Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pát 01. kvě 2020 23:42:11

Lama píše:
Citigo e IV píše:Přikládám obrázek specifikace nabíjení v závislosti na teplotě max výkon je nad 25 st. 224W což je *168 článků 37,6 kW to je podle mě maximální nabíjecí výkon při teplotě na 25 st. a to auto určitě umí.

Super vysvětlující příspěvek.
V příloze mi zaujalo nabíjení při nízkých teplotách (0, -10, -20°C) o čemž se tu moc nemluví. To je větší masakr, počítám-li správně (11,7 ... 7,8 ... 1,9 kW). Asi výrobce počítá s oteplováním a zimy nad nulou... Ta baterka musí vydržet téměř věčně jak ji chrání. Bez ohřevu baterie to ve větších zimách a bez garáže bude použitelné, ale DC je už časově na úrovni AC.


Po delší jízdě bude mít baterka asi zvždycky nad nulou takže myslím že na DC bude aspoň 20 kW nabíjet vždy mám auto od prosince a nebyl s tím problém. Doma na AC bude možné i při teplotě baterky -10 stále využít plný výkon palubní nabíječky, teplotu baterky -20, to už u nás asi nehozí, ale i tak využije skoro plný výkon přiloženého 10A kabelu.

Ale máš pravdu domací noční dobíjení a alespoň nevytápěná garáž jsou pro tohle vozidlo na zimní provoz nutnost.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » sob 02. kvě 2020 6:48:20

Citigo e IV píše:
martin7470 píše:
autodiag píše:


Já jsem to video pochopil tak že se jedná o srovnání UP! nové generace schodné auto ,jako zde diskutované Citigo IV a novým Ioniqem a E-golfem.
Citigo má hlavně problém s nabíjením nad 55% pak mu prudce klesá nabíjecí příkon a musí být baterka teplá. Takže pokud někdo zkouší rychlonabíjení tím stylem, že 2-3 dny nenabíjí auto, nechá pak auto přes noc vychladnout a došourá se k rychlonabíječce , tak to je špatně a je to i nesmyslné použití rychlonabíječky, neděláš to tak autodiag? Je třeba mít baterku na 100% dálkovoujízdou ji vybít aby baterka byla trochu teplá a pak já osobně dosahuji nabíjecího příkonu kolem 35 kW i březnu. Pochybuju , že by jsi měl auto rozbitý. Citigo je auto na ježdění kolem komína a musí mít člověk zajištění noční dobíjení a pak je v pohodě a DC používat jen když potřebuje dokončit dálkovou cestu, aby byla baterka teplá..


nene nedelam ;) ....kdyz jedu neco dal stavim se na rychlo nabijecce po ceste co mam kousek od domu...pokud jezdim jen do dilny a Z5 nebo kolem kominna ,nedobijim kazdy den (po ujeti 30km mi to prijde nesmysl) ale co druhy den a to na domacim walboxu 7.2kW
navic auto je v garazi kde je pres zimu konstrantnich 16..v lete jeste nevim :D :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » sob 02. kvě 2020 7:20:29

Každopádně se s tím dá žít, nabíjet holt do těch 60% max., což je slušný dojezd auta. Rozhodně nedává žádný smysl, co někteří majitelé dělají, že nabíjí na DC nabíječce na 100% a je jedno o jaké se jedná auto.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » sob 02. kvě 2020 7:30:45

Turbo píše:Tak především je to pro mě překvapující, když jsem jinde v autorizákách slyšel nářky co vše musí nakupovat, upravovat nebo jak postupovat, že někoho nechají nezávisle fungovat. Ale tím to nezpochybňuji, znalosti diagnostiky máš evidentně excelentní.


ty narky jsou na jednu stranu opodstatnene,ALE .. ja mam autoizaci pro cely koncern (audi,skoda,seat,vw) kdyz vis co chces delat a neinvestujes bezmyslenkovite do toho co ti soudruzi z nemecka doporuci a nakazou neni to tak zle..pokud chces informace ,TSB,schemata a diagnostiku neni to co by neslo zaplatit ,ono pokud chces delat praci solidne nic jineho ti stejne nezbyde,ovsem pokud chces ziskat GEKO tak to uz jinde jsme a tam opravdu zacina to prave financni peklo..ja to zatim nepotreboval,vse se da zatim udelat jinak,ale od MR2020 zacinaji aplikovat SFD a to uz je problem,bez GEKO certifikatu se neobejdes


Turbo píše:MR2020 jsem neměl zatím potřebu s VCDS řešit, ale loni jsem měnil kabel na V2, který by měl i ty novější auta zvládat? Nemůžu porovnat s origo diagnostikou, ale pro moje účely VCDS úplně v pohodě. Zklamání je ISTA na BMW, škoda peněz a energie, zlatá KTS. .


ja prave nechtel cpat Svobodovy nesmysly za rok stare updaty a za novy interface , koupil VCP a mel jsem to udelat uz driv..


Turbo píše:No ale nebavíme se o dopravních předpisech, světelných podmínkách, nebo složení paliva. Ta baterie bude mít shodnou optimální provozní teplotu tady v ČR, v Norsku, stejně jako v Africe. Nebo?


to jsi spatne ochopil,neni to o vsech tech vecech ktere jsi napsal,ale treba o namorske vysce (jina hustota vzduchu) neboo teplotach (jine krivky motoru zjednodusene)...ano optimalni teplotu okoli i vaterie shodnou mit bude vsude po svete ,ale realnou uz nikoli

Turbo píše:Ještě mě napadlo, že pokud by byla možnost vidět historii nabíjení včetně teplot, tak by možná z toho šlo vytvořit nějaký graf rychlosti nabíjení, který by asi majitelé Citiga uvítali. Nebo lépe pokud máš možnost vidět i hlouběji do SW, tak by to bylo úplně optimální, dalo by se predikovat jak to bude v létě vypadat.


to by asi slo ale to aby jsi mel v aute 27/7 loger ktery to zapisuje...jde to i rucne ale ja na tohle cas moc nemam :D ..
s temi zaznamy je to mysleno tak ze je videt hodnota jakou auto nabijelo maximalne a minimalne...
proto jsem napsal ze POKUD to nebude jak ma byt ,zajdu reklamovat a tim se spustila tato debata :D
cekam take na nove vydani ODISe ve kterem uz bude plnohodnotna podpora citiga iV MR2020
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » sob 02. kvě 2020 7:32:23

Josef píše:Každopádně se s tím dá žít, nabíjet holt do těch 60% max., což je slušný dojezd auta. Rozhodně nedává žádný smysl, co někteří majitelé dělají, že nabíjí na DC nabíječce na 100% a je jedno o jaké se jedná auto.


ano s tim souhlasim , uz jen proto ze doba z 80 do 100 je temer stejna jako z 5 do 80 :D
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Turbo » sob 02. kvě 2020 9:09:13

autodiag píše:
ja prave nechtel cpat Svobodovy nesmysly za rok stare updaty a za novy interface , koupil VCP a mel jsem to udelat uz driv..


Na VCDS jsou updaty gratis, za mě je to vzhledem k funkcionalitám, rychlosti, přehlednosti atd. nej. nástroj co jsem zatím kdy vyzkoušel.

autodiag píše:
Turbo píše:No ale nebavíme se o dopravních předpisech, světelných podmínkách, nebo složení paliva. Ta baterie bude mít shodnou optimální provozní teplotu tady v ČR, v Norsku, stejně jako v Africe. Nebo?


to jsi spatne ochopil,neni to o vsech tech vecech ktere jsi napsal,ale treba o namorske vysce (jina hustota vzduchu) neboo teplotach (jine krivky motoru zjednodusene)...ano optimalni teplotu okoli i vaterie shodnou mit bude vsude po svete ,ale realnou uz nikoli


Myslíš, že bude mít EV problém s nadmořskou výškou? Na rozdíl od spalováku samozřejmě...
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » sob 02. kvě 2020 9:15:44

Turbo píše:Na VCDS jsou updaty gratis, za mě je to vzhledem k funkcionalitám, rychlosti, přehlednosti atd. nej. nástroj co jsem zatím kdy vyzkoušel.


zaklad ano,online uz ne...vyzkousej i jine a budes mluvit jinak ;) ,ale nerikam ze je to spatny nastroj

autodiag píše:Myslíš, že bude mít EV problém s nadmořskou výškou? Na rozdíl od spalováku samozřejmě...


nemyslim....byl to priklad a reakce na tvou odpoved o dopravních předpisech, světelných podmínkách, nebo složení paliva
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » sob 02. kvě 2020 17:36:53

Máte někdo zkušenost, jak se chová nabíjení u citigo při napojení na 1f/20(25)A? Přepne si nabíječky paralerně a do každé cca polovinu proudu?
Měl jsem možnost vyzkoušet korát na 1f kabelu s konektorem type 1 a redukcí na type 2 a zde se nabíjení odmítlo spustit.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » sob 02. kvě 2020 17:47:26

Štemba píše:Máte někdo zkušenost, jak se chová nabíjení u citigo při napojení na 1f/20(25)A? Přepne si nabíječky paralerně a do každé cca polovinu proudu?
Měl jsem možnost vyzkoušet korát na 1f kabelu s konektorem type 1 a redukcí na type 2 a zde se nabíjení odmítlo spustit.


z 1f ti bude davat 16A,pokud je PP kabelu na 16+ ,cili rezistor proti zemi cca 760R
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » sob 02. kvě 2020 17:58:05

Štemba píše:Máte někdo zkušenost, jak se chová nabíjení u citigo při napojení na 1f/20(25)A? Přepne si nabíječky paralerně a do každé cca polovinu proudu?
Měl jsem možnost vyzkoušet korát na 1f kabelu s konektorem type 1 a redukcí na type 2 a zde se nabíjení odmítlo spustit.

Když začnete nabíjet jednou fází, nabíjí to stále jednou nabíječkou, když připojíte 2 fáze, nabíjí 2 nabíječky. Když začnete s 1 a připnete druhou, nabíjení se přeruší a opět spustí na dvě a stejně i naopak (nemám ale vlastní zkušenost). Na dvě fáze jsou dvojnásobné ztráty...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » sob 02. kvě 2020 23:44:37

V několika článcích jsem narazil na informci, že umí nabíjet i z jedné fáze 32A.
Je jedno jestli jsou to 2 fáze po 16A, nebo jedna 32A.
např:
https://ev-database.org/car/1190/Skoda- ... arge-table
Naposledy upravil(a) Štemba dne ned 03. kvě 2020 0:16:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 0:01:45

Štemba píše:V několika článcích jsem narazil na informci, že umí nabíjet i z jedné fáze 32A.
Je jedno jestli jsou to 2 fáze po 16A, nebo jedna 32A.

Když to má na každou fázi samosatnou 16A nabíječku, tak to nepujde.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 0:21:54

2 jednofázové nabíječky je jedno jestli jsou každá na jiné fázi, nebo obě na stejné, je to to jen o tom, aby se přeply na jeden vodič nebo na dva a vyřešit to přepínání, což by škodavka měla mít
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 6:58:17

promin ale tak nejak mi unika smysl toho na co se ptas
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 7:42:19

Štemba píše:2 jednofázové nabíječky je jedno jestli jsou každá na jiné fázi, nebo obě na stejné, je to to jen o tom, aby se přeply na jeden vodič nebo na dva a vyřešit to přepínání, což by škodavka měla mít

Přes ACCELEV si sloučí 2 fáze do jedné a můžete nabíjet pouze jednou fází.
Škodovka funguje jak jsem psal - před nabíjením si zjistí z kolika fází bude nabíjet. Když během nabíjení provedete změnu (odpojíte, nebo připojíte fázi), tak se nabíjení přeruší a restartuje. Také jsem si myslel, že by to mohlo samo inteligentně optimalizovat zda použije pouze jednu (při balancování třeba v 95-100%), když nepotřebuje plný výkon a kdy využije dvě nabíječky - bohužel to neumí.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » ned 03. kvě 2020 7:45:59

Lama píše:Přes ACCELEV si sloučí 2 fáze do jedné a můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Lama » ned 03. kvě 2020 8:03:44

autodiag píše:
Lama píše:Přes ACCELEV si sloučí 2 fáze do jedné a můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:

V tomto případě k ničemu, ale "Štembera" se ptal, tak jsem odpověděl. Protože spojit dvě fáze dohromady jen přepínačem jak si tazatel představoval (tedy zřejmě natvrdo bez přifázování), tak to by už do auta nestihl zapojit ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 8:59:12

Lama píše:
autodiag píše:
Lama píše:Přes ACCELEV si sloučí 2 fáze do jedné a můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:

V tomto případě k ničemu, ale "Štembera" se ptal, tak jsem odpověděl. Protože spojit dvě fáze dohromady jen přepínačem jak si tazatel představoval (tedy zřejmě natvrdo bez přifázování), tak to by už do auta nestihl zapojit ;)


Myslím, že jsi nepochopil dotaz :). Nejde mi o žádné připojování natvrdo, ale o to, jak se auto vypořádá s napojením na 1f/treba 25A. Řadí nabíječky do kaskády, čili 1 plno a druhá zbytek od 16 do 25A, nebo si každýá vezme 12,5A?
Dale jak by se chovalo palubní nabíjení stále na 1f nabíječce, jenž by měnila svůj výkon (6,8,10,12,16,20,25,32A) a s vozidlem samozřejmě komunikovala. Bude to chování kaskáda, nebo po překonání hranice 16A se příkon k dispozice rozdělí na dvě stejně části pro každou palubní nabíječku?
Pokud si elektronika vozu zdetekuje na začátku 1f pripojeni, seřadí rovnou palubní nabíječky na 1 fázi, nebo až ve chvíli kdy se dozví že je k dispozici 1f připojení s víc jak 16A?
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 9:00:36

autodiag píše:
Lama píše:můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:


Například pro nabíjení u RD s FVE 5kWp na 1f.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Štemba » ned 03. kvě 2020 9:17:03

autodiag píše:
Lama píše:Přes ACCELEV si sloučí 2 fáze do jedné a můžete nabíjet pouze jednou fází.


a k cemu je tohle dobre ?? :roll:


ACCELEV je primárně myšlen pro nabíjení aut s 1f nabíječkou 32A v RD s jištěním 3x25 (3x 20). Má k němu být časem rozšiřující modul na slučování všech 3f, pak by to bylo dobré řešení pro nabíjení u RD s 3f připojenou FVE např. 8 kWp. Při 3f je to 11,5A/f čili po sloučení do 1f by to bylo kolem 33A (cca 5% ztráty při transformaci (sloučení fázi se provádí pomocí trafa, žádné spojení na tvrdo)).

2f nabíječka u citigo není z hlediska nabíjení u RD s FVE žádná výhra, momentálně nejde FVE připojit k DS dvou fazově (minimálně na distribučním území ČEZu).