Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2020 8:49:06

Citigo e IV píše:Spotřebu Soulu bych asi moc neřešil, to je taková letící cihla. Škodovka dělá jednou za rok ekorallye a citiga pravidelně vyhrávají se spotřebou benzínu 2,5-3 litry.


Pro upřesnění Citigo má součinitel CX 0,33, Soul 0,35 ;) (nový Soul 0,33)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Jan Čapek » sob 11. led 2020 20:02:54

Věřím, že tohle auto zde bude i nadále hodně diskutované, proto jsem mu založil samostatné sub fórum. Neváhejte prosím založil nové téma pro řešení dílčích věcí - ať nám aktuální téma nenabobtná na příliš mnoho stránek (je to pak hůře čitelné). Díky!

A díky uživateli Citigo e IV za sdílených cenných zkušeností s vozem!
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 12. led 2020 17:25:04

proc nabijet baterii na 80% a tim se okradat o dojezd a pridavat pocet cyklu ?
baterie,resp elektronika si sve funkcni okno pohlida sama
je to dane taky uz tim ze neni vyuzita plna kapacita baterie i z techto duvodu (prebijeni a hluboke vybijeni)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » ned 12. led 2020 18:01:37

Josef píše:Ztrátu jsem měřil na wattmetru. Každopádně když jsem nabíjel baterii, která měla 50% kapacity, tak nabíječka ukazuje např. že dobila 15 kWh a baterie ukazovala 100%, ale reálně byla kapacita 27 kWh, tedy o 10% menší, tedy místo 15 kWh nabila nabíječka pouze 13,5 kWh. Pokud jste tedy nabil 16,75 kWh tak jste nabíjel ze 33,5% do 80% kapacity?


Tak já měřím trochu jinak, jednak používám elektroměr ten je jistě lepší, levné měřáky na spotřebu u těchto spínaných zdrojů měří nepřesně.
A za druhé já neřeším kapacitu baterie (tu přece přesně nevíte jistě se vám třeba pár % ztratilo), já si podle spotřeby vozu a ujetých Km spočítám kolik kWh z baterky uteklo do vozu což i +- sedí podle palivoměru a k tomu počítám odebraný proud ze zásuvky. Započítávám tedy do celého cyklu i ztráty na baterii a vedení ve voze k baterii a z baterie přes auto do pohonného měniče, kde se asi ten proud měří. Jen účinnost Li baterie se uvádí 90-95%. Takže ztrátě kolem 10% včetně ztráty v měniči moc nevěřím i když dost lidí ji uvádí že to změřily, včetně majitelů tesel.

Na auto.cz je závěr dlouhodobého testu R ZOE, kde popisují ztráty při nabíjení mezi 16-19% je zajímavé si to pročíst.

každopádně až bude příležitost tak nebudu jeden den nabíjet a druhý den auto vybiju na nulový dojezd a zkusím nabít baterii v kuse do 100% , kolik to schválně na elektroměru vezme tipuju, že k 40 kwh moc chybět nebude.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » ned 12. led 2020 18:08:28

autodiag píše:proc nabijet baterii na 80% a tim se okradat o dojezd a pridavat pocet cyklu ?
baterie,resp elektronika si sve funkcni okno pohlida sama
je to dane taky uz tim ze neni vyuzita plna kapacita baterie i z techto duvodu (prebijeni a hluboke vybijeni)


Počet cyklů mená s nabíjením na 80% nic společného počítá se plný cykl 0-100% jako cykl, takže když denně jezdím 80-30% jedná se nikoliv o jeden cykl, ale půl cyklu 50%. A při nabíjení jen do 80% a vybíjení do 30% ta baterie zvládne více cyklů celých.
To už by jste mohl tvrdit, že každý vetší kopec, nebo přibrždění udělá na baterii jeden cykl.
Navíc o dojezd se neokrádám, pokud nabiju na 100% když potřebuju ukáže to adekvátní dojezd, jezdit s EV jako s benzínem tj. nabíjet až vybitou baterku je podle mě špatně, ideální je auto neustále připojovat k nabíječce, není pravda ,že každé zastrčení auto do zdi je jeden cykl.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 12. led 2020 18:17:37

petrv píše:Je možné nabíjet Citigo 7,2 kW z 400V/16A pětikolíku jen s kabelovou redukcí na Mennekes typ2? T.j. bez wallboxu?


Klasickou přenosnou nabíječkou (vypadá identicky jako kabel), jak již psal kolega Citigi e IV to bude nabíjet.

autodiag píše:proc nabijet baterii na 80% a tim se okradat o dojezd a pridavat pocet cyklu ?
baterie,resp elektronika si sve funkcni okno pohlida sama
je to dane taky uz tim ze neni vyuzita plna kapacita baterie i z techto duvodu (prebijeni a hluboke vybijeni)


Když nabíjíte na 80% tak se počet cyklů nezvyšuje. Je stejné zda nabíjíte 5x20% nebo 80% a pak 20%, pořád je to jeden cyklus 100%. Kia Soul má taky 30 kWh baterii a využitelná je 27 kWh, přesto výrobce doporučil dobíjet pouze na 80%.

Často se udávají podobné hodnoty:

600 - 1 000 nabíjecích cyklů: 80% - 90% původní kapacity
1.000 - 2.000 nabíjecích cyklů: 70% - 80% původní kapacity
2.000 - 4.000 nabíjecích cyklů: 60% - 70% původní kapacity
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 12. led 2020 18:44:11

kdyz pominu pocet cyklu,co ziskam tim ze nabiju baterii na 80 misto 100% ? ,krom rychlosti nabijeni,kterou ted neresim
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » ned 12. led 2020 19:18:42

Získáte vyšší životnost trakční baterie, baterie při plném nabití rychleji degraduje, probíhají v ní nějaké chemické procesy.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 12. led 2020 19:58:48

s tim se neda souhlasit
kdyz baterii nabiju na 100% ,fyzicky nabita do plna neni
naopak pokud ji vyjedu na 0% tak take neni na fyzickem vybiti sve kapacity
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 12. led 2020 20:02:18

Přečtěte si znovu co jsem psal. Baterie má rezervu pouze 10%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 12. led 2020 20:13:19

vim co jsem napsal ...v tom pripade nam tu lita cca 4Kw vzduchem ...
hadat se nebudu,staci mi ke zjisteni podivat se diagnostikou ,podivat se na katalogove udaje baterie ty porovnat a mam jasno ;) ..
jsou to dane udaje,zadne spekulace, zadne vypocty...
tak to vidim u trojcat i u Fiatu i kdyz u nich je vyuzitela kapacita je proti nominalni s mensim rozdilem oproti citigo
uvidim az mi auto dodaji a budu moct si tyto udaje realne overit i u tohoto auta,vcetne teplot a dalsich informaci
tu samou praci s bateriemi dela i Toyota se svym HSD ktery take mam a muzu porovnavat,tam je vyuzitelne okno jeste mensi oproti nominalni kapacite
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 12. led 2020 20:36:32

Nemusíte to měřit u každého auta to výrobce uvádí s maximální rezerva je 10 až 15 procent. pouze Opel Ampera má rezervu 100% tedy nabíjí se baterie pouze na 50% a tedy vydrží 15 let a až 5000 cyklů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod martin7470 » ned 12. led 2020 20:41:55

Baterie v Citigo iV ma skrytou kapacitu 12 %, 4 % jsou z hora a 8 % z dola. Realne je tedy mozne se pohybovat v rozmezi 8 % (auto ukazuje 0 %) az 96 % (auto hlasi 100 %). Podle toho lze usuzovat, ze nebezpecnejsi nez "prebijeni" je hluboke vybijeni.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 12. led 2020 20:42:29

Josef píše:Nemusíte to měřit u každého auta


to je pravda nemusim,ale muzu,je to ma prace ;) ..
proto ze vim jak to je v praxi ,je muj nazor takovej ze nabijeni na 80% kvuli setreni je pomerne zbytecne
samozdrejme kazdy system to muze mit jinak, ale pokud budu konkretni tak u citigo je to tak..
Naposledy upravil(a) autodiag dne ned 12. led 2020 20:47:54, celkem upraveno 1 x.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 12. led 2020 20:46:45

martin7470 píše:Baterie v Citigo iV ma skrytou kapacitu 12 %, 4 % jsou z hora a 8 % z dola. Realne je tedy mozne se pohybovat v rozmezi 8 % (auto ukazuje 0 %) az 96 % (auto hlasi 100 %). Podle toho lze usuzovat, ze nebezpecnejsi nez "prebijeni" je hluboke vybijeni.


s tim se da souhlasit,v procentech to vypada strasne malo ,ale je to pomerne dost
na druhou stranu je to porad jen auto ,spotrebni zbozi ,ktere ma slouzit nam,ne aby jsme kolem nej letali my ;) ono nekdy prehnana pece skodi ..
vil77
Příspěvky: 48
Registrován: úte 24. zář 2019 19:32:48

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod vil77 » pon 13. led 2020 0:36:54

autodiag píše:proto ze vim jak to je v praxi ,je muj nazor takovej ze nabijeni na 80% kvuli setreni je pomerne zbytecne


Doporučuji přečíst např. toto https://www.teslafan.cz/clanky/vyzkumni ... kumulatory a toto https://www.velofiala.cz/n/jak-spravne- ... et-baterie
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 13. led 2020 8:16:38

vil77 píše:
autodiag píše:proto ze vim jak to je v praxi ,je muj nazor takovej ze nabijeni na 80% kvuli setreni je pomerne zbytecne


Doporučuji přečíst např. toto https://www.teslafan.cz/clanky/vyzkumni ... kumulatory a toto https://www.velofiala.cz/n/jak-spravne- ... et-baterie


k prvnimu odkazu : bavime se o citigo ne o tesle (jina kapacita baterii,jiny typ baterii,absence rychleho nabijeni)
k druhemu odkazu: citigo neni elektrokolo bez temer jakehokoli managmentu baterie

zkusim to jinak jak uz nademnou nekdo napsal..citigo ma 40Kw baterie,vyuzilelnych je 32KW jestli se nepletu..pokud se logicky zamyslis neni to jen proto aby umele snizili kapacitu ale aby nebylo mozne z duvodu ochrany baterie ji vybit do nuly a naopak ji pri nabijeni nabit "po okraj"
takze pokud ti na dojezdu sviti 0km a auto nejede zbyva v baterii nevycerpatelne mnozstvi energie pro jeji ochranu..stejne je to pro nabijeni..pokud mas 100% tak 100% tam proste neni...proto je muj nazor ,ze dobijet jen 80% aby se neco nepokazlo je nesmyslny..

ono mytu a zarucenych rad jak nabijet baterie je plny internet a ne vzdy to odpovida realite..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 13. led 2020 8:38:56

Nechci se dál rozpatlávat, nakonec ať si každý nabíjí jak chce. Jeden český majitel 2 ks EV Soul nabíjel stále na DC, po 150 tis. km byly baterie odepsané u obou aut (SOH pod 66%), přitom při dodržování zásad nabíjení je běžná hodnota SOH nad 80% při takovém nájezdu.

Baterie Citigo má oficiálně kapacitu 36,8 kWh, využitelnou 32.3 kWh. Odpovídá to i definovanému počtu článků a jejich napětí a kapacitě výrobcem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 13. led 2020 9:29:58

autodiag píše:
vil77 píše:
autodiag píše:proto ze vim jak to je v praxi ,je muj nazor takovej ze nabijeni na 80% kvuli setreni je pomerne zbytecne


Doporučuji přečíst např. toto https://www.teslafan.cz/clanky/vyzkumni ... kumulatory a toto https://www.velofiala.cz/n/jak-spravne- ... et-baterie


k prvnimu odkazu : bavime se o citigo ne o tesle (jina kapacita baterii,jiny typ baterii,absence rychleho nabijeni)
k druhemu odkazu: citigo neni elektrokolo bez temer jakehokoli managmentu baterie

zkusim to jinak jak uz nademnou nekdo napsal..citigo ma 40Kw baterie,vyuzilelnych je 32KW jestli se nepletu..pokud se logicky zamyslis neni to jen proto aby umele snizili kapacitu ale aby nebylo mozne z duvodu ochrany baterie ji vybit do nuly a naopak ji pri nabijeni nabit "po okraj"
takze pokud ti na dojezdu sviti 0km a auto nejede zbyva v baterii nevycerpatelne mnozstvi energie pro jeji ochranu..stejne je to pro nabijeni..pokud mas 100% tak 100% tam proste neni...proto je muj nazor ,ze dobijet jen 80% aby se neco nepokazlo je nesmyslny..

ono mytu a zarucenych rad jak nabijet baterie je plny internet a ne vzdy to odpovida realite..


Navíc ten článek od těch elektrokol je podle mě psaný člověkem co bateriím asi moc nerozumí, snaží se tam přesvědčit , že když bude hloubka vybití baterky jen 10% bude to pro celkovou přenesenou energii za dobu života baterky ještě horší než hluboké vybíjení 0-100%.

Částečně souhlasím, že dnešní moderní elektromobily jsou navrženy tak, aby se nemuselo nabíjení moc řešit a záruku to ve většině případů přežije při jakémkoliv zacházení ze strany uživatele. Stejně to auto třeba prodáte po pěti letech a je zbytečné to řešit. Na druhou stranu pokud mám denní potřebu na úrovni 40% kapacity baterie, tak mě je líto to odpolena nabíjet každý den do 100% . Nastaveno mám v menu okamžité dobíjení do 80% a neřeším to. Při prodeji elektromobilu většinou kupec požaduje test dojezdu a pak se může vyplatit to že bude mít baterku v lepším stavu.

Celá debata vznika jen pro to , že jste si myslel, že nabíjení do 80% sniží život baterky a zkracuje dojezd, tak snad sme Vám dali cenné informace a o tom to je, jak píšete internet je plný mýtů.
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » pon 13. led 2020 9:31:55

autodiag:

Mrkněte na kanál Electro Dad, je tam rozhovor s člověkem, který se zabývá vývojem baterií. Doporučoval i přesto, že baterie má z výroby z dola i z hora skrytou kapacitu, nabíjet mezi 20-80%. Tím se podle jeho slov podstatně prodlouží stabilita kapacity.