Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » úte 11. srp 2020 12:22:02

to je asi nejrychlejsi co jsem videl..stale ovsem cekam na tech 40 .tusim ze marne.. :D
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » úte 11. srp 2020 13:17:10

autodiag píše:to je asi nejrychlejsi co jsem videl..stale ovsem cekam na tech 40 .tusim ze marne.. :D

Já to nenafotil, což je škoda, prvních 5 minut mi to výpočtem vyšlo skoro na 50 kW, což teda nevím, jestli je to omezený, tak by to nemělo dát přes 40. Ten snímek ze začátku není vypovídající, čas počítá od zapojení konektoru a než začne nabíjet tak si to spolu chvíli povídá.

Při zahřátí baterky nad 40 stupňů začne zpomalovat, skončil jsem na 55%, že si cucnu ještě v Rousínově, tam jsem dojel s teplotou 42 stupňů a jelo to max 21 kW.

Když nad tím přemýšlím, tak těch prvních 5 minut to vyšlo nad 40kW spíš díky tomu, že dole ukazuje míň % než ve skutečnosti v baterce je. Dobil jsem 15,9 kWh což je 49%, začátek byl 3%, součet tudíž 52%, hlášeno bylo u konce 55%. Takže se tam z "ničeho" oběvily 3%. :idea: :D
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod martin7470 » úte 11. srp 2020 18:02:58

Ja jsem zatim nejvice videl 39.2 kW. Bylo to pri 28 % a teplote baterie 37 C. Myslim, ze pri optimalnich podminkach (25 az 35 %, baterie 39 az 40 C) by to 40 kW mohlo byt (odhadem tak na 1 min. :D ).
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Ztraty nabíjení - Citigo

Příspěvekod denial » pon 21. zář 2020 3:18:27

Dobry den,

pri domacom AC nabijani ma ktory sposob najmensie straty (1f 10A, 1f 16A, 2f 16A ...) alebo su rozdiely zanedbatelne ?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ztraty nabíjení - Citigo

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 7:42:02

denial píše:Dobry den,

pri domacom AC nabijani ma ktory sposob najmensie straty (1f 10A, 1f 16A, 2f 16A ...) alebo su rozdiely zanedbatelne ?

Pro nejmenší ztráty nabíjejte vždy maximem nabíječky. Minimální ztráty pak budou 9-10%.

Čím pomaleji nabíjíte, tím větší ztráty. Ztráty jsou u každé nabíječky v autě jiné, ale obecně počítejte cca 200-300W ztrát u 1f nabíječky a cca 400-500W u 3f nabíječky (jedno zda se nabíjí 3, 2, nebo 1fází). Pokud budete nabíjet extrémně pomalu 2A (umožňují to korejci), tak budou ztráty až 50%.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 8:21:13

Já nabíjím zcela pravidelně 2 kWh a ztráty jsou kolem 15%, předpokládám že lama chtěl napsat 15% místo 50%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 8:35:42

Josef píše:Já nabíjím zcela pravidelně 2 kWh a ztráty jsou kolem 15%, předpokládám že lama chtěl napsat 15% místo 50%.

LAMA napsala 50% správně při 2A.
Pří 10A je to 15-25% podle palubní nabíječky (1, 3f).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 8:56:07

A omluva, já měl namysli 2 kW, 2A nemám jak vyzkoušet :) Je jasné, že nabíječka má nějakou základní spotřebu (v klidu 1.5W) a pak ztráty při průtoku proudem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 9:00:50

Josef píše:A omluva, já měl namysli 2 kW, 2A nemám jak vyzkoušet :)

Ale máte, jako kombinaci přenosné, kde navolíte minimum 8A a v menu auta nastavíte minimum AC (auto pak ukazuje odběr, případně odečíst na měřáku).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 10:14:33

Tohle jsem zkoušel a nějak to nefunguje, nastavil jsem v autě minimum na AC 22 kW a nic, pořád to nabíjí 11 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 10:34:19

Josef píše:Tohle jsem zkoušel a nějak to nefunguje, nastavil jsem v autě minimum na AC 22 kW a nic, pořád to nabíjí 11 kW.

Musí to fungovat. Připojte přenosnou 8,10,12A nabíječku a v autě nastavte u obou možností AC položku "minimum". Lze to udělat při zapnutém autě a spuštěném nabíjení a po každé změně hned uvidíte změnu hodnoty příkonu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 11:04:04

Možná v tom je poměrně nelogická finta, že se to musí omezit na AC přenosná i stacionární.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. zář 2020 12:10:44

Josef píše:Možná v tom je poměrně nelogická finta, že se to musí omezit na AC přenosná i stacionární.


U mého Niro PHEV to funguje také jak psal LAMA. AC přenosné je myšleno originální nabíjecí kabel. Pokud to připojíte na wall box, nebo na přenosný kabel, ale jiného výrobce tak se to chová teké jako stacionární. Ten nabijeci kabel je nějaký divný je jen pro KIU,nebo Hyaundai. Citigo tím nejde nabíjet, ale kabel z Citiga je standartní KIU tím nabiju.

Jinak ty ztráty nejsou jen v nabíječece, ale ve vlastním voze je puštěný počítač, BMS nebo jak to nazveme a ten bere 300 watů a pokud budeme nabíjet na 2A což je 560W tak bude ta ztráta 50%. Proto nejlépe nabíjet co nejrychleji. Já Citigo nabíjím na jedné fázi 16A bežně a vyjímečně 2x16A .

Mám tak v motoru hliníkovou řídící jednotku, máte ji v EV také rozměr trochu menší než A4 (vypdadá jek jednotka ABS,nebo řj spalovacího motoru) při nabíjení je docela horká počítám ztráta minimálně 100W.
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod denial » pon 21. zář 2020 12:16:41

> Já Citigo nabíjím na jedné fázi 16A bežně

Aku nabijacku k tomu pouzivas?
Myslim, ze dodana k autu da max 10A.

Alebo je mozne si spravit kabel, kde na jednej strane bude 5kolik a na druhej type2 a tak to pripojit do auta cez dodany type2 kabel a bude to nabijat 2x16A bez nejakej hrozby?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » pon 21. zář 2020 12:22:15

denial píše:> Já Citigo nabíjím na jedné fázi 16A bežně

Aku nabijacku k tomu pouzivas?
Myslim, ze dodana k autu da max 10A.

Alebo je mozne si spravit kabel, kde na jednej strane bude 5kolik a na druhej type2 a tak to pripojit do auta cez dodany type2 kabel a bude to nabijat 2x16A bez nejakej hrozby?

Píšeš, že nabíjíš 16A běžně, tak soudím, že kabel máš..., pak nechápu tvoji otázku, nicméně odpověď je ANO, ale musí tam být EVSE elektronika.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod denial » pon 21. zář 2020 12:28:48

Nie, ja nabijam 10A s dodanou nabijackou.

16A nabiji bezne, to som citoval uzivatela Citigo e IV

A pytam sa najma na to, ked tam ziadna elektronika nebude, iba 5kolik a typ2 konektory spojene kablom.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » pon 21. zář 2020 15:30:48

denial píše:Nie, ja nabijam 10A s dodanou nabijackou.

16A nabiji bezne, to som citoval uzivatela Citigo e IV

A pytam sa najma na to, ked tam ziadna elektronika nebude, iba 5kolik a typ2 konektory spojene kablom.

Bez elektroniky to nepojede.
Uživatel Citigoe iV používá něco takovéhoto:
https://inchanet.cz/produkt/adapter-inc ... y-wallbox/
ale má to vlastní výroby. Někde v jiném vlákně to tu popisoval.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 21. zář 2020 16:13:57

Štemba píše:
denial píše:Nie, ja nabijam 10A s dodanou nabijackou.

16A nabiji bezne, to som citoval uzivatela Citigo e IV

A pytam sa najma na to, ked tam ziadna elektronika nebude, iba 5kolik a typ2 konektory spojene kablom.

Bez elektroniky to nepojede.
Uživatel Citigoe iV používá něco takovéhoto:
https://inchanet.cz/produkt/adapter-inc ... y-wallbox/
ale má to vlastní výroby. Někde v jiném vlákně to tu popisoval.


jasně mám normální wall box, ale to není podstatný na ztráty při nabíjení, nazáleží jak je auto připojený důležitý je nabíjecí proud a počet fází, citigo podporuje 2 fáze a nabíjení je tak 2x rychlejší pokud je potřeba.
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod denial » čtv 24. zář 2020 12:33:14

co hovorite prosim na tuto nabijacku za 200e z DE skladu a este na displeji ukazuje spotrebovane kWh
je sice len 1fazova, ale podporuje az 32A, co by mohlo casom podporovat aj Citigo po nejakej aktualizacii
https://www.aliexpress.com/item/4000734469272.html

alebo na Citigo plne staci tato 16A za polovicu?
https://www.aliexpress.com/item/4000095847375.html
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » čtv 24. zář 2020 16:02:01

Pokud se spokojíte s tím, že to nemá žádné proudové ochrany, tak proč ne. U té první netuším, kde má specifikováno nastavení proudu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50