka do druhého dne nevychladne.
Tak na to mám úplně opačný názor, ale mohu se samozřejmě mýlit. Silně pochybuji, že se koncern pustí do tak vysokého rizika, nebo že mají v baterkách natolik unikátní chemii.
Co se týká reálné provozní teploty, tak je to myslím vcelku dobře zdokumentované u Leafů obou generací, i vzhledem k tomu, že mají zobrazení teploty na přístrojovce. Na netu je poměrně dost informací co se tam děje, při jakých teplotách se omezuje nebo zastavuje nabíjení. A typuji, že Citigo na tom asi nebude výrazně jinak.
Konečná teplota baterie po návratu domů z Pardubic byla kolik?
Turbo píše:S maximálním proudem a rozmezí teplot máte pravdu, ale v té samé specifikaci lze vidět jaký je rozdíl v cyklické i kalendářní životnosti při teplotách 25° a 45°C. Myslím, že to není úplně zanedbatelné. Při 60°C jde životnost dolů řekl bych celkem fatálně. Záruka vychází na nějakých +- 800 cyklů, to je při provozní teplotě 45°C už docela na hraně.
Štemba píše:Turbo píše:S maximálním proudem a rozmezí teplot máte pravdu, ale v té samé specifikaci lze vidět jaký je rozdíl v cyklické i kalendářní životnosti při teplotách 25° a 45°C. Myslím, že to není úplně zanedbatelné. Při 60°C jde životnost dolů řekl bych celkem fatálně. Záruka vychází na nějakých +- 800 cyklů, to je při provozní teplotě 45°C už docela na hraně.
800 nabíjecích cyklů je při 250km na plnou baterku nájezd 200.000km, při částečných cyklech to bude ještě víc. Čili 15 - 20 let u běžného uživatele, to přežije fyzickou životnost auta...
Turbo píše:Jo, to souhlas, že většina uživatelů Citigo s teplotou problém mít nejspíš nebude, protože plná baterka má dostatečný denní nájezd a na nějaké větší cestování to moc není.
Pokud jde o porovnání spotřeby, tak je myslím třeba srovnávat srovnatelné, tj. minimálně stejné podmínky. Osobně moc nedám na rekordy, kterými se každý (včetně mě ) rád pochlubí na diskuzním fóru, ale mnohem větší váhu má pro mě spritmonitor.de a tam to na větším vzorku uživatelů vypadá úplně jinak. Navíc tady bylo myslím několikrát spočítáno, že BC u Citiga je dosti optimistický
Ono vůbec to srovnáni Citigo s i3, se kterým se setkávám celkem často, docela pokulhává. Je potřeba se v obou autech povozit.