Škoda Citigo E
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
CITIGO E DC nabíjení
Zde máte tabulku nabíjení.
Josef měl pravdu a Škoda s tou hodinou taky, nicméně byla zima, auto najeto 250 Km jednalo se o první hlubší vybití baterky
třeba to pustí jindy lépe. Bohužel jsem nepodchytil kdy poklesnul ten nabíjecí výkon,ale tipuji že v 75%
Je Vidět že fabrika evidentně se snaží šetřit ty baterky a to je dobře. Nabít 20 Kwh na dalších letních 170 Km dojezdu
bute prostě trvat o 15 minut déle než soulu, o 20 minut než Ioniqu. Kdo má to auto na delší cestování, tak si bude muset plánovat k obědu rybu,nebo jít do něčeho jiného, jen lituji ostatní kolegy protože nabiti do 100% trvá 2 hodiny . Ano 1hodinu do 80% a z 80-100% druhou.
Čez má limit od března 120 minut asi to stavěl na Citigo. Jednu výhodu to má, rozhodně se Vám auto nenabije než nakoupíte, takže nehrozí penalizace za blokování nabíječky, jen mohli dát na 50 Kw stanice dva kabely takovou Citigo edici.
Takže až uvidíte u DC Citigo rovnou to otočte jinam
Josef měl pravdu a Škoda s tou hodinou taky, nicméně byla zima, auto najeto 250 Km jednalo se o první hlubší vybití baterky
třeba to pustí jindy lépe. Bohužel jsem nepodchytil kdy poklesnul ten nabíjecí výkon,ale tipuji že v 75%
Je Vidět že fabrika evidentně se snaží šetřit ty baterky a to je dobře. Nabít 20 Kwh na dalších letních 170 Km dojezdu
bute prostě trvat o 15 minut déle než soulu, o 20 minut než Ioniqu. Kdo má to auto na delší cestování, tak si bude muset plánovat k obědu rybu,nebo jít do něčeho jiného, jen lituji ostatní kolegy protože nabiti do 100% trvá 2 hodiny . Ano 1hodinu do 80% a z 80-100% druhou.
Čez má limit od března 120 minut asi to stavěl na Citigo. Jednu výhodu to má, rozhodně se Vám auto nenabije než nakoupíte, takže nehrozí penalizace za blokování nabíječky, jen mohli dát na 50 Kw stanice dva kabely takovou Citigo edici.
Takže až uvidíte u DC Citigo rovnou to otočte jinam
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Citigo e je doma!
stejk píše:Při viewtopic.php?f=16&t=566 měla Škodovka v jedné (té nejvíce rozpracované) aplikaci možnost nastavit např 80%, ale bylo trošku ukryté v menu. Vzpomínám si, že jsem se ptal proč takovou výhodu (pokud to tedy opravdu umí) skrývají tak hluboko v menu.Pisi69 píše:UDA píše:- zda se dá v autě/aplikaci nastavit % nabití baterie (abych každý den nenabijel na 100% ale napr jen na 80% a šetřil baterii)
Umí to našel jsem to náhodou jedná se o fukci okamžitého nabíjení , když je aktivní doba odjezdu.
Příklad: nastavím si minimální hodnotu nabití 80% + mohu i proud a následně si mohu dát domu odjezdu zítra ráno s nabitím na 100% +teplotu interiéru.
Přijedu z práce s 50% hodím na nabíječku a nabije se mi na 80% (když bych někam chtěl jet) a ráno se dobije na 100% a vytopí.
Mohu si nastavit tři časy odjezdu současně+noční proud a deset nabíjecích bodů kombinace jen klina, jen nabíjení, nebo obojí+ ruzné hodnoty max % nabití.
Dále se dá nastavit jestli má jít klima jen když je auto v zásuvce, nebo dokonce i jen z baterie, když třeba jdete z Kolbenky v 17 hodin přesně to víte předem, tak se Vám auto vytopí i když bude na parkovišti bez elektřiny.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Citigo e je doma!
Pisi69 píše:UDA píše:Ahoj, tak už jsem si ho ve středu přivezl, zatím jsem s tím moc nenajel, ale už se můžete ptát co Vás zajímá.
Pokud bych mohl požádat, zajímaly by mě odpovědi na:
- jaký je výhled přes vyhřívané celní sklo (jestli nějak negativně nevadí drátky na vyhřívání a či jsou po cele ploše skla, nebo napr jen po stranách
- jaké jsou výkony nabíjení DC při opakovaném použití (napr ujet 600km dálnice - 2*/3* rychlo nabíjení)
- zda se dá v autě/aplikaci nastavit % nabití baterie (abych každý den nenabijel na 100% ale napr jen na 80% a šetřil baterii)
Předem děkuji za odpovědi a gratuluji k autu
-Drátky v okně jsou vidět když se člověk na soustředí a v noci když oslnují protijedoucí auta, už se myslím nedá koupit auto bez vyhřívaného okna komu to vadí musí koukat jinde, jinak idélně když si půjdete do salonu se podívat každý obchodník by měl mít aspoň jedno skladem.
-výkony DC nabíjení jsou tak žalostné, že už snad ani nižší být nemohou a ujet s tím najednou 600 Km to po mě nechtějte, to přece normální člověk s Citigem nepojede v kuse ani spalovací verzí, to je auto za 360 tis bez Daně na courání kolem komína , myslím že většina vozů ani DC nabíječku nepozná denní nájezd do 200 Km bude mít většina uživatelů, to auto má delší dojezd nez Leaf1, Leaf2 40Kwh, Ioniq 28 Kwh tj. auto za Milión
-ano dá odpověděl jsem výše
Re: Škoda Citigo E
Dobrý den,
blahopřeji k vozu.Měl bych otázku na rozměr zimních pneu.Děkuji
blahopřeji k vozu.Měl bych otázku na rozměr zimních pneu.Děkuji
Re: Škoda Citigo E
děkuji za hodnotné info...CGe bude asi nejlepší nabíjet doma přes noc a jezdit " kolem komína"
ještě jsem zvědavý na spotřebu...třeba někdo s ním přijede na sraz a dáme nějakou srovnávací jízdu
jinak s CGe bych do Rumunska jet nechtěl ... to bych tam jel asi 3 dny
ještě jsem zvědavý na spotřebu...třeba někdo s ním přijede na sraz a dáme nějakou srovnávací jízdu
jinak s CGe bych do Rumunska jet nechtěl ... to bych tam jel asi 3 dny
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Citigo e je doma!
UDA píše:Pisi69 píše:UDA píše:Ahoj, tak už jsem si ho ve středu přivezl, zatím jsem s tím moc nenajel, ale už se můžete ptát co Vás zajímá.
to auto má delší dojezd nez Leaf1, Leaf2 40Kwh, Ioniq 28 Kwh tj. auto za Milión
Ionig 2018 (28kWh) dá 300km na jedno nabití pokud trochu chcete. Rekord je tuším lehce přes 400km. Až toto zvládnete s Citigem, dejte nám vědět.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: CITIGO E DC nabíjení
UDA píše:Takže až uvidíte u DC Citigo rovnou to otočte jinam
Přesně tohle bude problém, Každý zkušený elektromobilista nabíjí na DC jen v té nejrychlejší fázi tedy 0-85%. Pokud potřebuje nabíjet do 100%, pak je stejně rychlé, když se přepojí na AC a pustí k nabíječce někoho dalšího. Bohužel s řidiči Citigo-e a Tesla 3 bude v začátku problém že to dají na nabíječku a přijdou za 1,5 hodiny s tím, aby to měli nabité na 100%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Citigo E
S tím nabíjením velkobaterkáčů na stojanech 50 kW čerstvý včerejší zážitek Kaufland Ostrava centrum ČEZ. Byla tam teslička přede mnou
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Škoda Citigo E
Myslite, ze 0-100 zrychlenie pri Citigo (12.3s) a e-UPe (11.9s) bude v realite uplne rovnake alebo ho naschval softwarovo takto rozlisili, aby bol VW "lepsi" ?
A co hovorite na multifunkcny volant, Citigo ma tlacidla iba na jednej strane volantu a e-UP na obidvoch. Co sa da na VW ovladat navyse?
A co hovorite na multifunkcny volant, Citigo ma tlacidla iba na jednej strane volantu a e-UP na obidvoch. Co sa da na VW ovladat navyse?
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Citigo E
To bude otázka obchodní politiky a prémiovosti značky. Když si koupíte originál Mitsubishi iMiev, taky je lépe vybaven, než licenční Peugeto Ion nebo Citroen C Zero.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Škoda Citigo E
líný cígo píše:Dobrý den,
blahopřeji k vozu.Měl bych otázku na rozměr zimních pneu.Děkuji
Zimní pneu mám klasiku 165/70 R14 na ocelových kolech. Kola to jsou stejné jako na benzínové Citigo výhoda je že to jsou pneu levné a navíc se dají sehnat použité za pár korun. Což se třeba o Mievu, nebo I3 říct nedá.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Citigo e je doma!
TomTom píše:
Ionig 2018 (28kWh) dá 300km na jedno nabití pokud trochu chcete. Rekord je tuším lehce přes 400km. Až toto zvládnete s Citigem, dejte nám vědět.
Jsou jiste situace kdy Ioniq ujede více než Citigo iv, hlavně po dálnici rychlostí nad 120 km/h a v zimě pokud využije příplatkové tepelné čerpadlo.
Ale pokud jde o maximální dojezd klidnou jízdou tak se nemůže rovnat má o 15% menší baterku a s ohledem na hmotnost nemůže mít tak dobrou spotřebu jako Citigo a ostatní klony.
Dojezd dle COC listu ma Citigo iv dle wltp 252 Km , město 352 Km což jsou reálně dosažitelné údaje bez topení. Ioniq má 280 km podle zastarale NEDC normy. Nevím kolik ma wltp? 200 Km?
Re: Citigo e je doma!
TomTom píše:Ionig 2018 (28kWh) dá 300km na jedno nabití pokud trochu chcete. Rekord je tuším lehce přes 400km. Až toto zvládnete s Citigem, dejte nám vědět.
Vše záleží na terénu, počasí a rychlosti jízdy. Minimální průměrné dojezdy v zimě budou u Citigo-e 170 km a v létě 230 km. Maximální pak 200 km a 310 km. Ioniq má baterií o 13% menší, ale dokáže využít energii neuvěřitelně efektivně, na dálnici až o 25% efektivněji než Citigo-e.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Citigo e je doma!
Josef píše:TomTom píše:Vše záleží na terénu, počasí a rychlosti jízdy. Minimální průměrné dojezdy v zimě budou u Citigo-e 170 km a v létě 230 km. Maximální pak 200 km a 310 km. Ioniq má baterií o 13% menší, ale dokáže využít energii neuvěřitelně efektivně, na dálnici až o 25% efektivněji než Citigo-e.
auto neni v podstate ani v prodeji,mnoho salonu nema ani predvadecky,protoze Skodovka potrebuje quoty na pristi rok (rok uvedeni do provozu/prihlaseni),nevi o nem nic ani prodejci a ty uz vis jaky bude mit dojezd ? a jak bude neefektivni ??
z ceho cerpas tyto informace ?
Re: Škoda Citigo E
Většina údajů byla zveřejněna, zbytek je matematika. Údaje jsou z ev-database.org které to celkem dobře sedí. Mimochodem stejnou kapacitu baterie má mít Mazda MX-30 a ta je na tom se spotřebou ještě mnohem hůře. S Ioniqem se těžko cokoli srovnává, je to z hlediska pohonu jednička. Pomalé DC nabíjení u Citigo-e prakticky nevadí, pokud s tím člověk nechce jet v zimě Praha Brno a zpět rychlosti 130 km za hod., Po městě a okolí je to jedno.
Netuším kolik prodejců má předváděcí auto, viděl jsem ho i v zapadlé prodejně u Znojma.
Netuším kolik prodejců má předváděcí auto, viděl jsem ho i v zapadlé prodejně u Znojma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Škoda Citigo E
hmm jedna vec jsou udaje na papire a matematika a druha,pro me realne,je je praxe
porovnavat Ioniq CitigoiV je take pomerne nebe a dudy at uz cenou nebo i planovanym urceni pouzivani
porovnavat Ioniq CitigoiV je take pomerne nebe a dudy at uz cenou nebo i planovanym urceni pouzivani
Re: Škoda Citigo E
Pravda, většinou je to na papíře lepší než ve skutečnosti. Ano souhlasím, Citigo-e je auto do města a okolí a je potřeba jej porovnávat s Fiatem 500 apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: CITIGO E DC nabíjení
UDA píše:Zde máte tabulku nabíjení.
Josef měl pravdu a Škoda s tou hodinou taky, nicméně byla zima, auto najeto 250 Km jednalo se o první hlubší vybití baterky
třeba to pustí jindy lépe. Bohužel jsem nepodchytil kdy poklesnul ten nabíjecí výkon,ale tipuji že v 75%
Je Vidět že fabrika evidentně se snaží šetřit ty baterky a to je dobře. Nabít 20 Kwh na dalších letních 170 Km dojezdu
bute prostě trvat o 15 minut déle než soulu, o 20 minut než Ioniqu. Kdo má to auto na delší cestování, tak si bude muset plánovat k obědu rybu,nebo jít do něčeho jiného, jen lituji ostatní kolegy protože nabiti do 100% trvá 2 hodiny . Ano 1hodinu do 80% a z 80-100% druhou.
Čez má limit od března 120 minut asi to stavěl na Citigo. Jednu výhodu to má, rozhodně se Vám auto nenabije než nakoupíte, takže nehrozí penalizace za blokování nabíječky, jen mohli dát na 50 Kw stanice dva kabely takovou Citigo edici.
Takže až uvidíte u DC Citigo rovnou to otočte jinam
dc.JPG
jen pro ilustraci e-Golf běžně dobíjí cca 38kW/h cca do 83%, dnes venku 4° a jsme cca na 30kW/h takže bych si počkal u IV na teploty 10 a více ...
Re: Škoda Citigo E
Počkat můžete, pro info, Golf má o 30% rychlejší DC nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Škoda Citigo E
Ale no tak jen jsem se, i bez dovolení, snažil poukázat na fakt, že byť má e-Golf o 30% rychlejší nabíjení, tak v těchto teplotách to reálně oproti "papírovým hodnotám" neplatí, takže otázka spíše zní, jak se chová IV ...... a s čekáním máte pravdu rád si počkám .......
P.S. nikdy nesrovnával jen si dovolil předpokládat podobné chování i dalšího výrobku od koncernu, a zrovna Vy si to určitě spočítat dokážete, že?
P.S. nikdy nesrovnával jen si dovolil předpokládat podobné chování i dalšího výrobku od koncernu, a zrovna Vy si to určitě spočítat dokážete, že?