Rychlost nabíjení
Moderátor: Josef
Re: Rychlost nabíjení
..a co ze z te hromady obrazku si mam clovek vlastne vzit ??
hlavne je to ctene nejakou hrackou a vicemene nerelevantni data
nechapu ze ma nekdo tolik energie na takove veci
hlavne je to ctene nejakou hrackou a vicemene nerelevantni data
nechapu ze ma nekdo tolik energie na takove veci
Re: Rychlost nabíjení
Jestli máš nějaká relevantnější, klidně se o ně poděl, budeš jistě vítán.
Dělal jsem ty nabíjecí křivky pro ostatní a moc energie mi to nevzalo - mám na to jednoduchý skript, který mi ty grafy vyplivne.
Vstupní hodnoty jsem ovšem musel odečíst z videa ("okometricky" - lepší nástroj na to nemám)
Dělal jsem ty nabíjecí křivky pro ostatní a moc energie mi to nevzalo - mám na to jednoduchý skript, který mi ty grafy vyplivne.
Vstupní hodnoty jsem ovšem musel odečíst z videa ("okometricky" - lepší nástroj na to nemám)
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rychlost nabíjení
Na to , že s té trojice vozů to Citigo stojí polovinu peněz. A navíc má baterie s vysokou hustou energie,protože jinak by tam těch 37 kWh nenarvali
tak ten výsledek zas tak špatný není.
Dneska jsem se po 14 dnech zastavil na nabíječce s 38% se studenou baterkou po krátké jizdě na 59% jsem nabil 7,32 kWh za 20 minut tj. průměrný nabíjecí výkon 21-22 kWh.
tak ten výsledek zas tak špatný není.
Dneska jsem se po 14 dnech zastavil na nabíječce s 38% se studenou baterkou po krátké jizdě na 59% jsem nabil 7,32 kWh za 20 minut tj. průměrný nabíjecí výkon 21-22 kWh.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rychlost nabíjení
nokia9500 píše:však takhle to prezentovala Škoda od začátku u CGe...nabito na 80% budete mít už za pouhých 60 min...to když jsem četl, tak jsem nevěděl jestli se mám smát nebo brečet
Jenže v praxi s tou 60 Ah baterkou budete za den nabíjet potřetí a s Citigem se bude člověk teprve chystat na první dobíjení, takže pokud se to auto rozumně provozuje, tak DC nabíjení není třeba, já to nabíjel za 3000 KM na DC asi jen 4x a to ještě z toho 3x jen kvůli tomu, že mám čip na rok zadarmo a pro výzkumný důvody. Jen 1x jsem nabíjel 6 kWh na cestách s tím že bych stejně asi dojel i bez toho.
Re: Rychlost nabíjení
Já to teď nenajdu. Nedavno tu někde byl test jak pár lidí s různejma elektromobilama jelo po ČR delší štreku.
Samozřejmě to vyhrála Tesla LR. Ale takový VW e-up se tam vůbec neztratil.
Bylo by celkem zajímavé, kdyby se to jelo znovu a zůčastnila se i Škodovka. Při správném naplánování trasy by měla ten e-up hravě porazit. Protože na první šťouch dojede o dost dál a pak v režimu dobíjení do 60% bude nabíjet úplně stejně nebo rychleji jako e-up. Myslím, že i i3 nebo Soul by měl problém konkurovat.
Šlo by to možná zkusit přes abetterrouteplanner.com, pokud by se dobře nakonfiguroval.
Edit:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 91fedba435
To samé jsem zkusil s i3 96Ah a Kia Soul 30kWh viz výsledek.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 376cac7ad6
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 14d844ed79
Kdyby to pořešili tak, aby to mohlo nabíjet rychleji. Tj. třeba aktivní chlazení baterky, tak by to jinak nestálo takové peníze.
Za mě je Škodovka docela dobrý počin. Sice má kompromis v pomalém nabíjení, ale na ty trasy na které je určena je plně použitelná. Cesty 300km bych se vůbec nebál. Zvládne jí určitě i přes ten hendikep rycleji jak jiné auta které sice dobíjí rychleji, ale mají menší baterku.
Samozřejmě to vyhrála Tesla LR. Ale takový VW e-up se tam vůbec neztratil.
Bylo by celkem zajímavé, kdyby se to jelo znovu a zůčastnila se i Škodovka. Při správném naplánování trasy by měla ten e-up hravě porazit. Protože na první šťouch dojede o dost dál a pak v režimu dobíjení do 60% bude nabíjet úplně stejně nebo rychleji jako e-up. Myslím, že i i3 nebo Soul by měl problém konkurovat.
Šlo by to možná zkusit přes abetterrouteplanner.com, pokud by se dobře nakonfiguroval.
Edit:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 91fedba435
To samé jsem zkusil s i3 96Ah a Kia Soul 30kWh viz výsledek.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 376cac7ad6
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 14d844ed79
Kdyby to pořešili tak, aby to mohlo nabíjet rychleji. Tj. třeba aktivní chlazení baterky, tak by to jinak nestálo takové peníze.
Za mě je Škodovka docela dobrý počin. Sice má kompromis v pomalém nabíjení, ale na ty trasy na které je určena je plně použitelná. Cesty 300km bych se vůbec nebál. Zvládne jí určitě i přes ten hendikep rycleji jak jiné auta které sice dobíjí rychleji, ale mají menší baterku.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 03. úno 2020 20:04:21, celkem upraveno 2 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Rychlost nabíjení
ja si myslim ze se tu resi auto (citigo) ktere je urceno pro mestsky provoz,ne na mezimestsky provoz nebo pro provoz po dalnici (ne zeby to nezvladalo,ale urceno a postaveno k tomu neni)
za me bych vubec neresil grafy a rychlosti nabijeni,auto je primarne urceno pro nabijeni doma,ne na rychlonabijecka i kdyby se to mohlo zdat
myslim ze tak jak to je v tomto aute nastavene je slusny kompromis mezi velikosti baterie,moznosti domaciho nabijeni a dojezdu...
pokud by byla moznost menit FW ci nabijeci krivku proc ne,ale zatim je to jen ,az na male vyjimky lidi kteri auto realne vlastni a maji realne podklady,tlachani
Koncernove auta jejich chyby a bugy se hodne resi updatem FW,sam jsem zvedavy jak to bude vypadat
zatim ovsem v distribuci zadny update neni ,posledni je 12/2019 uvidime co prinese prvni letosni
neni ani zadne TPI,nato je opravdu brzo,testuji jako kazdy na lidech a tech co to vlastni zatim moc neni
za me bych vubec neresil grafy a rychlosti nabijeni,auto je primarne urceno pro nabijeni doma,ne na rychlonabijecka i kdyby se to mohlo zdat
myslim ze tak jak to je v tomto aute nastavene je slusny kompromis mezi velikosti baterie,moznosti domaciho nabijeni a dojezdu...
pokud by byla moznost menit FW ci nabijeci krivku proc ne,ale zatim je to jen ,az na male vyjimky lidi kteri auto realne vlastni a maji realne podklady,tlachani
Koncernove auta jejich chyby a bugy se hodne resi updatem FW,sam jsem zvedavy jak to bude vypadat
zatim ovsem v distribuci zadny update neni ,posledni je 12/2019 uvidime co prinese prvni letosni
neni ani zadne TPI,nato je opravdu brzo,testuji jako kazdy na lidech a tech co to vlastni zatim moc neni
Re: Rychlost nabíjení
Někteří lidí berou BEV auto zároveň jako zábavu, jinak by to ani nekupovali, Málokdo z nás je ekolog a i kdyby byl, tak by jezdil na kole. Citigo-e i z názvu je městské auto (jak někdo napsal "řidič má hlavu" ve výšce přední masky dnešních SUV). Berme ta měření jako zajímavost, rychlostí nabíjení se moc neodlišuje od ostatních aut s baterií kolem 38 kWh (Ioniq, Leaf, Niro, Soul, eGolf, Mazda, Opel, Zoe, Lexus), pravda, je to nejpomalejší nabíjení na trhu jak vyplývá z databáze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rychlost nabíjení
Podívejte se na rychlost nabíjení Mercedesu EQC ve video na Elektro dad. Při 73% nabíjel výkonem 47 kW na 150 kW nabíječce. má to baterii 85 kWh.
Mám osobní zkkušenost e Eup! Kdy při 83% to nabíjelo rychlostí 42 kW.
Proč? Zase ty články s velkou hustou EQC má také stejné články jako Citigo v zapojení 4P 96S Tj. celkem 384ks tj 2,29x více.
Teď se podívejte na videa s nabíjecí křivkou tohodle vozu podělte 2,29 dostanete se na jen o trochu vyšší výkon, než nabíjí citigo asi z důvodu
že má chlazení baterky a výrobce povolil trochu vyšši zátěž na baterky, protože 100 kW nabíječek není zase až tolik a tím pádem se nebude auto výkonem nad 50 kW nabíjet často.
S ohledem že to auto žere 2x tolik , tak při cestování na delší trasy to bude stejně rychlé jak citigo. V domácích podmínkách to bude s 1F nabíječkou propadák, to bude nabíjet poloviční rychlostí na 1 Km dojezdu. Na sloupku 11 kW to dovolí nabíjet jen na jednu fázi 16A a bude rychlost nabíjení čtvrtinová než u citiga na stejném sloupku.
Jinak to akce byla E-challenge :https://www.e-challenge.cz/ bylo by zajímavé to zadat do plánovače i když si myslím že citigi není vhodné auto na tento typ závodu.
Mám osobní zkkušenost e Eup! Kdy při 83% to nabíjelo rychlostí 42 kW.
Proč? Zase ty články s velkou hustou EQC má také stejné články jako Citigo v zapojení 4P 96S Tj. celkem 384ks tj 2,29x více.
Teď se podívejte na videa s nabíjecí křivkou tohodle vozu podělte 2,29 dostanete se na jen o trochu vyšší výkon, než nabíjí citigo asi z důvodu
že má chlazení baterky a výrobce povolil trochu vyšši zátěž na baterky, protože 100 kW nabíječek není zase až tolik a tím pádem se nebude auto výkonem nad 50 kW nabíjet často.
S ohledem že to auto žere 2x tolik , tak při cestování na delší trasy to bude stejně rychlé jak citigo. V domácích podmínkách to bude s 1F nabíječkou propadák, to bude nabíjet poloviční rychlostí na 1 Km dojezdu. Na sloupku 11 kW to dovolí nabíjet jen na jednu fázi 16A a bude rychlost nabíjení čtvrtinová než u citiga na stejném sloupku.
Jinak to akce byla E-challenge :https://www.e-challenge.cz/ bylo by zajímavé to zadat do plánovače i když si myslím že citigi není vhodné auto na tento typ závodu.
Re: Rychlost nabíjení
Já bych eTron a Citigo-e opravdu neporovnával, nabíjením je úplně jinde a při cestování na delší trasy nemá Citigo-e šancí. Křivka nabíjení je poměrně známá.
- Přílohy
-
- A195308_x500.jpg (26.28 KiB) Zobrazeno 13175 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rychlost nabíjení
Já bych řekl, že křivka nabíjení v kWh není moc vypovídající.
e-tron žere proti citigo jak kráva.
Mnohem více se mi líbí současný trend, kdy se místo kWh udává nabíjecí výkon v km/h.
e-tron žere proti citigo jak kráva.
Mnohem více se mi líbí současný trend, kdy se místo kWh udává nabíjecí výkon v km/h.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Rychlost nabíjení
Ano km/h je fajn, pro srovnání Citigo-e 170km/h, eTron 590 km/h. Audi je opravdu rozežrané auto, ale když zadám Praha-Ostrava max cestovní rychlost 120km/h, tak je to takto celkem jasné. Audi díky rychlému nabíjení by to dalo s ještě větším rozdílem při rychlosti 140 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rychlost nabíjení
To samozřejmě, nechtěl jsem tím říci, že by škodovka mohla konkurovat etronu
Můžeš mi poslat odkaz na mapy jak si naplánoval cestu audině? Zadal sem to samé praha-ostrava a vyšlo mi to úplně jinak jak tobě.
Můžeš mi poslat odkaz na mapy jak si naplánoval cestu audině? Zadal sem to samé praha-ostrava a vyšlo mi to úplně jinak jak tobě.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Rychlost nabíjení
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rychlost nabíjení
Josef píše:Já bych eTron a Citigo-e opravdu neporovnával, nabíjením je úplně jinde a při cestování na delší trasy nemá Citigo-e šancí. Křivka nabíjení je poměrně známá.
Audi má údajně špičkovou klimatizaci baterií, takže to srovnávat nelze, ale jistou podobnost s Citigem ta křivka má, také po 70 % strmě klesá dolů
dříve jak u jiných EV. Pokud se nabíjecí výkon podělí 2,57 tak se dostaneme na čísla, ktrerá stejně citigo neumí ani za ideální teploty, takže je tam jasně vidět, že se Škoda snaží šetřit baterie. A také částečně díky nižšímu napětí, kdy 50 kW nabíječka nedá plný výkon při max. proudu 125A.
Re: Rychlost nabíjení
Audi to trochu s tím nabíjením přehnala, proto mají obří rezervu baterie 95 kWh, ve skutečnosti je použitelná pouze kapacita 86.5 kWh. Jaguar I-PACE na takové nabíjení zdaleka nemá a křivka nabíjení začíná klesat podstatně dříve. Ono to u toho audi není tak strmé, je to podobné jako u ostatních aut, akorát je ten graf trochu sražený, záleží, jak ho kdo prezentuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rychlost nabíjení
u etronu je 86,5 z 95 cca 91% využitelných
u citiga je 32,3 z 36,8 cca jen 88% využitelných takže v přepočtu na kapacitu také ohromná rezerva, jen to bouhužel nepoužili na rychlejší dobíjení ke konci. Asi opravdu nechtějí řešit reklamace.
Řikal mi technik , že citigo má tak velkou rezervu, že se po uplném zastavení ,dá zase jistým postupem uvést do chodu a ujet 5 Km
u citiga je 32,3 z 36,8 cca jen 88% využitelných takže v přepočtu na kapacitu také ohromná rezerva, jen to bouhužel nepoužili na rychlejší dobíjení ke konci. Asi opravdu nechtějí řešit reklamace.
Řikal mi technik , že citigo má tak velkou rezervu, že se po uplném zastavení ,dá zase jistým postupem uvést do chodu a ujet 5 Km
Re: Rychlost nabíjení
je mozne ze se rezerva bude dat nastavit diagnostikou,jak mi auto dorazi tak kouknu a dam vedet
Re: Rychlost nabíjení
Výrobci udávají rychlost nabíjení často zkresleně, proto je jak jsme tady psali, že ideální je rozlišovat nabíjení podle kilometrů za hodinu. Tesla 3 na Superchargeru se taky chlubí rychlým nabíjením, když se pak člověk podívá na graf, tak vidí, jak je to ve zkutečnosti s navýšením výkonu nabíjení na SC verze 3. Baterie mají doposud zásadní omezení a tedy je nutné je nabíjet tak, že mezi 60-70% klesá výrazně nabíjecí příkon a po 80% je to ještě dvakrát méně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlost nabíjení
Právě bobečka testuji. Je jedno, zda jsem dojel po nočním stání v +2 C s baterkou na 20% nebo po celodenním ježdění v +2 C, ani na ABB rychlonabíjecích stojanech (Lidl, Globus) ani na Siemens jsem se nedostal přes 25 kW. Je opravdu strašidelné, když Vám auto při 20% baterky ukáže dobu pro nabití 2:10 hod,.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Rychlost nabíjení
Je to ideální na nabíjení na AC na nákupech, dát to na celé dopoledne na nabíječku a hotovo. Pokud někdo jezdí denně 30 km , má to na týden nabito
Audi Q4 Sportback e-tron 50