Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » ned 05. led 2020 13:46:24

Na předchozí generaci e-up (18,7kWh) stojí HV baterie 348 000,- bez DPH, takže nějakých 420 000,- s DPH. To je v podstatě cena nového citigoe. Ale jak říká Josef, budou tu firmy, které se budou zabývat renovací.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod TomTom » ned 05. led 2020 14:05:38

JosefIV píše:Na předchozí generaci e-up (18,7kWh) stojí HV baterie 348 000,- bez DPH, takže nějakých 420 000,- s DPH. To je v podstatě cena nového citigoe. Ale jak říká Josef, budou tu firmy, které se budou zabývat renovací.


ETKA ukazuje cenu 13tis Euro bez daně pro DE trhy za kompletní baterii díl č. 12E 915 590 AM nebo 12E 915 590 AL. A to včetně řídících jednotek pro baterie které jsou pod horním krytem.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » ned 05. led 2020 14:25:18

To v je podobné 13 000 Eur je cca 330 000,-. Já jsem čerpal z českého ceníku 12E 915 590 M.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod TomTom » ned 05. led 2020 14:41:05

Jo a ta cena je pro Citigo model 2021 (tedy letošní)
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » ned 05. led 2020 14:46:30

Takže cena je podobná, ale kapacita je dvojnásobná.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » ned 05. led 2020 14:49:58

Tak ona je chyba se ptát oficiálního servisu na cenu náhradního dílu. Když tam poptáte komplet motor, dostanete se taky na podobnou cenu jako za baterie.
Prostě jen blázen by to u nich koupil. Až bude elektromobilů víc, nebude problém si pár slabých článků vyměnit, nebo to dát nějakému neofic servisu, kterej to udělá za zlomek ceny.
Koupě mrtvého elektromobilu a jeho opětovné zprovoznění bude podle mě zajímavý bussines, hlavně ze začátku, kdy bude jen pár lidí schopných to udělat.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » ned 05. led 2020 15:24:00

když trochu pohledate na netu tak se starší baterie z i3 Golfu Leafu prodávají za 50 - 80 t Kč (nekradene) a zloděj dostane max. polovinu té ceny

https://allegro.pl/oferta/bmw-i3-i01-ba ... 8452550776


https://allegro.pl/oferta/bmw-i3-akumul ... 7909608477

https://allegro.pl/oferta/nissan-leaf-b ... 8571069224

zlotý je cca 6 Kč
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » stř 08. led 2020 7:19:00

Když to DC srovnám s IONem, kdy za 25 min nabiju asi 8kW, tak je to zlatý a škodovku bych bral.
Dá se tedy říci, že s jednou zastávkou na 30 min dobíjení bych byl schopný dát trasu okolo 300 km. To na takové vozítko není špatné. Lepší by ale bylo, kdyby to dobilo aspoň 15kW za 30 min. Pokud během cesty bude těch dobíjení víc, tak se to už bude prodlužovat, ale kdo s tím bude jezdít štreky 500km.
Ale vzhledem k tomu jaké auta jsou momentálně dostupný za 400 tis je to dobrý.
Co jsem koukal na inzerci, tak příchod škodovky zatím s optimistickejma cenama axiamů, prvních eUPů se nic nestalo. Ale už jsem viděl prvního golfa pod 400 tis.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 08. led 2020 8:07:04

Bylo by tragedie, kdyby nová auta byla horší než ta stará, ale i to se může stát, že následující generace je horší než ta předešlá. Soul pro porovnání nabíjí zhruba 13.6 kW za 20 minut a nabíjí od 20% do 80% kapacity zhruba 18 minut, Do 74% je průměrný příkon 46 kW, pak začíná pomalu klesat.

Co se týká cen, u nás není pořádný trh s EV auty, v Německu to je už lepší a ceny jsou v průměru nižší, ale už se to u nás pomalu hýbe. Kdyby měl Fiat 500 3f nabíječku 17 kW (jako mývala Tesla), byl by taky dobře použitelný za ty peníze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » stř 08. led 2020 8:45:38

dracekvo píše:Když to DC srovnám s IONem, kdy za 25 min nabiju asi 8kW, tak je to zlatý a škodovku bych bral.
Dá se tedy říci, že s jednou zastávkou na 30 min dobíjení bych byl schopný dát trasu okolo 300 km. To na takové vozítko není špatné. Lepší by ale bylo, kdyby to dobilo aspoň 15kW za 30 min. Pokud během cesty bude těch dobíjení víc, tak se to už bude prodlužovat, ale kdo s tím bude jezdít štreky 500km.
Ale vzhledem k tomu jaké auta jsou momentálně dostupný za 400 tis je to dobrý.
Co jsem koukal na inzerci, tak příchod škodovky zatím s optimistickejma cenama axiamů, prvních eUPů se nic nestalo. Ale už jsem viděl prvního golfa pod 400 tis.


S mievem jsem najel asi 50 tis. Km a tak mohu srovnávat a musím říct, že se to srovnávat nedá,hlavně máte rezervu v dojezdu, pokud chcete mít při nabíjení dojezd 30 Km , tak s ionem nabijíte co 60-70 Km v létě . Tady nabíjíte po 200 Km to je 3x taková vzdálenost.
je jasný že majitelé plnohodnotných EV v pořizovací ceně 650-900 tis s podobně velkou baterkou na to koukají jinak,ale bavíme se tu o autě za 360 tis bez DPH pro podnikatele na courání kolem komína.

Taky jsem si taky naivně myslel že půjdou ceny ojetých malobaterkáčů dolu, ale myslím že co je na s-autu že se jedná o neprodejný kusy. Až jim zdegradují stářím baterky, tak to už neprodají vůbec. Já jsem Mieva prodal 50 tis pod "běžnou cenou" a nelituji toho, ještě poslouží a nestojí po bazarech.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod garmont » stř 08. led 2020 8:50:24

Mě by zajímalo srovnání jízdních vlastností a komfortu miev vs škodovka - je to velký rozdíl? Jinak je pravda že ty ceny se pořád dost drží - vcelku sleduji inzerci (ale třeba já měl štěstí a koupil jsem druhého Iona ted před vánoci za slušnou cenu)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » stř 08. led 2020 9:04:38

Citigo e IV píše: musím říct, že se to srovnávat nedá,hlavně máte rezervu v dojezdu

Však to tam píšu, že proti IONu je to zlatý :)
Prostě člověk dá i v zimně se zastávkou 30 min na nabíječce trasu okolo 300km. O tom si s IONem můžu nechat jedině zdát.

A pokud jsi měl dřív IONa, tak by mě taky zajímalo srovnání jízdních vlastností a hlavně interiéru. Mě se na IONu líbí ta jeho vysokost a po sklopení sedaček jsem do něj schopný narvat neuvěřitelný věci. Citigo jsem potkal jen ve spalovací verzi a připadá mi o dost nižší. V IONu vozím i kočárek.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » stř 08. led 2020 9:27:18

dracekvo píše:
Citigo e IV píše: musím říct, že se to srovnávat nedá,hlavně máte rezervu v dojezdu

Však to tam píšu, že proti IONu je to zlatý :)
Prostě člověk dá i v zimně se zastávkou 30 min na nabíječce trasu okolo 300km. O tom si s IONem můžu nechat jedině zdát.

A pokud jsi měl dřív IONa, tak by mě taky zajímalo srovnání jízdních vlastností a hlavně interiéru. Mě se na IONu líbí ta jeho vysokost a po sklopení sedaček jsem do něj schopný narvat neuvěřitelný věci. Citigo jsem potkal jen ve spalovací verzi a připadá mi o dost nižší. V IONu vozím i kočárek.


Přesně tak , a já delší trasy než 200 Km obvykle nejezdím a tak to auto neuvidí rychlonabíječku prakticky nikdy, zde to testuji , jen abych Vám to popsal a sám věděl co mohu od auta čekat.

Co se týká prostoru máš pravdu, měl jsem Miev což je stejný auto. Sedí se tam trochu výše a je lepší výhled. Má mnohem lepší rejd dáné tím že nemá ve předu hnací hřídele,ale zase u nás na horách není ten zadní náhod žádná výhra s předkem se mnohem lépe parkuje a otáčí, protože ve sněhu při plném rejdu Miev jen bezmocně protáčel zadní kola a na sněhu je to auto hodně nervózní.

Dál se do Citiga hůř nastupuje, má hrozně široký prahy a sedačka je dost ve voze a navíc podlaha níže asi kvůli bezpečnosti. Zadní prostor od předních sedaček je mnohem menší a nižší než v Mievu, ale zase má Citigo mnohem větší kufr při 4 místném uspořádání.

Jinak protor v benzínovém a elektrickém je úplně stejný, má to baterky pod vozem protože se už od počátku počítalo s elektrifikací, dokonce je stejné i místo pro nohy zadních lidí. To třeba u Nira EV mají zadní cestující nohy kvůli baterce o pác centimentrů výše, než v hybridu, protože baterka zasahuje až do podlahy. Prostě nic není ideální.

Ideální auto by byl ion o 15 cm širší, s elektrickou výbavou citiga a pohonem 4x4
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » stř 08. led 2020 10:52:28

garmont píše:Mě by zajímalo srovnání jízdních vlastností a komfortu miev vs škodovka - je to velký rozdíl? Jinak je pravda že ty ceny se pořád dost drží - vcelku sleduji inzerci (ale třeba já měl štěstí a koupil jsem druhého Iona ted před vánoci za slušnou cenu)


Mě se po městě a jezdilo líp v mievu. Citigo je mnohem lepší na okreskách a hlavně na dálnici protože Miev měl na dálnici tak velkou spotřebu, že se jet stále rychlostí nad 120 Km/hod jet nedalo (spotřeba, stabilita vozu, hluk vzduchu a měniče) v citigu jedete v tichu jak ve vlaku.
Myslím že v rychlosti 110-120 je tižší než Niro, které má špatně odhlučněné prahy.

Osobně když by měl miev baterku 2x tak velkou, tak bych ho asi neměnil, velká baterka, 7,2 kw nabíjení a výkonné topení, elektricky vyhřívané přední okno,konektivita, přední náhon, automatická klimatizace+automatické odmlžování to jsou asi největší výhody které o změně rozhodli.
Cenu bych neřešil protože srovnávat nové a 6-8 let straré auto se nedá.
A jestli koupit Iona 4 roky starého za 300+ tis nebo za 440 citigo, to si musí každý rozhodnout.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » stř 08. led 2020 13:35:51

Mě se ta škodovka celkem líbí. Kdybych si nepořídil manželku, tak bych si asi Škodovku koupil taky. Ale momentálně je pro mě auto za 450 tis jen vlhký sen. Ještě že sem před svatbou stihnul koupit aspoň toho IONa :D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod denial » čtv 09. led 2020 19:31:09

ako dlho / za kolko je ovladanie auta cez aplikaciu?

dostal som cenovu ponuku na citigo z cr a je tam uvedena vybava VZDALENY PRISTUP 10 LET

sim karta sa da uzivatelsky nejak jednoducho vymenit?
ktovie ci to bude fungovat aj na slovensku "v roamingu"?

plati aj na citigo iv zaruka na neprehrdzavenie karoserie 12 rokov?

Toto citigo este nema e-Call ?

Pri tom Mii tam uvadzaju spotrebu 12.7 s R14 a 12.9 s R16, ale NEDC. WLTP zrejme 14.4 resp. 14.9 kWh.
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Pisi69 » čtv 09. led 2020 23:02:34

Citigo e IV píše:Já jsem měl při té cestě po dálnici do Mladé Boleslavi podobný výsledek, nemám důvod si vymejšlet, prostě to dá skušenému řidiči i mírné zimě s topením a po dálnici 200 Km. ......

Mohl bych Vás poprosit o info Jake pneumatiky používáte - rozměr, značku a typ. Plánuji na dát na vůz celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate+ 185/55 R15 (když je ten servis u EV jednou za dva roky, tak omezit i pneu servisy). Pro porovnání jestli mám počítat se stejným dojezdem nebo míň/víc
Děkuji za odpověď
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pát 10. led 2020 9:26:55

denial píše:ako dlho / za kolko je ovladanie auta cez aplikaciu?

dostal som cenovu ponuku na citigo z cr a je tam uvedena vybava VZDALENY PRISTUP 10 LET

sim karta sa da uzivatelsky nejak jednoducho vymenit?
ktovie ci to bude fungovat aj na slovensku "v roamingu"?

plati aj na citigo iv zaruka na neprehrdzavenie karoserie 12 rokov?

Toto citigo este nema e-Call ?

Pri tom Mii tam uvadzaju spotrebu 12.7 s R14 a 12.9 s R16, ale NEDC. WLTP zrejme 14.4 resp. 14.9 kWh.


ANO vzdálený přístup na 10 let

Sim nevím podle mě to není třeba řešit, musí to přece fungovat minimálně po Evropě přece když pojedete do ciziny tak Vám to musí také fungovat.

myslím že záruka na rez platí 12 let
e-Call samozřejmě nemá je to starý model (homologačně) počítám že dobrovolně tam nic nedají, když nemusí, nemá to ani reprák s umělým zvukem na výstrahu chodců.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pát 10. led 2020 10:12:28

Pisi69 píše:Mohl bych Vás poprosit o info Jake pneumatiky používáte - rozměr, značku a typ. Plánuji na dát na vůz celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate+ 185/55 R15 (když je ten servis u EV jednou za dva roky, tak omezit i pneu servisy). Pro porovnání jestli mám počítat se stejným dojezdem nebo míň/víc
Děkuji za odpověď


Už jsem to tu psal mam 165/70 R14 nejbežnější rozměr na Citigo plecháče a pneu Continental WinterContact TS 860 .

Můj názor je že je jedno co tam dáte protože všechny povolené rozměry mají +-2mm stejný obvod samozřejmě je třeba koukat na štítek pneu se spotřebou, ale rozdíl ve spotřebě bude ve formě statistické chyby měření stačí si dát v zimě topení o stupeň nahoru, nebo jednou odmrazit auto a jste spotřebou jinde. Důležité je si vybírat eletromobil tak , aby jste potřeboval maximálně 50% bežného dojezdu, aby jste dojezd nemusel řešit.
Takže Citigo vybírat pro cesty bez nabíjení do maximálně 150 Km , pokud potřebujete více nad 200 Km už bych se poohlédl po něčem lepším.

Celeroční pneu bych tam nedával, až je sjedete na 4 mm tak je stejně v zimě nepoužijete a budete je muset zahodit nebo přezouvat. Já bych si na ty rávky 15" pokud je chcete koupil zimní a pak jen přehazujete komplety, protože co by jste s těma 16" dělal prodal je?
líný cígo
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24. pro 2019 7:57:48

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod líný cígo » pát 10. led 2020 17:25:32

Citigo e IV píše:
Pisi69 píše:Mohl bych Vás poprosit o info Jake pneumatiky používáte - rozměr, značku a typ. Plánuji na dát na vůz celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate+ 185/55 R15 (když je ten servis u EV jednou za dva roky, tak omezit i pneu servisy). Pro porovnání jestli mám počítat se stejným dojezdem nebo míň/víc
Děkuji za odpověď


Už jsem to tu psal mam 165/70 R14 nejbežnější rozměr na Citigo plecháče a pneu Continental WinterContact TS 860 .

Můj názor je že je jedno co tam dáte protože všechny povolené rozměry mají +-2mm stejný obvod samozřejmě je třeba koukat na štítek pneu se spotřebou, ale rozdíl ve spotřebě bude ve formě statistické chyby měření stačí si dát v zimě topení o stupeň nahoru, nebo jednou odmrazit auto a jste spotřebou jinde. Důležité je si vybírat eletromobil tak , aby jste potřeboval maximálně 50% bežného dojezdu, aby jste dojezd nemusel řešit.
Takže Citigo vybírat pro cesty bez nabíjení do maximálně 150 Km , pokud potřebujete více nad 200 Km už bych se poohlédl po něčem lepším.

Celeroční pneu bych tam nedával, až je sjedete na 4 mm tak je stejně v zimě nepoužijete a budete je muset zahodit nebo přezouvat. Já bych si na ty rávky 15" pokud je chcete koupil zimní a pak jen přehazujete komplety, protože co by jste s těma 16" dělal prodal je?


Taky jsem uvažoval o 15",ale když jsem napsal prodejci kdy bude auto dodané a ten sdělil že auto už má být ve výrobě tak jsem dnes koupil 14"
plechy s gumama pirreli jeté za 2000.Vyzkouším a uvidím.Kdyby v konfigu byly 15"bral bych je.No jsou pouze 16" tak uvidíme.Hlavně se mi líbily ty
15"disky celoplošný vw z aerodynamického hlediska kvůli spotřebě.