Rychlost nabíjení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 01. kvě 2020 16:45:14

autodiag píše:pises tu teorii sice hezky ,ale pokud jak sam uvadis je maximalni udavane nabijeni 40kW tak by to v idealnich podminkach melo tech 40kW dat
nezlob se na me ale mit ve specifikaci 40kW a realne dobijet 22Kw je za me trochu klamani a zklamani a take duvod k reklamaci..nereknu kdyby to jelo 35Kw..
maximalni rychlost je taky udavana 140 a to auto 140km/h jede
udavana spotreba dle specifikace take sedi tak proc by nemelo sedet i nabijeni...


Ona to není teorie ale prostý fakt, který navíc podporují praktická měření. Většina z nás tady už minimálně 8 měsíců ví, že to auto nabíjí velmi pomalu (průměrný příkon kolem 25 kW), první zprávy už byly před rokem z prototypů. Jak říká kolega, Škoda mluví cituji "při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.". Všichni samozřejmě převzali max. příkon 40 kW, ale to je něco jiného. Na tomhle si tě vychutnají. Určitě sem dej při reklamaci "zábavné momentky", předem víme jak to dopadne, ale alespoň se pobavíme i když je to víceméně smutný příběh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 16:49:10

videa o kterych pises jsou stare E-Up nebo citigo iV ?
nevim co udavaji ted ale v dobe kdy jsem to kupoval/objednaval ja (10/2019) tak se psalo nabijeni DC 40kW a 7.2kW 2F z domaciho walboxu (coz splnuje)
jde o princip,ne ze bych nutne potreboval kazdy den rychle nabijet
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 16:54:12

Josef píše:
Ona to není teorie ale prostý fakt, který navíc podporují praktická měření. Většina z nás tady už minimálně 8 měsíců ví, že to auto nabíjí velmi pomalu (průměrný příkon kolem 25 kW), první zprávy už byly před rokem z prototypů. Jak říká kolega, Škoda mluví cituji "při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.". Všichni samozřejmě převzali max. příkon 40 kW, ale to je něco jiného. Na tomhle si tě vychutnají. Určitě sem dej při reklamaci "zábavné momentky", předem víme jak to dopadne, ale alespoň se pobavíme i když je to víceméně smutný příběh.


vetsina z nas to co pises asi vi ,ale mensina z nas vi ze prvni protoypy byli trochu jine nez produkcni kusy
ty co maji auta MR2019 jsou na tom malinko jinak nez ti co je maji MR2020
nemyslim si ze by meli co vychutnavat,zase takovou komedii z toho nedelej...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 01. kvě 2020 16:57:06

Nešlo o videa, byly to zprávy z okolí Mladé Boleslavi, kde lidi viděli ty auta v různých verzích nabíjet. Tady jsme se o tom bavili v polovině minulého roku: viewtopic.php?f=50&t=401

Jak jsem psal, stejně rychle nabíjí sesterské verze eUP a Seat Mii, není to závada ale vlastnost.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod martin7470 » pát 01. kvě 2020 17:01:25

autodiag píše:videa o kterych pises jsou stare E-Up nebo citigo iV ?
nevim co udavaji ted ale v dobe kdy jsem to kupoval/objednaval ja (10/2019) tak se psalo nabijeni DC 40kW a 7.2kW 2F z domaciho walboxu (coz splnuje)
jde o princip,ne ze bych nutne potreboval kazdy den rychle nabijet


Na YouTube jsou převážně videa nabíjení pro Seat Mii a VW e-UP. Například
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 01. kvě 2020 17:10:05

martin7470: moc hezké a zábavně udělané porovnání. eUP tragedie....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 17:14:38

martin7470 píše:
Na YouTube jsou převážně videa nabíjení pro Seat Mii a VW e-UP. Například


to je sice krasne ale srovnani s prvni generaci,ne se soucasnou
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod martin7470 » pát 01. kvě 2020 17:17:15

autodiag píše:
martin7470 píše:
Na YouTube jsou převážně videa nabíjení pro Seat Mii a VW e-UP. Například


to je sice krasne ale srovnani s prvni generaci,ne se soucasnou


Jedná se o v současné době prodávané verze aut (lze poznat podle množství nabité energie v kWh).
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 17:28:03

martin7470 píše:
Jedná se o v současné době prodávané verze aut (lze poznat podle množství nabité energie v kWh).


ja mel zato ze 1.2020 nebyl jste e-UP nove generace v prodeji
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 17:44:00

kazdopadne za me kdyz se pise "rychlost dobijeni az 40kW" tak proste je to tak ze by auto melo umet za nejakych podminek max 40kW o zadnem pripojeni na stojan s vykonem 40kW se nikde nic nepise
Přílohy
Poznámka 2020-05-01 173501.png
Naposledy upravil(a) autodiag dne pát 01. kvě 2020 17:56:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 01. kvě 2020 17:49:16

Jenže to by muselo být napsáno minimálně 40 kW, protože slovo "až" je velmi fádní a rovněž maximální je jen obecná definice slovního spojení "může ale nemusí".
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 18:06:44

Josef píše:Jenže to by muselo být napsáno minimálně 40 kW, protože slovo "až" je velmi fádní a rovněž maximální je jen obecná definice slovního spojení "může ale nemusí".



tak to s tebou samozdrejme 100% souhlasim se spojenim toho AŽ,ale minimalne 40kW ?? :D
nicmene 22 je hodne daleko do 40 ;) ..
a ja bych chtel prave v servisu vedet co mam udelat aby to AŽ 40kW bylo
jak pises je to definice ,ale co je psano je dano,zvlast kdyz je vice nez jasne ze je to umele omezene
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Josef » pát 01. kvě 2020 18:17:30

Jinak u toho eUP bylo chvíli 36 kW (2:30 min. videa), tedy nebylo to daleko od 40 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 18:36:30

Josef píše:Jinak u toho eUP bylo chvíli 36 kW (2:30 min. videa), tedy nebylo to daleko od 40 kW.


jj videl jsem,proto jsem take pred nekolika prispevky vyse napsal ze pockam na vhodne podminky a dle toho se uvidi,pokud by to bylo tak samozdrejme neni duvod to resit i kdyz uprimne ta doba po kterou to jelo tech 36 neni nijak dlouha,ale ano je tam ..to by mohlo by to AŽ :D ;)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Turbo » pát 01. kvě 2020 19:17:57

autodiag píše:nemyslim si ze by meli co vychutnavat,zase takovou komedii z toho nedelej...


No, já když slyšel tady u nás v autosalonu Škoda mluvit technika o EVčkách, tak si myslím, že ten by si tě vychutnal s radostí, bohužel.

Jinak za mě pokud ta případná reklamace bude postavená na tom "až 40kW", tak je to zbytečná námaha. Já chtěl u O3 reklamovat v mrazech nefunkční dotykový display radia, ale po asi 20min diskuze jsem to vzdal, je k tomu i ofiko stanovisko Škody, že prý je to OK. Nestálo mi to za to do toho víc vrtat a naučil jsem se s tím žít. Samozřejmě kdyby chybu uznali, tak by je čekala výměna možná statisíců ks radií.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 19:33:10

Turbo píše:
autodiag píše:nemyslim si ze by meli co vychutnavat,zase takovou komedii z toho nedelej...


No, já když slyšel tady u nás v autosalonu Škoda mluvit technika o EVčkách, tak si myslím, že ten by si tě vychutnal s radostí, bohužel.

Jinak za mě pokud ta případná reklamace bude postavená na tom "až 40kW", tak je to zbytečná námaha. Já chtěl u O3 reklamovat v mrazech nefunkční dotykový display radia, ale po asi 20min diskuze jsem to vzdal, je k tomu i ofiko stanovisko Škody, že prý je to OK. Nestálo mi to za to do toho víc vrtat a naučil jsem se s tím žít. Samozřejmě kdyby chybu uznali, tak by je čekala výměna možná statisíců ks radií.


jsem autorizovany nezavisly opravce Skoda,cili mam moznosti nahlednou pod poklicku hodne veci ktere se na verejnost nedostanou vcetne servisnich TSB...v pripade toho LCD kdyby jsi byl neustupny dosahl by jsi sveho...

pisu to po 3 nikde jsem nepsal ze se v pondeli hrnu na reklamaci ,ale ze pockam na vhodne podminky a nekolik nabijeni,pokud bude vse ok nemam duvod cokoli reklamovat...pokud nebude, reklamovat budu...
Citigo sice neni cenove jako O3, ale penize to jsou minimalne 2-3x zdanene tak bych za ne chtel funkcni auto..
navic v jednotka dobijeni vi kolik a v jakych podminkach se nabijelo (min-max),je to jednoduse zjistitelne a neokecatelne,tak bych s tim vychutnavanim tak nepocital
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Turbo » pát 01. kvě 2020 20:34:32

Já měl do teď za to, že autorizovaný se vylučuje s nezávislým, to by mě profesně zajímalo víc hlouběji.

Ono jde poměrně dost info vyčíst zpětně i s tou KTSou a na e-Golfu umělo dost i VCDS, což mě docela mile překvapilo, před koupí ojetiny je to určitě užitečné a samozřejmě v případě dohadů také. Ale podrobné info o každém nabíjení včetně teplot to neumí.

S těmi vhodnějšími podmínkami jsem opravdu skeptický, to by se třeba v Norsku nemuseli dočkat vůbec :) Léto bude asi horší a hlavně to pak má ten spirálovitý průběh. S případnou reklamací držím palce, ale bude to také asi zajímavé téma pro pisálky na autoforu.
Naposledy upravil(a) Turbo dne pát 01. kvě 2020 20:47:04, celkem upraveno 1 x.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod autodiag » pát 01. kvě 2020 20:46:36

Turbo píše:Já měl do teď za to, že autorizovaný se vylučuje s nezávislým, to by mě profesně zajímalo víc hlouběji.



klidne se ptej,posli SZ co te zajima

Turbo píše:Ono jde poměrně dost info vyčíst zpětně i s tou KTSou a na e-Golfu umělo dost i VCDS, což mě docela mile překvapilo, před koupí ojetiny je to určitě užitečné a v samozřejmě v případě dohadů také. Ale podrobné info o každém nabíjení včetně teplot to neumí.


VCDS pristupuje v MR2020 jako ke staremu e-UP proto tam spoustu veci neni,take diky movym komunikacnim protokolum na MQB platformach...asi nejlip s MQB rozumi polsky VCP,uz jen proto ze narozdil od ostatnich pouziva ODX scripty...paradoxne funguje lip nez posledni ODIS 5.3.6

Turbo píše:S těmi vhodnějšími podmínkami jsem opravdu skeptický, to by se třeba v Norsku nemuseli dočkat vůbec :) Léto bude asi horší a hlavně to pak má ten spirálovitý průběh. S případnou reklamací držím palce, ale bude to také asi zajímavé téma pro pisálky na autoforu.


to moc porovnavat nemuzes ,pro severske zeme a zeme se stizenymi podminkami jsou jine FW v jednotkach,jako u spalovaku
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Turbo » pát 01. kvě 2020 21:54:55

autodiag píše:
Turbo píše:Já měl do teď za to, že autorizovaný se vylučuje s nezávislým, to by mě profesně zajímalo víc hlouběji.



klidne se ptej,posli SZ co te zajima


Tak především je to pro mě překvapující, když jsem jinde v autorizákách slyšel nářky co vše musí nakupovat, upravovat nebo jak postupovat, že někoho nechají nezávisle fungovat. Ale tím to nezpochybňuji, znalosti diagnostiky máš evidentně excelentní.

autodiag píše:
Turbo píše:Ono jde poměrně dost info vyčíst zpětně i s tou KTSou a na e-Golfu umělo dost i VCDS, což mě docela mile překvapilo, před koupí ojetiny je to určitě užitečné a v samozřejmě v případě dohadů také. Ale podrobné info o každém nabíjení včetně teplot to neumí.


VCDS pristupuje v MR2020 jako ke staremu e-UP proto tam spoustu veci neni,take diky movym komunikacnim protokolum na MQB platformach...asi nejlip s MQB rozumi polsky VCP,uz jen proto ze narozdil od ostatnich pouziva ODX scripty...paradoxne funguje lip nez posledni ODIS 5.3.6


MR2020 jsem neměl zatím potřebu s VCDS řešit, ale loni jsem měnil kabel na V2, který by měl i ty novější auta zvládat? Nemůžu porovnat s origo diagnostikou, ale pro moje účely VCDS úplně v pohodě. Zklamání je ISTA na BMW, škoda peněz a energie, zlatá KTS.
autodiag píše:
Turbo píše:S těmi vhodnějšími podmínkami jsem opravdu skeptický, to by se třeba v Norsku nemuseli dočkat vůbec :) Léto bude asi horší a hlavně to pak má ten spirálovitý průběh. S případnou reklamací držím palce, ale bude to také asi zajímavé téma pro pisálky na autoforu.


to moc porovnavat nemuzes ,pro severske zeme a zeme se stizenymi podminkami jsou jine FW v jednotkach,jako u spalovaku


No ale nebavíme se o dopravních předpisech, světelných podmínkách, nebo složení paliva. Ta baterie bude mít shodnou optimální provozní teplotu tady v ČR, v Norsku, stejně jako v Africe. Nebo?

Ještě mě napadlo, že pokud by byla možnost vidět historii nabíjení včetně teplot, tak by možná z toho šlo vytvořit nějaký graf rychlosti nabíjení, který by asi majitelé Citiga uvítali. Nebo lépe pokud máš možnost vidět i hlouběji do SW, tak by to bylo úplně optimální, dalo by se predikovat jak to bude v létě vypadat.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pát 01. kvě 2020 23:23:48

martin7470 píše:
autodiag píše:
martin7470 píše:


Jedná se o v současné době prodávané verze aut (lze poznat podle množství nabité energie v kWh).


Já jsem to video pochopil tak že se jedná o srovnání UP! nové generace schodné auto ,jako zde diskutované Citigo IV a novým Ioniqem a E-golfem.
Citigo má hlavně problém s nabíjením nad 55% pak mu prudce klesá nabíjecí příkon a musí být baterka teplá. Takže pokud někdo zkouší rychlonabíjení tím stylem, že 2-3 dny nenabíjí auto, nechá pak auto přes noc vychladnout a došourá se k rychlonabíječce , tak to je špatně a je to i nesmyslné použití rychlonabíječky, neděláš to tak autodiag? Je třeba mít baterku na 100% dálkovoujízdou ji vybít aby baterka byla trochu teplá a pak já osobně dosahuji nabíjecího příkonu kolem 35 kW i březnu. Pochybuju , že by jsi měl auto rozbitý. Citigo je auto na ježdění kolem komína a musí mít člověk zajištění noční dobíjení a pak je v pohodě a DC používat jen když potřebuje dokončit dálkovou cestu, aby byla baterka teplá.


Jinak pokud si pustíte to video a koukáte na to pozorně, tak pokud se bude jednat o nabití energie 15 kWh pro "dojetí " do cíle tak e-golf to měl za 23:40 minut a UP! za 27:09 což ty 3,5 minuty asi nikoho nevytrhnou , tragedií bych to nenazval. Mám najeto na UP! první generace a 15 kWh což je prakticky celá baterka 5-95% , se nabíjí 30 minut , je pravda že do 85% to jde výrazně rychleji, ale často se tam kvůli jistotě dojezdu se muselo právě nabíjet na až na 100%.