Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 29. pro 2019 19:08:00

Ani moc neplevelime eUP = Citigo-e.

Těch 20 minut topení se vztahovalo k těm 15 km a měřené spotřebě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dort » ned 29. pro 2019 19:52:31

Jen ten eGolf ;), ale je to reálná zkušenost se stejnou baterií a se starším modelem eUp, nový eUp až cca za 3-7 týdnů, a tam bude jediný rozdíl od IV, že je na plechových kolech, tedy alespoň ta první edice 50ks které se prodaly v CZ, dnes vlastně ani nikdo neví cenu pro další auta, zákulisní informace jsou cca 499 ..... a koncern pláče ;)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » ned 29. pro 2019 20:20:56

Josef píše: Citigo-e nemůže dosáhnout na dálnici ani při 110 km/h spotřebu 10.8 kWh, váš výpočet je tedy mylný. .


Ale já jsem popisoval spotřebu při jízdě ,kde jsem uváděl tu tabulku s dobíjením je to nahoře napsáno, že se jedná o trasu do Jičína po okreskách a stání v kolonách v předvánočním Liberci, spotřeba po dálnici je samozřejmě vyšší. Samozřejmě pokud to topení nešlo s průměrným výkonem 1,5kW ale třeba polovičním 750W což u odporového popení pochybuji, tak bych nebyl spotřebou 10,8 ,ale třeba kolem 13 kW/100 Km, to nedokážu posoudit, protože Citigo neukazuje detailní statistiky odběru spotřebičů , to se pozná až na jaře jaká bude opravdu spotřeba jen pohonu,protože bez topení odmítám jezdit. V I-Mievu jsem měl topení naftové a to byla jiná liga. Do citiga ho dávat nebudu se to nevyplatí protože to má 2x tak velký dojezd s topením co měl Miev s nezávislým topením.

Zajímavá je Vaše myšlenka, že by auto uvádělo zkreslenou spotřebu na PC z důvodu aby to sedělo na kapacitu baterky,kterou v mraze nemá, což si memyslím. Dá se to jednoduše zjistit tím , že vybijete baterku spočítate odebranou energii podle palubního počítače a pokud máte pravdu, tak by jste nabil méně, něž byla spotřeba a přitom by byla baterie na 100%.

Jinak pro ostatní jak tu píšete o malé efektivitě Citiga iv, tak se Vám zdá spotřeba 16 kwh/100 Km v zimě, bez omezování topení, topení pomocí odporového ohřevu tedy bez TČ moc?
Napište kdo jak tedy za kolik jezdí bavím se tu o voze s cekovou hmotností 1550 Kg tedy to není žádné číské golfové vozítko. Protože s I-Miev jsem měl spotřebu kolem 15 bez topení. V testu na fdrivu co hlásají jak je ioniq užasně efektivní, tak skončily test se spotřebou kolem 18.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 29. pro 2019 20:44:29

to UDA
Mas SZ
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dort » ned 29. pro 2019 20:48:14

A tak kolik bere topení asi zjisti lze ;), “vypnout” z kopce rekuperaci a dát si okamžitou spotřebu a víte hned přibližnou hodnotu

Jinak bude někde mezi 2 - 5 kW v závislosti na venkovní teplotě a rychlosti a vzhledem ke spotřebě 16kW je to za mne OK a dovolím si tipnout že v teplotách okolo 20-ti stupňů to pak bude cca 13 kW bez omezování se jízdou na pana “klobouka” takže opravdu dojezd někde k 250 km a pokud ještě vezmu IV jako vozítko kolem komína tak pak má otázka zní, kdo najdete denně, kolem komína, více než 250 km?

Proste a jednoduše IV, eUp a Seat jsou auta která patří “do města” případně pro příměstský provoz a tam budou “doma” i bez nutnosti DC nabíjení v drtivé většině dni ....
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » ned 29. pro 2019 21:14:51

dort píše:A tak kolik bere topení asi zjisti lze ;), “vypnout” z kopce rekuperaci a dát si okamžitou spotřebu a víte hned přibližnou hodnotu

Jinak bude někde mezi 2 - 5 kW v závislosti na venkovní teplotě a rychlosti a vzhledem ke spotřebě 16kW je to za mne OK a dovolím si tipnout že v teplotách okolo 20-ti stupňů to pak bude cca 13 kW bez omezování se jízdou na pana “klobouka” takže opravdu dojezd někde k 250 km a pokud ještě vezmu IV jako vozítko kolem komína tak pak má otázka zní, kdo najdete denně, kolem komína, více než 250 km?

Proste a jednoduše IV, eUp a Seat jsou auta která patří “do města” případně pro příměstský provoz a tam budou “doma” i bez nutnosti DC nabíjení v drtivé většině dni ....


je to tam mam f500e a primarne urceny na kadodeni jezdeni do prace cca 15km a jizdy po meste a kolem komina...nabijim cca 1-2x tyden dle jezdeni
neresim spotrebu a nabijeni,proste jak je potreba dam to pres noc na nabijecku
staci mi vedomi ze jezdim za desetinu ceny fosilniho pohonu
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » ned 29. pro 2019 21:45:30

UDA píše:
Josef píše: Citigo-e nemůže dosáhnout na dálnici ani při 110 km/h spotřebu 10.8 kWh, váš výpočet je tedy mylný. .


Ale já jsem popisoval spotřebu při jízdě ,kde jsem uváděl tu tabulku s dobíjením je to nahoře napsáno, že se jedná o trasu do Jičína po okreskách a stání v kolonách v předvánočním Liberci, spotřeba po dálnici je samozřejmě vyšší.


Tak to jsem špatně pochopil, teď je jasné, že se bavíme o 2 nezávislých trasách.

UDA píše:Zajímavá je Vaše myšlenka, že by auto uvádělo zkreslenou spotřebu na PC z důvodu aby to sedělo na kapacitu baterky,kterou v mraze nemá, což si memyslím. Dá se to jednoduše zjistit tím , že vybijete baterku spočítate odebranou energii podle palubního počítače a pokud máte pravdu, tak by jste nabil méně, něž byla spotřeba a přitom by byla baterie na 100%.


Takto to bohužel nelze zjistit, protože auto mi ukazuje spotřebu např. 16 kWh místo skutečných řekněme 12,5 kWh. Tedy po ujetí 165 km ukáže, že jsem vyčerpal z baterie 26,4 kWh a baterie bude skutečně prázdná a na nabíječce dobiju těch 26.4 kWh zpět, jenže těch 30% energie se přemění za studeného stavu při vybíjení na teplo (roste vnitřní odpor baterie) a v baterii zůstane skutečně pouze 18,5 kWh.

UDA píše:Jinak pro ostatní jak tu píšete o malé efektivitě Citiga iv, tak se Vám zdá spotřeba 16 kwh/100 Km v zimě, bez omezování topení, topení pomocí odporového ohřevu tedy bez TČ moc?
Napište kdo jak tedy za kolik jezdí bavím se tu o voze s cekovou hmotností 1550 Kg tedy to není žádné číské golfové vozítko. Protože s I-Miev jsem měl spotřebu kolem 15 bez topení. V testu na fdrivu co hlásají jak je ioniq užasně efektivní, tak skončily test se spotřebou kolem 18.


Nezdá se mi to moc, ale netuším, s jakou spotřebou by takovou trasu jelo jiné auto. V testech se ukázalo, že dojezd je podobný jako má Ioniq 28 kWh, tedy spotřeba Citigo-e patří mezi středně velké. Váha Soulu je 1450 kg, váha Ioniq 1420 kg a váha Citigo-e je 1220 kg, kde 1550 kg je celková hmotnost, tedy při plném naložení, což asi nejezdíte.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod TomTom » ned 29. pro 2019 22:15:04

Dnes 252km 35-D11-D5, průměr 71km/h čistá jízda, dálnice 110 GPS tempomat, 2 dospělí a 2 děti, plný kufr. Gumy Conti 850 na 2,7 ATM. Docucávám ve Vysokém Mýtě pro jistotu na zbývajících 180km. Spotřeba 13,8kWh/100km. V září a říjnu stejnou trasu kolem 11-11,5 kWh/100km. Určitě to jde dát pod 11 kdybych jel sám. Abych měl spotřebu 16kWh nebo nedej bože 18kWh na této trase, musel bych jet dálnici furt 130 GPS a okresky dost ostře. Auto mám krátce, ale takovou spotřebu jsem měl jen když jsem zkoušel maximálku :) Je tady mraky lidí co umí jezdit Ioniq pod 10kWh/100km - třeba při cestě do Chorvatska, ještě se mám co učit. Jak jsem psal dříve, to auto umí dát 350km, když se chce. Citigo a s větší baterkou díky mizernému motoru to prostě nedá. VW dost zaspalo. Doporučuji pěkný YT kanál "elektrickyautomobil sk" díky kterému jsem se rozhodl právě pro rodinný Ioniq. A stál mě nový o 200tis více než ta krabička Citigo iV.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Pisi69 » ned 29. pro 2019 23:27:50

2UDA mohl bych Vás ještě požádat o informaci ohledně Lane assist. Dle info v manuálu by se měl automaticky zapínat v rychlostech nad 60km/h. Je možné někdo tohle automatické zapnutí deaktivovat (tak abych nemusel pořad mackat tlačítko OFF). Nemám rad když mi do řízení “něco” kecá.
Děkuji

Jinak k tématu Ioniq vs Citigo:
Z mého pohledu, jezdil jsem zatím jen s ioniqem. Ten se opravdu povedl. Bohužel jako 2. Auto do rodiny je moc velký a Hyundai nenapadlo dat střeva starého ioniqa napr do i20. I tak by ale i20 měla horší spotřebu nežli Ioniq - jelikož je to také městské auto (kostka s co nejvíce místa mezi koly) což pro mě splňuje požadavek na 2. Auto do rodiny.
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod denial » pon 30. pro 2019 9:31:34

Bude sa do dna kufra zmestit rezerva so zdvihakom zo spalovaku?

TPMS je pouzitelne? Napr. ked je tam rozdiel tlaku medzi kolesami alebo pri defekte, ako rychlo to reaguje?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 30. pro 2019 10:49:51

denial píše:Bude sa do dna kufra zmestit rezerva so zdvihakom zo spalovaku?

TPMS je pouzitelne? Napr. ked je tam rozdiel tlaku medzi kolesami alebo pri defekte, ako rychlo to reaguje?


Ano vejde se rezerva do kufru, kufr to má stejný jako spalovací verze, to je výhoda toho,že se s tím už při návrhu vozu počítalo, že to bude i jako elektromobil. Baterie zasahuje jen před zadní nápravu a má perfektní rozložení hmotnosti, při plném zatížení je cca 70 Kg víc na předku.
Jiné elektromobily to mají 1:1 Leaf2, Niro , nejhorší je v tomto Ioniq má baterky naroubované v kufru, bez možnosti rezervy a navíc má přdek o 100 Kg lehčí než zadek.

Co jsem Citigo zkoušel na tom mále sněhu, tak má perfektní trakci asi i díky seriové elektronické uzávěrce diferenciálu.

TMPS má pouze pasivní, nevím jak funguje je to moje první koncernové auto.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » pon 30. pro 2019 11:18:01

Taky máme objednanou "krabičku" citigoe :). Vozidlo bude jako druhé auto v rodině (náhrada za benzínovou citigo) primárně určené na dojíždění do práce (ale i s mými 190 cm není problém jet se citigo na otočku Praha Brno :)). Je pozitivní, že tam je velká rezerva i na ostatní popojížďky a také až baterie za čas ztratí část své kapacity. Podstatným kriteriem výběru bylo i to že má 2 fázovou nabíječku 7,2kW, mít pouze 3,6 kW tak by to bylo velmi omezující (např. vrátím se domů kolem půlnoci s vybitým autem a vozidlo musí být ráno v 6h připravené na odjezd nebo vozidlo přijede v 14h domů a za 3 hodiny je potřeba zajet k rodičům na otočku 70 + 70 km)..., to je s 1 fázovou nabíječkou problém. Pokud vím tak nový i starý IONIQ má pouze 1 fázové AC nabíjení a nový navíc ještě jako citigoe pomalé DC dobíjení, takže pro nás velmi omezující. Měl jsem na pár měsíců egolf (2018), spotřeba je opravdu silně závislá na výškovém profilu trasy a taky na řidiči - partnerka jede stejnou trasu za 14 kWh já za 16 kWh (ale i za 25 kWh). U ecitiga počítám, že bude mít podobnou spotřebu jako egolf což je vyhovující, ani jsem neočekával, že citigoe bude optimalizované jako vozidlo, které je od začátku stavěné jako elektromobil. Je potřeba na něj pohlížet jako na malé městské auto nikoli jako dálničního polykače kilometrů.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 30. pro 2019 12:07:41

Dnes mají všechna auta nabíjení minimálně 6-7 kWh, pouze je rozdíl v tom, že mají jednu, dvě nebo tři fáze. Dvě fáze 3.6 kW jsou totiž výhodnější v tom, že nemají problém v omezení výkonu při nabíjení na 22 kW AC nabíječce, kde při nabíjení dvou aut dochází k omezení výkonu na 3,6 kW na jedné fázi. Tedy 1f 7,2 kW nabíječka bude nabíjet pouze max. 3,6 kW, zatímco 2f 2x 3,6 kW bude nabíjet plným příkonem (2 x 3,6 kW).

JosefIV píše:Pokud vím tak nový i starý IONIQ má pouze 1 fázové AC nabíjení a nový navíc ještě jako citigoe pomalé DC dobíjení, takže pro nás velmi omezující.

Jenom upřesním - Ioniq verze 28 kW má rychlé DC nabíjení, verze 38 kW má pomalé DC nabíjení. Doma budete obě verze Ioniq i Citigo-e nabíjet na AC stejně rychle tedy příkonem 7,2 kW bez omezení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » pon 30. pro 2019 12:17:18

Určitě doma nebudu dobíjet vozidla stejně rychle, protože hlavní jistič mám asi jako většina 3x25 A, tudíž s 1 fázovou nabíječkou (32A) Ioniqu, budu reálně dobíjet 3,6 kW a to je velká nevýhoda těchto vozidel.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 30. pro 2019 13:32:08

Jde o to, jak máte řešené nabíjení, minimálně byste nabíjel Ioniq 1fx25A tedy 5,7 kW. Existují i řešení, které umí sloučit výkon 2 fází do jedné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod TomTom » pon 30. pro 2019 13:39:29

Na AC nabíječce Ioniqu je zezadu tlačítko, kde se nastavuje rychlost L = 6A, M=9A a H=12A. Já používám dost často M - reálně mi auto bere pak kolem 1500-1700W a pokud svítí sluníčko, nabíjení mi plně pokryje FVE kde mám omezení 9A na fázi. Taky mám 3x25A a možnost 2f nabíjení by bylo fajn. Na druhou stranu, prubnul jsem nabíječku v Berouně a Ioniq mi dobíjel kolem 60kWh až do cca 80% a pak to padalo někam k 25kWh. Nový Ioniq je v mých očích díky DC a ovládacím prvkům zklamání, ale zase jsem rád, protože díky novému, jsem si mohl dovolit starý. Citigo iV jsem při představení plánoval pro manželku - to bylo jaro a mluvilo se o 400tis, v době kdy jsem se rozhodoval ale padly ceny Ioniqu o 300tis a bylo vymalováno. Kdyby udělali Citigo iV za 300-350tis bez zbytečných věcí, šel bych do něj taky.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » pon 30. pro 2019 13:46:30

Josef píše:Jde o to, jak máte řešené nabíjení, minimálně byste nabíjel Ioniq 1fx25A tedy 5,7 kW. Existují i řešení, které umí sloučit výkon 2 fází do jedné.


Jenom malé upřesnění pokud mám hlavni jistič 3x25 A, tak bych mohl dobíjet max 1f 20A tj 4,6 kW, nikoli 1x25A. Je právě velká výhoda že nemusím dělat žádné změny v elektroinstalaci.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 30. pro 2019 13:55:29

No vidíte a já 2,5 roku nabíjím doma výkonem 1,9 kW AC nebo na cestách 3,2 kW AC a nikdy jsem nepotřeboval více :) Samozřejmě obecně je 1f palubní nabíječka nevýhoda, dvě je lepší, ideální jsou 3f jako má Tesla.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod JosefIV » pon 30. pro 2019 15:23:34

Přesně tak je to o tom, dkdo jaké má potřeby. Někdo dobíjí jednou za 3 dny, někdo každý den. Někomu nevadí, když se vozidlo bude dobíjet 12h, další potřebuje dobít za 3 hodiny. Nezlobil bych se, kdyby citigoe měla 3f 11 kW, to by byl ideál :).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 30. pro 2019 16:28:17

Ano, je to o potřebách i když neznám nikoho, kdo potřebuje nabíjet doma na AC za pár hodin. Na cestách nabíjím na AC jen vyjímečně nebo přes noc (hotel, chalupa, dovolená apod.) a tam je v drtivé většině buď Mennekes nebo zásuvka 230V. Málokde jsem narazil na návštěvě klasickou 400V/32A červenou s pětikolíkem, aby se dala využít 2f nabíječka a potřeboval jsem rychle dobít. Každopádně pro mě to byl jeden z nedůležitých parametrů při výběru auta, pro vás to byl parametr zřejmě rozhodující. Pokud jezdíte dlouho s EV a máte často tuto potřebu, proč ne, předpokládám, že jste si hned redukci na 5-ti kolík koupil :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50