Josef píše:Ztrátu jsem měřil na wattmetru. Každopádně když jsem nabíjel baterii, která měla 50% kapacity, tak nabíječka ukazuje např. že dobila 15 kWh a baterie ukazovala 100%, ale reálně byla kapacita 27 kWh, tedy o 10% menší, tedy místo 15 kWh nabila nabíječka pouze 13,5 kWh. Pokud jste tedy nabil 16,75 kWh tak jste nabíjel ze 33,5% do 80% kapacity?
Tak já měřím trochu jinak, jednak používám elektroměr ten je jistě lepší, levné měřáky na spotřebu u těchto spínaných zdrojů měří nepřesně.
A za druhé já neřeším kapacitu baterie (tu přece přesně nevíte jistě se vám třeba pár % ztratilo), já si podle spotřeby vozu a ujetých Km spočítám kolik kWh z baterky uteklo do vozu což i +- sedí podle palivoměru a k tomu počítám odebraný proud ze zásuvky. Započítávám tedy do celého cyklu i ztráty na baterii a vedení ve voze k baterii a z baterie přes auto do pohonného měniče, kde se asi ten proud měří. Jen účinnost Li baterie se uvádí 90-95%. Takže ztrátě kolem 10% včetně ztráty v měniči moc nevěřím i když dost lidí ji uvádí že to změřily, včetně majitelů tesel.
Na auto.cz je závěr dlouhodobého testu R ZOE, kde popisují ztráty při nabíjení mezi 16-19% je zajímavé si to pročíst.
každopádně až bude příležitost tak nebudu jeden den nabíjet a druhý den auto vybiju na nulový dojezd a zkusím nabít baterii v kuse do 100% , kolik to schválně na elektroměru vezme tipuju, že k 40 kwh moc chybět nebude.