Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 30. pro 2019 17:09:33

Pisi69 píše:2UDA mohl bych Vás ještě požádat o informaci ohledně Lane assist. Dle info v manuálu by se měl automaticky zapínat v rychlostech nad 60km/h. Je možné někdo tohle automatické zapnutí deaktivovat (tak abych nemusel pořad mackat tlačítko OFF). Nemám rad když mi do řízení “něco” kecá.
Děkuji

Jinak k tématu Ioniq vs Citigo:
Z mého pohledu, jezdil jsem zatím jen s ioniqem. Ten se opravdu povedl. Bohužel jako 2. Auto do rodiny je moc velký a Hyundai nenapadlo dat střeva starého ioniqa napr do i20. I tak by ale i20 měla horší spotřebu nežli Ioniq - jelikož je to také městské auto (kostka s co nejvíce místa mezi koly) což pro mě splňuje požadavek na 2. Auto do rodiny.


Line assist moc neruší zasahuje opravdu až když kolo skoro najede na čáru, nedá se to vůbec jako autopilot třeba co mám u Nira, použít je to opravdu jen asistent co má zabránit nehodě.

Nicméně se před každým nastartováním motoru sám znovu zapne a co mě také štve a nevím jestli to bude řešitelné, že se nastaví i základní jízdní mód tj. vypne eko a co je úpně nejhorší topení se nastaví na 22 st.c. jde z něj opravdu horký zduch, pokud člověk jezdí krátké trasy v bundě, tak je to až nepříjemné a pokud se to neztáhne, tak leze spotřeba nahoru. Tyhle věci mě na autě vadí víc, než nějaký výkon, nebo dojezd to naopak neřeším vůbec, to má auto geniální.

Takže před startem, vypnout line assist, nastavit eco, 8x znáknout tlačítko na snížení teploty na 18 st. procedura jak v letadle.¨

Jinak to srovnání i ioniqem to opravdu není na místě ,citigo je auto uplně na jiné použítí , malé ,agilní akorát do města a okolí. Do města si raději vezmu menší auto. Ioniq je pohodlný dobrý na delší cestování, jen s tragicky malou baterkou, to auto se hodí pro někoho,kdo dojíždí do práce dál třeba 100 Km a chce cestovat za levno a pohodlně . To auto mělo dostat baterku někde kolem 70 kwh, tak by se s tím už dalo něco dělat. Na to že nám výrobci tvrdí, že baterie je nejdražší na voze, tak to asi nebude úplně pravda, když koncern dokáže dát na trh auto se stejnou baterkou jako hyundai za poloviční cenu. Přitom ve velikosti vozu je rozdíl max 100 až 150 tis. Cena spalovacího citiga vs. I30
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 30. pro 2019 19:12:34

Bohužel to resetování uživatelského nastavení v autě je typicky koncernové, zrovna tak jsem se s tím vztekal u eGolfu, možná by to šlo obejít nastavením v servisním menu. Citigo-e je do města fajn, podle mě ho nakoupí spousta servisních firem, hlavně ve městech, kde je zdarma parkování v parkovacích zónách a tím se zbaví podstatných nákladů na parkování.

Baterie u Ioniqu 70 kWh by byla fajn, měl by dojezd tak 600-700 km :) Co je mi sympatické, že přidali 10 kWh a zdražili minimálně na rozdíl od Kia.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » pon 30. pro 2019 20:23:21

Josef píše:Ano, je to o potřebách i když neznám nikoho, kdo potřebuje nabíjet doma na AC za pár hodin. Na cestách nabíjím na AC jen vyjímečně nebo přes noc (hotel, chalupa, dovolená apod.) a tam je v drtivé většině buď Mennekes nebo zásuvka 230V. Málokde jsem narazil na návštěvě klasickou 400V/32A červenou s pětikolíkem, aby se dala využít 2f nabíječka a potřeboval jsem rychle dobít. Každopádně pro mě to byl jeden z nedůležitých parametrů při výběru auta, pro vás to byl parametr zřejmě rozhodující. Pokud jezdíte dlouho s EV a máte často tuto potřebu, proč ne, předpokládám, že jste si hned redukci na 5-ti kolík koupil :)


Tak teď už jednoho uživatelé znáte :), respektive hlavní uživatel citigoe bude moje partnerka. Právě egolf nám potvrdil, že rychlé dobíjení doma bude nezbytné, pokud má vozidlo plně nahradit spalovák. Jinak by se často muselo využívat DC dobíjení, což jsem chtěl minimalizovat. NA 11kW stačí 5-ti kolík 400V/16A, to už je myslím dnes běžný standard. Každopádně chápu, že pro spoustu lidí je citigoe nevyhovující a nikdy by si ho nekoupili a styděli by se v něm jezdit :).
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod TomTom » pon 30. pro 2019 21:03:51

UDA píše:
Pisi69 píše:Ioniq je pohodlný dobrý na delší cestování, jen s tragicky malou baterkou, to auto se hodí pro někoho,kdo dojíždí do práce dál třeba 100 Km a chce cestovat za levno a pohodlně . To auto mělo dostat baterku někde kolem 70 kwh, tak by se s tím už dalo něco dělat.

Ono jak se to vezme s tou velikostí baterie. Pokud máte dobré DC dobíjení a velmi efektivní motor, pak 28kW baterie bude i na dlouhé trasy dobrá volba. Jasně baterie půjde dříve do kopru kvůli vyšším počtům cyklů.

Příklad cesty 1000km na jeden zátah:
Tesla X LR Raven - 10:20h, 97,6km/h a 25,8kWh/100km při 16°C
Tesla 3 LR Performance - 10:10h, 98,4km/h a 22,9kWh/100km při 16°C
Hyundai Ioniq 28kWh - 12:15h, 81,6km/h a 16kWh/100km při 21°C
Nissan Leaf 62kWh - 15:30h, 64,5km/h a 15,5kWh/100km při 21°C

Zde je krásně vidět, že Leaf i s 62kWh baterií a podobnou spotřebou díky zpackanému managementu baterie to pojede daleko déle, protože chudák to dobíjí rychlostí 25kWh. BTW to samé se stalo u nového e-Golfu, který to jel téměř 16h, ale v minus 5 což může udělat dejme tomu hodinku k dobru při 20°C. Za 12h jako Ioniq to ale asi nedá.

Prostě velikost baterie není úplně alfa a omega, musí to být vyvážené což 28kWh Ioniq má (i z ekologického hlediska výroby a s faktem, že vůz je konstruován jako ropa, hybrid a EV). Nová verze už je v tomto směru horší - někde na úrovni VW. Nissan zaspal úplně.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod TomTom » pon 30. pro 2019 21:09:18

Josef píše:Baterie u Ioniqu 70 kWh by byla fajn, měl by dojezd tak 600-700 km :)


Hyundai Kona 64kWh dala 1000km za 11:30h při 22,3kWh/100km a 5°C - tedy o 45 minut rychleji než 28kWh Ioniq
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 30. pro 2019 23:44:48

JosefIV píše:
Tak teď už jednoho uživatelé znáte :), respektive hlavní uživatel citigoe bude moje partnerka. Právě egolf nám potvrdil, že rychlé dobíjení doma bude nezbytné, pokud má vozidlo plně nahradit spalovák. Jinak by se často muselo využívat DC dobíjení, což jsem chtěl minimalizovat. NA 11kW stačí 5-ti kolík 400V/16A, to už je myslím dnes běžný standard. Každopádně chápu, že pro spoustu lidí je citigoe nevyhovující a nikdy by si ho nekoupili a styděli by se v něm jezdit :).


Ano pak to chápu, přítelkyně má nájezd větší jak 200 kilometrů denně a je nezbytné rychlé nabíjení doma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Turbo » úte 31. pro 2019 12:20:42

UDA:

Co IONIQ hybrid?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » úte 31. pro 2019 14:06:39

Turbo píše:UDA:

Co IONIQ hybrid?


Po tom co počátkem zaří zveřejnila škoda cenu citiga jsem se rozhodl že ho prodám. Sice s mírným prodělkem,ale i tak vyšlo cígo levněji a pro moje účely bohatě stači. Hyundai má drahé díly tj. Havarijni pojistka za 17 tis. Misto za 9. Servis má citigo 2roky 30 tis. Takze i servis vychází na polovinu a ktomu nižši náklady na provoz a tak bylo rozhodnuto. Uvidím časem jestli jsem udělal dobře.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » úte 31. pro 2019 16:24:09

Udělal, hybrid je slepá cesta. Hyundai má servis drahý, kolegyně měla i30 a zbavila se jí a už o tom nechce slyšet. Já už do města nechci než delšího než 430mm.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » úte 31. pro 2019 17:24:13

Citigo e IV píše:
Turbo píše:UDA:

Co IONIQ hybrid?


Po tom co počátkem zaří zveřejnila škoda cenu citiga jsem se rozhodl že ho prodám. Sice s mírným prodělkem,ale i tak vyšlo cígo levněji a pro moje účely bohatě stači. Hyundai má drahé díly tj. Havarijni pojistka za 17 tis. Misto za 9. Servis má citigo 2roky 30 tis. Takze i servis vychází na polovinu a ktomu nižši náklady na provoz a tak bylo rozhodnuto. Uvidím časem jestli jsem udělal dobře.


Takže za pojištění pov + hav platíte 9000 kč/rok? Zatím se mi nepodařilo zjistit cenu pojistky u kooperativy, protože jejich kalkulátor mě nechce pustit přes objem motoru. U benzínu to bylo cca 5000 kč/rok.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » úte 31. pro 2019 19:08:14

Já mám povinné ručení na Soul za 3150 Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » stř 01. led 2020 21:28:54

JosefIV píše:
Citigo e IV píše:
Turbo píše:UDA:

Co IONIQ hybrid?


Po tom co počátkem zaří zveřejnila škoda cenu citiga jsem se rozhodl že ho prodám. Sice s mírným prodělkem,ale i tak vyšlo cígo levněji a pro moje účely bohatě stači. Hyundai má drahé díly tj. Havarijni pojistka za 17 tis. Misto za 9. Servis má citigo 2roky 30 tis. Takze i servis vychází na polovinu a ktomu nižši náklady na provoz a tak bylo rozhodnuto. Uvidím časem jestli jsem udělal dobře.


Takže za pojištění pov + hav platíte 9000 kč/rok? Zatím se mi nepodařilo zjistit cenu pojistky u kooperativy, protože jejich kalkulátor mě nechce pustit přes objem motoru. U benzínu to bylo cca 5000 kč/rok.


Aho pov+hav+skla bez limutu+kola+GAP na 3roky celkem za 9300,- Kč je to dost cena je dost závislá na bonusech.

Je to skoro 2x tolik co za benzínové auto, protože i ta cena vozu je 2x tak drahá ,ale nepojistit to je na každém z nás. Auto obsahuje 168 Kusů 60Ah LIon článků a myslím, že se to bude krást kromě dílů co pasují na spalováky tak i na ty baterky. Cena mírně jetých baterek je kolem 2000,- Kč za kus !!! takže zloděj dostane až 300 tis. Kč jen za baterie.
dracekvo
Příspěvky: 836
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » čtv 02. led 2020 18:43:01

Někde jsem četl článek, že už se rozmáhají krádeže baterek z hybridů. Ale tam je daleko snažší jejich demontáž, otázka pár minut klidně někde na parkovišti. Ukrást baterku z elektromobilu by znamenalo ho nejdříve ukrást celý. Zatím se to asi dít nebude. Trh baterek je velice specifický a asi by se hodně rychle přišlo na to, kdo stojí za přísunem kradených článků. Ale to se samozřejmě může časem změnit, až těch aut bude více.

Jediný co sem nenašel je, specifikace onoho 60Ah článku. Jestli by nešel zakomponovat do trojčat :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pát 03. led 2020 17:15:07

dracekvo píše:Někde jsem četl článek, že už se rozmáhají krádeže baterek z hybridů. Ale tam je daleko snažší jejich demontáž, otázka pár minut klidně někde na parkovišti. Ukrást baterku z elektromobilu by znamenalo ho nejdříve ukrást celý. Zatím se to asi dít nebude. Trh baterek je velice specifický a asi by se hodně rychle přišlo na to, kdo stojí za přísunem kradených článků. Ale to se samozřejmě může časem změnit, až těch aut bude více.

Jediný co sem nenašel je, specifikace onoho 60Ah článku. Jestli by nešel zakomponovat do trojčat :)


Uvídíme jak se to bude vyvíjet, baterky mají tu nevýhodu, že po krádeži budou sloužit někde ve sklepě a nebudou "veřejně" přístupné a proto se moc nedají chránit například mikrotečkami jako jiné součásti vozu je třeba řídící jednotky, motor, světla a ostatní věci co jdou na dračku.

Jinak Cigo má baterky LG E63 a jmenovitou kapacitou 63-65 Ah podle způsobu vybíjení jsou zapojerné po dvojici takže kapacita je 120 Ah v serii jen po 84 článcích (trojčata z Japonska mají 88) proto je strop rychlodobíjení jen 40 místo 50 kW.

Mimochodem naprosto stejné články má AUDI e-tron jen jsou zapojené po 4 kusech paraelně a 108 v serii a proto to auto dobře dobíji. Jsou to poměrně kvalitní články snesou až 1600 Rychlodobíjení 0-97% a kolem 2000 normálních dobíjení. Někde jsem na četl, že 300-500 tis. Km by v německých trojčatech neměl být problém.

Podle mě to tam nejde dát, musela by se upravit BMS a kompletní řízení pohonu protože ty články od LG jsou háklivější na teplotu.
Mievem jsem najel 50 tis . Km myslím že to je dobré auto, ale zase kvůli němu rušit Citigo by asi byla trochu škoda má Cígo své mouchy,ale jinak je celkem fajn :-)
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » sob 04. led 2020 11:03:39

Půjde nějak zjistit aktuální teplotu baterie, např. pomocí aplikace Torque či jiných?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 04. led 2020 11:31:24

Podle mě to půjde, tak jako u ostatních škodovek, jen to je potřeba správně nastavit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » sob 04. led 2020 17:20:28

JosefIV píše:Půjde nějak zjistit aktuální teplotu baterie, např. pomocí aplikace Torque či jiných?


pokud to bude jakakoli aplikace ktera pouziva EOBD protokol ,tak se obavam ze urcite ne
nokia9500
Příspěvky: 580
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » sob 04. led 2020 21:11:59

Citigo e IV píše: takže zloděj dostane až 300 tis. Kč jen za baterie.


to je totální nesmysl :lol:
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » ned 05. led 2020 13:00:37

nokia9500 píše:
Citigo e IV píše: takže zloděj dostane až 300 tis. Kč jen za baterie.


to je totální nesmysl :lol:


Asi jo za 300 , to by musel to trochu prepojit na 48V system dat to do krabice s Bms a prodat jako hotovej produkt. Jete clanky z Ev se prodavaji v Eu.kolem 5000 Kc kWh takze 37x5 je 185 tis. Za skoro nove vy mohl 250 tis. Inkasovat. Nova baterka na citigo stoji 400 tis ,rekl mi to servisak nevim jestli s,nebo bez DPH.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 05. led 2020 13:34:34

Časem se objeví firmy, které budou vykupovat z bouraček baterie a renovovat ve starších autech baterie, což bude výnosný business. Samozřejmě se u řady těchto servisů mohou objevit kradené články, stejně jako to funguje dnes s kradenými náhr. díly.
Audi Q4 Sportback e-tron 50