Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » čtv 27. úno 2020 21:02:39

líný cígo píše:Tak já se už poprvé dostal na 32Kwh při 13° teplotě a po 200km jízdy.


jj..pockej na letni teploty kolem 20-25 to poleti naplno...
podle me je powermanagment pomerne zvladnuty a inteligentni
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 28. úno 2020 14:51:44

co dodat..hold je zima
jsem v klidu mohl napojit jen kabel do menekes :D
Přílohy
IMG_20200228_101240.jpg
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1070
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pát 28. úno 2020 15:34:04

Tak přes menekes bys za hodinu nabil jen 7 kWh . Ale je pravda že pokud se nabíjí nad 70% baterky tak už to je skoro jedno.

Já jsem nabíjeni na čip zadara vzdal, nestoji mi to ze těch ušetřených 30 Kč za elektřinu u té nabíječky stepovat. Nabíjím jen když nakupuju v kaflandu tak to tam připojím za 1:15 hod jsem nabil z 20 do 90% tj. 23kWh. Jen mi je líto, když by tam přijel kolega co potřebuje nabít na otočku, tak tam nechávám telefoní číslo aby tam nemusel čekat jen proto že chci ušetřit.

Na druhou stranu tím aspoň baterka netrpí, horší když by to nabíjelo rychle a nešlo to zpomalit.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 28. úno 2020 15:39:58

tohle je presne ten kaufland priklad :D :D ...kdyz to k tomu je tak proc to nevyuzit...
jinak u EONu to jdem podle me o poznani rychleji,jen pokud uz u stojanu je nekdo na CCS nebo DC mam smulu..jen menekes

PS: hod mi do SZ na tebe kontakt prosim..diky
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dort » sob 29. úno 2020 9:59:07

Tak jen dodatek k mému "historickému" tvrzení ohledem Citigo IV a rychlosti dobíjení, bohužel byť auta vypadají jako Citigo IV, tak to jsou kdovíjaké předprodukční kusy jen Citigo, některé loni v létě polepené jako e-pilot (palubní deska ještě nesla nápis e-Up), tyhle vozy mají asi nabíječky ale i baterie z e-Golf 36kW, takže jsou opravdu schopny nabíjet až 38kW - omlouvám se za mystifikaci!

Včera večer jsem měl možnost vidět jeden tento kousek na nabíječce a šlak mne mohl trefit, já s IV 10 kW za cca půl hodiny a vedle Škoda Citigo to samé za 16-17 minut!

Takže beru zpět a souhlasím IV je opravdu trest na rychlodobíječce!
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1070
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » sob 29. úno 2020 16:12:37

dort píše:Tak jen dodatek k mému "historickému" tvrzení ohledem Citigo IV a rychlosti dobíjení, bohužel byť auta vypadají jako Citigo IV, tak to jsou kdovíjaké předprodukční kusy jen Citigo, některé loni v létě polepené jako e-pilot (palubní deska ještě nesla nápis e-Up), tyhle vozy mají asi nabíječky ale i baterie z e-Golf 36kW, takže jsou opravdu schopny nabíjet až 38kW - omlouvám se za mystifikaci!

Včera večer jsem měl možnost vidět jeden tento kousek na nabíječce a šlak mne mohl trefit, já s IV 10 kW za cca půl hodiny a vedle Škoda Citigo to samé za 16-17 minut!

Takže beru zpět a souhlasím IV je opravdu trest na rychlodobíječce!


Omyl ty vozy Citigo e pilot jsou jsem převlečené Up! y první generace včetně původní baterie, mluvil jsem s prodejcem co ho měl půjčený na předvádění potenciálním klintům, to auto nedojelo reálně z Prahy do Liberce 100 Km po dálnici , musel v Mladé Boleslavi dobíjet :-)
Proto nabíjejí tak rychle, ale dobijou jen na 50-60 Km za těch 15 minut. Plné nabití z 0-100% trvá u těchto vozů 30 minut, takže v reálu jen o něco málo lepší na rychlost než nová generace, ta nabije za 1:30 , ale na více než 2x tolik Km.

Baterie z e-golfu by se do toho boxu nevešla.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » ned 01. bře 2020 7:45:52

autodiag píše:tak ja jsem s fialtem byl spokojenej to zase ano,nabijel jsem doma pres noc a problem mi to nedelalo
Citigo ted budu nabijet na CEz kdyz je to teda na rok zadara tak uvidime..zkousel jsem i doma a bez walboxu ktery jeste nemam hotovy s origi nabijeckou uz mirne traga je :) (14h) s wakboxem ato ale zase bude veselejsi....

v lete to bude falt lepsi

ano moje citigo je cervene ;),nekde jsme se videli ?


Ano, pokud jste stál na ČEZ duhová, parkoval jsem nedaleko. Jinak bych moc nedoufal s letním lepším nabíjením, po jízdě mají baterie teplotu klidně 15°C tedy o 8°C vyšší než okolní teplota, takže u těchto baterií už by 15°C nemělo mít nějaký velký vliv na rychlost nabíjení. Něco jiného by bylo. kdyby jejich teplota byla kolem nuly. Citigo-e je primárně určeno na nabíjení Mennekes a tím se to v obchodních centrech po 3 hodinách dobije celkem slušně. Samozřejmě primární nabíjení doma je ideální.

Mimochodem v poslední době je na nabíječkách ČEZ ul. Duhová tak těsno, že ve dvou případech ze tří už tam nenabiju, je obsazeno a to se neprodávají BEV ve velkém. Časem to bude nepoužitelné, pokud tam neudělají alespoň dvě další nabíječky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 01. bře 2020 8:19:55

obavam se ze to jsem ja nebyl...jediny CEZ ktery jsem zatim mel tu cest vyzkouset je Sternberk kaufaland kdyz jsem byl zavlecen zenou na nakupy :D ..
tato nabijecka je tatim pomerne malo vyuzivana..v olomouci je jeste 2x CEZ u Donalda...

ono je sice pekne ze je primarni nabijeni pres menekes ale zas tak dlouho u toho obchodnaku nevydrzim :D .
jak dodelam Walbox bude to urcite lepsi doma..pres 3kw original je to nahrane dobijeni doma...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » ned 01. bře 2020 9:26:01

Já mám občas takovou nabíjecí sobotu, jedu na oběd a do kina a 3 hodiny jsou pryč, takže Mennekes využiju na 100%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 681
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod stejk » ned 01. bře 2020 20:55:22

Josef píše:a to se neprodávají BEV ve velkém. Časem to bude nepoužitelné, pokud tam neudělají alespoň dvě další nabíječky.

ideálně takto
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1070
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 12. bře 2020 11:46:04

Včera jsem byl na "otočku" Liberec-Poznaň (polsko) 640 Km. až zpracuji informace z nabíjení dám do tabulky.
Dalo se to úplně v pohodě, dobrá zpráva je že auto netrpí žádným rapid gatem jako Leaf, naopak si myslím že v tomhle předjaří stále trpí na studenou baterku. Jak se baterka ohřála, tak se trychlost nabíjení zlepšila. Při třetím nabíjení po ujetých 500 Km byl při 25% nabíjecí výkon 36 kW.

Nabíjí pomaleji, ale s ohledem na nízkou spotřebu a dojezd to v pohodě dá. Myslím že třeba 40 kwh LEAF2 by byl větší opruz.
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod dracekvo » čtv 12. bře 2020 19:31:02

Škoda je jediná, že tam nedali nějaké nahřívání baterie. Pokud by člověk věděl, že se blíží k nabíječce. Tak by si zapnul předehřátí baterie.
Investice by to podle mě byla minimální a zvyšilo by to komfort cestování.
V zimě je dojezd menší kvůli topeni a zároveň pomalejší dobíjení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » čtv 12. bře 2020 19:53:03

Jízdou se baterie zahřívá poměrně hodně, nedovedu si představit ten výkon v desítkách kW aby to dokázalo baterii rychle ohřát o 10°C apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Palo47 » čtv 12. bře 2020 20:35:56

Ja som urobil hrubý odhad. Bolo by to realizovatelné. Na zohriatie o 10 deg C by bolo potrebné cca 3 kWh. Ak by sa to malo zahriať behom 10 minút, tak výkon odporových člankov by mal byť cca 17 kW čo je už kritické, pri nahrievaní 30 min už len cca 6 kW. Sú to však len ilustračné hodnoty, ktoré naznačujú, že by to malo byť realizovatelné. Keďze je potreba len cca 3 kWh, tak by to bolo najefektívnejšie zapnút pred príchodom na DC nabíjačku aby pri príchode už bola bateria zohriata.
Napriek tomu, považujem za správne že tam ohrev nie je, citygo je jednoznačne mestké auto a kto ním chce jazdiť dlhé trasy v zime musí si pri nabíjačke počkať. Dojazd 260 km bohato postačuje aj pre denne dochádzanie z bežne sa vyskytujúcich vzdialeností.

Ešte k zohrievaniu baterie jazdou, kolko ste nameral pri bežných rychlostiach a ako rychlo sa to zvyšovalo? Predpokladam, ze ste merali cez OBD.
Ako intenzívne ste v aute kúril?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » čtv 12. bře 2020 22:41:03

Ty výpočty se mi nezdají, průměrně se baterie ohřívá celou cestu 16 kW a přitom to za tak moc nepomůže.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Palo47 » čtv 12. bře 2020 23:11:16

Uvádzate 16 kW. Tým myslite spotrebu 16 kWh /100 km ktorú ukazuje displej citygo?
Výkon v kW (a teda aj prúd), krorý dodava bateria potom závisi od rychlosti a je to zhodné čislo pri rýchlosti 100km/h.
V baterii vznika teplo len na vnutornom odpore baterie pri dodávke prúdu. Dá sa to dobre spočitať lebo v špecifikacii LG Chem je uvedený vnútorny odpor članku e63. Pri bežných rýchlostiach by nemalo dochádzat k Vami uvádzanemu ohrievaniu, svedčilo by to o velmi nízkej účinnosti baterie.
Moja otázka vychadzala z hypotezy, že bateria by sa mohla zohrievat od kúrenia v kabíne.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 13. bře 2020 6:51:45

Baterie se vybíjením (nabíjením) ohřívá poměrně silně, dokonce se musí v autech při nabíjení nebo cestách s vysokou spotřebou ochlazovat. Proto má např. Leaf problém s nabíjením nejen v zimě, ale i v létě (především na dálnici), kdy kvůli vysoké teplotě baterií nabíjí klidně polovičním výkonem, než v optimální teplotě (baterie dosahuje až 50°C). Během cesty auto i při spotřebě 16 kWh/100km má obrovské výkonové výkyvy díky rekuperaci, které nezřídka dosahuje 30-40 kW a baterie se dokáže ohřát i o 15°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Palo47 » pát 13. bře 2020 9:31:37

Vec sa nedá paušalizovať, chemizmus rôznych modelov člankov je velmi rozdielny. Stačí porovnať starý a nový e-up. A nový e-up by som už vôvec nezrovnával s leafom. Je však pravda, že ja som žiadne meranie baterie za jazdy nerobil. Môžem doložiť protokoly zo skúsok ako zásadne rozdielne sa zahrievajú pri vybíjani rôzne modely LiIon článkov rozmeru 16850 Sanyo/Panasonic.
Ak v SK prežijem koranavirus (Merkelová oficialne oznámila, ze to v DE môže dostať 2/3 ľudí a mohlo by to trvat 2 roky), a ked na jeseň ešte bude fungovať VW BA a dodajú mi e-up, tak to pomeriam a dám vedieť. Kým sa to seriozne nezmeria (moje výpočty su len orientačné), tak o tom teraz nemá význam ďalej diskutovať.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 13. bře 2020 9:35:48

jedna malickost citigo iV & e-UP je rozdil povolene kapacity bateriie cca 5kW jestli se nepletu
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Palo47 » pát 13. bře 2020 9:44:03

Je to určite zhodné, vzniklo to nepresnosťami v úvodnej špecifikácii, jeden udával využitelnú a druhý nominálnu energeticku kapacitu.