Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » pon 24. úno 2020 19:28:05

Jednou se lidem bude stejskat po těch hloupejch autech. A navíc čím chytřejší auto, tím větší blbec může sedět za volantem. Stačí se podívat na ty lidi, co se spoléhají na adaptivní dálkové. To že oslňují, protože automatika neuhlídá vše je nezajímá. Stejně tak lidi co jezdí za snížené viditelnosti s denním svícením, protože automatické rozsvěcení světel to přece vyřeší za ně.

Až bude víc aut, co zvládnou částejně autonomní jízdu, to bude teprve zážitek. Lidi si budou hrát s telefonama a nebudou čumět na cestu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 24. úno 2020 19:37:43

male seznameni s technikou pohonu

dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » pon 24. úno 2020 19:42:52

Krásně je vidět jak původně spalovací auto nutí do šílených konstrukcí baterie.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 24. úno 2020 19:47:52

to mozna ano,ale jsou auta ktera i kdyz postavena jen pro elektro pohon odflaknuta az to boli..typicky treba "trojcata"
ja treba v zastavbe elektro pohonu do stavajiciho auta nevidim nic spatne,spis naopak...
i kdyz to tak na prvni pohled nevypada tak citigo iV nebo az zas tak stejne jako citigo se spalovakem .
stejne jako e-UP
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod garmont » pon 24. úno 2020 20:15:32

Co je špatého na trojčatech? Jinak puvodní mitsubishi miev (teda nevím jak se ten model přesně jmenoval ) byl benzíňák...
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » úte 25. úno 2020 7:03:21

garmont píše:Co je špatého na trojčatech? Jinak puvodní mitsubishi miev (teda nevím jak se ten model přesně jmenoval ) byl benzíňák...

za me kdyz pominu jak to auto vypada,tak je to mysleni spis technicky...topeni,interier
nevim jestli "miśi uśi" byl benzinovy,ale u psa nikoli...
ono moc elektromobilu ktere byli navrhovane jako ciste elektro moc neni (kdyz pominu cinska pseudoauta) co si tam vzpomenu samo ze Tesla,Leaf nebo Fiskar ale to je spis maloseriovka
treba u koncernovych aut s platformou MQB nebo ID je to planovany a logicky krok..
ono citigo nevzniklo ze dne na den.....a karoserie byla uz planovana jak pro spalovaci tak pro elektricky pohon
jenze velky bratr VW ma jasne prednost ;) ..
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Radovan » úte 25. úno 2020 15:04:43

Na trojčatech je špatná jediná věc - jde o vývojově 12 let staré auto, na které prakticky od té doby nesáhli a které Francouz ještě výbavově osekal. Takže vše v něm odpovídá roku 2008. A jelikož neměli do nástupu CitGoe konkurenci cenově ani užitkově - o filozofii jednoprostorové MPV karoserie a zadním náhonu nemluvě - tak posun není žádná ani dnes. Navíc v lednu zmizel iMiev i z nabídky rakouského Mitsubishi a už j tam z elektrik jen Outlander PHEV. :-(
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » stř 26. úno 2020 11:29:24

autodiag píše:no stejne ta implantace connectu do citigo je takova zvlastni a narychlo naplacla mi prijde...
uz jen ta aplikace ..nastaveni casovacu nebo nedejboze po autu chctit nabijet bez pripojene nabijecky, k tomu jsem to auto neprinutil :(
a druha aplikace radeji stazena z distribude protoze nefunguje vubec a musis pouzivat aplikaci k e-UP
takze testovano na lidech :D ..


Dá se pomocí diagnostiky teda v domácích podmínkách zjistit něco o baterce kromě teploty a napětí? Jako kolik přes ní proteklo Ah tam a zpátky a použitelná kapacita a něco o bufferu kde to má ? Bylo by to zajimavé vidět případný rozdíl s tím co zjistí autorizák v případě nějakého sporu.

Osobně si myslím že přístup k aktulání kapacitě bude zamnut,aby se v tom nikdo nehrabal. U mitsubishi mi tyhle informace při servisu vytiskli včetně kapacity. U Kie nic tam mi nikdy nic nedali, tak jsem zvědavej na škodovku.

Jijímavá by také byla informace na jakém základě (teploty a %) to omezuje použitelný výkon, poprvé téměř do 3 měsích jsem viděl všechny segmenty výkonu když mi dali auto po servisu a bylo plně nabité a celou noc na dílně v teplotě 24 st. tak to asi 2 hodiny ukazovalo dostupný plný výkon než vychladlo. Myslím si , že v létě s teplou baterkou a bez topení se můžeme tešit na dlouhé dojezdy.

Nyní mám za posledních 156 Km cukání po městě a extra nic moc úsporné jízdy spotřebu 16,2 kWh/100 Km
z toho je spotřeba na jízdu 16,8 spotřeba topení 5,5 (pouze) a 6,1 kWh dodala rekuperace, což je dost 36% ,ale není to tím, že jezdím brzda plyn, ale horské podnínky kopce. Takže logicky v létě se člověk může těšit na spotřeba kolem deseti, když se odečtou zimní pneu a řidší vzduch, tak myslím, že 9 nebude nereálné tj. dojezd uspornou jízdou 350 Km.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » stř 26. úno 2020 19:53:42

Citigo e IV píše:Dá se pomocí diagnostiky teda v domácích podmínkách zjistit něco o baterce kromě teploty a napětí? Jako kolik přes ní proteklo Ah tam a zpátky a použitelná kapacita a něco o bufferu kde to má ? Bylo by to zajimavé vidět případný rozdíl s tím co zjistí autorizák v případě nějakého sporu.


prijde nato co je to v domacich podminkach...ja se tim zivim ,takze mimo fabricke diagnostiky (ODIS) pouzivam i jine profi zejmena pro nestandartni kodovani a operace s jednotkama takze se da rict ze jsem natom stejne jako ve znacce ..informace kolik "dovnitr" a kolik "ven" je k dispozici

https://drive.google.com/open?id=1xOAAhpoTSzYs0hWjSJE1ISygrVHAC73Q

Citigo e IV píše:Osobně si myslím že přístup k aktulání kapacitě bude zamnut,aby se v tom nikdo nehrabal. U mitsubishi mi tyhle informace při servisu vytiskli včetně kapacity. U Kie nic tam mi nikdy nic nedali, tak jsem zvědavej na škodovku.


ano je to jak pises,v merenych hodnotach je primo polozka aktualni kapacita baterie,je ovsem pod heslem :D (budu badat dal)
oproti jinym ,treba F500 ,jsou tyhle informace nejspis strasne tajne :D

Citigo e IV píše:Nyní mám za posledních 156 Km cukání po městě a extra nic moc úsporné jízdy spotřebu 16,2 kWh/100 Km
z toho je spotřeba na jízdu 16,8 spotřeba topení 5,5 (pouze) a 6,1 kWh dodala rekuperace, což je dost 36% ,ale není to tím, že jezdím brzda plyn, ale horské podnínky kopce. Takže logicky v létě se člověk může těšit na spotřeba kolem deseti, když se odečtou zimní pneu a řidší vzduch, tak myslím, že 9 nebude nereálné tj. dojezd uspornou jízdou 350 Km.


ja to mam momentalne podobne

https://drive.google.com/open?id=1g-wAvRTUroaEHhZxKJBFwN6dkGCyt5R1
https://drive.google.com/open?id=1Lnzrh-grunLlY0n8vab1Rm_xHi_pHYMN

dobijeni je tak trochu alchymie..zkousel jsem nabijet 3x na stejnem stojanu
19.2 byla teplota 5 stupnu a baterie mela cca 30% nabijeni po jizde 7km
20.2 41minut teplota 7 stupnu a baterka cca 35% nabijeni po ujeti 5km
20.4 43 minut teplota 7 stupnu a baterva cca 40% nabijeni po ujeti 60km dalnice rychlost 120

https://drive.google.com/open?id=1BaweMFWcCqv25cQ86pFLf7uUrcqtDKeb
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Palo47 » stř 26. úno 2020 22:59:43

Autodiag píše:
ano je to jak pises,v merenych hodnotach je primo polozka aktualni kapacita baterie,je ovsem pod heslem :D (budu badat dal)
oproti jinym ,treba F500 ,jsou tyhle informace nejspis strasne tajne


Dúfajme, že plný prístup k riadiacej jednotke akumulátoru bude len zaheslovaný. Je nádej, že časom sa podarí ziskať heslo od nejakej spriaznenej duše. Len aby ochrana nebola dokonalejšia napr viazaná na vyhradený HW a SW.
Prajem veľa trpezlivosti a úspech.
Pristupovať ale ku všetkým detailom manažmentu akumulátoru skrýva určite veľké riziko. VAG by urobil lepšie keby uživateľsky zaujímavé udaje akumulátoru sprístupnil a tým by výrazne znižil riziko pokusov o plný prístup k manažmentu akumulátoru.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » čtv 27. úno 2020 6:48:24

Palo47 píše:Pristupovať ale ku všetkým detailom manažmentu akumulátoru skrýva určite veľké riziko. VAG by urobil lepšie keby uživateľsky zaujímavé udaje akumulátoru sprístupnil a tým by výrazne znižil riziko pokusov o plný prístup k manažmentu akumulátoru.


diagnostika neni urcena pro verejnost a fabricka uz vubec ne,neni to hracka ,ale servisni nastroj,kde je prave potreba udaje mit...
riziko je v cem? ze si prectes informace ktere chces vedet,kdyz jim rozumis a vic o cem jsou a co znamenaji ??? :D
Palo47
Příspěvky: 40
Registrován: sob 08. úno 2020 13:18:31

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Palo47 » čtv 27. úno 2020 8:10:59

Samozrejme, že pri čítaní je riziko nulové. Ale kto bude chcet čítať riadenie aku, tak môže mať nutkanie aj s experimentovať , napr limitácia nabíjacieho výkonu nízkou teplotou. Aj niektoré ELM373 OBD aplikácie umozňujú kódovanie. Ale ja by som určte nič nekódoval.
Inak Škoda považuje za “ prísne tajný” aj udaj pri ako nízkej teplote už Citygo odmietne štartovať a podľa Skody je treba čakať kým sa okolitá teplota nezvýši.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 27. úno 2020 10:49:06

autodiag píše:prijde nato co je to v domacich podminkach...ja se tim zivim ,takze mimo fabricke diagnostiky (ODIS) pouzivam i jine profi zejmena pro nestandartni kodovani a operace s jednotkama takze se da rict ze jsem natom stejne jako ve znacce ..informace kolik "dovnitr" a kolik "ven" je k dispozici



No myslel jsem to pomocí ideálně mobilu a nějaké aplikace, na Mitsubishi Miev se to normálně dalo, stejně tak u Kie Niro pomocí disgnostiky do mobilu a naimportovaných PID si tam zjistím kromě aktuální kapacity skoro všechno, napětí článků, teploty, okamžité proudy, chybové hlášky ..
Proč to u WV nejde?

Jinak jsem měl iV 6 dní v servisu celkem , vyměnily mě jednotku na komunikaci a po menších problémech už auto s aplikací škoda -connect funguje bezvadně. Pěkný jsou podrobný statistiky kdy se den klidně rozdělí na 5 jízd s přesným časem jízdem, v kolik hodin jízda skončila, najeté Km a všechny spotřeby. Jako bonus mi zadarmo nastavili to , že mě už drží topení na nastavené teplotě a dokonce si pamatuje výdechy.
Dále mi vypnuli stěrač při spátečce což se tak chtěl. A rozhodili přisvědcování do zatáček, ale tam údajně bude ješte svolávačka.

Chtěl jsem se zeptat jestli máte přístup na rwin tam by měly být veškeré servisní dokumenty, protože automobilky musí umožnit servisní přístup pro všechny nezávislé servisy takže tam se jistě ty hesla, nebo postup jak je získat musí dát dohledat. Jednou jsem si prohlížel dálkové přístup do systému KIA a tam je i návod jak u PHEV rozložit baterku na články .
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » čtv 27. úno 2020 15:54:53

Citigo e IV píše:No myslel jsem to pomocí ideálně mobilu a nějaké aplikace, na Mitsubishi Miev se to normálně dalo, stejně tak u Kie Niro pomocí disgnostiky do mobilu a naimportovaných PID si tam zjistím kromě aktuální kapacity skoro všechno, napětí článků, teploty, okamžité proudy, chybové hlášky ..
Proč to u WV nejde?


ono koncern trochu pozmenil system diagnostiky na novych platformach a dostat informace nebude uplne tak jednoduche
navic nebudou uplne kompatibilni ani veci ktere byli na e-up prvni generace (maji pozmenenou komunikaci a protokol i cisla jednotek)

Citigo e IV píše:Jinak jsem měl iV 6 dní v servisu celkem , vyměnily mě jednotku na komunikaci a po menších problémech už auto s aplikací škoda -connect funguje bezvadně. Pěkný jsou podrobný statistiky kdy se den klidně rozdělí na 5 jízd s přesným časem jízdem, v kolik hodin jízda skončila, najeté Km a všechny spotřeby. Jako bonus mi zadarmo nastavili to , že mě už drží topení na nastavené teplotě a dokonce si pamatuje výdechy.
Dále mi vypnuli stěrač při spátečce což se tak chtěl. A rozhodili přisvědcování do zatáček, ale tam údajně bude ješte svolávačka.


to mi rekni kdy tohle je ,ta to v aplikaci nemam :(

Citigo e IV píše:Chtěl jsem se zeptat jestli máte přístup na rwin tam by měly být veškeré servisní dokumenty, protože automobilky musí umožnit servisní přístup pro všechny nezávislé servisy takže tam se jistě ty hesla, nebo postup jak je získat musí dát dohledat. Jednou jsem si prohlížel dálkové přístup do systému KIA a tam je i návod jak u PHEV rozložit baterku na články .

[/quote]

informace se stahnout /vytisknout daji ale pristup je placeny..nic hrozneho to ale neni
KIA a Hyundai maji tyhle veci offline ve svem systemu,pomerne casto to pouzivam (diagnostika,TSB,navody,schematy atd)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 27. úno 2020 16:39:01

No mysle jsem jestli máte rwin zaplacený na celý rok a je Vám jedno jak dlouho se v tom budete hrabat a hledat informace.

posílám obrázek se spotřebou, je třeba klepnout na označený bod a dát, že chcete data od startu, to jsou ty co je automaticky mažou počítadlo 1. Podle mě si ty data auto nepamatuje, ale po startu, nebo ukončení cesty se posílají na server, škoda, že se z toho nedá udělat nějaký export do tabulky.
Navíc pro ostatní jak je dole v pravo uvedená spotřeba a jsou tam pod takový čtyři tečky, tak se dá přepínat.

1.spotřeba celkem
2.spotřeba pohonu bez zaspočtení rekuperace
3.spotřeba klimatizace
4. dodaná energie rekuperací

1=2+3-4

Spotřeba klimatizace je kolem 5 kWh/100 Km s tím, že dodaná rekuperace je podobná, při průměrný rychlosti kolem 50 Km/hod beží v tyhle dny topení s okamžitým výkonem 2-3 kW


spotřeby.JPG
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » čtv 27. úno 2020 18:19:56

ahaaa :D ..ja tam mel porad celkovou v dobre vire ze tam bude vse...ted uz to dava smysli a mam to tam taky :D ..
to prepinani praveho hornivim vim..
ted jeste jak se v 10 tydnu vytahnou s aklikaci infoteimentu a navigace...tu co pouzivam ted neni uplne to co bych ocekaval,tak uvidime..

ten erwin na rok nee :D to bych nedelal na nic jineho nez na predplacene informace automobilek..je jednodussi si to zaplatit treba na den kdyz je pruser,delam to tak u jinych znacek u kterych nemam offline informace...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pát 28. úno 2020 15:40:11

Já myslím že ta aplikace bude jen graficky jiná. Používam nyní od VW map and more v lednu jim vyšla aktualizace 3.0 a je graficky už docela povedená se citigem funguje bez problémů.
map and more.JPG
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pát 28. úno 2020 15:42:20

Citigo e IV píše:Já myslím že ta aplikace bude jen graficky jiná. Používam nyní od VW map and more v lednu jim vyšla aktualizace 3.0 a je graficky už docela povedená se citigem funguje bez problémů.
map and more.JPG


ano pouzivam ji take...jen ta navi je trosicku traga..ne zebych ji potreboval,jen tak co jsem zkousel..
a ano myslim ze to bude jen zelene
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod martin7470 » sob 29. úno 2020 17:42:01

Čtvrteční cesta do práce (Praha-Kladno) za 11.9 kWh/100 km, zpět za 9.9. Převýšení tam plus 70 m. V létě by to mohlo být v průměru pod 10.
Přílohy
Screenshot_20200229-172408.jpg
Screenshot_20200229-172408.jpg (28.98 KiB) Zobrazeno 15896 x
Screenshot_20200229-172338.jpg
Screenshot_20200229-172338.jpg (28.4 KiB) Zobrazeno 15896 x
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » sob 29. úno 2020 17:59:35

To je tak někde z Černého mostu 44 km. Spotřeba parádní i když to bylo asi po okreskách max 80 km/h ne?
Audi Q4 Sportback e-tron 50